Kan vi avskrive Randal Brenes?

Moderators: Sulliken, Larsen

brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Brennes har vel blitt omtalt av Hoftun som en "slappfesk" en gang i AN. Men ifølge Hoftun bor det også mye i spillern, men det kommer an på om Brennes selv er villig til å fighte litt mer for å få vise frem potensialet sitt. I 0-6 kampen mot RBK i Abrahallen startet han et veggspill med Råket i begynnelsen av første omgang som var en fryd for øyet. Dette viste at det absolutt bor noe i denne karen. Bortsett fra det var han ganske usynlig i den kampen. Her må det nok en litt arbeid til, ikke minst fra hans side, men han bør nok ikke avskrives totalt. Jeg tror og håper vi får sett mye til Randal Brennes denne sesongen.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

Svaret er nei. Vi kan IKKE avskrive Brenes.
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Post by Glimtsupporter »

Svaret er nei. Vi kan IKKE avskrive Brenes.
Skjønner at DU sier det, men kan du si noe mer om hvordan det går med Brennes? Det kunne vært greit å vite litt om hvordan dere i Glimt vurderer Brennes. Skjønner at dere ikke kan/vil gå ut å si noe negativt om han, men jeg tenker mer på hvordan det går på trening og hva han må jobbe mer med (språk, formasjon, fotballforståelse, hurtighet???)

Dette er jo spesielt viktig med en spiller som Brennes siden det, i alle fall her på forumet, har vært stilt store forventninger til. Og når ikke disse forventningene slår til, så kommer det slike spørsmål som her. Disse spekulasjonene kan dere da bli kvitt dersom dere sier litt mere om hvordan det går.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Brenes er bedre i Engelsk enn Miller og Miller spiller fast...går litt på innsatsvilja, selv om jeg personlig mener at han er mer enn god nok til å spille selv med en bohemisk stil..men vil sjefen ha hardt jobbende spillere så får det gå på det. Dessuten går det nok litt i at han faktisk ikke får fortroende, garantert en fyr som vokser når han føler tillit..
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Thomahawk
Posts: 156
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:09 pm
Location: Oslo

Brenes

Post by Thomahawk »

Jeg husker innhoppet hans mot VIF borte i fjor, og jeg må si jeg likte spillestillen og guts'en han hadde der. Har lenge håpet på han som en briljant spiller på høyresiden og håper fortsatt at han kan vise gode takter slik som på Ullevaal. Gi ham litt match-trening, la han få noen innhopp i år, så skal du se at bend it like Brenes blir et uttrykk....(om ikke en morsom fleip siden han er fra Costa Rica)... :D
Ralph: "Daddy, I'm scared. Too scared to even wet my pants."
Chief Wiggum: "Just relax and it'll come, son."
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Brenes har mye inne.. Det er viktig at gutten får spilletid nå i treningskampene, noe jeg synes han har fått litt lite av. Håper han hvertfall kommer innpå i dag og får mer enn 5-10 minutter!!
L.U*H.G
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Håper virkelig at han " våkner" liker at han blir brukt som backup for Runar. Jeg tror han kan gjøre enormt mye i den rollen bare han finner formen.
I medgang og motgang
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Post by tjongs »

mester wrote:Brenes er bedre i Engelsk enn Miller og Miller spiller fast...
Er det ikke omvendt? Mener å ha hørt at Miller snakker litt engelsk, men ikke Brenes. Snakka med Brenes på sensommeren i fjor, da snakka han ikke et ord engelsk iallefall. Men han hadde egen tolk med ut på byen :lol:
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

tjongs wrote:
mester wrote:Brenes er bedre i Engelsk enn Miller og Miller spiller fast...
Er det ikke omvendt? Mener å ha hørt at Miller snakker litt engelsk, men ikke Brenes. Snakka med Brenes på sensommeren i fjor, da snakka han ikke et ord engelsk iallefall. Men han hadde egen tolk med ut på byen :lol:
Jeg kan bekrefte at Brenes kan mest engelsk! Det var mye vanskeligere å kommunisere med Miller.

Dette vet jeg fordi jeg og Hågen var så hyggeliga at vi bad dem bort til vårt bord etter bortekampen mot Lyn, da vi så at de to satt alene å pratet. 8)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Post by tjongs »

Ok, da har jeg misforstått :)
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Post by Crazy horse »

Fint at en av dem lykkes iallfall, men tror også Brenes må få mer tid, og litt mer tillit.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Brenes kommer til å bli meget bra garantert!!
Tippeliga 2015
btk
Posts: 118
Joined: Thu Aug 19, 2004 10:25 am
Location: Stavanger

Post by btk »

Randall putta tre mål i b-lagets treningskamp mot Fauske/Sprint i dag, og viste meget lovende takter. :D
-- btk
RS2-Gti

Post by RS2-Gti »

Siterer Løns jeg;
Uten selvtillit er du bare 10% av fotballspilleren du egentlig er
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

btk wrote:Randall putta tre mål i b-lagets treningskamp mot Fauske/Sprint i dag, og viste meget lovende takter. :D
Meget gledelige nyheter, håper han får sjangsen fra start istedenfor Stig i neste kamp jeg, vil gjerne ha Brenes skikkelig i gang.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Larsen wrote:, håper han får sjangsen fra start istedenfor Stig i neste kamp jeg, vil gjerne ha Brenes skikkelig i gang.
Og jeg håper på Mounir, Mounir, Mounir Hamoud i stedet for Stig...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

btk wrote:Randall putta tre mål i b-lagets treningskamp mot Fauske/Sprint i dag, og viste meget lovende takter. :D
Saltenposten var ikke helt enig med deg om hvor mange mål Brenes putta og rapporterer følgende:

Code: Select all

Kampfakta 

Bodø/Glimt 2 - Fauske/Sprint 5-3 (2-0) 

1-0 Randall Brenes (str.6), 2-0 Aasmund Bjørkan (30), 3-0 Brenes (54), 3-1 Hans Robert Grønli (55), 3-2 Tommy Willumsen (64), 4-2 Bjørkan (71), 5-2 Bjørkan (84), 5-3 Mats Larsos (88
http://www.saltenposten.no/sport/article38183.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
booegutt
Posts: 342
Joined: Sun Aug 01, 2004 11:59 pm
Location: bodø

Brenes

Post by booegutt »

Tror det er andre ting som påvirker Brenes så vi får håpe han finner seg bedre til rette i Glimt. Potensialet etter min mening er størst i Glimt idag av alle spillerne:) Det er bare om å få det ut og det har man bare tidvis klart å få til.

Kansje han bare ikke synes han fikk nok tillit i Glimt. Landslagsspiller som spiller B-kamper er kansje ikke motiverende.
Full peising
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Brenes

Post by Novi »

booegutt wrote:Tror det er andre ting som påvirker Brenes så vi får håpe han finner seg bedre til rette i Glimt. Potensialet etter min mening er størst i Glimt idag av alle spillerne:) Det er bare om å få det ut og det har man bare tidvis klart å få til.

Kansje han bare ikke synes han fikk nok tillit i Glimt. Landslagsspiller som spiller B-kamper er kansje ikke motiverende.
Vet ikke i hvor stor grad vi kan kalle Brenes en landslagsspiller. Runar og Ludde har vært på landslaget, uten at jeg kaller dem for landslagsspillere... Etter å ha sett 3 treningskamper, ser jeg størt potensial i Miller. Men for all del, Brenes har vist seg god nok til å utfordre førsteeleveren. Har fortsatt stor tro på ham :)
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Randall Brenes har vell enda ikke vist noen verdensklasse av nå spill enda?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Jørgen A.J.

Post by Jørgen A.J. »

Velkommen til glimtforum P!rlo :D
Er ganske eni i det du ssier her, han har ikke fått mange sjansen..
Post Reply