Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Håper iallefall Glimt kontakter Drage, og viser at de er interesserte.
Legger det frem for han på en slik måte at Glimt frister.
Velger han Glimt får han: Mye Spilletid, Muligheten til å bli en del av et nytt Glimt, hvor han selv kan være en bærebjelke og et viktig element. Og jeg er sikker på at mange her inne har mange flotte argumenter som vi kan samle sammen og sende i en mail til ledelsen :wink:

Ellers syns jeg Haukås er spennende, han har jeg tro på.
Er enig i dem som syntes at Breive og Kåven er litt for gamle..
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Glimtfan wrote:PS! Breive er vel født i 1980, altså 29 år. Haukås har jeg sett i aksjon, han har ikke imponert noe spesielt for SIF, holder ikke noe høyere nivå enn Karlsen og jeg ser ikke noe voldsomt potensiale.
Breive har en spillestil som minner mye om CB, i tillegg har breive en ekstrem god høyrefot og er spesialist på dødball. Han er et arbeidsjern og en spiller som alltid er å stole på. Han har hatt et dårlig år i Skeid men har blomstret opp i Sarpsborg, hvor han totalt sett har vært lagets beste etter ankomst til klubben.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Er forsåvidt enig, men ser ikke at vi har behov for en spiller med de kvalitetene og den alderen. Noe backup for CB vil han ikke godta og det samme gjelder CB. Skal vi styrke midtbanen bør vi finne en spiller som minner mer om RB.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Krølle »

TIL har tilbudt Thomas Drage kontrakt. Et skikkelig faresignal overfor Glimt dersom en slik spiller havner i Tromsø.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

VIl nesten kalle det krise om vi ikke klarer å gjøre et skikkelig forsøk på Drage.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Glimtfan wrote:Er forsåvidt enig, men ser ikke at vi har behov for en spiller med de kvalitetene og den alderen. Noe backup for CB vil han ikke godta og det samme gjelder CB. Skal vi styrke midtbanen bør vi finne en spiller som minner mer om RB.
Det som Glimt har slitt med er arbeidsinnsatsen på midtbanen, så derfor burde både CB og Breive spille sammen med enten RB eller Konradsen. Dette har vi sett spesielt de siste 20 min av kampene hvor Glimt er blitt totalt fraløpt på midtbanen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Er det noen som vet noe om de gutta vi har på prøvespill nå? Jeg har hørt om dem, men aner ikke hvordan de er som spillere..

Uansett spennende å se at det er spillere på vei inn og ikke bare på vei ut, la oss håpe vi treffer blink denne vinteren.
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by 8000Stein »

Hvis Kåven og Haukås er de type forsterkninger Glimt skal hente så er det å sikte mot 2.div
Kåven var ikke god nok for Bryne når han spilte der. Han er langt unna den type spiller Glimt trenger.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Re Knuta

Jeg er personlig skeptisk til en slik konstellasjon. Med 4-3-3 mener jeg det er viktig å ha minst et kreativt element (ballfordeler e.l) i trioen, ser verken CB eller Breive som slike spillere. Men jeg er enig i at vi har mangle arbeidskapasitet spesielt med tanke på å binde forsvar-midtbane-angrep sammen på en gode måte. Vil påstå at svakheten her i tillegg til arbeidskapasitet på midtbanen, skyldes dårlig pasningspill og manglende arbeidskapasitet hos backer/kantspillere.

Ser derimot Breive-CB +Konradsen og Karlsen/Drage som en spennende sammensetning, men det krever at vi endrer formasjonen noe. Det behøver ikke å være negativt, vi har ingen spesielt gode kantspillere i dag og det kan kanskje være heldig om vi legger opp til en stil som er nærmere det RBK spiller idag med en slags mellomting mellom 4-3-3 og 4-4-2 hvor Martins og Johansen (Stefan) i prinsippet fungerer som et spisspar.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Nå får iallefall Drage kontraktsforslag fra TIL, så hvis Glimt fortsatt har noe håp om å få han til Bodø så er det på tide å gjøre noe lurt... :shock:
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Stibern »

Glimt vet selvfølgelig om situasjonen rundt Drage. At klubben ikke gjør noe for å sikre seg spilleren kan bare tolkes dit hen at klubben ikke har økonomi til å hente ham.
Da må vi jo bare applaudere og juble over at ledelsen ikke bruker penger de ikke har. Det viktigste for Bodø/Glimt nå er å få skikk på økonomien. Muligens drar Drage nå til Tromsø og blir en stor spiller for dem. Da vil sikkert mange Glimtsupportere rive seg i håret og banne over at han ikke havnet i Glimt. Men sånn er livet..... Det vil alltid dukke opp nye talenter. Når Glimt for skikk på økonomien vil vi helt sikkert være i stand til å konkurrere om disse. Det er gamblingen med å bruke penger man ikke har som har ført klubben i den økonomiske bakevja den befinner seg i nå.
L.U*H.G
RS2-Gti

Re: Forsterke lagettråden

Post by RS2-Gti »

Glimt er jo overhodet ingen trussel, og blir ikke tatt seriøst med dagens holdninger til forsterkninger. Andre klubber kan rolig tenke igjennom (som med Jim Johansen) hvordan de vil håndtere situasjonen, uansett hvor god spilleren er - fordi Glimt har ikke råd. Og når dem ikke har råd så skjønner jeg ikke hva de gjør med spillere på prøve - det koster penger det også!!

Det å prøvespille for Glimt har jo nå plutselig blitt et utstillingsvindu for andre klubber sett med spillerenes øyne.

Ja økonomien er viktig. Men det der er en vond sirkel. En utdanningskompensasjon blir tatt inn på bilettinntekten til 50 tilskuere igjennom sesongen - eller mindre! Og juniorlaget har ikke mange tilskuere sist jeg sjekket.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Taskeladdn »

Håper virkelig at Glimt gir Drage et kontraktsforslag og vekker interessen til slappe sør helgelaendinger igjen.
Drage blir nok en lønnsom invistering med tanke på hvor mange som vil ta turen herfra for å se kamper igjen og er det noe vi her "sørpå" ikke trenger så er det flere TIL eller RBK supportere.

Desuten føler jeg meg ganske sikker på at et år i adecco med Runar som læremester, så tar Drage tippeligaen med storm etter vi har rykket opp =)
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Det jeg frykter er at vi mister distriktet. Her kunne vi fått noen ekstra supportere i Harstad, samt noen fler i Mosjøen. Etter min tid i Mosjøen og spill med A/Jr.-laget der, fikk jeg inntrykk av at samtlige jevngamle var Rosenborg-supportere. Trenger bare å komme seg til Saltdal før den lokale tilhørligheten til Glimt blir borte. Kjenner mange fra Saltdal som har helt andre favorittlag enn Glimt!

Er redd for at dersom vi ikke greier å snappe de talentene som dukker opp i distriktet så er vi nok enda nærmere 2. divisjon enn ved at vi sparer "utdanningskompensasjonen" ved å hente spillere nede på østlandet/trøndelag. Vi vil ikke lengre være noe "lokomotiv" for landsdelen. Hvorfor skal de gå til Glimt? De kan jo bare utvikle seg i sitt lokale lag, og bli hentet opp fra lag i den øverste divisjonen. Dette er en skremmende utvikling på sikt!
Førr Evig!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Re: Forsterke lagettråden

Post by brawno »

ingen87 wrote:Det jeg frykter er at vi mister distriktet.
Helt klart. Alle nordnorske talenter vil havne i Tromsø og i klubber sørpå. Og det er utelukkende NFF sin feil. Og vi må nøye oss med avdanket Adeccoliga-ræl. Hurra for breddefotballen.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Krølle »

brawno wrote:
ingen87 wrote:Det jeg frykter er at vi mister distriktet.
Helt klart. Alle nordnorske talenter vil havne i Tromsø og i klubber sørpå.
Det gjenstår å se hvor mange som til slutt havner i Tromsø. Deres "samarbeidsklubb" Alta er ihvertfall dritforbannet fordi TIL opptrår arrogant og forventer å hente deres spillere nærmest gratis. Ikke rart Alta stiller spørsmål ved hvordan en klubb som to år på rad går på underskudd på nærmere 20 millioner kroner fortsatt skal kjøpe spillere.
http://www.altaposten.no/lokalt/sport/article309158.ece
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Det blir snakket om en pris på 1,5-2 millioner for Ojo fra nybergsund, dette er en fantastisk spennende afrikaner på 19 år som har spilt meget godt siste halvdel av sesongen. Hvis det finnes den minste mulighet for et spleiselag, så er det en spiller jeg mener vi bør satse kortene våre på.
Ojo, Drage og en teknisk kantspiller, da vil det se lovende ut:)!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by brutus »

Krølle wrote:
Det gjenstår å se hvor mange som til slutt havner i Tromsø. Deres "samarbeidsklubb" Alta er ihvertfall dritforbannet fordi TIL opptrår arrogant og forventer å hente deres spillere nærmest gratis.
Det er lederen i Alta IF (ikke fotballavdelingen) som har uttalt seg i den retning. Han har måttet krype til korset:
President Lars G wrote:Lederen i Alta er jo en komplett udugelig amatør. Fyren har jo ikke kontroll for fem flate øre hva som foregår i egen klubb. TIL har altså ikke kontaktet Alta sier han (noe alle skjønner at de har gjort når spilleren er på prøvespill), og i tillegg kom han med masse annet oppgulp. Nå har han måttet moderere uttalelsene sine kraftig.

Her er fyrens svar etter at han fikk TILs versjon fra Bladet Tromsø: "– Jeg har ikke diskutert dette med den sportslige ledelsen. Jeg uttalte meg på et generelt grunnlag og det var en umiddelbar kommentar der og da. Jeg forstår nå at de har gjort det de skulle ovenfor vår sportslige ledelse. Men når jeg hører på Nordnytt at de skal ha han, da syns jeg likevel det blir litt arrogant."
Her faller altså de aller fleste av hans tidligere argumenter rett i dass. I tillegg baserer han uttalelsene sine på hva han hører på radio :lol:

Og det er ikke stopp med det. Lederen sa også at med mindre TIL legger 1,5 millioner kontant på bordet så kan TIL bare glemme en overgang. Om det sier han nå dette: "1,5 millioner et en hypotetisk sum, og ikke noe som er fastsatt", sier Alta-lederen.

Han har også sagt at TIL ikke betaler bra for spillere de henter. Han innrømmer også at de har fått bra betalt av TIL før:

– "Vi var rimelig godt fornøyd med hva de betalte for Tore Reginiussen".

Altså stikk motsatt av det han blåste ut av seg sist..
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Kåre sier han vil ha fire nye spillere, men at det naturligvis ikke er noe penger. Intet nytt fra den fronten altså.

Han kommer derimot med et lite sleivspark i retning TIL som jeg humret litt av:
Han kommer ikke til å gjøre som visse andre klubber. Nemlig å flagge hvem de ønsker uten å ha penger til å hente forsterkninger.

– Jeg skjønner ikke helt hva de holder på med i Tromsø. Om de trykker egne penger eller ikke? De vil ha Johan Lædre Bjørdal fra oss. De vil hente Magnus Andersen fra Alta og Thomas Drage fra Mosjøen, samtidig som de må skaffe 30 millioner kroner for å få lisens, undrer Ingebrigtsen og avrunder:
:lol:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Notis fra dagens papir-AN:
Kåre Ingebrigtsen og Bodø/Glimt hadde faktisk
skaffet milder til å hente Jim Johansen fra Harstad.
Dermed bekrefter Glimt-trener Kåre Ingebrigtsen at
det finnes midler ute blant Glimts venner, bare han
selv kommer opp med rett spiller å satse på.
– Vi hadde penger til å hente Johansen ja. Pro-
blemet for oss var at han valgte Strømsgodset, be-
krefter Ingebrigtsen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Da gjorde vi ihvertfall et fremstøt. Det viser tydeligvis at kassa ikke er helt bunnskrapt.

Venter i spenning på vinterens forsterkninger, blir vel en del spillere på prøvespill kjenner jeg Glimt rett, men håper de får spillerne tidlig og ikke en ny Forko-situasjon der en ny spiller dukker opp bare dager før seriestart, og trenger tid på å tilpasse seg sin nye situasjon.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Kassa er nok bunnskrapt, men midler hentes utenfor klubben. Sånn tolker jeg både ledelsen og Kåre. For meg blir det et paradoks at man kritiserer Glimt for dårlig økonomistyring, samtidig som man kritiserer klubben for at de ikke henter inn flere spillere som forlanger høy lønn. Jeg har jo sett at man i denne tråden diskuterer spillere som har en lønn i dag som ligger lang over det Glimt's spillere har i gjennomsnitt. Synes at ledelsen gjør det helt riktige med å vente lengst mulig. AAFK ble jo kritisert i fjor fordi laget faktisk ventet til helt i februar med å fylle opp stallen, det ble jo en suksess for klubben. Hva er vitsen som f.eks TIL gjør med å hente inn flere nye spillere samtidig som man riskikerer å gå konkurs.
En ting til, denne gangen tror jeg Lyn går konkurs og her blir 15-20 gode spillere arbeidsløse antakelig fra 1.des.
Mitt råd til Glimt, ha is i magen.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mendi »

Veldig, veldig enig med Knuta. Hadde jeg vært fotballspiller uten kontrakt nå, så hadde jeg snarest begynt å tenke på hvordan jeg skal få penger til å leve når året er omme. Det kommer til å bli mange gode fotballspillere ledige på markedet, mest sannsynlig vil Glimt kunne diktere pris på disse, siden de kommer til å være desperate etter å få kontrakt. Is i magen er det som skal til nå. Så må man selvsagt jobbe med de unge store talentene fra Nord Norge, som kan vise seg å være de spesielt gode kjøpene.
Glimt1916
Posts: 5639
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Spilleren e ikke interessant for glimt, men situasjonen han e oppe i si litt om kordan ting har snudd for norske spillera det siste året :

http://dt.no/article/20091115/GODSET/11 ... 1063/NYHET
– Jeg vil gjerne fortsette som fotballspiller, men det ser ikke enkelt ut, selv om jeg er innforstått med at jeg må ned i lønn sier, Ohr.

31-åringen innrømmer at «alt» er av interesse.

– Det kan ta tid. Klubbene sitter med alle kortene, og de kan sitte på gjerdet til langt ut i januar. De vet at det er mye ledig, sier han.


Tidligere har imidlertid 31-åringen dratt nytte av å være Bosman-spiller.

– Før var det gjerne ti klubber som ville ha deg, man kunne bare velge og vrake.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jeg tror nå Stian Ohr kunne vært en grei tilvekst i Glimt, men det spørs vel hvor interessert han er i å spille Adeccoliga for sikkert under en tredel av lønna fra Godset. Han er ikke ung, ikke nordnorsk, men har andre kvaliteter som den nåværende Glimt-stallen mangler.

Men, som Glimt1916 sier, situasjonen hans er neppe unik. Det kan nok være klubbenes marked framover, dersom man har is i magen og venter.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply