Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Er ikke enig i at det er noe lavmål, finner det Glimtfan her tar opp som høyst rimelig å si ifra om. Akkurat i dette spørsmålet er jeg veldig enig med Glimtfan. Når det er sagt så foreslår jeg at vi igjen penser denne tråden inn på tema, men vil man fortsette debatten så kan vi ta den opp igjen under smått og stort. Eventuelt ta den på pm.
Tippeliga 2015
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Isak wrote:slik jeg ser det er det høyre kant vi først må få bedre dekning, ettersom derek er gammel, og skadeplaget. Konradsen kan vise seg å bli en klasse spiller, men er enda i modningsprossessen. Jeg kunne godt tenkt meg Ludde, jeg vet at han har vært "shait" i Brann, men med tillitt i Glimt i en rolle som passer han perfekt, ville han nok kommet tilbake i gammelt storslag.
Vi har fått Hamoud og Sørensen fra Lyn, og kanskje er det der vi finner den neste høyrekanten også, Erling Knudtzon.

http://www.lyn.no/index.aspx?type=spill ... &id=234715" onclick="window.open(this.href);return false;

I de siste kampene for Lyn har han vist seg seg fram med fart, rykk og en glitrende innleggsfot. Han er tydelig bedre i 4-3-3 enn i 4-4-2.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Christoph »

Dagens Nordlys har en sak på at Glimt vurderer Vegard Braaten (21), TILs Alta-utleide spiss, som har scoret 8 mål i førstedivisjon så langt i år. Kontrakten hans går ut etter denne sesongen, og Ernst Pedersen bekrefter at Braaten er på blokka.

- Vi har fulgt litt med Vegard Braaten, og vi vet at kontrakten hans er ferdig etter denne sesongen. Men han er en av mange, og vi har ennå ikke tatt noen beslutning.
- Vi avventer til vi vet hvor vi havner på tabellen før vi bestemmer oss for hvem vi vil hente neste år.

Vet ingenting om denne fyren, men det er tydelig at Glimt tråler gratismarkedet for tiden.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Vegard Braaten er definitivt en spiller vi burde snappe opp foran Tromsø. Sikker målscorer!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

Foran til...? Fyren er jo tilspiller allerede..
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Ja, men signerer vi kontrakten som går uti i år, snapper vi han opp foran TIL. Makan...
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

If you say so..

Ser ikke helt at Herenveen snappet opp André foran øynene til Glimt, når han gikk gratis dit, eller at Start snappet Paulsen foran Glimt, men..
dani
Posts: 666
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 32 times
Been thanked: 192 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by dani »

Forumtroll, forumtroll. Skjerp deg.

Braaten høres spennende ut, vet dog ikke noe om hvordan han er som spiss.

Lurer forresten på om vi kunne brukt en bakromsspiss på topp istedet for en bauta? Type midtbanen holder ball, slipper til kant som slår stikker lavt mellom stopperne? En noe uortodoks 4-3-3 spillestil, men absolutt spillbar så lenge kantene våre fortsetter å få rom + gode baller fra midten.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Er ikke dette samme karen som en stund var linket til Glimt?

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 119953.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Jo, det er ham. Han var vel til og med på prøvespill, men var det ikke slik at han prøvespilte for flere norske klubber uten å lykkes? Rart hvis han plutselig skulle være god nok for Tippeligaen nå.
Last edited by tomath on Thu Oct 09, 2008 7:59 pm, edited 1 time in total.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Hågen »

Hvorfor det, tomath? Glimt er jo plutselig god nok for Tippeligaen nå. Noe de ikke var da Gudjon prøvespilte.

For øvrig ble jeg ganske imponert da jeg så han spille i NH. Mulig det er det svikt i hukommelsen, men mener å huske at Glimt ville ha han. Var det ikke den skakkjørte økonomien i 2006 som stoppet det hele før det kom lengre enn til prøvespillfasen?
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Du har helt rett Hågen. Økonomien stoppet en mulig overgang.
Tippeliga 2015
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Ok, da husker jeg tydeligvis feil. Da skal det jo bli spennende å se om det blir kontrakt i Norge på ham denne gangen.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Hadde vel ikke imponert på trening i Ålesund så langt, men ser ut som en slugger.

Ellers er jeg enig i at det høres spennende ut med Vegard Braaten. Han har jeg tenkt på gjennom hele sesongen. Han scora en del i begynnelsen- og nå mot slutten av sesongen, så kan absolutt være verdt å se nærmere på.
Vi må jo i tillegg tenke på spisstalentene som allerede finnes i klubben, viktig at de for sjansen snart. Konradsen har jo vist at han nærmer seg fast plass.
Hva fins forresten i Stavanger utenom glimtspillerne som er utlånt? Fint om vi kunne snappe opp noen før Viking gjør det.
Fotball er nesten alltid morsomt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Likte ikke at de ser på han som 1. divisjons Martin Andresen, men han er kanskje interessant uansett? :wink:

http://fotball.aftenposten.no/forstediv ... 119978.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Glimt bør være veldig forsiktig med 'kjøp' av spillere, for ikke å havne i samme situasjon som TIL som trues med nedflytting til 2.div.
Skal Glimt få forsterkninger må det være Bosman-spillere. Nå har Ernst og co. jobbet beinhardt i 3 år med å få økonomien på plass, så jeg tror de er kloke nok til ikke å bruke store summer til kjøp.

Laget ser veldig bra ut med tanke på 2009. I tillegg kan A.Karlsen hentes tilbake, det samme med Randall Brenes dersom han fortsetter med den fine framgangen i KIL. Så kommer Konradsen for fullt, Stig og Runar fortsetter.
Sakk er stadig i framgang treningsmessig og Derek tar antakelig et år til.
Glimt har faktisk for øyeblikket dobbel dekning på alle plasser.

Så kan Glimt avslutte kontraktene med Even Iversen, Råstad og andre som ikke har noen fremtid i Glimt.

En sak til. De fleste her på forumet før sesongen var misunnelig på H-Kam som hadde hentet inn flere 'klassespillere' som f.eks Førsund etc.
Så navn betyr lite, men mer betydningsfull er det at trenerne er flinke til å oppdage talenter som har potensiale.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Brenes er ferdig i Glimt etter sesongen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Knuta wrote:Laget ser veldig bra ut med tanke på 2009. I tillegg kan A.Karlsen hentes tilbake, det samme med Randall Brenes dersom han fortsetter med den fine framgangen i KIL. Så kommer Konradsen for fullt, Stig og Runar fortsetter. Sakk er stadig i framgang treningsmessig og Derek tar antakelig et år til.
Glimt har faktisk for øyeblikket dobbel dekning på alle plasser.
Bodø/Glimt har en svært dårlig bortestatistikk, og laget har på Apsmyra i tillegg tapt omgangene de har spilt mot 10 mann. Mot HamKam og Vålerenga, to av ligaens dårligste lag, kunne man sikret medaljer og millioner. Derfor er det ingen grunn til å si at laget er "veldig bra". Det er ikke noe kvalitetsstempel at det glipper på denne måten.
Stig, Runar, Jan Derek blir ett år eldre, og ikke minst JDS virket veldig gammel mot VIF.

Til tross for et hav av plass og bakrom i 2. omgang, klarte laget ikke å utnytte det til å skape sjanser, og JDS må ta sin store del av skylden for dette. Han gikk ut og tok selvkritikk etter Hamkam, men VIF-kampen forteller at dette var ikke særlig bedre for hans del. Det er også overraskende at det ikke skjer innbytte, når prestasjonen er så svak. Det må bare bety at man ikke har gode erstattere for JDS, og da må man sørge for å få dette til neste sesong.

Randal Breness er ferdig i klubben, Sakariassen er ikke nærmere (han har slitt med treningsslitasje), Vikestad har bare fått ett lite innhopp, Stig holder kanskje ikke en hel kamp, og da ser det ikke allverden ut framover.

På midtbanen har man ennå ikke løst en overgang for Birkir. Dersom man skulle miste "toppscoreren" og den som kanskje har størst potensiale av de unge spillerne på midtbanen, vil man få et problem også der.

Skuffende er det også nå å se at man på defensive dødballer ikke klarer å rydde unna. Det er et nytt svakhetstrekk som man må løse foran neste sesong.

Laget ser dessverre ikke "veldig bra" ut for 2009, men trenger åpenbare forsterkninger.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Har bare sakset litt fra høsten 2007, om hvilke spillere forumdeltakere ønsket at Glimt skulle hente. Takk og pris for at ledelsen i Glimt ikke hører på oss.

Sitat:
Forsvar:
Knut Walde - LøvHam. Burde være en habil mann å skaffe seg. For dyr?
Fabien Vidalon - Moss. Burde være et av de bedre kjøpene vi gjør. Sikkert dyr deretter.

Midtbane:
Adem Guven, Raufoss. Veldig god kar. Burde signeres UMIDDELBART!
Jukka Hakkula, Notodden, en midtbanespiller som jeg mener er spennende å sjekke ut.
Per Egil Flo, Sogndal. Også en ung kar som er et troverdig mål for oss.

Angrep:

Felix Brilliant - fra Sparta Sarpsborg. En litt uslepen juvel, som jeg er sikker på vil tilføre Glimt mye godt. I tillegg er han på billigsalg når Sparta rykker ned.

Håvard Kleven , angrepsspiller på Notodden. Er nestsist på veldig mange mål som Kvalheim banker inn. Burde være i tankene?

Eller Jørgen Horn.

Trond Viggo Toresen er kontraktsløs etter denne sesongen...
Virket som et intresangt arbeidsjern...

Bjørn Tore Kvarme hadde vært en genial person å fått til Glimt

Jeg tror Even Hovland og Per Egil Flo ville gjort susen.

Førsund ville vært et scoop.

Sitat slutt.
I
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Vel, vil ikke si at det er så mange av disse spillerne som har utmerket seg spesielt negativt.

Men vil vel si at vi generelt var gode på overgangsmarkedet, noen solide forsterkninger som har overrasket, men også et par bommer. Men alt i alt, selvfølgelig meget bra.

Vi trenger derimot noen forsterkninger også til neste år, men jeg mener at vi har mye bra å bygge på, spesielt på midtbanen. Vi trenger derimot en høyrekant og en spiss. Tror de fleste er enige i at det er litt vel tynt bak Martins og Sakk har vel ikke akkurat overrasket positivt. Nå mener jeg det var korrekt å hente han som en nødløsning, men vi trenger en spiller for fremtiden der fremme også. Men med Karlsen, Eek, Konradsen, Johansen, Imingen og kanskje Bjarnason, så er det veldig mye ungt og spennde å bygge på.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Knuta wrote:Har bare sakset litt fra høsten 2007, om hvilke spillere forumdeltakere ønsket at Glimt skulle hente. Takk og pris for at ledelsen i Glimt ikke hører på oss.
Du har vært en av de ivrigste tilhengerne av Sakariassen, 32 år, og da ser det rart ut at du vil prise ledelsen for at disse ikke kom til Bodø/Glimt:
Arnar Førsund, HamKam, høyre midtbane/back på dagens U21, gikk gratis til HamKam.
Per Egil Flo, Sogndal, venstre back, 19 år, en av landets mest interessante landslagsspillere (aldersbestemt)
Even Hovland, Sogndal, midtstopper, 19 år, har allerede spilt 2 sesonger på Sogndals A-lag.
Jørgen Horn, VIF (utleid til Viking) midtstopper, 21 år, har vært en av 4 U-21 stoppere (Reginussen, Lædre Bjørdal, Demidov, Horn) som ved inngangen til 2008 var de mest aktuelle.

Jeg håper at enda flere av slike spillertyper kan komme til Bodø, og som jeg har skrevet tidligere, er det skuffende at Kevin Larsen, vb, Arnar Førsund, hb, Steinar Strømnes, midtbane, Alexander Mathiesen, hkant, Jonathan Parr, vkant, alle U-21 spillere, kunne gå som Bosmanspillere uten at Bodø/Glimt ville slåss for dem.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Forsterke lagettråden

Post by Johansen »

Kan jo tenkes vi kan hente noen billige (kommende andredivisjonspillere) fra TIL :lol: :twisted:
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Mitt hovedbuskap er. Uten en god økonomisk styring vil Glimt aldri kunne overleve som toppklubb. Derfor er suksessoppskriften for Glimt, dyrk frem lokale talenter, hent Bosman-spillere som vil til Bodø.

Ut fra mitt ståsted har Glimt aldri hatt sterke spillerstall enn nå, også med tanke på at en rekke ungutter står klare når Stig og Runar og Derek gir seg.

Når det gjelder Sakk har jeg tidligere sagt at jeg hverken er tilhenger eller ikke, men jeg har sagt at han bør få sjansen på samme linje som andre spillere.
Jeg er tilhenger av alle spillere som viser innsats og tæl på banen. Hvilke navn og status de har er for meg likegyldig.
OnkelnTelK1m
Posts: 114
Joined: Fri Mar 28, 2008 12:11 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by OnkelnTelK1m »

Afrikanere på prøve i Glimt:

http://www.an.no/glimt/article3874059.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Flott å se at de er i gang med forberedelsene til neste år.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Og i November kommer det to Ghanesere.
Spennende ;)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply