Har glimt kvittet seg med problemene fra 05??

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Pipp wrote:Når årets sesong skal oppsummeres er det dessuten viktig å huske at 2005-trenerne hadde et mye bedre spillermateriell enn 2006-trenerne!!)


Er faktisk uenig.. For første gang så føler jeg vi har en spillerstall med dobbeldekning alle plasser.. Og jeg synes di som har blitt hentet inn ikke er noe dårligere enn dem som har dratt...
av første 11'rn så mistet vi 4 spillere..

Olsen.. Som egentli ikke hadde noe annet en potensialet.. Er erstattet med 3 spillere... Mounir, Tani og Brenes..

C.Berg.. Eneste han har gjort bra.. Var et langskudd imot Skeid.. Ellers har vi ventet i nesten en mannsalder på at han skal slå igjennom.. Høgli og Råstad er mye bedre på midten.. Pluss at vi har en stødig Theting og en upcoming Jakobsen som kan vikariere på den plassen..

Kjølner... Gud han gjorde mange tabber i 2005... Et midtforsvar med Hoftun og Hansen oser det sikkerhet av.. Og har har vi og en upcoming "kjempe" i Iversen som kan ta over.. Pluss Halvorsen som kan steppe inn i kriser..

Tapet av Paulsen er vel eneste mannen som jeg ser på som et minus med spillerstallen.. Men når han dro.. Så fikk vi forsterka venstre backen betrakteligt med Miller... Og Halvorsen spiller bedre på høyrebacken.. Her har vi og Imingen i bakhånd.. Som fort kan komme til å bli en hit...

Vi har heller ikke mindre midtspisser enn i 2005.. Selv om det er plassen som har mest søkelys nå... Råket, Stig pluss santlige av kantspillerene kan bekle den rollen glatt i krise sitvasjoner..

Så har vi og mange som spiller på aldersbestemte lag.. Som snart er iferd med å ta steget opp blandt di store gutta..

Jeg vil heller si at denne spillerstallen er mye sterkere enn 2005 sesongen.. Og det beste av allt.. Er alderen på alle som er hentet inn...

A TEAM FOR THE FUTURE !!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

Olav sa jo at han syntes de er bedre enn i 2003, til og med..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Jørgen A.J.

Post by Jørgen A.J. »

Sulliken wrote:Olav sa jo at han syntes de er bedre enn i 2003, til og med..
Da kan det vel ikke bli annet enn opprykk!
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Er enig i at troppen var bedre ifjor. Trond Olsen var et vanvittig talent som aldri skulle fått lov til å reise sørover til LSK. Paulsen var også et geni på backen og skulle aldri bli solgt. Men samtidig er Even Iversen en veldig bra erstatter for Fredrik. Mounir Hamoud har vært et friskt kjøp og kan komme å vise seg til å bli en stor. En blanding mellom fjorårets stall og årets tror jeg hadde blitt veldig bra.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Pipp wrote: Ære være alle medlemmer av forumet for deres synspunkter - også de som mener at spillerstallen er sterkere enn i 2005. De som har dratt var gjengangere på Glimt i 2005, noen av dem med aldersbestemte landskamper, og samtlige attraktive for Tippeligalag.
Vel.. Jeg mener fortsatt at den eneste av di som er dratt.. Som er litt vanskelig å erstatte.. Er Paulsen...

I 2005.. Så vil e ikke påstå at C.Berg, Kjølner og Olsen gjorde en så vanvitti insats at det ikke kan erstattes... Har vi snakka om 2003.. Som da er 3 år siden.. Så hadde jeg sagt noe annet...

Slik jeg ser det.. Så er både forsvar og midtbane styrket.. Pluss at vi har flere spennende alternativer på topp...

Det har aldri før vært vanskeligere å forutsi en første 11'r.. Og det er ikke fordi nivået har synket...
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Taskeladdn wrote:Slik jeg ser det.. Så er både forsvar og midtbane styrket.. Pluss at vi har flere spennende alternativer på topp...
Hva slags alternativer er det du tenker på da? Finnes det èn vingspiller i dagens stall som har ett større potensiale og er en bedre spiller i sin beste form enn Trond Olsen? Gir du meg et svar jeg kan si meg enig i skal jeg kjøpe deg en blomsterbukett.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

SH wrote:Hva slags alternativer er det du tenker på da? Finnes det èn vingspiller i dagens stall som har ett større potensiale og er en bedre spiller i sin beste form enn Trond Olsen? Gir du meg et svar jeg kan si meg enig i skal jeg kjøpe deg en blomsterbukett.
Vel.. Er ikke potensiale vi snakker om.. Er det ? Trond Olsen presterte så si ingen ting på banen.. Bortset fra mange gisp ifra suporterene pga sin hurtighet.. Og raid som alltid endte i nesten situvasjoner.. Blir desverre ikke mål av nesten.. Veit at mange her hadde Olsen som sin favoritt.. Jeg hadde han som favoritt selv i mange år.. Men å kalle han uerstattelig.. Fordi han kanskje slår igjennom.. Er litt på kanten..
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

SH wrote:
Taskeladdn wrote:Slik jeg ser det.. Så er både forsvar og midtbane styrket.. Pluss at vi har flere spennende alternativer på topp...
Hva slags alternativer er det du tenker på da? Finnes det èn vingspiller i dagens stall som har ett større potensiale og er en bedre spiller i sin beste form enn Trond Olsen? Gir du meg et svar jeg kan si meg enig i skal jeg kjøpe deg en blomsterbukett.
Jeg anser Mounir Hamoud som et vel så stort talent som Trond Olsen. Tani Stafsula har jeg ikke sett, men han var god nok til å få kontrakt med Glimt...

:!:
User avatar
RS
Posts: 1067
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:23 pm

Post by RS »

SH wrote:Er enig i at troppen var bedre ifjor. Trond Olsen var et vanvittig talent som aldri skulle fått lov til å reise sørover til LSK. Paulsen var også et geni på backen og skulle aldri bli solgt. Men samtidig er Even Iversen en veldig bra erstatter for Fredrik. Mounir Hamoud har vært et friskt kjøp og kan komme å vise seg til å bli en stor. En blanding mellom fjorårets stall og årets tror jeg hadde blitt veldig bra.
Vell, verken Olsen,Paulsen eller Kjølner ble vell solgt...
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Taskeladdn wrote:
SH wrote:Hva slags alternativer er det du tenker på da? Finnes det èn vingspiller i dagens stall som har ett større potensiale og er en bedre spiller i sin beste form enn Trond Olsen? Gir du meg et svar jeg kan si meg enig i skal jeg kjøpe deg en blomsterbukett.
Vel.. Er ikke potensiale vi snakker om.. Er det ? Trond Olsen presterte så si ingen ting på banen.. Bortset fra mange gisp ifra suporterene pga sin hurtighet.. Og raid som alltid endte i nesten situvasjoner.. Blir desverre ikke mål av nesten.. Veit at mange her hadde Olsen som sin favoritt.. Jeg hadde han som favoritt selv i mange år.. Men å kalle han uerstattelig.. Fordi han kanskje slår igjennom.. Er litt på kanten..
Vel, jeg tror alle som så høstsesongen til Glimt innså hvor stort tap Trond Olsen ble. Så du Moldekampen for eksempelvis? Bare i den kampen viste han hva som bor i han.

Det jeg har sett av Stafsula har ikke imponert meg enda. Hvis noen virkelig mener at Stafsula er en bedre spiller enn Trond Olsen blir jeg bekymret.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

Olsen var bra på sitt beste han. Problemet hans var stabiliteten, samt at han ikke akkurat taklet motgang særlig godt. (Ref. Ola Haldorsen)

Synd at han nå råtner på benken i LSK.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

SH wrote: Vel, jeg tror alle som så høstsesongen til Glimt innså hvor stort tap Trond Olsen ble. Så du Moldekampen for eksempelvis? Bare i den kampen viste han hva som bor i han.

Det jeg har sett av Stafsula har ikke imponert meg enda. Hvis noen virkelig mener at Stafsula er en bedre spiller enn Trond Olsen blir jeg bekymret.
Så din mening er at Olsen er uerstattelig fordi han presterte i enkeltkamper.. Helt greit det.. Jeg har bare ikke samme meningen..

Jeg mener at med Brenes, Tani, Mounir så står vi mye sterkere..
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Taskeladdn wrote:
SH wrote: Vel, jeg tror alle som så høstsesongen til Glimt innså hvor stort tap Trond Olsen ble. Så du Moldekampen for eksempelvis? Bare i den kampen viste han hva som bor i han.

Det jeg har sett av Stafsula har ikke imponert meg enda. Hvis noen virkelig mener at Stafsula er en bedre spiller enn Trond Olsen blir jeg bekymret.
Så din mening er at Olsen er uerstattelig fordi han presterte i enkeltkamper.. Helt greit det.. Jeg har bare ikke samme meningen..

Jeg mener at med Brenes, Tani, Mounir så står vi mye sterkere..
Trond Olsen beviste i enkeltkamper hva som bodde i han, ja, men med tid og satsinga vet du også at Trond Olsen hadde blitt kanskje norges beste venstreving med tida.
Vårsesongen ifjor ble han jo overhodet ikke satset på, og det var jo bare i enkeltkamper med Gåre ved roret at han fikk starte kamper. Det var først i fjor sommer da Harald Martin kom at man begynte å bruke han. Hadde flere gode kamper på høsten når han først fikk spille.
Sier jo mye om kvaliteten til Olsen når man må ha 3 spillere til å erstatte han ...
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

Nå kan ikke alle disse tre regnes som rene erstattere for Trond Olsen. Tani er den eneste rene venstrevingen av disse. Brenes ble hentet inn som erstatter til Bjørkan/Ludvigsen, men har ikke akkurat overbevist så langt.

Hamoud er litt samme typen som Olsen, bare på motsatt ving. Han har imidlertid mye å hente på avslutninger.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

SH wrote:Sier jo mye om kvaliteten til Olsen når man må ha 3 spillere til å erstatte han ...
:mrgreen: good point, SH.

Personlig blei jeg lynende forbanna da Olsen så til de grader ikke blei satsa på i deler av vårsesongen. Utenomsportslige grunner var av mindre betydning så lenge Glimt ikke hadde bred nok stall.

Olsen MED tillitt er en god Olsen i mine øyne...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

SH wrote:Er enig i at troppen var bedre ifjor. Trond Olsen var et vanvittig talent som aldri skulle fått lov til å reise sørover til LSK. Paulsen var også et geni på backen og skulle aldri bli solgt. Men samtidig er Even Iversen en veldig bra erstatter for Fredrik. Mounir Hamoud har vært et friskt kjøp og kan komme å vise seg til å bli en stor. En blanding mellom fjorårets stall og årets tror jeg hadde blitt veldig bra.
Trond Olsen kunne være alt fra genial til møkka elendig i samme kamp. Talent ja, men fikk vel aldri slått grisehardt igjennom. Gjenstår å se om han får spille noe i Lillestrøm...

Paulsen er nok det største tapet, men er enig med det andre har sagt her - Miller på venstre back og Halvorsen på høyre er ingen dårlig erstatning. Halvorsen er bedre på høyre enn på venstre der han har spilt de siste årene. Paulsen kunne uansett ikke bli holdt i Bodø mot sin vilje. Umotiverte spillere er ikke akkurat noe positivt å ha på laget. Sjå mot Hoff i Odd nå...

Kjølner var IKKE seg selv ifjor. Han var faktisk til tider MØKK elendig. Vi har dessuten fått tilbake Cato Hansen, en jeg omtrent ser på som en ny spiller i år. Syns det er helt greit at Kjølner dro... Iversen vet jeg egentlig lite om. Håper han slår til.

Og SH: en blanding mellom fjorårets og årets stall er jo nettopp det vi har ;)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

SH wrote: Trond Olsen beviste i enkeltkamper hva som bodde i han, ja, men med tid og satsinga vet du også at Trond Olsen hadde blitt kanskje norges beste venstreving med tida.
Vårsesongen ifjor ble han jo overhodet ikke satset på, og det var jo bare i enkeltkamper med Gåre ved roret at han fikk starte kamper. Det var først i fjor sommer da Harald Martin kom at man begynte å bruke han. Hadde flere gode kamper på høsten når han først fikk spille.
Sier jo mye om kvaliteten til Olsen når man må ha 3 spillere til å erstatte han ...
Olsen har ikke prestert over tid i Glimt... Så enkelt er det... Greit nok at mange husker han for visse raid.. Og kanskje et par skudd... Men så si allt den gutten gjorde i tippeligaen.. Endte i ingenting.. For hannes del.. Så kan man håpe at Røslers jerndisiplin kanskje får skikk på han.. Men jeg trur nok han kun blir fast på lsk2 framover...
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Taskeladdn wrote:Olsen har ikke prestert over tid i Glimt... Så enkelt er det...
Fikk Olsen tillitt over tid i Glimt? En ung spiller trenger ofte det. Han trenger ikke å høre at han har kondis som en kanarifugl. (sitat Gåre).
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Kun Olsen og Paulsen vil bli savnet, de to eneste av de som forlot oss denne vinteren (ser bort ifra Brattbakk nå)

Jeg er helt enig med SH, at Trond Olsen dro er en stor skam, uansett om det kunne forhindres eller ikke. Til tider var han helt fantastisk i høst, og jeg innser nå at han virkelig vil bli savnet. Samme med Paulsen, som får ufortjent mye kritikk fra enkelte her inne. Helt utrolig at visse folk allerede har glemt all innsatsen han la ned for oss, alle følelsene han viste ovenfor supporterne. Kun fordi han ønsket en ny utfordring.

CB og Kjølner vil jeg slettes ikke savne, CB har stått på stedet hvil i flere år nå, og det var helt greit at han tro. Reaksjonen fra meg var et lett skuldertrekk. Samme med Kjølner, han hadde utspilt sin rolle i Glimt, hans tid var over. Vi har bedre erstattere for overnevnte to, hva anngår Paulsen og Olsen gjenstår det å se. La oss nå i hvertfall ikke bedømme erstatterne deres før sesongen har begynt og de har fått sjansen til å bevise hva de kan, det blir for dumt.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

dalers wrote: Fikk Olsen tillitt over tid i Glimt? En ung spiller trenger ofte det. Han trenger ikke å høre at han har kondis som en kanarifugl. (sitat Gåre).
Har faktisk alltid tillitt til at den første 11'rn som er tatt ut.. er den beste..
Greit nok at man kan komme med meninger... Men trur faktisk at di som sitter der og styrer showet.. Har litt bedre kompetanse enn oss på forumet..

Hvis Olsen ikke fikk tillitt.. Så var det vel for lagets beste.. Laget kommer alltid foran enkeltspillere..Og hvis han er lat på treningene.. Og ikke gjør noe med det.. Så fortjener han kanskje en komentar om kondisen sin...
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Taskeladdn wrote:
dalers wrote: Fikk Olsen tillitt over tid i Glimt? En ung spiller trenger ofte det. Han trenger ikke å høre at han har kondis som en kanarifugl. (sitat Gåre).
Har faktisk alltid tillitt til at den første 11'rn som er tatt ut.. er den beste..
Greit nok at man kan komme med meninger... Men trur faktisk at di som sitter der og styrer showet.. Har litt bedre kompetanse enn oss på forumet...
Jeg har alltids meninger om laguttak. Den dagen jeg godtar alt en trener foretar seg, ja den dagen slår jeg fast at min entusiasme og kjærlighet til klubben er synkende...
Noen ganger kan det være ting utenom det fotballmessige som styrer et laguttak (Kjølner/Paulsen i Lyn-kampen). I fjor hadde ikke Haldorsen råd til å tenke på annet enn overlevelse i Eliteserien. Vi får håpe at han KUN tenkte sportslig... 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

dalers wrote: Jeg har alltids meninger om laguttak. Den dagen jeg godtar alt en trener foretar seg, ja den dagen slår jeg fast at min entusiasme og kjærlighet til klubben er synkende...
Noen ganger kan det være ting utenom det fotballmessige som styrer et laguttak (Kjølner/Paulsen i Lyn-kampen). I fjor hadde ikke Haldorsen råd til å tenke på annet enn overlevelse i Eliteserien. Vi får håpe at han KUN tenkte sportslig... 8)
Såklart har man alltids meninger.. Men man bør og være såppas ydmyk iforhold til sine egne kunnskaper.. At man bør innse at di som har det som jobb.. Gjør det etter beste evne.. Haldorsen ble kjefta hua full her inne på forumet.. Fordi han ikke brukte en lat Brenes... Hoftun har heller ikke vist Brenes all verdens tillitt.. Hvorfor starter ikke folk en hetse Hoftun kampanje i samme slengen da ? Sjøl om e har mine meninger.. Så har jeg ingen kompetanse til å hudflette di som har dette som jobb.. Fordi jeg mener di gjør feil... E har rett å slett mi meining.. Så har e og den trua på at dem som kan dette.. har meninger som ganske sikkert er bedre kalkulert...
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Noterer meg at jeg, dalers og Hågen er på lik linje på dette teamet.
Vi har mye gode argumenter, men deres motsvar syns jeg ikke står i stil til våre argumenter.

Men Taskeladdn: Joda, det er greit nok at det er de 11 beste til per dags dato som alltid starter. Men, skal man spille med en 32 åring som er over-the-hill, men som samtidig presterer greit, eller skal man slippe til en 19-20 åring som kan bli en av norges beste spillere over litt tid?
Personlig mener jeg det siste, og det vil jeg tro jeg både har dalers og Hågen bak meg på.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Vi har helt klart en mye sterkere stall i år enn i fjor. Det er kun tapet av Trod Olsen som er av en viss betydning , fordi han kunne avgjøre kamper på egen hånd.
I medgang og motgang
Post Reply