Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Ser ut som om vi da har Zarek og Viljar på høyreback og Ruben og Thomas på venstre. Da gjenstår det å se om det kommer en ving også før vinduet lukker.
Tippeliga 2015
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

God konkurranse der altså. Tar man med at Tom Erik Nordberg er på vei tilbake fra skade, så er det god dekning i forsvarsrekka. Men er det virkelig slik at Jacobsen og Imingen i hovedsak blir å konkurrere om èn plass? Det tviler jeg på, uansett vil nok Imingen være førstevalget, all den tid han er visekaptein.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Jacobsen konkurrere jo selvfølgelig om høyrebackplassen også. Begynner å bli bra dekning der bak, nå som Tom Erik er på tur tilbake. Nå mangler vi bare en ving, nå har vi Jim og Ulrik og??? Viljar kan jo vikariere på høyre ving. Vegard er nok tenkt som ving denne sesongen men jeg synes det begynner å se tynt ut på vingene. På spissplassen ser det jo bra ut og vi har etterhvert fått god dekning på indreløperplassene. Burde muligens harr en backup for CB. Får vi inn Barlow og en ving så begynner vel troppen å bli rimelig komplett.
Tippeliga 2015
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg tror at direkte opprykk er avhengig av en frisk TE Nordberg. Nå har JJ fått inn den offensive høyrebacken han ønsket, og kanskje får han også til en høyre kant, en ny Aasmund Bjørkan. MSO var ikke god nok for spillestilen som JHH ønsker, han hadde ikke fart nok, selv om han scoret mye i B/G. En voksen avgjørelse av JHH! Valentin kom ikke tilfeldig, og kanskje er det i utlandet JHH finner en høyre kant? Utenom Brustad, Stabæk, eller Andersen, TIL, er jeg ikke sikker på om det er andre norske som kunne vært aktuell. Jeg tror det er helt riktig at B/G kunne trengt en bakcup for CBerg, og som tidligere påpekt, midtbanen har mistet Daniel Berntsen som spilte fast i 2012. Man kan vel mene at 800.000,- for en 2. divisjonsspiller som Barlow, er for mye. TIL ville ikke betale 400.000,- i utdanningskompensasjon for Causevic fra Vard, men forhandlet seg til en bedre avtale? Avstanden mellom utdanningskompensasjonen og Senjas krav er vel ikke uoverkommelig dersom spilleren er god nok. Mener man at Barlow kan bli Tippeligaspiller, er det vel uansett "billigsalg" og en god investering for B/G. Badou, Berg og Knarvik er en god Adeccomidtbane, men Knarvik har skrantet og CBergs kropp er alltid en risiko. Er man uheldig, kan det bli veldig tynt.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Nå slipper vi Aram til Bryne. VB har ikke tillit som spiss og vurderes som kantspiller. Robertsen til Harstad, Viljar Nordberg skal kjempe om en plass som back. Mangler vi nå både en kantspiller og en spiss?
Tippeliga 2015
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Ja!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Vi burde fått Lehne Olsen på lån fra Godset :D
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Vet ikke hvem flere JHH kan ha i bakhånd, men blir litt fortvilt over at man har fått så få napp som man har. Nå er det bare om å gjøre å ligge på topp, eller nært topp, når neste overgangsvindu åpner, så er det større sjanse for at folk finner ut at de vil ta sjansen på at glimtheisen går opp til tippeligaen, og vil være med. Jeg tror stallen er nokså solid og konkurransedyktig i årets addeccoliga.
At man sender Aram på dør, til en konkurrent, er helt uforståelig for meg, særlig når man har problemer med å få inn folk, og ingen av de andre midtspissene har overbevist.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Ingen dårlig taktikk av Glimt å følge med på hvilke spillere i Tippeligaklubber som ikke får spilletid. Tipper de har forhørt seg om mange aktuelle spillere i Tippeligaklubber, og dette er bare litt av det som har nådd media.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Noen som har hørt om noen aktivitet på Myra?

Og ingen aprilsnarr takk 8)
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Forsterke lagettråden

Post by Johansen »

Jan Halvor Halvorsen til AN:
Zarek Valentin og Ibba Laajab er foreløpig de to eneste nykommerne i Glimt foran seriestart, men det kan fort bli flere.

På spørsmål om de helgule vil foreta seg noe de kommende dagene svarer nemlig Jan Halvor Halvorsen ganske enkelt;

– JA!
http://www.an.no/sport/article6581180.ece
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Tipper vi blir enige med Senja om pris for Barlow før vinduet stenger.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Nå trenger vi bare en ny Runar Berg og en ny Jan Derek Sørensen så er den bankers ;-)
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Trapattoni wrote:Tipper vi blir enige med Senja om pris for Barlow før vinduet stenger.
Det føler jeg meg også mer og mer sikker på.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Tolker dette som at dere vet noe jeg ikke vet. 8)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Jeg vet ingenting, kun magefølelse. Og den er sjelden til å stole på.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Ja, altså.. jeg vet ikke noe som helst. Men jeg har da denne magefølelsen på at Barlow enten spiller for Glimt eller TIL når overgangsvinduet stenger. Den prisen Senja har kommet med virket kun som et forhandlingsutspill, og hovedpersonen selv er tydeligvis mer enn lysten på å prøve seg i en større klubb.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Bortsett fra 3-3 mot TUIL burde JHH ha en rekke bekymringer. Londak plages med ankel, Nordberg er ikke tilbake, Knarvik strever med sitt og fortsatt mangler en god høyre kant - fire førstevalg. For å være et stabilt topplag klarer han seg ikke uten disse spillerne, eller erstatninger. Jeg har vært rimelig optimistisk, men med store mangler i stallen, er jeg blitt usikker i løpet av påskeuka. JHH har åpenbart nye spillere på vei inn, men neppe nok, og disse spillerne skal også bli en del av stallen og spillestilen :(
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Det kommer til å bli veldig bra, men vi kan trenge en god start. Får vi det så kan vi fort få flyten selv om vi mangler noen klare førstevalg. Skal vi opp så må vi tåle at noen er ute.
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Mest bekymret for Londak..
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Julian Madsen @julianmads1 2m

@ingen87 Pavel er ikke skadet. Trener hver dag han.
Da slipper jeg å bekymre meg noe mer for han.

Om hvorfor Jonas spiller treningskampene:
Julian Madsen @julianmads1 2m

Slik jeg har forstått det så er Jonas bedre om dagen, selv om PL har slitt med en ankel.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Dersom Jonas Kolstad pr dato er en bedre keeper enn Londak, da har Londak problemer med ett eller annet!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Og vi trenger ny(e) målvakt(er) :shock:
@liverglimt
Post Reply