gamle helter

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

yellow wrote:Her er det snakk om gamle helter, og den ene etter den andre trekkes fram.

MEN INGEN HAR ENNÅ NEVNT TO AV DE VIRKELIG STORE HELTENE FRA GLIMT'S FØRSTE STORHETSTID.
Ja, kanskje to av de største gjennom tidene.
NEMLIG;

Sturla Solhaug og Arne Hansen

For ikke å snakke om Harald Berg.


Vet ikke hva Arild Berg gjør, men tror han bor i Bodø. Ser han ihvertfall hver gang damelaget til Grand har hjemmekamp, for samboer'n hans spiller der..
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Harald er en selvfølge!

Ingen kommer opp mot ham. Når man nevner Glimt, tenker folk over det ganske land automatisk på Harald Berg.

Ikke dårlig. Etter så mange år. Det sier litt om hvilken fotballspiller han var.
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Jon Abrahamsen er jo også en spiller som må trekkes fram når man trekker fram ganle helter.. Husker enda "VARSKO HER" når han hadde utspill fra et comeback han hadde på 80tallet
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

Æ har aldri fått det med mæ, men ka skjedde med han Arild? Va ikke han en fantastisk speller? Koffør spella han ikke lengre?
ARGH!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

NupiSnowJog wrote:Æ har aldri fått det med mæ, men ka skjedde med han Arild? Va ikke han en fantastisk speller? Koffør spella han ikke lengre?
Fordi han var forgiftet av amalgan i plombene i tennene
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

UFF... d va kjipern. Men går ikke d ann å helbredes?
ARGH!
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

De har vel prøvd i ca 6 år nå uten å lykkes med helbredinga. Selve diagnosen er vel også usikker etter det jeg forstår. Aril kommer nok aldri mer til å spille fotball. trist som fan.
I medgang og motgang
User avatar
Isak
Posts: 268
Joined: Wed Jul 13, 2005 11:53 am
Location: Bodø

Post by Isak »

arild er nok helt klart ferdig som fotball spiller! hele karrieren hans var jo merkelig, det begynte jo med allergi problemer, som førte til at han hadde problemer med å spille i nordlandshallen. så var han allergisk mot linser, å måtte spille med briller, som førte til at han nesten ikke kunne spille i regn!så ble han plutselig lei, å la opp i et år, før han gjorde comeback i Gevir, i en sesong!så var det tilbake til glimt, der var han gud til amalgan forgiftningen tok han! rbk og glimt hadde jo en salgs avtale klar på han, før han ble "skadet"!tror det var snakk om mye penger!?
syns nesten det lukter hypokonder tendenser hær?
Glimt i hjerte
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Isak wrote:rbk og glimt hadde jo en salgs avtale klar på han, før han ble "skadet"!tror det var snakk om mye penger!?
Tror det var snakk om 10 millioner.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

silje wrote:
Kesseboy wrote: Kyrre Nilsen? ?
Kyrre Nilsen en gammel helt?? HÆ? :roll:
Hvem var/ er Kyrre Nilsen?

jeg syns å huske at det var en spiss tidlig på 90 tallet med det navnet, men er svært usikker. Så Kan noen si noe om Kyrre Nilsen.
Stemmer det jeg syns å erindre eller er jeg fullstendig på bærtur?
I medgang og motgang
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Begod wrote: Hvem var/ er Kyrre Nilsen?
Kyrre Nilsen er fra Ballstad i Lofoten. Er ikke helt sikker, men tror Sollied hentet han i 1994 og at han var i Glimt ut sesongen 1995. Slo aldri igjennom, og var så vidt jeg husker mye plaget med skader. Gikk etterhvert til Gevir, der han spilte noen sesonger. Nilsen var spiss. Han scoret ett mål da vi tapte 3-4 hjemme mot HamKam i 1994.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Isak wrote:tror forresten Tommy Hansen er elektiker hos elektro
Stemmer det! Han har vært på Bankgata å jobbet i laaaaaaaang tid. En skulle ikke tro han var en gammel storspiller!

Andreas Evjen?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

SH wrote: Andreas Evjen?
Spiller for Mjølner nå.
User avatar
Isak
Posts: 268
Joined: Wed Jul 13, 2005 11:53 am
Location: Bodø

Post by Isak »

Trapattoni wrote:
Isak wrote:rbk og glimt hadde jo en salgs avtale klar på han, før han ble "skadet"!tror det var snakk om mye penger!?
Tror det var snakk om 10 millioner.
ja, tror det kan stemme!! det hadde gjort seg med 10 mill, synd han ikke fikk den forgiftninga etter at han var solgt! :lol: hadde vært artig å se geipen på bratseth da
Glimt i hjerte
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Vi skal likevel ikke glemme at på tross av alt dette var Arild Glimts beste spiller i den gode 1998-sesongen (5.plass).
vg.no sin eliteguide wrote: Flest poeng på VG-børsen:
Arild Berg - 5,57 p. (4. plass)
Toppscorer:
Arild Berg - 10 (12. plass)
Flest assist:
Arild Berg - 9 (4. plass)
Flest BB-kåringer:
Arild Berg - 7 (1. plass)
Flest på rundens lag:
Arild Berg - 10 (2. plass)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
silje
Posts: 350
Joined: Tue Jan 25, 2005 12:00 pm
Location: Mitt hjerte i Stamsund men resten i Bodø :)

Post by silje »

Trapattoni wrote:
Begod wrote: Hvem var/ er Kyrre Nilsen?
Kyrre Nilsen er fra Ballstad i Lofoten. Er ikke helt sikker, men tror Sollied hentet han i 1994 og at han var i Glimt ut sesongen 1995. Slo aldri igjennom, og var så vidt jeg husker mye plaget med skader. Gikk etterhvert til Gevir, der han spilte noen sesonger. Nilsen var spiss. Han scoret ett mål da vi tapte 3-4 hjemme mot HamKam i 1994.
Altså INGEN gammel HELT!! Fikk frysninge når eg læst dæ, før han hva overhode ikkje nå go i Glimt :roll:
Gjør dæ brukbart i 3 divisjonen nu (lage rykka ned etter endt sesong i år altså 4 div neste)
Mæ KNALL gult hjerte og bil!
I medgang å motgang!

Medlem av STAMSUND fan club og the muskutøs :)
User avatar
Isak
Posts: 268
Joined: Wed Jul 13, 2005 11:53 am
Location: Bodø

Post by Isak »

Kesseboy wrote:Vi skal likevel ikke glemme at på tross av alt dette var Arild Glimts beste spiller i den gode 1998-sesongen (5.plass).
vg.no sin eliteguide wrote: Flest poeng på VG-børsen:
Arild Berg - 5,57 p. (4. plass)
Toppscorer:
Arild Berg - 10 (12. plass)
Flest assist:
Arild Berg - 9 (4. plass)
Flest BB-kåringer:
Arild Berg - 7 (1. plass)
Flest på rundens lag:
Arild Berg - 10 (2. plass)
arild berg var konge i glimt han!!
jeg husker godt debuten hans i 1.div, det var lett å se at det var en stor spiller i emning!Veldig synd med problemene hans(dvs har han vært frisk har han ikke spillt i glimt uansett!?) jeg tror arild var et større talent en sine brør, det har vel både runar og ørjan sagt!å det sier jo litt om hvilken spiller han var!

hva med erik dybendal?er han i svensk fotball enda?sist jeg hørte om han var han i Hacken....
Også han høyrevingen fra Alta, kommer ikke på navnet..tror det var trond et eller annet,hvor ble han av :D
Glimt i hjerte
booegutt
Posts: 342
Joined: Sun Aug 01, 2004 11:59 pm
Location: bodø

Huff

Post by booegutt »

Det er nå slik at man som spiller har gode tider og dårlige. For mange spillere ser det ut til at de dårlige tilbringes i Glimt av en eller annen grunn.

Eivind Eriksen stod jeg å så på mang en gang før han kom til Bodø. Han var en scoringsmaskin av rang. God med begge bein, på hodet helt vill i trynet men kom til Glimt og ja resten vet vi jo.

Han scoret jo første kamp for Glimt, et nydelig mål!?
Full peising
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Huff

Post by Trapattoni »

booegutt wrote:Eivind Eriksen stod jeg å så på mang en gang før han kom til Bodø. Han var en scoringsmaskin av rang. God med begge bein, på hodet helt vill i trynet men kom til Glimt og ja resten vet vi jo.
Kan jo ha å gjøre med at Eriksen var en av svært mange spillere som faller igjennom på Tippeliganivå? Han var jo ikke noen stor hit i 1. divisjon med Hønefoss heller.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Sier Bare Ivar Pedersen.. Der var det Mann som kunne Takle..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Re: Huff

Post by brawno »

Trapattoni wrote:
booegutt wrote:Eivind Eriksen stod jeg å så på mang en gang før han kom til Bodø. Han var en scoringsmaskin av rang. God med begge bein, på hodet helt vill i trynet men kom til Glimt og ja resten vet vi jo.
Kan jo ha å gjøre med at Eriksen var en av svært mange spillere som faller igjennom på Tippeliganivå? Han var jo ikke noen stor hit i 1. divisjon med Hønefoss heller.
Ikke det?
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Huff

Post by Trapattoni »

brawno wrote:
Trapattoni wrote: Kan jo ha å gjøre med at Eriksen var en av svært mange spillere som faller igjennom på Tippeliganivå? Han var jo ikke noen stor hit i 1. divisjon med Hønefoss heller.
Ikke det?
Kan vel egentlig ikke si det. Nå har jo skader ødelagt det meste, så han fikk vel bare én sesong(2002) der, men 8 mål på 25 startede kamper for et lag som kjempet på øvre halvdel av tabellen i 1. divisjon er ikke allverden. Nå ser jeg forøvrig at Eriksen ønsker å reise tilbake til Hønefoss etter å ha spilt for Hammerfest i sommer. Hønefoss har ikke tatt noen avgjørelse på om de ønsker Eriksen i stallen.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Post by Novi »

Bateman26 wrote:Sier Bare Ivar Pedersen.. Der var det Mann som kunne Takle..
Slik som Bare Egil...? :roll:
Una mas cerveza.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Bateman26 wrote:Sier Bare Ivar Pedersen.. Der var det Mann som kunne Takle..
Jeg har hatt æren av å spille på samme lag som ham, mannen kan takle fortsatt :wink:
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Re: Huff

Post by brawno »

Trapattoni wrote:
brawno wrote: Ikke det?
Kan vel egentlig ikke si det. Nå har jo skader ødelagt det meste, så han fikk vel bare én sesong(2002) der, men 8 mål på 25 startede kamper for et lag som kjempet på øvre halvdel av tabellen i 1. divisjon er ikke allverden. Nå ser jeg forøvrig at Eriksen ønsker å reise tilbake til Hønefoss etter å ha spilt for Hammerfest i sommer. Hønefoss har ikke tatt noen avgjørelse på om de ønsker Eriksen i stallen.
Den godeste Eivind Eriksen ble stemt frem som årets HBK-spiller av fansen i debutsesongen hans. Desverre satte et stygt benbrudd en stopper for karrieren hans, så langt i alle fall. Han er i alle fall på beina igjen, men spørs om han rekker å komme tilbake. Han begynner jo å trekke litt på åra nå.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Post Reply