Vurdering av Adecco-ligaen 2006

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

Kan skjønne hvorfor han ble sint, det der var jo en grisetakling av de sjeldne, men likevel.. Aafk bør få styr på han..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Vel, tror ikke vi skal skrike så høyt, vi har tross alt selv en nøkkelspiller som ikke alltid har kontroll på sin egen aggresjon.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

På vegne av DGH har deres leder tippet Adeccoligaen for år 2006. Moss Dagblad har ønsket vår vurdering av årets tabell:

Here are the results from the DGH jury:

1. AaFK
2. Glimt

3. Moss
-------------
4. Bryne
5. Godset
6. Sogndal
7. Løv-Ham
8. KIL
9. Hønefoss
10. Pors
11. Haugesund
12. Sparta
13. Hødd
14. Follo
15. TUIL
16. M/S


Alle supportertabelltipsene blir lagt ut på
http://www.moss-dagblad.no/mfk-magasinet/
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

2. Glimt ??? Skjemmes over å være i en supporterklubb med en leder som har så liten tru på laget sitt...
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Taskeladdn wrote:2. Glimt ??? Skjemmes over å være i en supporterklubb med en leder som har så liten tru på laget sitt...
Hehe... skader ikke at AaFK får favorittstempelet... 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Vi ska da vinn heile dritten uansett... Samma f hvem som har favorittstempelet.. Instillningen fra både supportere og lag skal være at man skal vinne hvær kamp.. Og vinner man hvær kamp.. Vinner man serien...
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Taskeladdn wrote:2. Glimt ??? Skjemmes over å være i en supporterklubb med en leder som har så liten tru på laget sitt...
Jeg synes det er helt ok å være i en supporterklubb der det kverner jevnt og trutt i toppetasjen til lederen... :wink:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

db.no wrote:Lars Jørgen Grønli er en av dem som tviler sterkt på om Glimt er gode nok.

- Bodø/Glimt rykker ikke opp, selv om nettstedet her oversvømmes av Glimt-fans som innbiller seg at det blir tippeligaspill i Bodø igjen i 2007. Glimt har mistet en haug av spillere etter nedrykket ifjor, ett nedrykk som Glimt fikk fordi de ikke var gode nok, og ikke på grunn av uflaks.
http://www.dagbladet.no/sport/2006/03/28/462112.html
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Post by Novi »

dalers wrote:På vegne av DGH har deres leder tippet Adeccoligaen for år 2006. Moss Dagblad har ønsket vår vurdering av årets tabell:

Here are the results from the DGH jury:

1. AaFK
2. Glimt

3. Moss
-------------
4. Bryne
5. Godset
6. Sogndal
7. Løv-Ham
8. KIL
9. Hønefoss
10. Pors
11. Haugesund
12. Sparta
13. Hødd
14. Follo
15. TUIL
16. M/S


Alle supportertabelltipsene blir lagt ut på
http://www.moss-dagblad.no/mfk-magasinet/
Damn, dalers! Når du hold på på det der vise kunne æ tippa sjøl ;)
Una mas cerveza.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hjelpe og trøste, Godset under Moss :shock:
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Kesseboy wrote:
db.no wrote:Lars Jørgen Grønli er en av dem som tviler sterkt på om Glimt er gode nok.

- Bodø/Glimt rykker ikke opp, selv om nettstedet her oversvømmes av Glimt-fans som innbiller seg at det blir tippeligaspill i Bodø igjen i 2007. Glimt har mistet en haug av spillere etter nedrykket ifjor, ett nedrykk som Glimt fikk fordi de ikke var gode nok, og ikke på grunn av uflaks.
http://www.dagbladet.no/sport/2006/03/28/462112.html

Pussig det der egentlig, mange som mener vi har mistet en hel haug av spillere tilsyneslatende uten å ha fått noen inn igjen.
La meg ta et eksempel fra Bladet Fotball, de lister opp overgangene slik:

Tilgang:

Mounir Hamoud (De har faktisk stavet det Monir), Even Iversen, Thomas Jakobsen Dritan Stafsula.


Avgang:
Christian Berg, Harald Brattbakk,Aasmund Bjørkan, Jan Egil Brekke, Fredrik Kjølner, Trond Olsen,Kristoffer Paulsen,Vegard Sannes(!),Per Ivar Steinbakk.

Rent bortsett fra at de har forvekslet Sannes med TFL så er dette representativt med de fleste slike lister jeg har sett.
Her er da forholdet mellom tilgang/avgang---- 4/9.

Problemet er jo at de fullstendig overser 3/4 spillere. noe som er merkelig siden de som regel tar med TFL overgang i midten av sesongen.
Den rette listen skal jo inneholde Hoftun,Brattbakk,Miller og Brenes på tilgang. Forholdet da er 8/9 noe som gir et helt annet bilde.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Du vet Larsen, journalister er ikke nøye når det kommer til research av Glimt ;)
Trodde du hadde fått med deg dette nå..?
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

Er det noen konkrete definisjoner på det, da? Brattbakk spiller jo ikke for oss, derfor kan vi ikke si at han har kommet til klubben.

Og hvis de tar med Hoftun INN, må vel de kunne ta med Trond Fredrik Ludvigsen UT når begge de overgangene skjedde i sommer..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

K1M wrote:Du vet Larsen, journalister er ikke nøye når det kommer til research av Glimt ;)
Trodde du hadde fått med deg dette nå..?
Jeg burde selvsagt vite bedre enn å irritere meg over sånt nå i min alder :wink:
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

e så jæ... lei av gamle, sure gubber... 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

dalers wrote:e så jæ... lei av gamle, sure gubber... 8)

Men dalers, det er da for ille at du ikke liker deg selv bedre enn som så :wink:

Og nå får du holde deg til topic her, du trenger dessuten å lese denne tråden nøye med den tabellen som du har satt opp :lol:
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

jeg elsker da hobbiter jeg :lol:
Larsen wrote:Og nå får du holde deg til topic her, du trenger dessuten å lese denne tråden nøye med den tabellen som du har satt opp :lol:
Min tabell er genial. De fleste tipper Adeccoligaen eksakt lik. MEN noen blir å overraske, andre blir å skuffe.... 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

har vel sagt dette tidligere, men på http://www.godsetunionen.com prøver de i allefall å ha en seriøs vurdering. De har vurdert de 6 antatt svakeste lagene hittil, og det ser ut som de gjør ok research på infoen deres. De skriver mye om hvert lag... Men vi får se når de nærmer seg toppen, hvor enig man er da..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Til tross for at jeg ikke greier å bekrefte myten om at fotballsupportere ikke eier tankevirksomhet (takk skal du faen meg ha, Trappis!!), så.... har ikke det jeg nå skal skrive noe som helst med det jeg begynte dette innlegget med... :roll:

Her er Fossebergets løpende vurdering av Adecco:

http://fosseberget.net/pages/modules.ph ... e&sid=1285
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Glimt sliter med å forsterke stallen, men jeg tror likevel dere rykker opp. Faktisk tror jeg sjansen for opprykk er større enn fifty/fifty, jeg vil heller si 70/70. :wink:
DIXI
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Dede fikk tre kamper etter taklingen hans i kampen mot Molde. Bare en av de tre kampene kan sones i en treningskamp, altså skal de to første adeccokampene sones.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

You'll Never Walk Alone
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

ja nå spørs det med oss.. Hvis Sakk blir skadet, da har vi et problem, trur jeg..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply