Samme som i fjor

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply

Er det lurt med en trener uten noen trenererfaring fra før?

Poll ended at Wed Dec 21, 2005 10:03 pm

Ja
14
61%
Nei
9
39%
 
Total votes: 23

yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Denne diskusjonen må vi legge død nå. Glimt har ansatt trenerteamet for neste sesong. Vi har selvfølgelig ingen garanti for at de vil lykkes. Men selv er jeg veldig optimistisk. Dette tegner bra. Synes det tenkes helt riktig i Glimt nå for tiden.
La oss støtte laget, trenere og spillere. Legg nå trenerdiskusjonen bort for ei stund nå!
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Samme som i fjord

Post by Trapattoni »

Barratt wrote:Jeg er litt redd for at Glimt ledelsen gjør den samme feilen som de gjorde i fjor. Ansetter to trenere som ikke har noen erfaring. Det er kanskje letter å lede en klubb i medgang sånn som glimt kommer til å komme i, men jeg er fortsatt litt redd. Synes vi burde prøvd å skaffe oss Perry Og Nordmann.
Perry og Runar Normann? Knallduo!
User avatar
espinho
Posts: 458
Joined: Tue May 31, 2005 7:19 pm
Location: Trondheim

Post by espinho »

Skjønner skepsisen godt. De aller fleste her inne hadde vel ønsket en mer meritert trener. Får satse på at Glimt og Hoftun har gjort de rette prioriteringene i hvertfall. Spennende blir det..
Offisiell talentspeider for "glimt i midten inndoor team".
sand
Posts: 433
Joined: Tue Mar 01, 2005 9:43 pm

Post by sand »

yellow wrote:Denne diskusjonen må vi legge død nå. Glimt har ansatt trenerteamet for neste sesong. Vi har selvfølgelig ingen garanti for at de vil lykkes. Men selv er jeg veldig optimistisk. Dette tegner bra. Synes det tenkes helt riktig i Glimt nå for tiden.
La oss støtte laget, trenere og spillere. Legg nå trenerdiskusjonen bort for ei stund nå!
Yellow synes det tenkes helt riktig i Glimt nå for tiden, og dermed synes han at diskusjonen om trenerne må legges død.

Vi støtter laget og klubben og derfor synes vi alltid det er grunn til å diskutere avgjørelser som blir tatt. Det er mer merkverdig at Yellow mener det tenkes helt riktig når det tilsettes to trenere uten erfaring og 1 fra lavere divisjon med begrenset erfaring.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Re: Samme som i fjord

Post by brawno »

Trapattoni wrote:
Barratt wrote:Jeg er litt redd for at Glimt ledelsen gjør den samme feilen som de gjorde i fjor. Ansetter to trenere som ikke har noen erfaring. Det er kanskje letter å lede en klubb i medgang sånn som glimt kommer til å komme i, men jeg er fortsatt litt redd. Synes vi burde prøvd å skaffe oss Perry Og Nordmann.
Perry og Runar Normann? Knallduo!
Hihi, Normann skal jobbe med holdningsskapende arbeid i klubben.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Da jeg leste trådoverskriften og førsteinnlegget fikk jeg lyst til å legge meg og ta en lur innerst i en fjord... 8) Snakker vi Beisfjorden her eller?

(jeg skriver kun i denne tråden fordi den lå øverst fra før av...)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

sand wrote:
yellow wrote:Denne diskusjonen må vi legge død nå. Glimt har ansatt trenerteamet for neste sesong. Vi har selvfølgelig ingen garanti for at de vil lykkes. Men selv er jeg veldig optimistisk. Dette tegner bra. Synes det tenkes helt riktig i Glimt nå for tiden.
La oss støtte laget, trenere og spillere. Legg nå trenerdiskusjonen bort for ei stund nå!
Yellow synes det tenkes helt riktig i Glimt nå for tiden, og dermed synes han at diskusjonen om trenerne må legges død.

Vi støtter laget og klubben og derfor synes vi alltid det er grunn til å diskutere avgjørelser som blir tatt. Det er mer merkverdig at Yellow mener det tenkes helt riktig når det tilsettes to trenere uten erfaring og 1 fra lavere divisjon med begrenset erfaring.
Jada, vi skal diskutere avgjørelser som blir tatt. Det er selvfølgelig vært ønskelig å kunne hatt f.eks Tom Nordli, Kjetil Rekdal, Henning Berg, Per-Mathias Høgmo, Perry (eller hvem man nå måtte ønske) som trener. Men slik er ikke realitetene.
Jeg returnerer spørsmål til sand o.a..
Hvem skulle vært tilsatt som trener?
Hvorfor tror du/dere det ikke har vært gjort forsøk på å tilsette dem i Glimt?
Hvor enkelt (realistisk)ville det vært å fått dem til klubben?
Stikk fingrene langt nedi jorda og erkjen realitetene! Glimt er ikke etablerte, erfarende treneres førstevalg for tiden!
Vi som har fulgt med i høst vet at Glimt-ledelsen har lagt mye jobb i å skaffe en erfaren trener til klubben. Kenta er ikke førstevalget. Det er sannsynligvis heller ikke andrevalget. Men jeg synes faktisk Kenta er et bra valg forutsetningene tatt i betraktning. Selv enkelte tippeligaklubber har slitt, og sliter delvis ennå med å få etablerte trenere til klubben. Selv de kan ikke plukke fra øverste hylle.
Det er også feil å si at Kenta ikke har trenererfaring. Han har trent Drøbak/Frogn i to-tre år. Pluss at han har spilt toppfotball, og har erfaring derfra.
Gjentar. Forholdene tatt i betraktning (det var vel denne formuleringen jeg skulle hatt med i forrige innlegg), så synes jeg det det nå er gjort endel riktige grep i klubben. Det tenkes riktig i klubben nå. Dette kan spores i en oppadgående optimisme so merkes over hele linja.
Selvfølgelig er det lov å drømme og fabulere om hvem man skulle hatt som trener. Men nå må vi støtte den trenergruppa som skal jobbe Glimt tilbake til TL. Ingen vet om de lykkes. Men jeg synes ikke vi skal sette deres evner i misskreditt før de har fått prøvd.
Dette er grunnen til at jeg synes vi burde legge denne diskusjonen død for ei stund.
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: Samme som i fjord

Post by Kenneth »

Barratt wrote:Jeg er litt redd for at Glimt ledelsen gjør den samme feilen som de gjorde i fjor. Ansetter to trenere som ikke har noen erfaring. Det er kanskje letter å lede en klubb i medgang sånn som glimt kommer til å komme i, men jeg er fortsatt litt redd. Synes vi burde prøvd å skaffe oss Perry Og Nordmann.

Hva mener du Perry har bevist da? Han kjørte nesten Rosenborg til nedrykk, selv med en kanonbra stall... Blir spennende å se hva han kan utrette i sin nye klubb.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Post by Crazy horse »

Jeg vet ikke hva godt en slik diskusjon kan gjøre, men klarer heller ikke å la den være. Når det gjelder Kenta's manglende trenererfaring: Henning Berg trener Lyn og startet med mindre trenererfaring enn Kenta. Se for dere denne da: Ole Solskjær sa ja til å bli spillende trener i Glimt. Alle hadde da jublet over å få en slik profilert og god spiller/trener til klubben, men.....totalt uten trenererfaring.
Noen av de yngste brukerne av forumet hadde jo knapt hørt om Kent Bergersen, og visste ikke om hans kvaliteter på banen. De som er 30+ vet iallfall noe om hva han sto for på banen. Jeg har minst like stor tiltro til Kenta som jeg ville hatt til Ole S.
Vi får ikke tak i merriterte trenere, så derfor må vi være smarte/heldige og finne dem før de får en lang merrittliste. Det håpet vi på med Haldorsen og det håper jeg på nå, og er optimist. Dette er ingen kriseløsning, det var det med Haldorsen.
Fotball er nesten alltid morsomt
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Hoftun har tross alt spilt under Perry, og det er nok en grunn til at han ikke la ut agnet etter han. Jeg føler meg meget trygg på det trenerteamet vi har.. Mye tryggere enn i fjor!
L.U*H.G
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Tror ikke vi skal ta sorgene på forskudd!

Jeg er helt sikker på at Kenta og Hoftun klarer denne oppgaven helt utmerket!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Jeg er også litt bekymret - det største ankepunktet er Hoftuns treneregenskaper. Tror dog ikke at sammenlikninga med fjoråret er helt på sin plass. Nå har det skjedd et betydelig frafall i spillergruppa, som nødvendigvis må medføre utskiftninger. I tillegg skjer det ting på den sterkt kritiserte administrasjonssida, og det åpner for en viss optimisme. Det er ikke sikkert det er en bedre eller verre idé å ansette Bergersen og Hoftun enn det var å ansette Haldorsen og Bjerk, men jeg tror de førstnevnte har større handlingsrom og -muligheter enn hva den avgåtte trenerduoen hadde.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply