Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by delfagro »

Bør ikke enten Thomas Drage eller Remi Johansen være høyaktuell for Glimt? Begge er under 25 år, uten kontrakt etter sesongen, nordnorsk, og har kvaliteter som Glimt trenger. RJ på sentral og TD på indreløper eller ving.

Tror begge med litt ny giv vil ha ferdigheter som tilsier plass rett inn på laget.
Alltid gul!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Veldig positiv til Remi Johansen,Drage not so much. Drage har stagnert helt og må halvere lønna for å komme hit i tillegg.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Drage reduserer snart lønna til 0,-i Tromsø uansett, så det blir vel mer normalisert i hans neste klubb.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Drage har ikke all verden å slå i bordet med til sin neste arbeidsgiver nå nei.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Spørs om Drage vil til Glimt. Er vel ikke garantert noe mer spilletid der enn i TIL.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vil Drage da i det hele tatt være fotballspiller?
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Garantert spilletid er han ikke i noen TL-klubb. Han må prestere. Ting har tydeligvis låst seg helt for ham i TIL. Sånt skjer av og til. Vet ikke om Glimt bør prøve å hente han, men det vil ikke være oppsiktsvekkende om en type som Drage kan blomstre opp etter et miljøskifte.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Ser at Drage spiller primært venstre ving. Men kan også brukes som midtbane og spiss.Tenkte dere han liksom skulle erstatte Badou? Skeptisk
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Er ikke så opptatt av hvem som skal erstatte hvem. Er mer opptatt av spillere som kan passe inn i Glimt. Om Drage er det, vet ikke jeg. Men han hadde utvilsomt noe ved seg for 2-3 år siden. Spørsmålet er om et nytt miljø kan bidra til at han får det frem igjen. Det er ikke enkelt å spå om.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

En spiller som med tillit og rette spillestil var landslagsaktuell må da kunne være aktuell for oss. Thomas er god teknisk, han er en rask spiller, særlig ved retningsforandring er han en hurtig type. Han slår også gode pasninger, han ville kunne klart å spille seg inn på laget det er jeg ikke i tvil om.
Tippeliga 2015
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Taskeladdn »

Det er skjeldent jeg har blitt så skuffet, som jeg var den dagen Drage signerte for TIL.
Både for Glimt sin del, som forståelig nok ikke hadde råd til å tilby Drage kontrakt silk situvasjonen var da. Men også for Drage sin del som jeg mener at på den tiden hadde muligheten til å utvikle seg til å bli en av landets beste indreløpere hvis han kom til rette klubben. Noe Tromsø absolutt ikke var/er.

Gutten er fortsatt ung og potensialet er der, han har fortsatt muligheten til å bli en kjempespiller hvis han velger rett.
Når han itillegg er ifra Mosjøen og burde være et naturlig valg for Glimt så ser jeg ingen grunn til at man ikke skulle hente han.

Eneste minuset med han er at han har spilt for Tromsø, men når Glimt ikke hadde mulighet til å tilby kontrakt på det tidspunktet så kan det til nøds tilgives :)
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sven-Rune »

For min del har Thomas vært en ufordragelig spiller, men at han har potensiale er det ingen ting i tvil om. Med rett trening, rettelser i toppetasjen, rett klubb og ny giv kan han bli bra for oss. Både klubb og spiller må tenke litt Stefan Johansen her. En spiller med potensiale som ikke fikk den veiledningen han hadde behov for, og som heller ikke hadde den rette innstillingen før han kom under Deilas vinger.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Hvor skal han spille?. På venstre kant?. Der har vi vel TO, og Berglann er sendt på utlån nettopp fordi TO har den plassen så lenge han ikke er skadet. Vi må hente spillere på plasser som Glimt trenger og ikke hente spillere i hytt og pine. Vi trenger en ny keeper, og ny midtsopper og ny spiss når Sørloth forsvinner til høsten. Ellers så får vi fortsette å bygge opp de lokale talentene.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Det ser ut til at keeper, venstre back og midtstopper er ønskemålet for B/G i dette vinduet. Jeg er en av de som faktisk er positivt overrasket over JHHs spillerkjøp. Dessverre ødela Silva og manglende midtstopper, litt av inntrykket. Det er vel få klubber som har lykkes med så billige, og vellykkede, angrepsspillere som Olsen, Ibba, Ndiaye, Richards, Azemi, Sørloth, Cruz. En gratis midtbanespiller Furebotn forsterker et positivt inntrykk, slik som med vikaren Berntsen. Chatto ble dyrere og på grunn av skader, bare delvis vellykket, men billigbacker Valentin, Brix og Edvardsen er åpenbart gode kjøp. Re-signeringen av Imingen, Jacobsen og Moe, kan ingen klage på etter 5 seire. Karlsen og JJohansen kommer på den nord-norske kvoten, og blir vurdert annerledes. Keeperne Norling og Staw har også vært OK. Totalt sett, med små budsjetter, skal det godt gjøres å lykkes bedre enn dette.
Last edited by ecke on Tue Jul 28, 2015 11:45 am, edited 1 time in total.
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by delfagro »

Remi Johansen hadde vært en kjempesignering. Han er "hel ved", sentral midtbanespiller, og ville vært blant klubbens beste spillere, særlig i fravær av Badou og Sane. Siden det er stor avstand mellom forventinger og tilbud i TIL kan man forvente at han har et (jeg mener fortjent) høyt lønnskrav. Likevel er det er liten risiko involvert her: relativt ung spiller med bra mentalitet, som men stor sannsynlighet har sine beste år foran seg dypt i midtbanen.

Jeg har sett Drage når han har vært dritgod- der han har prestert på et nivå der man tenker utlandet neste. Det er imidlertid en god stund siden. At han nå er holdt utenfor laget av to påfølgende trenere (Christensen og Nilsen) kan tyde på at det er noe mer alvorlig enn midlertidig dårlig form som følge av lite tillit som er problemet. Det ville nok vært en lønnsmessig billigere signering enn RJ, men etter min mening også høyere risiko.

Glimt må stille seg spørsmålet om man har råd til å IKKE være på banen når nord-norske kvalitetsspillere (forutsatt at Drage ikke er permanent brent ut) er på klubbjakt. Lokale talenter er selvsagt viktig, men forsvinner for tiden nesten umiddelbart når de slår igjennom. Drage og Johansen er i en alder der man kan tenke mer kontinuitet.

Glimt begynner å seile opp som en mer attraktiv klubb enn TIL, både sportslig og når det gjelder økonomisk orden, og bør benytte anledningen til å sikre seg kvalitetsspillere fra landsdelen.
Alltid gul!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

ecke wrote:Det ser ut til at keeper, venstre back og midtstopper er ønskemålet for B/G i dette vinduet. Jeg er en av de som faktisk er positivt overrasket over JHHs spillerkjøp. Dessverre ødela Silva og manglende midtstopper, litt av inntrykket. Det er vel få klubber som har lykkes med så billige, og vellykkede, angrepsspillere som Olsen, Ibba, Ndiaye, Richards, Azemi, Sørloth, Cruz. En gratis midtbanespiller Furebotn forsterker et positivt inntrykk, slik som med vikaren Berntsen. Chatto ble dyrere og på grunn av skader, bare delvis vellykket, men billigbacker Valentin, Brix og Edvardsen er åpenbart gode kjøp. Re-signeringen av Imingen, Jacobsen og Moe, kan ingen klage på etter 5 seire. Karlsen og JJohansen kommer på den nord-norske kvoten, og blir vurdert annerledes. Keeperne Norling og Staw har også vært OK. Totalt sett, med små budsjetter, skal det godt gjøres å lykkes bedre enn dette.
Vel vel,han har lykkes bedre enn sine forgjengere med god margin. Synes dog å kalle Brix for ett godt kjøp og Staw ok er å dra på veldig. Brix & Cruz er middelmådig og Staw er OBOS. JJ resigneringa er også veldig snodig. Ellers er det ganske bra.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Jeg er litt prinsipielt imot å signere Tromsø-gutter. Når Drage i tillegg sluttet å spille fotball med en gang han fikk kontrakt med god lønn, så lyser det rødt hos meg. Vi kan finne bedre.
Una mas cerveza.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Knuta wrote:Vi trenger en ny keeper, og ny midtsopper og ny spiss når Sørloth forsvinner til høsten.
Med Rosenborgs nyeste spiss-signering vil Sørloth pdd i beste fall være 3. valg. Sørloth har kontrakt ut 2016, så er ikke umulig at det går an å forhandle med RBK ved sesongslutt.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Sven-Rune wrote:Med rett trening, rettelser i toppetasjen, rett klubb og ny giv kan han bli bra for oss
Da forstår han vel at Glimt ikke er rett klubb. Det er ikke mange månedene Sørloth klagde på treningene i Glimt, men ting kan jo tyde på at det har blitt bedre der. Om det er permanent eller ikke får tiden vise, men vet ikke om en type som Thomas Drage er rett for Glimt. Virker useriøs utover hans naturlige talent.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Dere kan nå si mye, men å si at Thomas er useriøs den nekter jeg å være med på. Thomas jobber godt, og det har han bestandig gjort.
Tippeliga 2015
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Midtstopper, nigeriansk landslagsspiller, til Haugesund! http://www.h-avis.no/fkh/sport/haugesun ... 5-62-86815. Hvem kommer til B/G?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Onsdagens AN forteller at Glimt har Bjørnbak på blokka. Selv avviser han ikke en retur, men ønsker ikke å bestemme seg før nærmere sesongslutt.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

https://twitter.com/tkkarlsen/status/620995559709667328 Som nevnt tidligere,her er venstreback til Glimt.

Er Bjørnbak på utgående kontrakt? Ikke sjokkerende om vi henter nok en tidligere spiller.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Og da har Sarpsborg hentet Alexander Groven. En god spiller som hadde passet profilen med at man leter etter ny venstreback
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mr Bean »

Skal vi bli "Mattis" i dette overgangsvinduet også tro ? :roll:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Post Reply