Hvordan få fylt Aspmyra?!

Moderators: Sulliken, Larsen

Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Post by Sebulba »

Grei nok det, da snakker vi iallefall ikke forbi hverandre :wink:

Men som et eksempel kan jeg nevne at jeg var på to Glimtkamper forrige sesong, hadde prisen vært 80 kroner hadde jeg sikkert fått med meg ti om ikke flere. I tillegg handler jeg for minst 150 kr i pølse brus og kaffe når jeg er på kamp, så noen kroner blir det da til slutt.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Post by Sven-Rune »

Å fylle Aspmyra gjøres ved at alle tar med seg en ekstra tilskuer HVER gang det er kamp!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Sebulba wrote:I tillegg handler jeg for minst 150 kr i pølse brus og kaffe når jeg er på kamp, så noen kroner blir det da til slutt.
Såpass... :wink:
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Sebulba wrote:
Det kan godt hende at det ikke gir Glimt mer klingende mynt i kassa å sette ned prisene, men det er slik jeg ser det ikke utgangspunktet for denne tråden.
Det må jo være en forutsettning at Glimt tjener minimum like mye som nå eller helst mye mer, ellers så kan folk like godt sitte hjemme å se på Cæsar.
I medgang og motgang
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Sven-Rune wrote:Å fylle Aspmyra gjøres ved at alle tar med seg en ekstra tilskuer HVER gang det er kamp!
Da må vi bygge ut til den andre hjemmekampen =)
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Sebulba wrote: som et eksempel kan jeg nevne at jeg var på to Glimtkamper forrige sesong, hadde prisen vært 80 kroner hadde jeg sikkert fått med meg ti om ikke flere. I tillegg handler jeg for minst 150 kr i pølse brus og kaffe når jeg er på kamp, så noen kroner blir det da til slutt.
:shock:

Da bruker du faktisk mye mer kroner på myra enn jeg gjør. jeg foreslår at du spiser før du kommer på kampså kan du gå på alle kampene, tenk hvor mye du hadde spart :wink:
I medgang og motgang
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Post by Sebulba »

Litt som å gå på kino det der, det blir ikke det samme uten digg :wink:

Skal jeg se idrett, så skal det spises lunken pølse og kaffe i store mengder!

Og BTW
Fulle tribuner gir en fantastisk stemning selv om ikke Glimt håver inn så fryktelig mye mer penger :D
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Sebulba wrote:Og BTW
Fulle tribuner gir en fantastisk stemning selv om ikke Glimt håver inn så fryktelig mye mer penger :D
Nja, det kan og burde gi en fantastisk stemning, men Bodø publikumet har alt for ofte bevist at man er ikke på kamp for å lage liv. Dog har jeg merket en forbedring i det siste , nå er de faktisk begynt å klappe på nordlandsbank tribuna :klapp
I medgang og motgang
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Sven-Rune wrote:Å fylle Aspmyra gjøres ved at alle tar med seg en ekstra tilskuer HVER gang det er kamp!
ja hvis vi alle hadde greid det så hadde det ikke vært noe problem, forrige kamp hadde jeg med meg 4 ekstra :) Litt gøy at naboen som ikke liker fotball syns at det er gøy å synge sammen med horden :D
I medgang og motgang
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

Begod wrote:
Sven-Rune wrote:Å fylle Aspmyra gjøres ved at alle tar med seg en ekstra tilskuer HVER gang det er kamp!
ja hvis vi alle hadde greid det så hadde det ikke vært noe problem, forrige kamp hadde jeg med meg 4 ekstra :) Litt gøy at naboen som ikke liker fotball syns at det er gøy å synge sammen med horden :D

Så må man klare å holde dem slik at de blir gjengangere.

Bra jobba Begod!
@liverglimt
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

lizzy wrote:http://www.an.no/sport/article2300433.ece
hva me at bhk supportera støtta b/g og?
BHK har ikke supportera... ikke enda :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Post by Rodriques2 »

OnkelnTelK1m wrote:Bodøfolk e kjipe uengasjerte folk, det veit dåkker som bor her.

Skjemmes litt på Bodøs vegne, men min egen samvittighet e ren. Kjøpte fullprisbillett idag, og gleda mæ til søndag!

er så enig,så enig. :(
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

Rodriques2 wrote:
OnkelnTelK1m wrote:Bodøfolk e kjipe uengasjerte folk, det veit dåkker som bor her.

Skjemmes litt på Bodøs vegne, men min egen samvittighet e ren. Kjøpte fullprisbillett idag, og gleda mæ til søndag!

er så enig,så enig. :(
Uenig, det er 3000-3500 som stiller på kamp HVER gang Glimt har hjemmekamp. Vær heller stolt av de som kommer, og ikke hets de som ikke er der.

Hva er værre for folk en å bli hetset for noe de ikke gjør? Ønsk heller publikum velkommen på kamp og klapp taktfast for det publikummet som er der.

Har sanggruppa en sang om publikum??? Hvis ikke burde det vel vært en... "Vi som er her koser oss i lag med laget i vårt hjerte..."

Jeg er ingen dikter, hiv dere rundt som kan dette!
@liverglimt
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

liverglimt wrote:Har sanggruppa en sang om publikum??? Hvis ikke burde det vel vært en... "Vi som er her koser oss i lag med laget i vårt hjerte...
Omtrentlig oversatt: "Venna førr livet" :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

åhh, venna før livet skal herretter synges rette etter at publikumstallet er lest opp. Uansett hvor mange som måtte være på aspmyra, så fortjener alle som er der en liten hyllest fra horden.
I medgang og motgang
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

dalers wrote:
liverglimt wrote:Har sanggruppa en sang om publikum??? Hvis ikke burde det vel vært en... "Vi som er her koser oss i lag med laget i vårt hjerte...
Omtrentlig oversatt: "Venna førr livet" :wink:
Ja den hadde jeg rent glemt, selv om jeg erindret at det var noe...

Gjør som Begod sier, syng den etter hver gang tilskuerantallet blir opplyst!
@liverglimt
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Jeg har brukt NB tribuna mange ganger.. men så tenkte jeg at det måtte være mye bedre å støtte glimt med noen flere kr og få en bedre kamp opplevelse, dermed ble det adidas! og fikk med 2 ekstra på¨forrige kamp, og har tenkt å få til det samme el kanskje flere til neste!
You'll Never Walk Alone
User avatar
Råket
Posts: 127
Joined: Wed Jun 29, 2005 1:15 pm
Location: Bodø

Post by Råket »

Hvordan få fylt opp Aspmyra er ett veldig godt spørsmål, som det slettes ikke er noe godt fasit svar på. Så lenge vi spiller i Addecoligaen så kan vi vel egentlig ikke forvente så mye mer enn 4000 tilskuere på kamp. I år har Aspmyra totalt hatt 39 402 betalende tilskuere på de 12 seriekampene som har blitt spilt på hjemmebane. Det gir ett snitt på 3283,5 tilskuere per kamp for å være pinlig nøyaktig... Hvor kampen mot Follo inne i Nordlandshallen 7. Mai hadde færrest betalte tilskuere med 2591, flest tilskuere var det da "topplaget" Løv-Ham besøkte Aspmyra 6. August. Da var det 3754 tilskuere som så at Tom Høgli stanga inn 3 poeng i det 90. spilleminutt! Jeg personlig er ikke fornøyd med ett snitt på rundt 3300 tilskuere per kamp i år. Synes det er litt lavt med tanke på at Glimt ligger høyt oppe på tabellen og med en flott fotballarena som Aspmyra stadion. En annen ting jeg stusser litt over er at de såkalte "vanlige" tilskuerne som kommer på kamp lager bare mindre og mindre lyd fra seg, mens det er en helt annen utvikling som skjer på J-feltet på Adidas-tribunen hvor DGH har løfta seg stort siden i fjor :D

Så spørsmålet som ble stilt her er veldig vanskelig å svare på. Men hvem er det som svikter klubben, er det de trofaste pensjonistene som nå har snudd ryggen til Glimt, er det den vanlige mannen i gata, familiene, heller er det ungdommen? Tror nok ikke det er noen av disse gruppene som skiller seg ut som tapere. Men skal Glimt fortsette å være ett topplag i årene som kommer så trengs det ny giv (som vi nå opplever med supporterklubben) Altså vi må få ungdommen på kamp, det er de som kan lage trøkk!! Hvem glemmer vel ikke "Perra Klubben"?! :D Ungdomsgjengen som samlet seg bak målet på Toyota tribunen i jubelsesongen 2003. Endte opp med å knuse "Havørnan" ned i grusen totalt! Hehe, ganske genialt spør du meg....

Noe som jeg har stusset over helt siden Nye Aspmyra ble bygget er hvorfor det ikke står folk bak det andre målet. Greit nok det er ikke noe tribune der, men det er vel god plass til å samle iallefall en 300-400 mennesker bak målet der. Så kommer jo spørsmålet:
Hva er vitsen med å slippe inn folk der når vi ikke klarer å fylle opp de vanlige tribunene engang?
Det handler om å få stemning rundt hele stadion! Har ikke sett mange tribuner i Norge hvor det er helt tomt for folk bak det ene målet. (Bortsett fra i Tromsø da :wink: ) Dette er jo både en gyllen mulighet for å få bedre stemning rundt banen samt at det for øyet sin del ser mye bedre ut med litt liv og røre framfor den trasig murklattet som står støpt bak målet...

Og det er her, kjære Ernst Pedersen jeg håper du leser dette, at Glimt bør satse på ungdommen! Hva med å slippe ungdom under 13 år inn på kamp bak målet for bare 20-kroningen :idea:
Jeg er sikker på det vil falle i god smak hos de under 13. Å betale 20 kr for å komme inn på Aspmyra er billig. Men dette er en vinn vinn situasjon for Glimt. Vi kommer til å få mer liv rundt hele banen, vi får flere unger på kamp, og vi får en stadion som ser bedre ut!

Skjønner ikke helt hvorfor ikke dette har blitt diskutert før, heller har det det :?:
Forventer at dette blir en realitet fra og med neste sesong. Men kanskje allerede til årets siste hjemmekamp mot Moss. For å prøve ut ideen...
Iallefall Glimt må gjøre noe for å få den gode gamle 93-stemningen tilbake til byen! Vi har enda ikke hatt over 4000 tilskuere på Aspmyra i år, men tror det sprekker når Ålesund kommer på besøk. Iallefall så skal det tallet sprekke når Glimt spiller om opprykk enten det blir mot Moss 5. November heller i kvalikk :D

PS: Kjære Glimt jobb litt med ideen om "ungdoms-tribune" bak det kjedelige målet :wink:
Bodø/Glimt Superlag
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Å slippe inn de aller yngste til veldig lav pris er slett ikke noe dårlig forslag, spør du meg. Her er det om å gjøre å kapre kunder så tidlig som mulig. :wink:

Det er imidlertid to ting jeg vil påpeke her. Nå har ikke jeg vært på Aspmyra siden kampen mot nettopp Løv-Ham, så om ting har endret seg siden da er vanskelig for meg å si. Men jeg vil påstå at jeg er uenig i at de "vanlige" tilskuerne lager mindre lyd, jeg syntes NB-tribunen ga mye lyd fra seg i år i forhold til tidligere. Det andre er når du bruker formuleringen "svikte" klubben. Det er mulig jeg kicker vel mye på formuleringa, og at du kun har spissformulert deg, men for meg innebærer det å svikte klubben at man har hatt et nært forhold til klubben tidligere. Jeg tror ikke det er de som virkelig brenner for Glimt som uteblir, men heller de som ikke brenner for Glimt, men som likevel ikke er fullstendig nøytrale. De kan vanskelig sies å ha svikta noen, men vi er nødt til å vinne dem tilbake igjen, én for én om så er.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Råket
Posts: 127
Joined: Wed Jun 29, 2005 1:15 pm
Location: Bodø

Post by Råket »

http://dengulehorde.no/wips/1830069624/ ... 260804578/

Ett bilde som viser at det er fullt mulig å lage en liten ståtribune her!
Bodø/Glimt Superlag
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Råket wrote:http://dengulehorde.no/wips/1830069624/ ... 260804578/

Ett bilde som viser at det er fullt mulig å lage en liten ståtribune her!
Her er jeg helt enig. Laget en ståtribune her og tatt 30.- kanskje? til ALLE som hadde lyst til å se fotballkamp, men som ikke har råd til mer.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply