Kamptråd: Bodø/Glimt - Hødd, søndag 23. april

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

mester wrote:Så lenge Sakk scorer mål så gjør han jobben sin..og han trenger ikke å spille så godt for å gjøre den..
Godt poeng, godt sagt. I forlengelsen av dette vil jeg framheve viktigheten av at Glimt finner flere offensive strenger å spille på, sånn at Sakk kan gjøre jobben selv uten å ha dagen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

Peter Crouch er et utmerket eksempel å dra fram i denne sammenhengen.. :D Han scorer kanskje ikke så mye mål, men bidrar allikevel (til tider) mye i angrepsspillet til Liverpool. Hans evne til å holde på ballen, og å sette opp andre spillere har vært vel så viktig som å score mål.

Nå er Sakk en litt annen spilletype, mer en kraftspiss som går rett på mål. Derfor tror jeg ikke du vil se mange kamper han spiller virkelig bra uten å putte et par mål. Litt av og på-spiller som mange goalgettere ofte er.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

mester wrote:Sakk gjør mye bra...MEN er litt enig i det Eidurgud sier...Sakk var ikke SÅ bra..da hadde han hatt fått 9 eller 10 ..for mål trekker opp..
Å score 4 mål er bra..men selv om du scorer mål hver kamp og flere i noen så er det ikke synonymt med at du vært god, uten at jeg sier Sakk var dårlig men jeg
synes ikke han var oi oi oi så god på søndagen..synes Brenes og Råstad var bedre.
Det er akkurat det jeg har prøvd å forklare. Har ikke sagt at han spilte dårlig, men han var heller ikke "oi oi oi"-god.
Selvfølgelig har en spiss som scorer 4 mål i en kamp gjort jobben sin, men akkurat det er ikke synonymt med at han har spilt bra.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

Christoph wrote:Peter Crouch er et utmerket eksempel å dra fram i denne sammenhengen.. :D Han scorer kanskje ikke så mye mål, men bidrar allikevel (til tider) mye i angrepsspillet til Liverpool. Hans evne til å holde på ballen, og å sette opp andre spillere har vært vel så viktig som å score mål.

Nå er Sakk en litt annen spilletype, mer en kraftspiss som går rett på mål. Derfor tror jeg ikke du vil se mange kamper han spiller virkelig bra uten å putte et par mål. Litt av og på-spiller som mange goalgettere ofte er.
Jeg vil jo heller ha en kratspiss som går rett på mål, og scorer, enn å ha en god spiss, som nesten aldri gjør mål, men spiller godt i hver kamp. Eksempler på denne typen spisser kan være Crouch (som nevnt) G. Sørloth, Carew, Hughes(?). Spisser som evner å holde på ballen og spille opp andre. Jeg vil gjerne ha en toppscorertype som nærmest garanterer mål, selv på dårlige dager. Tror Sakk kan bli en slik type i år. Andre slike spillere har vært: Brattbakk, Fowler, Rush m.m.f.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

eidurgud wrote: Det jeg skulle frem til var at vi ikke må ta helt av om han (eller noen andre) scorer fire mål i én kamp! Og jeg poengterte at målene han lagde var helt kurante mål, med andre ord kan vi vente oss mer av Sakk når han virkelig kommer i form.
Jeg er enig med deg eidurgud, på den annen side er jeg usikker på om vi kan forvente at han skal bli så mye bedre. Han har ikke bevist for meg at han har så veldig stort potensiale egentlig. Det har vist seg at han som regel sliter når Glimt møter sterkere motstand.
Videre husker jeg når Stig satte samme antall mål i en kamp, ble desverre ikke så mange mål etter det. Håper virkelig Sakk setter flere i løpet av sesongen.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

Jeg tror ikke fjorårssesongens Sakk er representativ for hva han kan prestere som rendyrket midtspiss. Under Ola Haldorsen ble han som regel brukt som ving, hvilket sjelden har vært noe optimal posisjon for en spiss.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Christoph wrote:Jeg tror ikke fjorårssesongens Sakk er representativ for hva han kan prestere som rendyrket midtspiss. Under Ola Haldorsen ble han som regel brukt som ving, hvilket sjelden har vært noe optimal posisjon for en spiss.


Nå ja, "som regel" var vel å ta i. Stig var skadet store deler av sesongen i fjor, og da spilte Sakk på topp. Han hadde sjanser nok til å bevise. Men nå presterte samtlige på laget under pari gjennom nesten hele sesongen, så jeg avviser likevel ikke at Sakk har mer å vise fram enn han har gjort til nå.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

Jeg gremmes til tider over korttidshukommelsen min, bare så det er sagt. :oops:

Det virker uansett som om han er bedre trent en noen gang, så jeg tviler ikke på at han kan ha de beste årene foran seg. Selv om han fyller 30 om ikke så altfor lenge. Nå er jeg klar over at det er langt mellom Hødd og Rosenborg, men er for første gang på lenge optimistisk på hans vegne.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Christoph wrote:Det virker uansett som om han er bedre trent en noen gang, så jeg tviler ikke på at han kan ha de beste årene foran seg.
Hele laget er bedre trent enn noen gang! Opplegget med samarbeid med høyskolen har vært en suksess!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

Ok! Den er grei!
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

Dersom en spiss scorer 4 mål i en kamp kan han sitte resten av kampen ute på sidelinja og synge med Den Gule Horde, og fortsatt være banens store spiller. 2 og 3 mål er også i de fleste tilfeller nok, men 4 mål er helt utrolig.

Vi får bare satse på at Sakk fortsetter det gode spillet.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Buster wrote:men 4 mål er helt utrolig
I utgangspunktet er det smått utrolig, ja, men man må se på hvordan målene kommer også.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

eidurgud wrote:
Buster wrote:men 4 mål er helt utrolig
I utgangspunktet er det smått utrolig, ja, men man må se på hvordan målene kommer også.
Hvorfor det egentlig?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Christoph wrote:
eidurgud wrote: I utgangspunktet er det smått utrolig, ja, men man må se på hvordan målene kommer også.
Hvorfor det egentlig?
Det hadde vel vært det beste for Sakk som spiss.. Og han lagde et KANON mål... Enn om han skårer 10 standar mål...
Det er jo ikke mål som teller for en spiss.. Det er hvordan han scorer..
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Å score mål på en en corner er ikke vanskelig.
Å score mål for åpen goal er heller ingenting å rope hurra for.
Å score på straffe er definitivt ingen stor prestasjon.

Sakk scoret tre slike mål mot Hødd. Ja, det er bra av han å putte 4 mål i samme kamp, men det vil ikke si at fyren er i kjempeform av den grunn. Som Larsen påpekte, Stig scora 4 mot Odd i fjor. Hvor mange mål scoret han etter den kampen?

Jeg vil atter en gang understreke at jeg ikke kritiserer Sakk for det han gjorde på søndag, men advare de som tror at han kommer til å score like mange mål hver eneste kamp.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Taskeladdn wrote:Det hadde vel vært det beste for Sakk som spiss.. Og han lagde et KANON mål... Enn om han skårer 10 standar mål...
Det er jo ikke mål som teller for en spiss.. Det er hvordan han scorer..
:lol:

Som sagt, Sakk gjorde 4 mål, og det er bra, men ikke forvent at han skal gjøre det samme hver helg.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

eidurgud wrote:Å score mål på en en corner er ikke vanskelig.
Å score mål for åpen goal er heller ingenting å rope hurra for.
Å score på straffe er definitivt ingen stor prestasjon.

Jeg vil atter en gang understreke at jeg ikke kritiserer Sakk for det han gjorde på søndag, men advare de som tror at han kommer til å score like mange mål hver eneste kamp.

Nei, men å være på rett sted til rett tid er faktisk ganske vanskelig.
Selvsagt tror jeg ikke Sakk kommer til å putte tre-fire mål hver kamp, men ett mål i snitt bør han klare.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

E forvente at han putte en ca 25 mål iløpet av sesongen ja..
Det er det han bør gjøre når han spiller på topp hos en av favorittene i serien.. Jeg forventer ikke at han putter 4 mål hvær kamp.. Men jeg mener absolutt at når Sakk putter 4 mål.. Så har han gjort mer enn godkjennt.. Samma f hvordan di måla kom.. En god spiss putter den kula i mål.. Så enkelt er det.. Så når Sakk putter 4 ganger... Da har han gjort en fantastisk jobb..
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Christoph wrote:Nei, men å være på rett sted til rett tid er faktisk ganske vanskelig.
Selvsagt tror jeg ikke Sakk kommer til å putte tre-fire mål hver kamp, men ett mål i snitt bør han klare.
Det er vanskelig, men det er det en spiss skal gjøre. Han skal være på rett plass til rett tid.

Tviler sterkt på at han klarer ett mål i snitt.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Taskeladdn wrote:E forvente at han putte en ca 25 mål iløpet av sesongen ja..
Det er det han bør gjøre når han spiller på topp hos en av favorittene i serien.. Jeg forventer ikke at han putter 4 mål hvær kamp.. Men jeg mener absolutt at når Sakk putter 4 mål.. Så har han gjort mer enn godkjennt.. Samma f hvordan di måla kom.. En god spiss putter den kula i mål.. Så enkelt er det.. Så når Sakk putter 4 ganger... Da har han gjort en fantastisk jobb..
Ideelt sett skulle en spiss i Glimt score mer enn som så, men så gode spisser har vi ikke. Det er stor forskjell på HESA og Adecco, glem ikke det!

Dersom han hadde lagd alle målene på egenhånd, hadde det blitt noe annet. Det er ikke fantastisk å sette et straffespark i mål, det er ikke fantastisk å score for åpent mål og det er ikke fantastisk å score på corner. Det er derimot fantastisk det han gjør på 3-1 målet.

Sakk hadde en helt grei dag på jobb, han scoret 3 enkle og 1 vanskelig mål. Det skulle fa*n meg bare mangle at han scora på straffesparket og for åpent mål! Hadde han ikke klart det, skulle han bare holdt seg i Innstrandens.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

eidurgud wrote:
Ideelt sett skulle en spiss i Glimt score mer enn som så, men så gode spisser har vi ikke. Det er stor forskjell på HESA og Adecco, glem ikke det!.
Vi er i addeco nå.. Bare sånn itilfelle du har glemt det..
Og at du er negativ.. Kan jeg ikke gjøre noe med..
Meininga med fotball.. Er å få den runde saken.. Inn i motstanderens mål..
Om det er enkelt.. Eller om du har dribla 10 styk først.. Spiller tilslutt ingen rolle.. Hvis en spiller klarer det 4 ganger iløpet av en kamp.. På det nivået..
Så vil jeg kalle det fantastiskt ja.. Har ikke villa kasta bort krefte på å skriv masse negativ svada isåfall..
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

eidurgud wrote:
Christoph wrote:Nei, men å være på rett sted til rett tid er faktisk ganske vanskelig.
Selvsagt tror jeg ikke Sakk kommer til å putte tre-fire mål hver kamp, men ett mål i snitt bør han klare.
Det er vanskelig, men det er det en spiss skal gjøre. Han skal være på rett plass til rett tid.

Tviler sterkt på at han klarer ett mål i snitt.
Men du hevder jo at det ikke er noen prestasjon å være på rett sted til rett tid. Hva forventer du egentlig? At en god spiss skal score kongemål hver eneste gang?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Christoph wrote:Men du hevder jo at det ikke er noen prestasjon å være på rett sted til rett tid. Hva forventer du egentlig? At en god spiss skal score kongemål hver eneste gang?
Les det jeg skrev én gang til. Jeg sier jo at det er vanskelig, men det er det en spiss skal gjøre!

Jeg forventer ikke at en god spiss skal score kongemål hver gang, men at han fortsetter å score mål, det er det som er poenget her! Folk her inne tar helt av og tror han skal score 4 mål i hver kamp fremover nå, og det er det jeg advarer mot, for det kommer han IKKE til å gjøre.

Jeg begynte med å spørre om Sakk egentlig spilte så utrolig bra. Jeg mener han ikke gjorde noe annet enn det en spiss skal gjøre, nemlig score mål. Han lykkes med lite annet, hodeduellene han vant endte opp i ingenting, og løpene han tok var ofte forgjeves.

Er jo selvfølgelig glad for at han puttet 4, men jeg prøver bare å få dere til å forstå at han ikke kommer til å gjøre det hver eneste kamp.
Last edited by eidurgud on Thu Apr 27, 2006 5:50 pm, edited 1 time in total.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Dobbelpost, gitt..
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Taskeladdn wrote:Vi er i addeco nå.. Bare sånn itilfelle du har glemt det..
Og at du er negativ.. Kan jeg ikke gjøre noe med..
Meininga med fotball.. Er å få den runde saken.. Inn i motstanderens mål..
Om det er enkelt.. Eller om du har dribla 10 styk først.. Spiller tilslutt ingen rolle.. Hvis en spiller klarer det 4 ganger iløpet av en kamp.. På det nivået..
Så vil jeg kalle det fantastiskt ja.. Har ikke villa kasta bort krefte på å skriv masse negativ svada isåfall..
JEG har ikke glemt at vi er der, har du?
Jeg er ikke negativ, bare realistisk.
Hva slags svada mener du jeg har skrevet?
Post Reply