Sogndal - Glimt Søndag 02.04 kl. 1830

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
imre
Posts: 235
Joined: Wed Jul 27, 2005 6:15 am

Post by imre »

greit med en ørefik no , så slepp vi den på søndag , det e jo da det gjeld..!
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by Gule Ørn »

imre wrote:greit med en ørefik no , så slepp vi den på søndag , det e jo da det gjeld..!
Hehe, høres logisk ut faktisk. :D
Ball?
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by Gule Ørn »

Barratt wrote: Hva i allverden gjør KOlstad på banen???
Heller Kolstad enn en utespiller i mål. :) Ikke fått med deg at Horn og Langnes er skadet?
Ball?
bnordk
Posts: 291
Joined: Mon Aug 30, 2004 2:22 pm
Location: Drammen

Post by bnordk »

Nettopp snakket med en kamerat som var på kampen (Sogndal-patriot). Han kunne vel fortelle det de fleste her allerede vet. Glimt var dårligst foran begge målene. Hadde mye ballbesittelse, men slet spesielt med kantspillet til Sogndal. Det blir en tøff arbeidsuke (både for supportere og spillere) for å være godt rustet til neste søndag. Kjenner jeg blir nervøs når jeg tenker på seriestarten....
Den Gule Fare
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Er det ikke sånn at når genralprøven går åt skogan, så går det bra i serien? ;P (et tappert forsøk på å se lysere på ting :) )
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Kesseboy wrote:Litt overtroisk som jeg er, så håper jeg vi blir knust i generalprøven.
Stemmer!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

Begredelig og samtidig skremmende. At det kommer så mange mål i mot er ett faresignal. Det var tross alt siste kamp før serien starter. Masse å ta tak i og det må rettes på umiddelbart. Glimt kan fort sakke akterut hvis de ikke får en flying start i ligaen.
Har vist seg før at lag som forventes å sloss i toppen etter nedrykk ofte ender med ingenting. Glimt kan denne gang komme i den situasjon om de ikke får alt til å stemme med en gang.

Håper Glimt klarer å glemme dette fortest mulig.

Forresten, når er Hoftun tilbake?
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Huff Huff,. dette blir alt for spennende-.

Å få bank av sogndal føles overhode ikke betryggende, men samtidig så kanskje Våkner laget nå...
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

SH wrote:Jeg kjenner jeg får vondt å lese hva noen av dere skriver. 4-3-3?!?!?!?!?!?! Hva i svarte er det dere tenker med?
Nå har vi pinnadø spilt 4-4-1-1 (4-2-3-1 som jeg mener den burde kalles) hele vinteren og vi har jo til tider storspilt med denne taktikken. Og nå som det butter litt imot kan vi ikke endre på dette i en seriekamp!!! Det blir som å endre på noe ETTER generalprøven for så å prøve det ut på premieren. Joda, vi har spilt 4-3-3 lenge og sånt, men det er utrolig lenge siden vi sist utførte det i kamp og da blir det HELT feil å begynne med det nå. Spør du meg skulle Hoftun & Kenta kjørt på i MINST en av de tre kampene på La Manga med 4-3-3.

Jeg advarte dere etter Steigenkampen. Jeg fikk kjeft fordi jeg tenkte negative tenker, men jeg så bare realitetene. Null tempo i angrepsspillet, ingen guts og vilje og ingen samhandling. Det meste går på "random" (et ungdomsuttryk), altså skjer ting bare av seg selv. Ingen plan, ingen idè over det som skjer. Vel, har dere innsett det jeg sa??? Det håper jeg sannelig for deres skyld. Tenker dette var et kraftig slag i trynet for dere som hudflettet meg.

Det er ei uke til seriestart og jeg gruer meg utrolig til seriestarten!!! Vi er overhodet ikke i rute og ting MÅ skje!!!!
vell, kanskje ikkje spelleran får dæ te å funk i 4-4-1-1... ikkje veit eg... alt positivt med glimt som ha skjedd, ha vore i 4-3-3... men vi får se. Ingen bør legg om med en gang, men bør vell kanskje ikkje kasta 4-3-3 formasjonen heilt bak i leksa...
You'll Never Walk Alone
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

talfh wrote:
SH wrote:Jeg kjenner jeg får vondt å lese hva noen av dere skriver. 4-3-3?!?!?!?!?!?! Hva i svarte er det dere tenker med?
Nå har vi pinnadø spilt 4-4-1-1 (4-2-3-1 som jeg mener den burde kalles) hele vinteren og vi har jo til tider storspilt med denne taktikken. Og nå som det butter litt imot kan vi ikke endre på dette i en seriekamp!!! Det blir som å endre på noe ETTER generalprøven for så å prøve det ut på premieren. Joda, vi har spilt 4-3-3 lenge og sånt, men det er utrolig lenge siden vi sist utførte det i kamp og da blir det HELT feil å begynne med det nå. Spør du meg skulle Hoftun & Kenta kjørt på i MINST en av de tre kampene på La Manga med 4-3-3.

Jeg advarte dere etter Steigenkampen. Jeg fikk kjeft fordi jeg tenkte negative tenker, men jeg så bare realitetene. Null tempo i angrepsspillet, ingen guts og vilje og ingen samhandling. Det meste går på "random" (et ungdomsuttryk), altså skjer ting bare av seg selv. Ingen plan, ingen idè over det som skjer. Vel, har dere innsett det jeg sa??? Det håper jeg sannelig for deres skyld. Tenker dette var et kraftig slag i trynet for dere som hudflettet meg.

Det er ei uke til seriestart og jeg gruer meg utrolig til seriestarten!!! Vi er overhodet ikke i rute og ting MÅ skje!!!!
vell, kanskje ikkje spelleran får dæ te å funk i 4-4-1-1... ikkje veit eg... alt positivt med glimt som ha skjedd, ha vore i 4-3-3... men vi får se. Ingen bør legg om med en gang, men bør vell kanskje ikkje kasta 4-3-3 formasjonen heilt bak i leksa...
Det virker som at det allerede er gjort. En stor feil!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

La oss for all del oppsummere sesongen før den har starta! :D

Er liksom litt sånn..vinner vi og da gjerne stort..tar det helt av og det snakkes om Champions League..taper vi litt så er det ..joa..men vi vinner neste kamp...taper vi stort så er det FAEN HELVETTE VI MÅ BYTTE SPILLESYSTEM KJØPE 9 NYE SPISSER OG SPARKE TRENEREN...hehe..dere tar helt av, slapp av :)
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Jabbe85
Posts: 203
Joined: Tue Apr 13, 2004 11:47 pm

Post by Jabbe85 »

jaja gikk ikke så bra dette her nei. Jeg hadde trua med meg da jeg kom til stadion satt oss på andre høgd på den nye hovetribunen på langsida. Hadde flott utsikt ut over banen. Litt over 700 var det som såg kampen på stadion. Vi satt midt på tribunen innklemt blant sogndøler. Banen var ikke i sin beste stand noe så gjorde at det ble spilt mye lang pasninger i begynnelsen av kampen.

6 min Sogndals første signert Hellsund ballen går over Iversen og til Hellsund som skyter men Kolstad reder mesterlig med en hand men ballen spretter mot mål og Hellesund er først på returen. Utrolig sløvt forsvar spilt før og etter at Kolstad reddet.

Glimt styrter etter dette rett mot målet og Hamoud kommer seg rundt og legger inn til Sakkariassen prøver på hel volley men treffer ikke helt ballen og den går i bakken og over mål.

Etter dett så prøver glimt seg igjen og jeg øyner et glimt mål. Hamoud kommer neste alene med Skjeldestad men når ikke helt ballen og Skjeldestad kommer foran greier ikke ta ballen med handa og kaver noe stygt før Hamoud får lagt ut til Johansen som dessverre ikke treffer ballen og ballen går til en sogndal forsvarer. Da var jeg sikker dt skulle bli mål men nei.

11 min og sogndal scorer på sin andre sjanse i kampen denne gangen kommer sogndal forbi på venstre kanten og legger inn ingen markerer Hellsund som kommer for Iversen og smeller ballen forbi Kollstad.

Etter dette presser Sogndal litt og Glimt taper duller og virker litt tafatte ute på den gullgrønne matta. Sogndal skaper noen sjanser til men Kolstad redder med beina og et skudd etter en korner blir reddet på streken av en sogndalspiller som står inne i haugen av spillere.

Det er kaldt på stadion og heldigvis har jeg på meg varme klær, for det første var ikke noe å varmende. Det er mye havaiifotball det først kvarteret.

Glimt er absolutt med i kampen har mye ball men klarer ikke å sett sjanser sånn som Råket sitt stolpe skudd. Sogndal er gode på kontringer og i det 16 min scorer dem etter å ha kommet seg rundt på kanten på venstre siden og Hellsund legger inn foran mål er Iversen og sleiver ballen i mål.

Jeg tro knapt hva jeg ser over det svake forsvarspillet til og med Sogndølene på tribunen reagerer over hvor dårlig glimt er i forsvar etter bare en halv time. Hele den bakre fireren henger ikke med i det hele tatt.

I det 39 min må Stig Johansen ut og Brenes kommer etter bytte blir det litt mer fart i laget og i det 41 min kommer Hamoud som har jobbet og slitt mest i første omgang kjemper seg inn i 16 meteren og slår ballen inn til Brenes som slår til Råket som fra 9 meter smeller ballen i tverrligern å i mål. Meget bra mål noe Hamoud skal ha ros for som kjempet som en løve nede på kanten og skadet seg litt i samme slengen.

I andre omgang begynner Glimt best synes jeg har ballen mest og prøver og komme seg inn i 16 meteren men blir gang på gang stoppet av et sogndal forvar som virket meget skjerpet i andre omgang. Verken Brenes eller Håvar Sakariassen fikk være i fred når de prøvde seg inne i boksen. Noen halv sjanser ble det men det var som oftest for løse og keeper reddet ganske så greit. Omgangens mål kom etter meget fint spill på venstre kanten igjen av sogndal og de legger inn og Heggestad scorer upresset på volley inne i felte sjanseløs for Kolstad og igjenn dårlig markering i felte. Etter dette har Brenes en kanon sjanse til å score alene med keeper har han bare å sett ballen i mål men klarer å skytte rett på keeper utrolig at den ikke gikk inn. Typisk for glimt i denne kampen som ar slitt hele kampen med å sett sjangsene. I kampens siste spiller min holder Sogndal på å sette inn 5-1 men sogndalspillern treffer ikke helt og Kolstad gjør enn fantomredning. Etter dette ebber kampen ut til 4-1 og jeg reiser meget skuffet hjem. På to kamper som jeg har sett Glimt Live fra tribunen så har Glimt tapt begge og sluppet inn 10 og scoret 1. den andre kampen jeg prater om er Lyn på Ullevål i siste runde.
DGH medlem nr 136

((-:Bodø/Glimt superlaget fra nord:-))
MAN UNITED FAN FOREVER!!
Jabbs United on Hattrick.org
Jabbe85
Posts: 203
Joined: Tue Apr 13, 2004 11:47 pm

Post by Jabbe85 »

kommer med fyldig spillerbør av kampen i mårra når jeg er kommet til Oslo.
DGH medlem nr 136

((-:Bodø/Glimt superlaget fra nord:-))
MAN UNITED FAN FOREVER!!
Jabbs United on Hattrick.org
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Takk skal du ha, Jabbe
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

mester wrote:La oss for all del oppsummere sesongen før den har starta! :D

Er liksom litt sånn..vinner vi og da gjerne stort..tar det helt av og det snakkes om Champions League..taper vi litt så er det ..joa..men vi vinner neste kamp...taper vi stort så er det FAEN HELVETTE VI MÅ BYTTE SPILLESYSTEM KJØPE 9 NYE SPISSER OG SPARKE TRENEREN...hehe..dere tar helt av, slapp av :)
ikkje dæ det e snakk om... dæ som e snakk om e å ha ei reserveløysning når teng ikkje funger! vi ha tross alt bere spella i 2-3 mnd med 4-4-1-1 og de fleste spelleran ha spella heile livet i 4-3-3
You'll Never Walk Alone
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Sulliken wrote:Jeg er skuffa nå.. At vi taper på fosshaugane er jeg ikke så veldig overraskende. Vi har tradisjonelt slitt der. Men at vi skulle få slik grisebank syntes jeg var drøyt.

Det er greit vi spiller med et B-preget lag, og at de er vant til biljardbord, men de SKAL kunne prestere bedre. Jeg håper bare kenta og hoftun får noe positivt ut av dette som de tar med seg.

Vi MÅ vinne mot Sparta neste helg for å kunne starte med litt flyt.
Kva tid tapte vi der sist?
Vi har vel stort sett alltid vunne der dei siste åra?
Det stemmer to tap i dette årtusen er alt. Ingen så store tap som dette heller! Dette er urovekkande!
Sjå statistikken under:
Resultater fra tidligere møter
2006-04-02 Sogndal - Bodø/Glimt 4 - 1 (Treningskamper)
2004-08-01 Bodø/Glimt - Sogndal 3 - 1
2004-04-25 Sogndal - Bodø/Glimt 1 - 2
2003-10-26 Bodø/Glimt - Sogndal 3 - 0
2003-06-29 Sogndal - Bodø/Glimt 2 - 1
2002-08-04 Bodø/Glimt - Sogndal 2 - 1
2002-05-01 Sogndal - Bodø/Glimt 0 - 2
2001-10-28 Sogndal - Bodø/Glimt 3 - 2
2001-07-01 Bodø/Glimt - Sogndal 2 - 2
1998-07-26 Sogndal - Bodø/Glimt 1 - 2
1998-04-19 Bodø/Glimt - Sogndal 3 - 0
1997-08-10 Bodø/Glimt - Sogndal 1 - 0
1997-05-11 Sogndal - Bodø/Glimt 1 - 2
1994-10-16 Bodø/Glimt - Sogndal 1 - 1
1994-07-24 Sogndal - Bodø/Glimt 0 - 0
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Nesta wrote:Kva tid tapte vi der sist?
Vi har vel stort sett alltid vunne der dei siste åra?
Det stemmer to tap i dette årtusen er alt. Ingen så store tap som dette heller! Dette er urovekkande!
Sjå statistikken under:
Resultater fra tidligere møter
2006-04-02 Sogndal - Bodø/Glimt 4 - 1 (Treningskamper)
2004-08-01 Bodø/Glimt - Sogndal 3 - 1
2004-04-25 Sogndal - Bodø/Glimt 1 - 2
2003-10-26 Bodø/Glimt - Sogndal 3 - 0
2003-06-29 Sogndal - Bodø/Glimt 2 - 1
2002-08-04 Bodø/Glimt - Sogndal 2 - 1
2002-05-01 Sogndal - Bodø/Glimt 0 - 2
2001-10-28 Sogndal - Bodø/Glimt 3 - 2
2001-07-01 Bodø/Glimt - Sogndal 2 - 2
1998-07-26 Sogndal - Bodø/Glimt 1 - 2
1998-04-19 Bodø/Glimt - Sogndal 3 - 0
1997-08-10 Bodø/Glimt - Sogndal 1 - 0
1997-05-11 Sogndal - Bodø/Glimt 1 - 2
1994-10-16 Bodø/Glimt - Sogndal 1 - 1
1994-07-24 Sogndal - Bodø/Glimt 0 - 0
Statistikken er ikke helt rett. Vi tapte en treningskamp der 4. april 2004. Vi har med andre ord tapt 3 av de 6 siste kampene mot Sogndal.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Mr.North wrote:
Nokia wrote:Huff Huff,. dette blir alt for spennende-.

Å få bank av sogndal føles overhode ikke betryggende, men samtidig så kanskje Våkner laget nå...
Bra at noen kanskje har våknet, og innsett at Adeccoligaen ikke bare blir en dans på roser for de gulkledde fra Bodø der de kan surfe gjennom divisjonen...
Nja det er vel ingen som har påstått at det blir så enkelt å rykke opp, mye hardt arbeid.... Men vi klarer det skal du se :twisted:

Blir digg å feire opprykk samtidig som TIL rykker ned :twisted:
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Her kan Dere se Sogndal sine mål

http://www.sil-fotball.no/digimaker/doc ... I305mt.wmv

Innlegg fra kanten mot spiss i bevegelse ga Glimt problemer.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

De der kan kort og godt oppsummeres som

PASSIVT FORSVARSSPILL og DÅRLIG PRESS PÅ BALLFØRER.

Hjelpemeg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Kesseboy wrote:De der kan kort og godt oppsummeres som
PASSIVT FORSVARSSPILL og DÅRLIG PRESS PÅ BALLFØRER.
Jepp. Der var det mye av klassikeren der elendig press på ballfører fører til at backen litt urettferdig blir satt i forlegenhet. Men passivt helt bakerst, ja det var det også.
Post Reply