Kamptråd: Bodø/Glimt - Hødd, søndag 23. april

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Kamptråd: Bodø/Glimt - Hødd, søndag 23. april

Post by brawno »

Hva skal forbedres fra dette fatale tapet mot LøvHam? Er det noe som kan forbedres? Av det jeg hørte så sleit Glimt med følgende mot LøvHam: en keeper som liker å plukke bær, en back4'er som ikke fungerer sammen (hørte dog at Iversen klarte seg brukbart), en midtbane helt blottet for kreative løsninger, og en midtspiss som alltid blir stoppet før han får avsluttet. Har Glimt bare litt uflaks i denne kampen, eller er dette krise-tendenser? Når man ikke har sett kampen selv, så er det litt vanskelig å komme med forslag om hva som må forbedres. Klarte Glimt å skape mye, eller stoppa det opp midt på motstanderens banehalvdel? 4-4-1-1 kontra 4-3-3? Med 4-3-3 klarte Glimt å skape ganske mye i Tippeligaen, da bør de vel kunne komme til en del sjanser i Adeccoligaen også med den formasjonen?
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

En nykomponert bakre firer gir som regel litt rusk....

Jeg tror nok vi må innse at Løv-Ham er bedre enn vi kanskje forventet...1.div er tøff.

Hødd blir en meget vanskelig motstander, regn med et tett oppgjør.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Post by Novi »

Litt rusk er vel en mild underdrivelse iflg Radio 3. Flere ganger hørte vi Iversen og Høgli greide å løpe opp og akkurat forhindre en avslutning alene med keeper. Og like mange ganger hørte man om skudd direkte på keeper.

Som sagt vanskelig å si noe uten å ha sett kampen selv, men selv i treningskampene i vinter var forsvaret som en sil. Og å få Hoftun tilbake vet jeg ikke om har den helt fantastiske effekten. Cato er der allerede som kaptein, og burde ha plenty av kontroll bak der.

ARG, blir så irritert!!
Una mas cerveza.
sand
Posts: 433
Joined: Tue Mar 01, 2005 9:43 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Hødd, søndag 23. april

Post by sand »

brawno wrote:Hva skal forbedres fra dette fatale tapet mot LøvHam? Er det noe som kan forbedres? Av det jeg hørte så sleit Glimt med følgende mot LøvHam: en keeper som liker å plukke bær, en back4'er som ikke fungerer sammen (hørte dog at Iversen klarte seg brukbart), en midtbane helt blottet for kreative løsninger, og en midtspiss som alltid blir stoppet før han får avsluttet. Har Glimt bare litt uflaks i denne kampen, eller er dette krise-tendenser? Når man ikke har sett kampen selv, så er det litt vanskelig å komme med forslag om hva som må forbedres. Klarte Glimt å skape mye, eller stoppa det opp midt på motstanderens banehalvdel? 4-4-1-1 kontra 4-3-3? Med 4-3-3 klarte Glimt å skape ganske mye i Tippeligaen, da bør de vel kunne komme til en del sjanser i Adeccoligaen også med den formasjonen?
Kampen var ikke uflaks, slik jeg har fått det referert. Bodø/Glimt var alt for dårlig i forhold til egne ambisjoner. Det er best å ta tapet for Løv-Ham som et krisesignal, slik at man ikke mister tid for å justere feil man gjør. Håper at trenerteamet ser alvoret og vet hva de skal gjøre med det. Det er jeg dessverre mer tvilende til. 3 baklengs mot Løv-Ham er nærmest en katastrofe.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Post by Sulliken »

sand, det er så koselig å ha deg her, du sprer så masse lys og glede på forumet.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Vi trenger noen som kan holde oss inne i virkelighetens verden. Mange her inne mener at vi skal surfe oss gjennom Adecco uten poengtap. Adeccoligaen er fylt av gode spillere og lag + ett fra Troms, det må vi ikke glemme.

Kampen i dag gir forhåpentligvis gutta et hint om hva som må til om det skal bli opprykk i år.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Post by Sulliken »

Selvfølgelig blir det mye slit blod svette og tårer. Det er ikke så mange som trur at det blir en dans på roser, men nå snakker vi om noen som aldri ser det positive i noe. så vidt jeg husker kom det kun negativ kritikk derfra etter 5-1 seieren i fjor over Odd og.

Tap i en bortekamp mot et veldig undervurdert lag er nok ingen katastrofe. Det er for dårlig, ja, men jeg vil nok vente noen uker før jeg bruker slike formuleringer.

Det er flere positive momenter vi må ta med oss videre mot Hødd, et par slike kamper av Brenes, så vil han få skikkelig selvtillitt og bli en nøkkelspiller for oss.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Ahh, 5-1 seier'n over Odd i fjor... Gode minner!

Klart det finnes noe å ta med seg fra en slik kamp, les Mendi's referat i kamptråden! Det spørs bare om ikke Brenes og Sakk bør bytte plass, om ikke Stig blir klar.

Når er det Runar og Erik blir spilleklare? Regner med at Olav er tilbake mot Hødd, dersom ikke noe skjer på trening i uka.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Post by Sulliken »

Håper i allefall at Olav er klar, vi trenger han som pasningslegger. Hvis Runar blir klar, så burde egentlig vi slippe å spille kampen ;)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Vi slår Hødd 2-0, så slapp av. :D

Kanskje det kunne vært en ide å stille med 2 målvakter? :lol: Står vel ingenting i reglene at det ikke er lov vel?? :lol:
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Post by Sulliken »

den ene keeperen får ikke lov å bruke hendene ;)

EDIT, og som en straff for at man vil bruke to keepere, blir offsideregelen for det laget som brukke to keepere annulert.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Det gjør nok det, gjør det ikke? :?
Siden Horn er skadd, tror jeg ikke det hadde spilt så stor rolle om vi hadde hatt BÅDE Langnes Pettersen og Ueland Kolstad i mål... :cry:
User avatar
Zpiff
Posts: 406
Joined: Thu Jul 14, 2005 10:43 am
Location: Bodø/Steigen

Post by Zpiff »

Hvem er Pettersen? :S
DGH er ikke en supporterklubb....
Det er en Religion, og Aspmyra er vår kirke!
Medlem #42 av DGH...
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

Zpiff wrote:Hvem er Pettersen? :S
D e et av navnan t Langnes :)
Ækte nordnorsk stolthet!
User avatar
Zpiff
Posts: 406
Joined: Thu Jul 14, 2005 10:43 am
Location: Bodø/Steigen

Post by Zpiff »

okei;P
DGH er ikke en supporterklubb....
Det er en Religion, og Aspmyra er vår kirke!
Medlem #42 av DGH...
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Hødd må klare seg uten spissen Eirik Hoseth, som brakk kinnbeinet i kveldens kamp mot Bryne.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113293

Det må gjøre forferdelig vondt, og kjempesynd å få en såppas alvorlig skade tidlig i sesongen.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Da slipper vi iallefall å bekymre oss for ham (beklager kynismen).

Det er en annen spiller på Hødd jeg er livredd skal gjøre livet surt for Glimtforsvaret.
Nemlig venstreflanken på midtbanen, Anders Vaagen.
Image
En ung spiller med fantastisk teknikk.
Cato & Co i Glimtforsvaret kan fort bli svimle når han setter i gang.
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

Har ikke troa på 4-4-1-1, synes gode gamle 4-3-3 førte til mange fine overganger, noe Glimt var blandt de aller beste på i landet. Ballen går fort og sjansene kommer i fleng. 4-4-1-1 virker mer umulig, da hadde jeg heller satset på en 4-4-2 som en nødløsning/variasjon fra 4-3-3 som skal være den vanligste formasjonen.
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

Du må huske på at de fleste lag i Adecco vil ligge lavt mot Glimt, og da passer ikke en overgangshissig formasjon som 433 alltid like godt.
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Post by GaleMathias »

synes det er rart at folk har så lite peiling på den 4-4-1-1 formasjonen som det virker her... 4-4-1-1 og 4-3-3 er ganske like, bare mer tilpasset de spillerene glimt har... for å ha det sakt; 4-4-1-1 og 4-2-3-1 er samme formasjon og jeg synes det er en genial formasjon utifra de treningskampene jeg var hjemme og så i vinter... 2 defensive sentrale midtbanespillere som ligger å vinner og fordeler baller, med en offensiv Runar foran de, 2 vinger og en spiss! det STORE problemet med 4-3-3 i fjor var at når Runar Berg spiller indreløper så "jukser" han hver gang i det defensive slik at men blir liggende med en 4-2-4 formasjon... og dette synes jeg trenerne har løst UTMERKET med å benytte seg av 2 defensive sentrale midtbanespiller, mens planen er å ha Runar Berg i en sentral offensiv nærmest fri rolle, hvor han er god. bare synd han er skadet nu da.. hehe... skal innrømme at jeg har bestandig har synes 4-3-3 har vært den beste formasjonen, men etter å ha sett den nye 4-2-3-1 (eller 4-4-1-1 som alle kaller den) synes jeg den passer glimts spillerstall perfekt!

men uansett formasjon, det viktigste er at spillerene gir gass og vil vinne hver kamp!!
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
sand
Posts: 433
Joined: Tue Mar 01, 2005 9:43 pm

Post by sand »

Sulliken wrote:sand, det er så koselig å ha deg her, du sprer så masse lys og glede på forumet.
B/G-Steigen 2-0
Sogndal-B/G 4-1
B/G-Sparta 1-0
LøvHam-B/G 3-2

Resultatene forteller at Bodø/Glimt pr dato trolig mer er en middelhavsfarer i Adecco-ligaen, enn et topplag. For å klatre på tabellen er det en nødvendig erkjennelse. Halleluja fra Sulliken hjelper lite når resultatene krever noe mer.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Post by Sulliken »

sand wrote:
Sulliken wrote:sand, det er så koselig å ha deg her, du sprer så masse lys og glede på forumet.
B/G-Steigen 2-0
Sogndal-B/G 4-1
B/G-Sparta 1-0
LøvHam-B/G 3-2

Resultatene forteller at Bodø/Glimt pr dato trolig mer er en middelhavsfarer i Adecco-ligaen, enn et topplag. For å klatre på tabellen er det en nødvendig erkjennelse. Halleluja fra Sulliken hjelper lite når resultatene krever noe mer.
Jeg har da for F*** ikke gått rundt med hallelujarop, jeg ser og at noe må gjøres, men det er tonen som blir brukt. det er snak om konstruktiv kontra pur negativ kritikk. Alle ser at noe må til, men det hjelper ikke å "syt og bæs".[/b]
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
sand
Posts: 433
Joined: Tue Mar 01, 2005 9:43 pm

Post by sand »

Sulliken wrote: Jeg har da for F*** ikke gått rundt med hallelujarop, jeg ser og at noe må gjøres, men det er tonen som blir brukt. det er snak om konstruktiv kontra pur negativ kritikk. Alle ser at noe må til, men det hjelper ikke å "syt og bæs".[/b]
Min konstruktive kritikk er/var:
- oppkjøringen til/treningsuken foran bortekampen virker for dårlig
- overvurdering av egen spillerstall (uten "klassespillerne" er Bodø/Glimt et ordinært Adecco-lag, som Hødd)
- overvurdering av egen spillerstall/undervurdering av motparten skaper feil forståelse hos egne spillere og feil valg hos laglederne.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Zpiff wrote:Hvem er Pettersen? :S
Ole Arvid Langnes Pettersen. Mener han het det før han dro til KIL. Mulig jeg tar feil, at han heter Pettersen Langnes.
Post Reply