Kamptråd: Løv-Ham - Bodø/Glimt, mandag 17. april

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Kamptråd: Løv-Ham - Bodø/Glimt, mandag 17. april

Post by brawno »

Litt rusk i kveldens kamp mot Sparta, men mye bra også. Hadde det vært opp til meg, ville jeg endra litt på start-11'ern:

----------------Langnes-------------
Jacobsen - Hoftun - Hansen - Imingen (Miller hvis skadefri)
Hamoud -- Råstad - Høgli --- Stafsula
-----------------Råket------------
-----------------Sakk----------------

Stigo kjempa som en helt i dag, og underholdte oss godt i 2. omgang. Desverre klarte han ikke å utrette stort, sett bort fra _en del_ frispark i vår favør. ;)
Theting hadde ingen god dag på midtstopperplassen sin, og var sammen med Langnes Spartas farligste angrepsvåpen i første omgang. Husker dog Theting var god som midtstopper i et par kamper i tippeligaen i fjor, men i dag hadde han ikke dagen.
Råket viser målteft og en bra skuddfot, og jeg synes at han burde få sjansen som tilbaketrukken spiss.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Viktig info Fra administrasjonen til Løv Ham
Bodø-Glimt supportere i Bergen og omeng at vi ønsker at de benytter nordre inngang (Ibsensgate). Vi har satt av feltet til høyre på Østre tribune for bortefansen (Det er et felt med seter). Vi henstiller til at alle med Bodø-Glimt sympatier plasserer seg der. Skulle noen ønske å møte våre supportere så befinner de seg på Danmarkskroen før avspark.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Nå får vi se hva som skjer med Hoftun og Berg...
Håper det blir positivt for begge.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Mitt hjem er på Aspmyra wrote:Nå får vi se hva som skjer med Hoftun og Berg...
Håper det blir positivt for begge.
Berg who? :wink:
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Løv-Ham - Bodø/Glimt, mandag 17. april

Post by MhepA »

The Guligan wrote:
brawno wrote:Theting hadde ingen god dag på midtstopperplassen sin, og var sammen med Langnes Spartas farligste angrepsvåpen i første omgang. Husker dog Theting var god som midtstopper i et par kamper i tippeligaen i fjor, men i dag hadde han ikke dagen.
Er ikke enig i at Theting gjør det dårlig. Han vinner "alt" i duellene, og er plasseringssikker og trygg. Etter min mening en god kamp. Ser en god midtstopperløsning i Stian.
Enig med deg der Guling..
Skjønner ikke helt hva du mener at de var Spartas farligste angrepsvåpen, men uansett mener jeg Stian spilte veldig bra kamp, vant mye dueller.
Ingen andre enn Langnes (bortsett fra Kolstad og Horn) ville reddet skuddet fra Sparta i sluttminuttene :D
En gang Glimt, alltid GLIMT!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Re: Kamptråd: Løv-Ham - Bodø/Glimt, mandag 17. april

Post by brawno »

Mitt hjem er på Aspmyra wrote:
The Guligan wrote: Er ikke enig i at Theting gjør det dårlig. Han vinner "alt" i duellene, og er plasseringssikker og trygg. Etter min mening en god kamp. Ser en god midtstopperløsning i Stian.
Enig med deg der Guling..
Skjønner ikke helt hva du mener at de var Spartas farligste angrepsvåpen, men uansett mener jeg Stian spilte veldig bra kamp, vant mye dueller.
Ingen andre enn Langnes (bortsett fra Kolstad og Horn) ville reddet skuddet fra Sparta i sluttminuttene :D
Langnes og Theting kom seg i andre omgang. Den enorme sjansen til Sparta, som Langnes mesterlig redda, var det vel Cato som serverte Sparta?
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Jeg syntes Theting spilte en kamp langt under pari. Konstellasjonen Langnes-Theting-Hansen fungerte ikke når den burde.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Theting gjor EN stor feil, når han sprang forbi ballen, han avslutta det hele med å vinne tilbake ballen og hælsparke den tilbake til en medspiller...ellers synes jeg han var god i duellene og mer enn godkjent...samme synes jeg Råket var klart best av de gule..og å bytte han inn isteden for Råstad på midten er jeg litt bu og bæ til..Råstad kan slå fine gjennombruddspassninger..der har Råket litt å lære...håper Erik/Kent blir bedre på å utnytte benken sin fremover..at Stafsula ikke kom inn på banen ser jeg med stor forundring på..han er den eneste unntatt Miller som har vært i en egen klasse i de treningskamper jeg sett....
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Post by Crazy horse »

Er dette virkelig kamptråden til Løv-Ham kampen, eller har jeg gått feil?

Da er det altså nok en kamp på jevnt underlag. Det bør passe oss bra. Fint å få slippe humpete baner lengst mulig.
Håper på seier i Bergen også, og for å si det sånn...det holder med 0-1 der også.
Fotball er nesten alltid morsomt
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

fint med slett bane ja! Løv Ham holdt vell bryne lenge, å blir ikkje akkurat nå walk over. vi burde hev oss og e satsa på 3-1
You'll Never Walk Alone
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

Det er fint at vi får spille enda en kamp på et biljardbord. Men jeg håper talfh mener 1-3.. Det er mitt tips. Vi bør vinne greit denne kampen.

Vi må regne med at Løv-Ham vil også legge seg litt bakpå, men vi må passe oss om ikke å gå i den fella. Jeg vil prøve å slippe Løv-Ham litt lengre opp på banen..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Post by Knuta »

Så Løv-ham i en kamp i fjor. Tror det er det dårligste 1.div laget jeg har sett. Forstår ikke hvordan Glimt skal tape poeng mot dette laget, som heller ikke har mange tilskuere på hjemmebane. Lykke til. Hamoud, Råket, Råstad og Høgli var veldig gode mot Sparta. Sakk er bevegelig og den spissen jeg på sikt har mest tro på i Glimt.
Mourinho
Posts: 93
Joined: Wed Mar 10, 2004 8:40 am
Location: Bodø

Post by Mourinho »

Knuta wrote:Så Løv-ham i en kamp i fjor. Tror det er det dårligste 1.div laget jeg har sett. Forstår ikke hvordan Glimt skal tape poeng mot dette laget, som heller ikke har mange tilskuere på hjemmebane. Lykke til. Hamoud, Råket, Råstad og Høgli var veldig gode mot Sparta. Sakk er bevegelig og den spissen jeg på sikt har mest tro på i Glimt.
Tviler sterkt på at glimt klarer å rane til seg poeng mot Løv gutta. De e noen skikkelige krigere å sterke hjemme. Med ett lag der snittalderen nærmer seg 45 å med en stig johansen som ikke har truffe målet sia tidlig i 96 heller der omkring blir nok dette altfor tøft.
Bare å håpe ikke tv2 sender noen kamerafolk på kampen... Grøss å gru :(
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Virka spennende å bruke Råket som tilbaketrukken spiss.... Da får vi brukt Stafsula også....
L.U*H.G
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Uff det er jo så lenge til denne kampen...uansett, kan være en fordel slik at vi får flest mulig klare til kamp.

Håper på denne oppstillinga:

---------------------Ole Arvid--------------------------

---Thomas---Erik(Stian)---Cato---Roy(Ruben)-----

-----------------Tom---------Olav---------------------
---Mounir---------------------------------------Tani---

------------------Runar(Randall)----------------------

---------------------Håvard----------------------------


For det blir vel til at vi fortsetter i samme formasjonen, Hvis Erik ikke er klar så får Stian fortsette, og det samme gjelder for Ruben hvis Roy ikke skulle bli klar.
Hvis Runar ikke skulle rekke kampen så håper jeg på at Randall skal bli vist tillit, noe jeg egentlig vet ikke kommer til å skje. Skulle likt å få sett Randall etter å ha fått spilt på seg selvtillit.

Skulle vi spille 4-3-3 i stedet så vil laguttaket bli det samme, men da blir det Olav sentralt på midten med Tom og Runar på hver sin side av seg, mens Mounir og Tani blir dyttet høyere opp i banen. Hvis da Randall skulle få spile i en slik formasjon så måtte det bli som et alternativ på kant.
Tippeliga 2015
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Samtidig som det hadde vært spennende å se Tani på venstrekanten, har jeg litt vanskeligheter med å skulle sette ut Råket. Tross alt var han en av de bedre i går, og var jo den eneste som faktisk klarte å sette ballen i mål - nesten to ganger. Å nå sette han ut vil kunne bli litt merkelig, og jeg liker å se han spille på seg litt selvtillitt og blomstre opp. Håper dog Tani får sjansen, kanskje som innbytter (helst litt tidligere enn Sannes kom innpå i går...) etterhvert, slik at han også får vist seg litt fram og vi kan få et bedre inntrykk av hva han er god for.

Ellers kunne det vært spennende å se hva Brenes kunne fått til som hengende spiss slik Stig i går, så der er jeg delvis enig, men det kunne også vært interessant å se Råket i den posisjonen og Tani på midten. Om Runar blir klar, tror jeg jeg håper at Råket og Runar spiller, og at Tani heller får komme innpå etterhvert, men ønsker ikke at Runar skal spille før han er helt klar.

Noen som vet hvor lenge Horn egentlig er ute? Har ikke lest noe konkret noen steder, vet ikke engang hva som egentlig er galt (sånn rent bortsett fra at han er operert). Det mest konkrete var vel da han selv sa han håpet å få med seg en kamp utpå høsten, men velger å leve i håpet om at det var et lite innslag av galgenhumor i den kommentaren.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Vil du ta ut den eneste målscorern vi har :shock: .
Gårdagens klart beste spiller. :shock:
No Way. Råket er bankers.

Det ingen grunn til å bytte ut noen fra gårdagens lag. De eneste som kan komme inn er de som var ute pga skade eller sykdom.
I medgang og motgang
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Dutte wrote:Virka spennende å bruke Råket som tilbaketrukken spiss.... Da får vi brukt Stafsula også....
hm, det ville vært spennende , men hvorfor bytte på noe som vi vet fungerer. Råket kommer til sjangser fra sin kant posisjon og han gjør jobben sin bakover. Jeg er mer usikker på om Tani er like ivrig i den deffansive jobbinga.
I medgang og motgang
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by Gule Ørn »

Håper på dette mannsterke laget!

Image
Ball?
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Sulliken wrote:Det er fint at vi får spille enda en kamp på et biljardbord. Men jeg håper talfh mener 1-3.. Det er mitt tips. Vi bør vinne greit denne kampen.

Vi må regne med at Løv-Ham vil også legge seg litt bakpå, men vi må passe oss om ikke å gå i den fella. Jeg vil prøve å slippe Løv-Ham litt lengre opp på banen..
1-3 ja :lol:
You'll Never Walk Alone
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Jeg vil se samme lag som Gule Ørn har satt opp, å ta Råket ut av laget nå er da helt uaktuelt! Han fortjener virkelig å starte neste kamp, og jeg føler ikke at Tani er helt klar ennå for å debutere. Håper samtidig av hele mitt hjerte at Roy blir klar til denne kampen - ikke det at Ruben ikke fortjener å spille videre - men jeg vil virkelig se Miller på backen. Han tilfører angrepsspillet vårt en helt ny dimensjon!

Er vel en del usikkerhetsmomenter foran denne kampen også med tanke på skader, men hvis ikke Runar skulle bli klar vil jeg se Brenes i den posisjonen. Alikevel er jeg redd Kenta og Hoftun "seifer" litt og setter Stig inn der. Skulle ikke kongen selv bli klar trenger vi Theting der bake, jeg har troa på at han kommer seg etter forrige kamp, og presterer enda bedre mot Løv-Ham.

Blir uten tvil en spennende kamp dette her, men alt annet enn 3 poeng er forbudt. Tipper vi vinner 2-0 etter to tidlige mål, bare så kjipt at det ikke er mulig å oppdrive live-bilder fra kampen. Radio3 blir forhåpentligvis en grei substitut..
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Ja dere har nok sikkert rett i at Råket er bankers, og ja jeg har valgt å ikke ha han med fordi at jeg tror vi har spillere som kan gjøre en like god jobb og som jeg på sikt har større tro på en jeg har på Råket. Grunnen til at jeg heller ser Tani utpå der en Råket er at utfra det som jeg har hørt og lest så er Tani en spiller som lettere kommer seg ned mot dørlinja og kan få til noen fine innlegg en det Råket er. Siden jeg ikke har sett Tani spille så kan jeg meget vel ta feil her. Det er også mulig at Stig Arild er en mye bedre fotballspiller en det jeg tror han er, men det jeg har sett av han tidligere har ikke vært overbevisende, men for all del kan jo hende han endelig får et gjennombrudd under Erik og Kent.

Håper også etterhvert på at flere spillere en Stig Arild vil putte litt for Glimt i år.
Tippeliga 2015
Post Reply