Angående serieåpninga; billettsalg?

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Kesseboy
Posts: 15806
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Angående serieåpninga; billettsalg?

Post by Kesseboy »

Jeg forstod det nesten sånn på speaker under kampen mot TIL at det ikke vil bli forhåndssalg av billetter til kampen mot Sparta. Er det noen som vet om det stemmer?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Angående serieåpninga; billettsalg?

Post by Trapattoni »

Kesseboy wrote:Jeg forstod det nesten sånn på speaker under kampen mot TIL at det ikke vil bli forhåndssalg av billetter til kampen mot Sparta. Er det noen som vet om det stemmer?
Det vil komme detaljert informasjon om dette på glimt.no. Snart!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Ikke at det har noe betydning for meg. men jeg er spent på om de fastmonterte stolene i Nordlandshallen blir forbeholdt sesongkortinnehaverne eller ikke.

Og hva publikumskapasiteten er.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

J I P wrote:Ikke at det har noe betydning for meg. men jeg er spent på om de fastmonterte stolene i Nordlandshallen blir forbeholdt sesongkortinnehaverne eller ikke.

Det blir de.
J I P wrote: Og hva publikumskapasiteten er.
Godt spørsmål. Det skal vi finne ut av.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15806
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Jeg har svæææært vanskelig for å se for meg at det er sittekapasitet til 5500 stykker. Det er ikke snakk om f.eks. antallet publikummere du kan samle ute på banen foran ei scene da?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Post by Sulliken »

jonsnow wrote:http://www.bodospektrum.no/index.php?op ... mitstart=5

Nordlandshallen - 9000m2 til idretten
lørdag 26. februar 2005
Innendørs fotballhall med et bruttoareal på ca. 12500m, av dette rundt 9000 m idretts-/utstillingsflate.
Hallen har seksfelts friidrettsbane, klatrerom og bouldrerom samt stort treningsrom i anlegget. Det er montert siste generasjons kunstgress som gir gode forhold for topp- og breddeidrett samt et godt inneklima.

Hallen har kapasitet til 5.500 publikumere, har egen scene samt stoler og bord for utleie. Det er også etablert møtelokaler og kantine.
5000 publikummere hvis hallen blir brukt til KONSERT, ja... for noen år siden gikk Artic rock festival av stabelen der, og andre året var det litt under 2000 gjester og da var det halvtomt.. året før var det nesten 4000, og da var det bra med folk..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 470 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Kesseboy wrote:Jeg har svæææært vanskelig for å se for meg at det er sittekapasitet til 5500 stykker. Det er ikke snakk om f.eks. antallet publikummere du kan samle ute på banen foran ei scene da?
Nei hallo! Samler du folk også på banen rommer hallen langt mer enn 5500! Selve fotballbanen er på 7140 m2 (105 x 68 ), og på konserter er én m2 pr person god plass!

Glem ikke at Nordlandshallen har uttrekkbare tribuner under de faste tribunene, som bare benyttes når det er behov for det.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Er det ikke snakk om ca 3000 sitteplasser i fotballsammenheng?
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Post by Novi »

brawno wrote:Er det ikke snakk om ca 3000 sitteplasser i fotballsammenheng?
En plass mellom 3000 og 3500 er nok reelt ja...
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15806
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Los-Loco wrote:
Kesseboy wrote:Jeg har svæææært vanskelig for å se for meg at det er sittekapasitet til 5500 stykker. Det er ikke snakk om f.eks. antallet publikummere du kan samle ute på banen foran ei scene da?
Nei hallo! Samler du folk også på banen rommer hallen langt mer enn 5500! Selve fotballbanen er på 7140 m2 (105 x 68 ), og på konserter er én m2 pr person god plass!

Glem ikke at Nordlandshallen har uttrekkbare tribuner under de faste tribunene, som bare benyttes når det er behov for det.
Det er vel noe med brannvernregler og sånt, tenker jeg? Hvis man stabler i høyden får man nok inn hele Bodøs befolkning :lol:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 470 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Faktum dreper en hver diskusjon:

Etter en telefon til Nordlandshallen/Bodø Spektrum kan jeg melde følgende:

Nordlandshallens tilskuerkapasitet er litt avhengig av NFFs krav til prosentandel sitteplasser. Men med de uttrekkbare tribunene er det ikke problem å få plass til 6.000 personer. Dersom det tillates mye ståplasser kan tallet økes ytterligere opp mot 10.000.

I 92 var det vistnok rundt 7.000 på det meste. Mer enn det kan vi neppe regne med i år uansett...
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Men kan man bruke de uttrekkbare tribunene på fotballkamper? Da må det i så fall mange vakter til, hvis ikke kan jo hvem som helst spasere ut på banen, med tanke på at det ikke er noe fysisk skille slik reklameskiltene og gjerdene utgjør på Aspmyra... På TIL-kampen sa de over høyttalernalegget at det ble plasser for sesongkortinnehaverne på den siden der klappstolene er, mens resten måtte kjøpe billetter ved døra til trappen opp på andre siden.. Det ble ikke nevnt noe om uttrekkbare tribuner.


Er det bestemt hvor supporterklubben blir stående?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15806
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Det får en si. Opp mot 10.000? :shock:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 470 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Mariasha wrote:Men kan man bruke de uttrekkbare tribunene på fotballkamper? Da må det i så fall mange vakter til, hvis ikke kan jo hvem som helst spasere ut på banen, med tanke på at det ikke er noe fysisk skille slik reklameskiltene og gjerdene utgjør på Aspmyra.
I den situasjonen Glimt er i økonomisk, kan jeg garantere at vi ikke tar oss råd til å spille kamper uten reklameskilter! :wink:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Post by Sulliken »

Si meg... blir det plass til å spille fotball da? med utrekkbare tribuner og reklameskilt?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Neinei, jeg regner sterkt med at det blir satt opp ekstra reklame, men det finnes jo grenser for hvor mye det egentlig er plass til mellom tribunene og sidelinjen.. Skal man ha både uttrekkbare tribuner og reklameskilt ser jeg for meg at det blir grådig trangt, men det er mulig det er større plass enn jeg innbiller meg..
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 470 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Sulliken wrote:Si meg... blir det plass til å spille fotball da? med utrekkbare tribuner og reklameskilt?
Skjønner ikke helt at folk tror hallen er så liten. Den er diger! Var størst i landet i sin tid! God plass!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15806
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Kanskje kampen mot Sparta blir en sjuerkamp? :lol:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

På "hovedsiden", der benkene står, er det maks plass til noen reklameskilt, med mindre de skal ha folk til å sitte nærmest under tribunen. På andre siden er det nok plass til noen uttrekkbare tribuner og reklameskilt, men at det skulle bli plass til 6-7000? Det virker usannsynlig..
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Post by Frodo Baggins »

Los-Loco wrote:Faktum dreper en hver diskusjon:

Etter en telefon til Nordlandshallen/Bodø Spektrum kan jeg melde følgende:

Nordlandshallens tilskuerkapasitet er litt avhengig av NFFs krav til prosentandel sitteplasser. Men med de uttrekkbare tribunene er det ikke problem å få plass til 6.000 personer. Dersom det tillates mye ståplasser kan tallet økes ytterligere opp mot 10.000.

I 92 var det vistnok rundt 7.000 på det meste. Mer enn det kan vi neppe regne med i år uansett...
Hvis jeg ikke tar feil så tillater vel NFF 20% ståplasser av antall sitteplasser, hvis det er 6000 sitteplasser, så tillates det 1200 ståplasser, altså er total kapasitet 7200. Regner med at NFF kjører relativt lik praksis om man er ute eller inne.

Nå er vel totalkapasiteten neppe noe problem, første hjemmekamp på Aspmyra i fjor mot Rosenborg trakk 6198 tilskuere, og jeg innbiller meg at Sparta Sarpsborg ikke trekker like mange.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Supporterklubben blir plassert ett hakk til høyre for der vi har stått i treningskampene
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

Mariasha wrote:På "hovedsiden", der benkene står, er det maks plass til noen reklameskilt, med mindre de skal ha folk til å sitte nærmest under tribunen. På andre siden er det nok plass til noen uttrekkbare tribuner og reklameskilt, men at det skulle bli plass til 6-7000? Det virker usannsynlig..
Klare heller ikkje å se førr mæ at d e plass t så mange, men bekymre mæ ikkje så masse heller.. Trur at d på d meste vil komme ca 5000, fjorårets gjennomsnittstall va vel ganske langt unna d, å æ har litt dårli tru på at d e så mange flere bodøværinga som kommer t å komme på kamp nu, sjøll om at Glimt har lova 15 seira på hjemmebane i år...
Ækte nordnorsk stolthet!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Mener jeg og calle manøver telte setene og kom fram til at det var ca 1800 seter på "hovedtribunen" i Nordlandshallen
Last edited by Bateman26 on Wed Mar 08, 2006 4:45 pm, edited 1 time in total.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Kesseboy
Posts: 15806
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Det bringer jo i og for seg fram et annet interessant spørsmål. Hvis HELE den ene seksjonen skal settes av til sesongkortholdere - hvor mange sesongkortholdere er det nå egentlig?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply