Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

FSHelgeland wrote:Ønskeliste det har jeg ikke, har full tiltro til at Kåre finner spillere som passer inn i systemet og spillere som er best mulig for det vi kan hoste opp av penger.
Må nok stole på Kåre, ja, men ønskeliste har iallefall jeg. :) Fram til seriestart er det mer enn halve skøyen. Håper at klubben sørger for å bytte spillere, kanskje la spillere gå i bytte med spillere med mer potensiale, om så bruke Brenes-modellen, betale halve lønnen. Iversen, Råstad, Jakobsen, Sakariassen kan kanskje gå til en klubb som Alta, og hente Azis Idris, som framtidig erstatter for CBerg. Notodden trenger kanskje noen av disse, og de har en høyreback som kan være vikar for Hamoud. Kongsvinger vil ha mange nye spillere, og da er Johan Nilsson Guiomar en mulig høyreback. En gang var han en av Sveriges mest lovende, og var ment som etterfølgeren etter Jon Inge Høyland. Alo bør kanskje også byttes tilbake til Tallinn dersom Theting tar plassen på fast basis.

Spillerstallen:
Londak, Kolstad
Hamoud, Lædre Bjørdal, Per Verner Rønning, Forko, Imingen, Eek, Theting
Berg, Berg, Rønning, Konradsen
Sørensen, Thiago, Olsen, Johansen, Vikestad

Nye spillere:
1) Midtbane: Birkir Bjarnarson, Viking (vi krysser fingrene)
2) Høyre kant: Michael Kleppe Jamtfall, RBK (Bosman-spiller)
3) Sentral midtbane: Azis Idris, Alta (Her må det byttes med spiller som bør ut)
4) Høyre back: Håkon Skogseid, Notodden (Koster nok penger, så det må evt byttes)
5) Spiss: Tore Andreas Gundersen, Lillestrøm (utlånt til Lyngby, så hvorfor ikke til B/G)
6) Venstre kant: Kristian Brix, Vålerenga (Olsen går før seriestart?) (Leieavtale må vel være mulig?)

Håper fortsatt at Birkir skal være mulig å få på plass og ellers må man vel finne gunstige leieavtaler og bytteavtaler.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Vel Ecke en av grunnene til at jeg ikke har ønskeliste er at jeg rett og slett ikke har den oversikten over spillere som jeg vet at du har, derfor jeg må stole på Kåre og den kjennskapen som han har til ulike spillere og typer som kan passe inn i laget.
Tippeliga 2015
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

1) Midtbane: Birkir Bjarnarson, Viking
Han vet vi hva står for, og det er mer enn nok av en ung spiller.
2) Høyre kant: Michael Kleppe Jamtfall, RBK
Kåre ønsker at han skal komme til B/G, og da får vi tro at det er den riktige spilleren for å arve plassen etter JDS
3) Sentral midtbane: Azis Idris, Alta
Ung. Har gjort en god sesong og gode kamper mot gode lag i et blandet Alta-lag
4) Høyre back :Håkon Skogseid, Notodden
Stabæk lot han gå, men nå også hos Gåre i U21
5) Spiss: Tore Andreas Gundersen, Lillestrøm
Ernst Pedersen tror ikke på denne spilleren, vet jeg. Jeg tror han kan bli god med ryggen mot mål og har hurtighet til å true bakrom. Sterk. En spiller som kan passe for B/G. Det er få unge alternativ.
6) Venstre kant: Kristian Brix, Vålerenga.
Aldersbestemt landslag sammen med Karlsen og Konradsen. Stor fart, god fysikk og teknikk. Veldig rask.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Hvor gamle er barna til Ørjan og Runar? Noen som vet hvordan det er med fotballkvalitetene der?
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Bosman-Keeperne møter virkeligheten:
http://fotball.aftenbladet.no/eliteseri ... 123121.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Tror nok virkeligheten går opp for noen og enhver i tiden framover, også for Viking.
Mange lag har finansinstitusjoner som hovedsponsorer og det virker som at fotball-lagene foreløpig lever i sin
egen drømmeverden.

Tipper at Birkir blir i Glimt og at at prisen blir lavere enn 1 1/2 mill.
Soko i Lyn har heller ikke fått noen kontrakt med noe lag selv om han er Bosman-spiller.
Glad for at Glimt har sikret seg gode talentfulle spillere gratis som Eek og Vikestad.

TIL begynner også å bli nervøse for at hverken Reginiussen og Moldskred blir solgt til drømmeprisene de har satt som minimum, og da ryker vel lisensen i 2009.
Last edited by liverglimt on Mon Nov 24, 2008 12:47 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Jeg tror en del klubber og spillere må innse virkeligheten for å "overleve". Lønningene kommer til å gå ned, noe som også vil presse overgangssummene ned. Selv "Chelski" vil få mindre å rutte med, "russeren" er tross alt oljemilliarder og russisk økonomi har fått seg en smekk...
Å prise Bjarnason til høyere enn 1,5 millioner virker frekt spør du meg, han har ikke prestert noe som tilsier at prisen skal være høyere enn i vår med tanke på den negative trenden i økonomien, han har vel bare et år igjen av kontrakten.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Kan dette være en kandidat?. Har hørt fra folk i Kongsvinger at han er en hurtig teknisk god spiller som aldri fikk tillit i Start.

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 123385.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bastard
Posts: 71
Joined: Wed Jan 16, 2008 5:34 pm
Location: boooodøøøø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Bastard »

hmm :roll: har ikke så mye tro på denne mannen, men glimt trenger vell heller noen på midtbanen? eller en spiss som duger. blir redd når jeg ser sakkariassen på banen, han er ikke den han engang var"/
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Bastard wrote:blir redd når jeg ser sakkariassen på banen, han er ikke den han engang var"/
Sakariassen har dessverre aldri fått det til på Tippeliganivå, og han har prøvd flere ganger i Bodø/Glimt opp gjennom årene. Noen har hatt troen på Sakariassen, og derfor er han også kommet hjem til Bodø med jevne mellomrom. Det har ikke vært vellykket i Tippeligaen, og det er merkelig at han denne gangen, fra benken i Bryne, 32 år gammel, skulle få sjansen enda en gang.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mendi »

Det var vel en grei vurdering å leie ut Brenes og i stedet hente inn Sakk som tredjevalg på topp, jeg sier ikke noe på det. Men Sakk er ingen Tippeligaspiller og kan ikke fungere som annet enn tredjevalg eller lavere på topp. I andre divisjon derimot kan han bli en viktig mann!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Enig med Mendi. Isolert sett er nok Brenes en betydelig bedre spiller enn Sakk, men vi hadde ingen roller som passet Brenes slik vi spiller nå. Sakk kan derimot spille i rollen til Martins og fungerer Ok der, ikke noen tippeligastandard på han, men som backup fungerer han greit og med våre midler synes jeg det var helt greit å hente han.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Glimtfan wrote:Enig med Mendi. Isolert sett er nok Brenes en betydelig bedre spiller enn Sakk, men vi hadde ingen roller som passet Brenes slik vi spiller nå. Sakk kan derimot spille i rollen til Martins og fungerer Ok der, ikke noen tippeligastandard på han, men som backup fungerer han greit og med våre midler synes jeg det var helt greit å hente han.
Man henter en backup for Tippeligaen som ikke holder Tippeligastandard (og som også er vesentlig dårligere enn Stig Johansen) til en klubb som har små økonomiske midler. Jeg forutsetter at klubben må bruke midlene fornuftig, og slike signeringer er langt fra fornuftig. Det er overraskende at man ikke bruker beskjedne midler på en spiller som kanskje kan bli god, dvs en ung spiller, istedet for en spiller som du selv sier, "ikke noen tippeligastandard på han". Dette minner meg på de gjentatte mislykkede rekrutteringer da nedturen kom etter 2003 med høydepunkter som turneren Nissen og en skadehistorie fra 3. divisjon, Titten Stensland.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

ecke wrote: og en skadehistorie fra 3. divisjon, Titten Stensland.

Måtte du aldri, ALDRI, prate stygt om Titten igjen!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Jeg gråter over at en spiller som Glenn Andre Pedersen ikke får sjansen på A-laget. Da hjelper det ikke særlig på at vi henter hjem Sakk som backup for Stig Johansen!
Førr Evig!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Re Ecke
Isolert sett er jeg helt enig, men i den situasjonen vi var i med skade på martins og en hanglete Johansen, var det greit å hente Sakk midt i sesongen. Det var en nødløsning. Men generelt er jeg enig, hent en ung backup som er sulten på innhopp.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vegard »

Knuta wrote:Tror nok virkeligheten går opp for noen og enhver i tiden framover, også for Viking.
Mange lag har finansinstitusjoner som hovedsponsorer og det virker som at fotball-lagene foreløpig lever i sin
egen drømmeverden.
Ganske riktig! Virkeligheten har innhentet selv Viking:

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 123578.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mendi »

Bør Glimt på banen?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.6329886" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

På TV2 tekst-tv sto det at Glimt og Ludde var i "Het flørt"
:lol:


EDIT
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippel ... 434874.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Det er jo spennende at det skjer ting selv om det er dårlig med penger. Jeg lurer på hvem som er førstevalget av Ludvigsen og Jamtfall, for det er vel neppe aktuelt å hente begge.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Jamtfall, spør dere meg. Ludde er over the hill and far away.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Snorreth »

Ludde gikk dit pengene var og burde vel slikke doene på Aspmyra før han overbeviser meg at han er rett person, til tross at vi faktisk trenger en til høyrekant.

EDIT: Øhøy. Jeg fant en overskrift i sammenheng Brann - Bodø/Glimt: "Imponert over gamleklubben, men Trond Fredrik Ludvigsen lengter ikke tilbake til Bodø/Glimt." :roll:
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Nåja, tror ikke spillestallen til Glimt blir av særlig høy kvalitet om den bare skal fylles opp av spillere som kun har Glimt i hjertet og aldri kunne tenke seg å spille for andre klubber. Jeg tror ikke akkurat at Jamtfall har sterkere følelser for Glimt enn Ludvigsen for å si det sånn. Det var vel ikke akkurat den beste måten han forlot Glimt på, men det var vel heller ikke så ille at det var utilgivelig?

Jeg er usikker på hvor god Ludvigsen er for tiden, men hvis Kåre mener at han er verdt å satse på så har i alle fall ikke jeg noen utenomsportslige reservasjoner mot ham.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Min tanke er jo alder, Ludde begynner å bli ganske gammel i fotballsammheng, og selv om vi vet hva han har stått for tidligere, klarer han det samme som CB, komme tilbake og prestere som gattuso på midtbanen?

Jeg må si at jeg tviller, rapportene jeg har lest tyder på en mentalt sliten og fysisk utrent person, som ikke akkurat har vært i kampform det siste året. I hvertfall i følge mine standarder.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply