Kamptråd: Bodø/Glimt - Hødd, søndag 23. april

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

Du nevnte, litt lenger opp i tråden, at å heade i mål fra fem meter slett ikke var noen prestasjon. Skjønner du hvor jeg vil?

Dessuten er ikke folk idioter. De trenger ikke deg til å fortelle dem at Sakariassen ikke kommer til å score fire mål i en kamp. Det tror jeg alle skjønner.

Dersom entusiasmen ble litt vel overdrevet, ja se det er helt normalt rett etter en kamp hvor Sakk har puttet fire mål. Må ta det med en liten klype salt skjønner du. :wink:

Men takk for opplysningen! Da vet i hvertfall jeg at Sakk ikke kommer til å score 108 seriemål denne sesongen.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Du sier at det å være på rett sted til rett tid er noe en spiss skal gjøre.. Og generelt sett, når fotballspillere ikke gjør det de skal gjøre, så sier man at de spiller dårlig.. Når de da gjør de de skal gjøre, må man ikke da kunne si at de spilte bra? Eller hadde han en middelmådig kamp bare fordi han ikke spilte så godt utenom de fire målene han faktisk scoret (uavhengig av hvordan de kom), når jobben til en spiss hovedsaklig er å score mål? Helt ærlig, så kunne jeg ikke brydd meg mindre om hvordan målene kom, bare de faktisk kom. Det er det vi til tider har manglet - en spiss som kan sette alle de største sjansene, og at Sak i alle fall nå i en kamp klarte å gjøre nettopp det gleder meg noe vanvittig.

Selvfølgelig forventer man ikke at han skal begynne å score fire mål per kamp, men å glede seg over det når han først gjør det må da være lov.. Man må jo få lov til å ta litt av innimellom, og en 5-1-seier med fire mål fra samme mann må da kunne kvalifisere som grunn til å feire - selv om det selvfølgelig ikke er noe man forventer hver gang, og de fleste nok innser at neste helg er en ny kamp hvor utfallet av forrige kamp har absolutt ingen ting å si, med unntak av kanskje en viss psykologisk effekt.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Christoph wrote:Du nevnte, litt lenger opp i tråden, at å heade i mål fra fem meter slett ikke var noen prestasjon. Skjønner du hvor jeg vil?
Jeg mener at det ikke er en stor prestasjon. Sakk er slettes ikke den eneste som har scoret på corner mot Hødd, for å si det sånn.
Christoph wrote:Dessuten er ikke folk idioter. De trenger ikke deg til å fortelle dem at Sakariassen ikke kommer til å score fire mål i en kamp. Det tror jeg alle skjønner.

Dersom entusiasmen ble litt vel overdrevet, ja se det er helt normalt rett etter en kamp hvor Sakk har puttet fire mål. Må ta det med en liten klype salt skjønner du.
Har heller ikke verken insinuert eller sagt at noen her inne er idioter. Klart man blir entusiastisk etter en slik kamp! Jeg kom med en "analyse" av Sakk og målene hans, og mente at vi måtte ta det litt med ro. Og at han har mye mer og går på, spillemessig.
Christoph wrote:Men takk for opplysningen! Da vet i hvertfall jeg at Sakk ikke kommer til å score 108 seriemål denne sesongen.
Bare hyggelig :wink:
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Mariasha wrote:Du sier at det å være på rett sted til rett tid er noe en spiss skal gjøre.. Og generelt sett, når fotballspillere ikke gjør det de skal gjøre, så sier man at de spiller dårlig.. Når de da gjør de de skal gjøre, må man ikke da kunne si at de spilte bra?
Bra, ja. Fantastisk, nei.

Er enig i det du skriver, og føler dette har tatt helt av. Ville bare poengtere at han har mer å gå på.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

4 mål i en og samme kamp = fantasktisk...
Det er så fantastisk at det er vel kun Stig som har klart det samme en gang før.. Og la oss håpe at det fantastiske kan skje flere ganger..
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Fikk bare så lyst til å kommentere det som blir sagt om at sakk nok ikke er den eneste som har scoret mål mot Hødd på en corner...men han er jo snart den eneste som har scoret mål etter corner på flere år for Glimt. Ellers så er det vel ingen tvil om at Sakk spilte bra mot Hødd, klarer du å putte kula i mål 4 ganger i en kamp så spiller du bra uansett hvilket nivå du spiller på. At han klarer det i hver gang, ja da trenger vi hvertfall ikke noen ny spiss. At det skulle skje er jo ganske utopi da.
Tippeliga 2015
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

Først vil jeg si at det er ikke så voldsomt mange mål Sakk må score i løpet av en sesong for å komme opp blant de beste toppscorerne siden vi fikk lov til å delta i allnorsk fotball:

* 1977 Arne Hanssen - 11
* 1978 Harald Berg - 7
* 1979 Sturla Solhaug - 7
* 1980 Arne Hanssen - 3
* 1981 Sturla Solhaug - 8
* 1982 Sturla Solhaug - 8
* 1983 Øystein Benjaminsen - 4
* 1984 Jahn I. Jakobsen - 7
* 1985 Jahn I. Jakobsen - 18
* 1986 Jahn I. Jakobsen - 26
* 1987 Jahn I. Jakobsen - 16
* 1988 Bjørn Nilsen - 14
* 1989 Petter Solli - 8
* 1990 Ivar Morten Normark - 27
* 1991 Ivar Morten Normark - 15
* 1992 Ivar Morten Normark - 18
* 1993 Runar Berg - 11
* 1994 Tom Kåre Staurvik - 7
* 1995 Stig Johansen - 19
* 1996 Stig Johansen - 13
* 1997 Stig Johansen - 12
* 1998 Arild Berg - 10
* 1999 Bengt Sæternes - 16
* 2000 Bengt Sæternes og Tommy Bergersen - 13
* 2001 Bengt Sæternes - 11
* 2002 Bengt Sæternes - 12
* 2003 Runar Berg - 8
* 2004 Stig Johansen - 6
* 2005 Harald Martin Brattbakk - 7

Kommer han opp i 15 mål er det bare Mini, Frøken Normark, Stig og Bengt som har flere. Det må jo kunne sies å være et bra selskap å være i. Antall kamper og hvilken divisjon det gjelder har variert, men dersom en spiller stopper på 15 mål i løpet av en sesong er det bra uansett.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Post Reply