Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Voldsom optimisme etter 4-0 seieren mot LSK. Jeg kan skjønne det, men please, la oss ikke miste gangsynet av den grunn. Det er ingen tvil om at Glimt i perioder har lidd under skadene til Jim/Nordberg/Nordberg, selv om vi har klare oss bra i det siste. Spesiellt TE Nordberg tror jeg ville fått mange sjangser om han var skadefri.

Unggutta har vel ikke gjort det bra, det er vel mere at dem ikke har gjort seg bort med noen kjappe innhopp. Vi må nok forsterke laget til sommeren, vi må nok regne med noen slitasjeskader ut over høsten, og vi må ta høyde for at vi skal ha en stall som kan klare seg også i tippeligaen.

Tror alle de som har hospitert på A-laget fint kan ta en til sesong på B-laget. Men skulle dem ha en enorm utvikling utover høsten så er det selvfølgelig ingen grunn til å holde tilbake. Men å hive en halv million i lønnsutgifter (totalt) etter f.eks Willassen er litt tidlig spør du meg.
Kristatistisk
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Vi har lidd av skadene til spissene i noen grad, men vi har så gode erstattere at det ikke har vært et kjempeproblem. Dog er det mulig vi hadde ligget på opprykk nå uten de skadene. Man ser bare hvordan vi har prestert i dt siste, så du kan jo tenke deg hvordan det blir når vi er helt skadefrie. Da blir vi meget sterke skal jeg si seg.

Jeg syns ikke unggutta ikke har prestert dårligere enn de faste de gangene de har fått muligheten. Det er nok sannsynlig at de vil prestere dårligere enn de andre i løpet av mange kamper, men det er derfor de er innbyttere. Hvis A-stallen blir for god risikerer vi å miste gode spillere fordi de blir sure på grunn av manglende spilletid. Dermed kan vi miste gode spillere. Ja jeg er enig at vi bør forsterke, men det er ingen grunn til å kjøpe mer enn en etablert spiller som kan gå rett inn på laget. En mer offensiv back av typen Essediri hadde vært perfekt.

De A-lagsspillerne som ikke er i førsteelveren spiller jo også b-kamper og jeg ser ingen grunn til at vi ikke kan ta opp noen hospitanter i A-troppen. Lønnsutgifter er nå en ting, men hvis vi skal hente spillere som er noe særlig bedre så koster det jo også penger. Med tanke på eventuelt opprykk trenger vi nødvendigvis noen flere forsterkninger, men tror det ville vært lurere å vente til sesongen er over med det. Vi spiller enda i Adeccoligaen og det er vanskelig å hente spillere som holder tippeliganivå når så er tilfellet. Jeg tror det kan bli lettere hvis det er klart at vi spiller i Tippeligaen neste sesong. Men en etablert spiller burde det være mulig å hente før den tid...
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

To ord: Tommy Knarvik
Kristatistisk
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vegard »

En spiller jeg er veldig glad i. Den midtbanetrioen vi møtte LSK med ville gjort seg i TL.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Vi har en finsk back på prøve denne uka. 29 år gamle Patrik Rikama fra GIF Sundsvall. Han kan spille både høyre- og venstreback, og beskrives som en solid allroundspiller, med bra tempo i beina og en bra høyrefot. Han kom på tirsdag og har sin siste trening i dag før han må tilbake til sverige og kamp med Sundsvall i helga.

Det sies ikke om han skal kjøpes eller ikke, men Cato sier det fortløpende kontakt med flere spillere for tiden.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Ved å se nærmere på hva Rikama har gjort, er det vel enkelt å konkludere med at han neppe har mer å bidra med enn Thomas Jacobsen, men faktisk "ligner" veldig Han var god nok for GIF'arna i Superettan, men ikke i Allsvenskan. Det overrasker meg igjen hva man ser etter! Talent, talent, ikke en 29 år gammel "middelmådighet".
Last edited by ecke on Fri Jul 13, 2012 12:45 pm, edited 1 time in total.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Han er en litt anne spillertype enn Jakobsen da han visstnok er offensiv og lynhurtig. Tror faktisk ikke vi klarer å skaffe spillere som holder noe særlig høyere nivå. Og ikke glem at Glimt er flink til å få spillere til å blomstre. Jeg ville kjøpt han her, tror han vil klare seg bra i Adeccoligaen.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Rikama var ikke engang på benken for en uke siden i GIFs siste hjemmekamp. Vi har en back for Adecco, Jacobsen, og jeg håper man rekrutterer en back som har potensiale for Tippeligaen, det har ikke Rikama! Jeg ser ikke at B/G på noe vis har fått spillere til å blomstre. Rikamas potensiale er vel bevist gjennom mange år, og det er ikke mer enn Supperettan, dessverre!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

En kort digresjon: Vi må kjøpe spillere med tippeligakvalitet, om ikke står vi med mange lønnede spillere vi ikke får brukt om vi skulle rykke opp. Adeccoligaen består i stor grad av uerfarne unggutter, det har Glimt i B-stallen sin, og attpåtil er vi gode til å forvalte talentene. Så om Adecconivå er målet tror jeg vi har nok spillere på B-laget som har det nivået allerede, f.eks Wilassen på back.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7430
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Har heller ikke mye tro på denne karen, men det er syltynt på backplass, og hvis han kan bekle begge plassene, så kan han godt komme på lån ut sesongen. Får vi skader eller karantener på Ruben/TJ, så ligger vi svært dårlig an.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Ranheim er jo i en særdeles dårlig situasjon, og der fins det en dugelig back med navn Osei Oviasu. Kanskje Glimt kan hente han for en billig penge nå?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Eller Rønning? ;)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Har akkurat lest i dagens Addresseavis og det ser fryktelig vanskelig ut for Ranheim, ja. De har et lavt budsjett i utgangspunktet på 9 mill, nå nedjustert til 8,5, og har budsjettert med en overføring fra RBK på 1 mill i år, som RBK aldri har hatt intensjoner med å gi fra seg! Kanskje kan Glimt hjelpe Ranheim økonomisk? Med å hente en av spillerne deres, selvsagt. Noe må de vel ha som kan være interessant, særlig siden de nettopp slo oss 3-0.
Fotball er nesten alltid morsomt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Det blir vel det neste genitrekket til trenerteamet, henter Rønning for 1 million :lol:
Kristatistisk
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Hørte de hadde en habil ving vi kunne hente, Bjørkan et eller annet...
Tippeliga 2015
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by 8000Stein »

Stene, Bye, Reginussen og Stilson er spillere som Glimt bør forhøre seg om
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Etter at Reginiussen valgt Ranheim før sesongen, så tror jeg ikke Glimt bør gå for han.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Stene er vel ikke mye bedre enn Kahlili og Braathen at det er verdt å bruke mye penger på? Antakeligvis den dyreste spilleren Ranheim har. For all del Stene er en god spiller, men jeg mener at spissposisjonen er den vi har best dekning på idag. Det er først og fremst i forsvaret vi trenger forsterkninger.
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Det eneste som virkelig trengs er en back eller to. På de andre posisjonene har vi god dekning, om bare trenerteamet disponerer korrekt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Vi har vel ikke så mye midler at vi kan velge fra øverste hylle heller, trenerne ser nok etter spillertyper som kan passe inn og hvis det er muligheter for å kunne hente en kjapp back så skader det vel ikke å ta en titt på han selv om han ikke har hatt det store gjennombruddet og er blitt 29 år. Han kan jo hende være akkurat det vi trenger de neste 2-3 sesongene uansett.
Tippeliga 2015
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 464
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 48 times
Been thanked: 26 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Thomas Andersen »

Eller en halv sesong, slik at vi rykker opp. Det holder for meg.
Gult er kult!
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Rikama er trolig en dårligere fotballspiller enn Thomas Jacobsen, og da kan man vel ikke bruke ressurser på slikt. (ellers bør man kanskje være oppmerksom på Gjermund Åsen med leieavtale RBK/Ranheim som utgår 1. august). Skal man hente svenske backer, bør man se etter ungdommene også der: Pelle Ødlund, IK Gauthiod, 1993, Jonathan Azulay, IFK Göteborg, 1993, Sulayman Joubarteh, AIK, 1993, Mirza Mujcic, GAIS, 1994, Ludwig Augustinsson. Brommapojkarna, 1994, Mattias Pavic, Kalmar, 1993.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Gjermund Aasen bør være veldig interessant for Glimt. Ranheim har jo varslet at dem ikke har økonomi til å forlenge. Glimt kjemper om opprykk, samt Knarvik og Berg er begge gamle spillere som man nok kan forvente skader og formsvikt på.

Men det er i de bakre rekker vi må forsterke. Wemberg er jo bare på lån, Londak har enda ikke skrevet ny kontrakt og backene våre er det svakeste leddet i laget. Jeg har alltid vært en stor fan av Ruben, men akkurat nå virker han å være den svakeste av backene. Men jeg tror vi bør få inn en høyreback, for Jacobsen fungerte også bedre på venstre enn høyre ... og det er ikke ofte for en høyrefoting :!:
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Og i andre nyheter kan Saltenposten fortelle at glimt har hatt Thomas Hultman på prøvespill, og er interesert i å se mer av han. Spiller til vanlig på Fauske/Sprint.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Den finske backen har reist hjem igjen i følge dagens AN. Cato sa han ikke var god nok. Ellers håper CBerg på å bli enig med Glimt om en ny kontrakt i morgen.
Post Reply