Burde denne spilles like før innmarsj? http://thomax.uten.ne

Moderators: Sulliken, Larsen

Denne burde spilles i forkant av Hjemmekampene!!

1: Fortress Aspmyra med "krigs" musikk kunne vært helt Konge!
28
68%
2: Kanskje, kanskje ikke
6
15%
3: Nope, la oss spille Lisa gikk til skolen
7
17%
 
Total votes: 41

User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Post by Novi »

Hehe, tøff låt :) Lurer på om Glimt kunne sett seg villig til en slik sang før kamp? Personlig syns jeg den de spiller i Tromsø er fet. Ufattelig patriotisk sang!
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Post by Novi »

dalers wrote:selv har jeg fundert på

Battle Without Honor Or Humanity

av Tomoyasu Hotei. (Kill Bill 1 soundtrack)
Den er jo bare ufattelig rå, men kanskje litt standard? Og noe som i større grad morer motstanderdene enn skremmer dem, tror jeg ;)
Una mas cerveza.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Novi wrote:
dalers wrote:selv har jeg fundert på

Battle Without Honor Or Humanity

av Tomoyasu Hotei. (Kill Bill 1 soundtrack)
Den er jo bare ufattelig rå, men kanskje litt standard? Og noe som i større grad morer motstanderdene enn skremmer dem, tror jeg ;)
Hehe, ja kanskje det? Da er den jo uaktuell. Jeg har selv brukt den når mitt eget lag (backgammnonlag :lol: ) skulle ta i mot motstanderlaget på vår hjemmebane. Det fungerte som bare f...

Å spille de første 20-30 sek. av denne tror jeg ville vært konge, men der er mange låter å velge mellom. Har uansett stor tro på at Glimt ikke tillater noen låt med trøkk i. "Vi må jo ikke skremme folk heller...":?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Los-Loco
Posts: 7349
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 468 times
Been thanked: 902 times
Contact:

Post by Los-Loco »

dalers wrote:Da er den jo uaktuell. Jeg har selv brukt den når mitt eget lag (backgammnonlag :lol: ) skulle ta i mot motstanderlaget på vår hjemmebane. Det fungerte som bare f...
Så motstanderne ble så redd at de bare kastet 2 og 1 hele kampen? :wink:

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Los-Loco wrote:
dalers wrote:Da er den jo uaktuell. Jeg har selv brukt den når mitt eget lag (backgammnonlag :lol: ) skulle ta i mot motstanderlaget på vår hjemmebane. Det fungerte som bare f...
Så motstanderne ble så redd at de bare kastet 2 og 1 hele kampen? :wink:
:lol: Så du er en av dem som tror backgammon handler om gode terninger? My dear, Loco, du kaster som du flytter...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Los-Loco
Posts: 7349
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 468 times
Been thanked: 902 times
Contact:

Post by Los-Loco »

dalers wrote:
Los-Loco wrote: Så motstanderne ble så redd at de bare kastet 2 og 1 hele kampen? :wink:
:lol: Så du er en av dem som tror backgammon handler om gode terninger? My dear, Loco, du kaster som du flytter...
Denne diskusjonen er selvsagt helt off topic, og vi burde vært pisket på pungen, men siden sesongen er over og jeg kjeder meg så:

Har møtt mange iherdige backgammonfans opp igjennom tidene som beinhardt påstår at spillet handler om hjerne og ikke flaks. Vel, min mening om den saken er at det selvsagt går an å drite seg ut hvis man ikke evner å tenke seg om, men når hvert terningkast i snitt ikke gir deg mer enn fem-seks forskjellige flytte-muligheter, så trenger man neppe være Einstein for å kjapt scanne mulighetene og velge det beste alternativet. Ergo blir man avhengig av hva terningene viser for å gjøre det bedre enn motstanderen. Og så lenge hvert spill ikke har mer enn 30-40 kast, så blir det heller ikke store nok tall til at flaksen jevner seg ut.

Beklager å måtte ruinere dine forestillinger om at du har hjerne og ikke bare flaks!:wink: :glis

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

PÅ samme måte som poker er flaks, så er også backgammon det... 8) De to store pengespillene.

Her kan du gå inn å kikke på Nogesratingen: http://www.nbgf.no/

30-40 kast? Ufattelig kjedelige løpespill du har da, Loco? Og hva med pip-counten? Ignorere du den også? Og du spiller vel 15 poengs matcher? Nei og nei, ikke si at du bare spiller en-poengere? Ikke rart du har stor tro på flaksen som en vesentlig faktor... :roll:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Hvis vi ikke får Glimt med på å spille "krigsmusikk", så har vi jo alltids trommer, flere trommer og voldsomme kamprop fra oss før kampen vil skremme vettet av ethvert adecco lag.

sjekk dine Pm
I medgang og motgang
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Post by Novi »

[quote="Begod"]Hvis vi ikke får Glimt med på å spille "krigsmusikk", så har vi jo alltids trommer, flere trommer og voldsomme kamprop fra oss før kampen vil skremme vettet av ethvert adecco lag.

Du e inne på no der ja. Ha no helvettes t voldsverk av tromma!!!

Forresten nån som har lagt merke til RBK's "tromme-sang"? Den kor Kjernen hoppa og syng "Vi e me, vi e me, vi e me, vi e me" åsså tre tromme-slag, før de syns "Rosenborg, Rosenborg, Rosenborg, Rosenborg" i samme tone som "Vi e me"... okei, de som ikke har hørt den, skjønte sikkert ikke no :p Trur det e no de har bynt med i det siste. Hørte det første gang på Lyon-kampen, og blei mektig imponert. LSK har forøvrig no lignende. Under Lyon-kampen sang Kjernen den i 6-7 minutt, og det laga ei helsikkes stemning!
Una mas cerveza.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Syns at vi kan kopiere Rosenborg og Lerkendal litt og spille den sangen de gjør rett før avspark og rett etter pause. Man får liksom lyst til å "danse med" og røre på seg. Er veldig bra sang.

Var forresten en bra sang du hadde funnet fram Nokia.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Som jeg har nevnt tidligere (2005 sesongen) foreslo jeg
"CARMINA BURANA" :!:

Den er helt rå!

Snakket faktisk med arrangement ansvarlig Mathisen. Han var veldig.. positiv så jeg brente en cd til ham som avtalt. Han skulle teste denne på stadion før en av kampene, men enten funka ikke cdn eller så gadd han ikke..For låta er sjukt bra! Brukes blant annet på St. James Park, er også benyttet av flere boksere når de entrer med sin "tøffe" stil:)

Husker at mange/de fleste likte forslaget, men uansett hva man kommer til enighet om er dette et strålende forslag og et "must" på Aspmyra/Chessmyra 2006!
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

BoForPres wrote:Som jeg har nevnt tidligere (2005 sesongen) foreslo jeg
"CARMINA BURANA" :!:

Den er helt rå!

Snakket faktisk med arrangement ansvarlig Mathisen. Han var veldig.. positiv så jeg brente en cd til ham som avtalt. Han skulle teste denne på stadion før en av kampene, men enten funka ikke cdn eller så gadd han ikke..For låta er sjukt bra! Brukes blant annet på St. James Park, er også benyttet av flere boksere når de entrer med sin "tøffe" stil:)

Husker at mange/de fleste likte forslaget, men uansett hva man kommer til enighet om er dette et strålende forslag og et "must" på Aspmyra/Chessmyra 2006!
Kanskje du tar kontakt med nevnte Mathisen og legger frem dette forslaget på ny ?
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Tror dette vil bli jævlig kult!
Se for dere ved innmarsj:
Foran spillerne kommer supportere med et jævlig svært "seil" (f.eks. 10mx15m) med dette motivet på; Image

og like etter svarte Glimtflagg med denne kampmarsjen;

http://thomax.uten.net/hoftun/
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Så lenge vi kommer til enighet om sang og noen står for "fortress" banneret så kan jeg ta en prat med mathisen!

Men vi kan drøye d nærmere sesongen, hvertfall ingen grunn å "stresse" glimt i disse dager. :wink:
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Har skaperen skiftet melodi på

http://thomax.uten.net/hoftun/

Mener bestemt at det var en annen låt som ble spilt??!!
Glimt1916
Posts: 5637
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 433 times
Been thanked: 443 times

Post by Glimt1916 »

.
Last edited by Glimt1916 on Tue May 10, 2022 2:22 pm, edited 1 time in total.
Puggsy
Posts: 157
Joined: Mon Apr 11, 2005 3:51 pm

Post by Puggsy »

GENIIALT
User avatar
Mrbond
Posts: 441
Joined: Fri Aug 05, 2005 3:59 pm
Location: @ the Green Ass

Post by Mrbond »

Fant den vi har nå. Tips: Søk på Tippeliga :twisted:
I medgang...OG motgang!
Vi ska vinn Adecco!! Vesst faen skal vi det!!
*MEMBER #47 OF DGH*
Thomsan
Posts: 314
Joined: Fri Jul 22, 2005 1:10 pm
Location: Garnveien 90210.
Contact:

Post by Thomsan »

G-s-enz wrote:Thomax som i beatmakern fra bodø?
This I can not deny.
Thomsan
Posts: 314
Joined: Fri Jul 22, 2005 1:10 pm
Location: Garnveien 90210.
Contact:

Post by Thomsan »

Nokia wrote:Har skaperen skiftet melodi på

http://thomax.uten.net/hoftun/

Mener bestemt at det var en annen låt som ble spilt??!!
Neida, det er samme, jeg bare loopa en seksjon lengre ut i låta fordi jeg fant den enda mer intens og hoppeopppåskrivebordetogknusetingirenbegeistring'ete.

Heia heia!
User avatar
imre
Posts: 235
Joined: Wed Jul 27, 2005 6:15 am

Post by imre »

http://www.anthea2.freeuk.com/carminaburana/burana.zip

linken til carmina burana. Denne versjonen er jo litt døll da , men alle har jo hørt den før og vet hvilket trøkk den kan spilles på...

førøvrig tror jeg jeg likte den andre bedre...
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Burde denne spilles like før innmarsj? http://thomax.ute

Post by MhepA »

Nokia wrote:Adecco ligaen har egen hymne, men burde ikke denne vært spilt mens spillerne står i spillerslusen på Aspmyra?

Blir så Jævli optimist etter dagens hendelser :twisted:

http://thomax.uten.net/hoftun/
Hva heter adeccohymnen forresten?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

nedved wrote:Noen som vet om Tippeliga hymnen ligger ute på nettet?? Jævli feet sang!!
ja jeg har den lastet ned... Men husker ikke siden! :? :?
Søkte på Google (tippeliga fanfare) og fant den der...
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
RS
Posts: 1067
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:23 pm

Post by RS »

Mitt hjem er på Aspmyra wrote:
nedved wrote:Noen som vet om Tippeliga hymnen ligger ute på nettet?? Jævli feet sang!!
ja jeg har den lastet ned... Men husker ikke siden! :? :?
Søkte på Google (tippeliga fanfare) og fant den der...
Jeg finner den ikke. Eneste jeg finner er en sang som skal ligge på lerkendal.net, 'men den funka ikke. Du kunne ikke ha sendt den til meg? :glis
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

RS wrote:
Mitt hjem er på Aspmyra wrote: ja jeg har den lastet ned... Men husker ikke siden! :? :?
Søkte på Google (tippeliga fanfare) og fant den der...
Jeg finner den ikke. Eneste jeg finner er en sang som skal ligge på lerkendal.net, 'men den funka ikke. Du kunne ikke ha sendt den til meg? :glis
Ja æ vet... Men den sia æ fant den på e ikke der lenger... E det ikke nå mulighet før å lægg den ut eller? og hvordan sender jeg den?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply