Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Amen, ecke!
Det er ikke ofte man blir bedre med målsetting om å bli blant de 20 når du allerede er der, unngå å bli tredje sist, vinne bare de kampene som skal vinnes, rekruttere spillere som sjelden er god nok for mer, eller også det åpenbart feilaktige, B/G trener nok.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by youron »

Traff på en kompis av Martin Bjørnbak i går. Han kunne fortelle at Glimt ikke fikk råd til å kjøpe ut Martin Bjørnbak fra kontrakt, men at han har bestemt seg for å komme tilbake til Glimt etter sesongslutt og da gratis.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Ja det ryktes fra flere hold at Bjørnbak kommer til Glimt til neste sesong. I så fall en glimrende nyhet. En meget god spiller. Glimt 'planlegger' at Sane blir ut sesongen. Sane går gratis og Bjørnbak kommer inn gratis.
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Håper dette stemmer, og så håper jeg at dette ikke er så godt annonsert at Haugesund satser på sine "egne" spillere i høstsesongen. Fint om han kan få spille litt fast framover.
Førr Evig!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

Meget bra hvis dette stemmer!
Masinga
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Bra om det stemmer,vi trenger fortsatt en makker til han av høyere klasse dog! En leder i lag med Bjørnbak,så kan Moe og Saltnes være backup
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Bjørnbak spilte for riktig lag i går ihvertfall.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Vel hadde ikke Bjørnbak fått en tå på ballen , så hadde Azemi satt den enkelt i mål. Hvis en ser på reprisen gjør Bjørnbak et veldig godt forsøk på å redde på noe som ser umulig ut. Det var absolutt ingen tabbe. Derimot frisparket til Bjørnbak var en perle.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Jeg synes reprisen ser ut som om Bjørnbak utrolig nok slår tunnel på Azemi :lol:
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Bjørnbakk inn høres ut som en veldig fornuftig og bra løsning. Jeg etterlyste han allerede for et par sesonger siden husker jeg. Kunne vi samtidig krydret stallen med et par nye spillere fra Diambars så ville dette sett veldig bra ut. Jeg tror det også er en del spillere som med storspill i høst har forsvart ny kontrakt.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Da Bjørnbakk i går sendte avgårde det frisparket gikk følgende tanker gjennom hodet mitt: -Fy f***, kan han det? Og så tenkte jeg Haugesund må gjøre noe riv ruskende galt i å sette en slik spiller på benken.

Jeg sier ja takk, veldig gjerne!!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Bjørnbak hadde vel noen pene frispark i Glimt også, om jeg ikke husker feil.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glenn P
Posts: 2834
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Alexander Lund Hansen fra RBK, kunne det vært noe? Lån eller kjøp?

Link Adressa.no Alexander Lund Hansen ikke fornøyd med situasjonen i RBK
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Gjerne Bjørnbak inn, om han ser Glimt som et riktig steg i karrièren og ikke kommer motvillig og bare ønsker seg bort igjen. Lund Hansen kan jo fort bli misfornøyd i Glimt, om han blir bak storspillende Londak i køen. Det er bare to år mellom de to keeperne, så kanskje Glimt skulle satse litt yngre?
Fotball er nesten alltid morsomt
Glenn P
Posts: 2834
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Bjørnbak gratis er helt greit. Ikke mer enn det. Han er en grei spiller å ha om Glimt skal holde seg oppe i Eliteserien framover.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg håper at B/G "investerer" i ei god sentrallinje, først og fremst. Klubben er heldig ved at både leiespiller Sørloth og egen Azemi er gode spisser. Dersom ryktene om Bjørnbak er korrekte, er dette fantastiske nyheter, synes jeg, men jeg håper også at de sørger for å få enda en ny solid stopper. Mitt ønske er David Fällman, Gefle IF, kaptein, klubbens beste spiller, som har utgående kontrakt og har ei lønn som B/G kan konkurrere mot. B/G var på tur på Island for å hente keeper og da blir det sikkert en god keeper også neste år, om det blir fra Island, forlengelse av Londak eller "Lunna" fra RBK. To gode keepere hadde ikke vært av veien, det heller. Jeg er mer bekymret for navet på midtbanen. Chatto er god nok for ny kontrakt, men skadehistorien er kritisk og noe hurtigtog er han ikke. Jeg håper at man har lært at verken Saltnes eller Karlsen har det som trengs. Uten Chatto må det en ny kvalitetsspiller på midten, en som også kan flytte beina hurtig. ("Mine", Heltne Nilsen gikk til Brann og Anders Trondsen til S08). Patrick Olsen kom til Godset som stortalent for å ta Stefan Johansens rolle, forsvant på midlertidig kontrakt til Haugesund, ble en av de beste spillerne, men ønsket å prøve lykken i Europa denne sommeren. Jeg har ikke hørt om han siden. Ellers er det overraskende at Haugesund fikk en god spiller fra Cardiff i vinduet. Leiespiller Filip Kiss med kontrakt i Cardiff ut sesongen. De finnes tydeligvis. Forøvrig. En Emil Jonassen eller Erik Tønne på venstre back? Når man ser 3-2 og 4-2 mot Haugesund, skjønner man at B/G gjerne skulle hatt en bakromskant også på høyresiden. Kasper Skaanes har langtidskontrakt og blir kanskje for dyr, men uten opprykk for Brann, blir til og med han ledig.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Løpet er jo kjørt med Diomande, som er klar for Hull. Men Aasmund Bjørkan hadde faktisk den godeste Diomande på prøvespill i Alta i 2008. http://www.altaposten.no/lokalt/sport/article326939.ece
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Jeg vil tro spilleren som er på lån fra Cardiff til Haugesund har noe med assistenttreneren Mark Dempsey å gjøre.

Ellers ser jeg Pål Alexander Kirkevolds overgang til danske Hobro brøt sammen. Var enige om en million kroner.
Når kontrakten hans går ut ved sesongslutt og Sørloth returnerer til RBK, burde vi gjøre et forsøk.
25 år, 185 cm, nærmere 90 kg. Veldig kraftfull, har et beinhardt skudd og scorer mål på alle nivåer. Og han er venstrefot... som Ibba og Sørloth ;-)

I år har han 8 mål på 21 kamper for et svakt Sandefjord. Definitivt godkjent.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Var på veg inn her for å skrive det samme om Kirkevold. Kan bli en forsterkning når Sørloth returnerer (tar for gitt at det skjer).
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Bjørkan og Kolstad på tribunen da Tsjekkia slo Kasakhstan i går kveld. Så er det bare å begynne å spekulere.... :-)
tord
Posts: 27
Joined: Wed Apr 09, 2014 9:46 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by tord »

Har du sett dem? Hvis ikke, hvor har du hørt dette?
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Image
tord
Posts: 27
Joined: Wed Apr 09, 2014 9:46 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by tord »

Ja, det der er ganske solid bevis, men det står jo strengt tatt studietur, og om de var ute og sjekka ut spillere ville de vel holdt en noe lavere profil?
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by kimbo »

Njaa, lavere profil er vel ikke særlig nødvendig, det er vel neppe så mange i hverken Tsjekkia eller Kazakstan som har hørt om Glimt, for ikke å snakke om Kolstad og Aassa.
Positivitetsmafian
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Men er Kolstad og Bjørkan Glimts speidere? :tenk
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply