Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Kjenner jeg begynner å bli utålmodig... skjer det noe i det hele tatt?
Tippeliga 2015
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Syns det har vært fryktelig stille. I Glimt-avisa sier Staurvik og Hansen at det "jobbes hardt" med å hente inn nye spillere, og de jakter etter tippeligakvalitetet. Ikke noe nytt med andre ord.

Håpet om at stallen skulle være komplett før jul ser i beste fall tvilsomt ut akkurat nå, men vi får håpe de finner noen gode midtbanespillere i julestrømpen på aspmyra...
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg synes det er veldig betryggende med det TKS sier om at de ser etter Tippeligakvalitet, og da får vi bare håpe at de får det til. Det vil vel være blant de spillerne som tidligere har vært omtalt, Sane og Pape, Haidar, Aasen og kanskje noen andre blant ungdommene i RBK. Jeg vil tro at Holm er for gammel for B/G, Birkir bare en fjern drøm slik som andre blant Stabæks midtbansepillere. Hvilke andre mulige utlendinger er det foruten spillere fra Diambars? FCKs Özdogan er kanskje en som Skovgaard/Jensen kunne "ta" med seg. Vi tror vel fortsatt på at Pape er B/G-spiller fra nyttår?
Last edited by ecke on Sat Dec 17, 2011 12:36 am, edited 3 times in total.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Vi mangler 4 midtbanespillere i stallen, det er ikke snakk om at vi får inn det før nyttår. Det er ikke krise om vi ikke har midtbanen på plass til begynnelsen av januar, men vi bør minimum ha fått inn 1-2 av disse før midten av januar, spesielt de som er tiltenkt plass i 11ern
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

.... dermed er tiltenkt en plass i startelveren - faktisk! Power of deduction kan fort bli årets midtbane i Glimt.
Kristatistisk
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

I dagens Nordlys kan man lese at Mads Regniussen har vært i kontakt med Ranheim, Alta og Glimt med tanke på neste sesong.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

I dagens an kan man lese at man trenger minimum tre spillere til, og da to på midtbanen....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Og dette vet vi godt fra før av. Kåmman Glimt, få gang nå :glimt
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Julian Madsen tvittret i morgest om at Adam Guven holdt nivået hvis man skal opp. Kan jo hende at det bare er hans personlige mening...
Tippeliga 2015
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

Jeg så den tvitringen også. Ser ikke helt hva vi skal med Güven, men.. Er ikke han angriper?
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Hvis det påstås at vi kun trenger 2 nye midtbanespillere, så mener jeg klubben er på bærtur. Vi har KUN 1 pr dags dato og det blir vel drøyt å trekke frem Nordberg, Johansen eller Jack som midtbanealternativer når de ikke er brukt der på A-laget de siste 2 sesongene. Vi bør ha minst 3 midtbanespillere til, kanskje 4 og minst 1 back.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

2 midtbanespillere til. Sist de snakket om dette var det vell at de trengte 2 i tillegg til Hannsen og Papa (som var så å si klar). Sa dem noe om dette, at det var 2 til i tillegg til Papa? Eller i tillegg til de vi måtte hente fra egen stall?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Nordnorgeunited har vært på bosmanturneringa: http://nordnorgeunited.com/2011/12/17/en-bosman-takk/. Julian Madsen twitrer at han ikke har trua på sin tidligere elev Faysal Ahmed, for varierende.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by 8000Stein »

Kan noen av disse Molde spillerene være aktuelle ?
Sean Cunningham, Vini Dantas , Karim Camara, Thomas Holm, Magnus Stamnestrø, Pål Erik Ulvestad, Krister Wemberg og Elias Valderhaug

http://fotball.aftenbladet.no/eliteseri ... 217448.ece

Andre spillere som ikke har fått kontrakt med en Tippeliga klubb
http://fotball.aftenbladet.no/eliteseri ... 216225.ece
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg ser at Diambars vant en offisiell turnering som markerer starten på sesongen i Senegal i begynnelsen av desember, med Pape Alioune Ndiaye som innbytter. Diambars rykket også opp til øverste nivå denne sesongen slik at det er åpenbart at de har gode ungdommer i stallen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Da har vi altså Berg og Ndiaye, samt at det jaktes to spillere til som har gjort det bra på øverste nivå. Lyder spennede...
Tippeliga 2015
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

ikke for å være en negativist, men jeg tror det ikke før han signerer kontrakten på aspmyra. Jeg bare lukter litt vobskilovski her, og der er ikke bra.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

FSHelgeland wrote:Da har vi altså Berg og Ndiaye
Er Ndiayeovergangen bekreftet?
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Ikke annet en uoffisielle meldinger som sier at alt er greit og at spilleren kommer til Bodø 4 januar. Så får vi tro at vi ikke roter dette til nå, tror Glimt denne gangen har forstått at de har med en annen kultur å gjøre og at de denne gangen må bruke den tiden det tar.
Tippeliga 2015
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

Thomas Rønning skal strengt tatt ikke være noe stort tap, men når vi ser hvordan ståa er pr. dag er det ikke helt godt å vite om vi kommer styrket ut av det.
Henter denne fra en anne tråd og tar den her. P.t så ja Glimt ingen midtbane i det hele tatt. Greit nok de sier de skal hente inn TL kvalitet, men fakta er at 4 måneder etter at de viste ståa, og 2 månder etter sesongslutt så har de ikke klart å hente inn en eneste midtbanespiller.

p.t så er Christian Berg den eneste som er under kontrakt, Og vistnok Ndiaye fra Diambars, vel noe usikker all den tid forhandlingene har tatt 4-5 måneder.....

Sesongoppkjøringen er 2 uker unna, og Glimt her prestert det kunststykket å stille til den uten midtbane. Amatørmessig spør du meg.....
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vegard »

Vi får se på det, Frodo. Jeg er fornøyd med den nye talentsatsingen, snuoperasjonen med økonomien, trenerteamet, ny hovedsponsor etc. Syns det er veldig mye positivt rundt klubben for tiden. Nye spillere kommer.

God jul!
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg hadde kanskje forventet at Pape, og evt Sane, kunne vært sluttført. Noe tidsbruk og framdrift ble vel ødelagt da Hanssen ikke hadde kropp for en kontrakt for mer enn ett år. Nå er det vel også slik at når B/G vil ha Tippeligakvalitet, leiespillere eller ledige unge spillere, da må man vente til avklaringer i andre klubber. Nå har det vært ferie hos mange, og avklaringene har neppe vært lett å få til, selv om B/G kanskje har alternativene på plass. Kanskje vil det gå fort når "alle" er på plass i januar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Vegard wrote:Vi får se på det, Frodo. Jeg er fornøyd med den nye talentsatsingen, snuoperasjonen med økonomien, trenerteamet, ny hovedsponsor etc. Syns det er veldig mye positivt rundt klubben for tiden. Nye spillere kommer.

God jul!
Jeg er også fornøyd med de tingene du nevner, men det er en annen sak enn hva Frodo nevner. Og for ordens skyld syntes jeg Frodo har et poeng, ingen tvil om at jo tidligere laget er klart jo mere optimalt er det for oppkjøringen. Når Glimt da har jobbet med saken i 1/3 år uten å finne en løsning så bør det bekymre oss alle.

God jul :)
Kristatistisk
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vegard »

Vegard wrote:Nye spillere kommer.
God jul :)
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

1. Skuffet over at Thomas Rønning drar. En god spiller som hadde bidratt stort neste sesong.

2. Spillerne kommer nok senest iløpet av de første par ukene i januar, forhåpentligvis i den første uka.

3. God jul! :glimt
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply