Har glimt kvittet seg med problemene fra 05??

Moderators: Sulliken, Larsen

brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Om Glimt har en sterkere stall i år enn i fjor er et spørsmål som aldri kan bli besvart. Fjorårets stall var for dårlig til å holde på tippeligaplassen. Årets stall er muligens god nok til å rykke opp igjen, men det er jo en helt annen sak. Diskusjonen er meningsløs, det eneste interessante her og nå er for øvrig om stallen er god nok til opprykk. :wink:
DIXI
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

SH wrote:
Vårsesongen ifjor ble han jo overhodet ikke satset på, og det var jo bare i enkeltkamper med Gåre ved roret at han fikk starte kamper. Det var først i fjor sommer da Harald Martin kom at man begynte å bruke han. Hadde flere gode kamper på høsten når han først fikk spille.
Det sier vel egentlig litt om Trond Olsens innsats når så få husker at han spilte masse på våren.
Han var elendig og begynnte vel ikke å prestere før han hadde signert for Lsk.
Han har fått plenty av sjangser i Glimt men aldri klart å bevise over tid. Er ikke så trist fordi at han er bort for å si det sånn.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

SH wrote:Vårsesongen ifjor ble han jo overhodet ikke satset på, og det var jo bare i enkeltkamper med Gåre ved roret at han fikk starte kamper. Det var først i fjor sommer da Harald Martin kom at man begynte å bruke han
På våren ifjor, dvs. i april og mai, så spilte Glimt 11 Tippeligakamper. Trond Olsen spilte fra start i 7 av disse 11 kampene. Var han virkelig så dårlig at du ikke engang fikk med deg at han spilte disse kampene?
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Trapattoni wrote:På våren ifjor, dvs. i april og mai, så spilte Glimt 11 Tippeligakamper. Trond Olsen spilte fra start i 7 av disse 11 kampene.
Fram til St.Hans:

Viking-Glimt 2-1: ingen Trond Olsen

Glimt-RBK 0-1: Trond Olsen spiller 13 min. Kommer inn på stillingen 0-1.

Odd-Glimt 2-1: Olsen kommer inn for Ludde i pausen og Glimt vinner 2.omg.

Glimt-HamKam 2-0: Olsen byttes ut i det i 89.min.
seier!

Brann-Glimt 2-3: Olsen byttes ut i det 64.min. Går ut på stillingen 2-3. seier!

Glimt-VIF 0-1: Olsen spiller hele kampen. VIF rundspilles, men vi taper....

TIL-Glimt 2-2: Olsen byttes ut i det 59.min. på stillingen 2-2.

Glimt-AaFK 0-0: Olsen byttes ut i det 75.min.

Molde-Glimt 1-1: Olsen byttes ut i det 67.min. på stillingen 0-0.

FFK-Glimt 3-2: Olsen spiller 17 min. Inn for Åssa på stillingen 2-2.

Glimt-LSK 1-1: Olsen spiller i 23 min. Kommer inn på 0-1.


For meg ser det ut som om Glimt klarte seg ganske bra på banen med Olsen innpå... 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Takk for hjelp dalers! Vi kjemper en god sak!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

SH wrote:Takk for hjelp dalers! Vi kjemper en god sak!
Er det en god sak å glorifisere lsk2 spillere som ikke har prestert over tid på Glimt ? jau jau... Det eneste Olsen var for glimt... Var en upcoming man.. Som man ventet på skulle slå igjennom... Nå har vi flere upcoming menn... Jo flere jo bedre mein no e =)
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

Taskeladdn wrote:
SH wrote:Takk for hjelp dalers! Vi kjemper en god sak!
Er det en god sak å glorifisere lsk2 spillere som ikke har prestert over tid på Glimt ? jau jau... Det eneste Olsen var for glimt... Var en upcoming man.. Som man ventet på skulle slå igjennom... Nå har vi flere upcoming menn... Jo flere jo bedre mein no e =)
Alle kan ikke redde regnskogen vettu :D
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Taskeladdn wrote:
SH wrote:Takk for hjelp dalers! Vi kjemper en god sak!
Er det en god sak å glorifisere lsk2 spillere som ikke har prestert over tid på Glimt ? jau jau... Det eneste Olsen var for glimt... Var en upcoming man.. Som man ventet på skulle slå igjennom... Nå har vi flere upcoming menn... Jo flere jo bedre mein no e =)
Det er ingen i Glimt som hadde større potensiale enn hva Trond Olsen innehar. Roy Miller og Tom Høgli får isåfall den æren, men pr. dags dato ser jeg ingen som var noen større talenter enn Trond Olsen.
Det er jo nettopp det Olsen har gjort! Når han har fått sjansen over tid har han prestert over tid. Det var jo bare i fjoråret (joda, jeg har moderert meg nå) at han fikk noe spesielt med sjanser og dere så jo - det var nok til at kanskje det beste laget i tippeligaen signerte han.
At Olsen ikke får spille i Lillestrøm er en annen sak, men at det er hardere konkurranse om plassene der enn her skal henges godt opp på veggen i samme slengen.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

SH wrote: Det er ingen i Glimt som hadde større potensiale enn hva Trond Olsen innehar..
Har aldri nekta på at gutten hadde potensiale.. Var jo derfor alle elska han... Men desverre må det mere til for å være en uerstattelig fotballspiller.. Steinbakk hadde tom ei forside i lokalavisa for mange år siden.. Fordi med hans potensiale så var han landslags spiller innen 2002 (trur det var årstallet) Alle vet da hvordan det gikk... Jeg ser på potensialet til den stallen vi har nå.. Som større enn den vi hadde ifjor... Vi har vel aldri hatt så mange unge upcoming spillere som nå... Og med så mange spillere.. Så ser jeg på sjansen til å finne noen som prestere over tid som mye større...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

SH wrote:
Taskeladdn wrote: Er det en god sak å glorifisere lsk2 spillere som ikke har prestert over tid på Glimt ? jau jau... Det eneste Olsen var for glimt... Var en upcoming man.. Som man ventet på skulle slå igjennom... Nå har vi flere upcoming menn... Jo flere jo bedre mein no e =)
Det er ingen i Glimt som hadde større potensiale enn hva Trond Olsen innehar. Roy Miller og Tom Høgli får isåfall den æren, men pr. dags dato ser jeg ingen som var noen større talenter enn Trond Olsen.
Det er jo nettopp det Olsen har gjort! Når han har fått sjansen over tid har han prestert over tid. Det var jo bare i fjoråret (joda, jeg har moderert meg nå) at han fikk noe spesielt med sjanser og dere så jo - det var nok til at kanskje det beste laget i tippeligaen signerte han.
At Olsen ikke får spille i Lillestrøm er en annen sak, men at det er hardere konkurranse om plassene der enn her skal henges godt opp på veggen i samme slengen.
Så det er helt umulig at grunnen til at han slo til etterhvert, var at han fikk sjansen på riktig tidspunkt, og ble matchet fornuftig av trenerteamet?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

dalers wrote:For meg ser det ut som om Glimt klarte seg ganske bra på banen med Olsen innpå... 8)
Mulig det ser sånn ut for deg, men tallene bekrefter intet annet enn at Glimt var dårlige enten Trond Bjarne var på banen eller ikke. På høsten derimot, da var Olsen god. På våren var han stort sett veldig svak. I det hele tatt en svært ustabil spiller som neppe får mye spilletid i Tippeligaen i år. Hans potensiale er svært overdrevet, for å si det forsiktig.
Last edited by Trapattoni on Thu Mar 30, 2006 6:57 pm, edited 1 time in total.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Tror nok vi skal konkludere med at vi ikke kommer til å bli enige om denne. Synd for deg, hadde vært greit for deg å se dette fra den rette sida :wink:
Neida, men Trond Olsen var et enormt talent som viste at han kunne når han fikk tillit. Man kan ikke prestere over tid, når man ikke får tillit over tid. Når han først fikk det syntes jeg han beviste at han er et av de desidert største vingtalentene vi har i Norge om dagen. At han er uerstattelig sier jeg ikke, men at det er utrolig vanskelig å erstatte han, det skal sannelig være bra sikkert! Og at du mener at Hamoud, Tani og Brenes er gode nok erstattere er jeg voldsomt uenig i. Og at tilogmed tre store vingtalenter ikke klarer erstatte Trond Olsen synes jeg sier nok om Trond Olsen's kvaliteter.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Kesseboy wrote:
SH wrote: Det er ingen i Glimt som hadde større potensiale enn hva Trond Olsen innehar. Roy Miller og Tom Høgli får isåfall den æren, men pr. dags dato ser jeg ingen som var noen større talenter enn Trond Olsen.
Det er jo nettopp det Olsen har gjort! Når han har fått sjansen over tid har han prestert over tid. Det var jo bare i fjoråret (joda, jeg har moderert meg nå) at han fikk noe spesielt med sjanser og dere så jo - det var nok til at kanskje det beste laget i tippeligaen signerte han.
At Olsen ikke får spille i Lillestrøm er en annen sak, men at det er hardere konkurranse om plassene der enn her skal henges godt opp på veggen i samme slengen.
Så det er helt umulig at grunnen til at han slo til etterhvert, var at han fikk sjansen på riktig tidspunkt, og ble matchet fornuftig av trenerteamet?
Er en måte å se det på, men jeg tror ikke det. Er du god nok er du gammel nok synes jeg blir fin i denne sammenhengen. Syns Trond Olsen beviste flere ganger at han var god nok, men han fikk ikke tillit. At han får beskjed om at han har kondis med størrelse på en "undulat" synes jeg sier litt om hvordan talentene faktisk taes vare på her i klubben. Sånt skal ikke en 19-20 åring få høre, uansett hvor råtten kondisen han er. Trond har nok vært klar over det lenge og han beviste ifjor at han har jobbet med det. At det ble sagt gjennom media synes jeg er veldig synd, selv om han garantert fikk beskjed om det internt, så synes jeg det er synd at slikt kommer i media. Man skal beskytte spillerne sine, spesielt når det er talenter det er snakk om.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

I 2005 var det un 6 spillere med mer spilletid enn Trond Olsen i hele stallen, disse spillerene var Horn,Halvorsen,Paulsen,Runar,Kjølner og CB.

Sakariassen som har fått mye pepper for manglende scoringer i 2005 er jo ganske fin å sammenligne med Olsen.

Sakariassen:

Spilt 15 kamper fra start, ni som innbytter, 1559 minutter. Ett gult kort. Fire mål, én assist.

Olsen:

Spilt 18 kamper fra start, seks som innbytter, 1587 minutter. Fire gule kort. Tre mål, to assist.


Summen av de tallene Olsen har i Glimt er som følger:
..........................kamper/mål
2005 Bodø/Glimt 24 3
2004 Bodø/Glimt 23 3
2003 Bodø/Glimt 14 1
2002 Bodø/Glimt 20 1


Så kan vi sammenligne med TFL:
...........................kamper/mål
1999 Bodø/Glimt 9 3
2000 Bodø/Glimt 25 10
2001 Bodø/Glimt 24 10
2003 Bodø/Glimt 9 4
2004 Bodø/Glimt 23 5
2005 Bodø/Glimt 12 2
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Post by Sulliken »

SH wrote:Tror nok vi skal konkludere med at vi ikke kommer til å bli enige om denne. Synd for deg, hadde vært greit for deg å se dette fra den rette sida :wink:
Neida, men Trond Olsen var et enormt talent som viste at han kunne når han fikk tillit. Man kan ikke prestere over tid, når man ikke får tillit over tid. Når han først fikk det syntes jeg han beviste at han er et av de desidert største vingtalentene vi har i Norge om dagen. At han er uerstattelig sier jeg ikke, men at det er utrolig vanskelig å erstatte han, det skal sannelig være bra sikkert! Og at du mener at Hamoud, Tani og Brenes er gode nok erstattere er jeg voldsomt uenig i. Og at tilogmed tre store vingtalenter ikke klarer erstatte Trond Olsen synes jeg sier nok om Trond Olsen's kvaliteter.
Har prøvd å holde meg unna denne diskusjone, men det her, SH, er å ta hardt i, spør du meg.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Sulliken wrote:
SH wrote:Tror nok vi skal konkludere med at vi ikke kommer til å bli enige om denne. Synd for deg, hadde vært greit for deg å se dette fra den rette sida :wink:
Neida, men Trond Olsen var et enormt talent som viste at han kunne når han fikk tillit. Man kan ikke prestere over tid, når man ikke får tillit over tid. Når han først fikk det syntes jeg han beviste at han er et av de desidert største vingtalentene vi har i Norge om dagen. At han er uerstattelig sier jeg ikke, men at det er utrolig vanskelig å erstatte han, det skal sannelig være bra sikkert! Og at du mener at Hamoud, Tani og Brenes er gode nok erstattere er jeg voldsomt uenig i. Og at tilogmed tre store vingtalenter ikke klarer erstatte Trond Olsen synes jeg sier nok om Trond Olsen's kvaliteter.
Har prøvd å holde meg unna denne diskusjone, men det her, SH, er å ta hardt i, spør du meg.
Hvor tar jeg hardt i?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

SH wrote: Hvor tar jeg hardt i?
Ser du ikke.. Han quota dg jo =)
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Taskeladdn wrote:
SH wrote: Hvor tar jeg hardt i?
Ser du ikke.. Han quota dg jo =)
Men jeg vil ha punkt og prikke hvor han mener jeg tar kraftig i. Jeg syns ikke jeg tok kraftig i.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Post by Sulliken »

SH wrote:Og at tilogmed tre store vingtalenter ikke klarer erstatte Trond Olsen synes jeg sier nok om Trond Olsen's kvaliteter.
Dette er å ta hardt i..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

SH wrote:At han får beskjed om at han har kondis med størrelse på en "undulat" synes jeg sier litt om hvordan talentene faktisk taes vare på her i klubben. Sånt skal ikke en 19-20 åring få høre, uansett hvor råtten kondisen han er.
Kanskje en uheldig formulering, men jeg synes ikke det er alt for langt over grensa for hva en A-lagsspiller må tåle å høre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Sulliken wrote:
SH wrote:Og at tilogmed tre store vingtalenter ikke klarer erstatte Trond Olsen synes jeg sier nok om Trond Olsen's kvaliteter.
Dette er å ta hardt i..
Det synes igrunn ikke jeg. Er noen av de tre bedre enn Trond Olsen? Har noen av de tre vist prov på kvaliteter som er bedre enn Trond sine? Er det noen som har like enorme spissferdigheter som Trond Olsen innen fart og slikt?
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Kesseboy wrote:
SH wrote:At han får beskjed om at han har kondis med størrelse på en "undulat" synes jeg sier litt om hvordan talentene faktisk taes vare på her i klubben. Sånt skal ikke en 19-20 åring få høre, uansett hvor råtten kondisen han er.
Kanskje en uheldig formulering, men jeg synes ikke det er alt for langt over grensa for hva en A-lagsspiller må tåle å høre.
Til å være et talent som bor i byen alene og er 19-20 år syns jeg det er sterke ord. Det er tross alt små gutter man snakker om.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Post by Sulliken »

Sist jeg sjekket kunne 19-åringer kjøre bil, stemme, drikke, pule, ta opp lån, bestemme alt i sin hverdag osv. 19-åringer er faktisk voksne mennesker, unge voksne, men dog.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Jeg tror nok ikke det er slik at den eneste kommunikasjonen mellom trenerteamet og spillere skjer via media. Dersom undulat-utsagnet har vært et stort problem, så ligger jo problemet i den interne personalbehandlinga.

Det bør jo også bemerkes at det ikke kun er Glimt som har kommet med bemerkninger overfor Olsen, men også for eksempel Hallvar Thoresen. Jeg tror nok det ville være å gjøre Olsen en bjørnetjeneste å ikke si fra. Det vil igrunn være å ikke ta talentet hans på alvor. Kanskje han hadde behov for ei klar tilbakemelding?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply