Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

eidurgud wrote:Det er visst lite å skrive om Glimt for tiden for redaksjonen i AN, så Freddy T. kommer med en totalt intetsigende oppsummering - og gjemmer den bak betalingsmuren..
Ikke alle er blodfans og noen følger ikke like godt med som deg. Dette gjelder meg personlig i den grad av at jeg synes denne oppsummeringen var nyttig for å danne seg en oversikt hva som har skjedd så langt...
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Forsterke lagettråden

Post by SH »

Nisja klar for Sandnes Ulf. Godt - da slipper vi en Tommy Knarvik v.2.
http://www.aftenbladet.no/sport/Nisja-k ... 23804.html
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

og Helstrup har forlenget med TUIL, blir da følgelig ikke assistent for Bjørkan. http://www.itromso.no/sport/2015/12/04/ ... 886541.ece
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

SH wrote:Nisja klar for Sandnes Ulf. Godt - da slipper vi en Tommy Knarvik v.2.
http://www.aftenbladet.no/sport/Nisja-k ... 23804.html
Godt er det. Nisja var vel JHH sin mann. Tror ikke Bjørkan så samme nytteverdi. Da får han kose seg på et middels Obos-lag.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zero »

Daniel Braaten er ferdig i Vålerenga.

Hva skal han ha i lønn mon tro...og er han way over the top?

http://www.dagbladet.no/2015/12/03/spor ... /42222440/
Stian Sommerheim
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Waaay over the top. Ingen god signering. Krever nok sitt i lønninger og ja.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Nå skriver AN at Emil Jonassen blir Glimt-spiller på mandag.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Fantastisk!!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Tre gode forsterkninger, svært godt jobbet! Nå mangler det kanskje enda tre for å bli et godt, eller svært godt, jubileumslag: Thomas - Edvardsen, Bjørnbak, ????, Jonassen - Furebotten, ????, Konradsen - ????, Azemi, Olsen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Kan du understreke en gang til at du mener Moe ikke er god nok? For å være sikker bare.
Kristatistisk
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Eller, er det slik at uten Saltnes, da må B/G iallefall ha en ny midtstopper, og forhåpentligvis en god en.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mr Bean »

Spennende, men venter til avtalen er underskrevet .. Må se om jeg får tak i AN i dag .. :D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Jeg må si at hvis vi skulle klare å beholde Valentin så er jeg meget godt fornøyd med bakre firer. Valentin, Moe, Bjørnbak og Jonassen. i tillegg til Thomas bakerst, det kan blir riktig så bra. Det jeg ønsker meg aller mest nå er en god defensiv midtbanespiller, hadde vi fått inn det også da hadde jeg vært meget godt fornøyd.
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Spent på om Zarek samtidig får beskjed om at han ikke er ønsket, eller om at Ruben kommer til å annonsere at han legger opp. Valentin, Edvartsen, Ruben, Thomas og Jonassen - det vil si at 1/3 kjernetroppen er backer i så fall, og det gir dårlig balanse i laget.

Jeg er spent på Ruben, jeg vil gjerne ha han med videre. Skikkelig Glimtgutt og en kontinuitetsbærer. Men kanskje er tredje skaden som tar over ett år å komme tilbake i fra såpass tungt å få i trynet når han snart er 30, at motivasjonen er borte.

For øvrig sjokkert over at det har skjedd så mye, så raskt på overgangsmarkedet. En helt annen strategi enn hva JHH har brukt. Gjør meg litt glad og litt bekymret. Bare det ikke er forhastede kjøp. Tross alt, det er bare Bjørnbak vi vet holder nivået i TL for Glimt. De andre to er i varierende grad usikre kort, selv om Jonassen har alle grunner til å lykkes. (men Odd spiller en annen type fotball enn Glimt)
Kristatistisk
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

ecke wrote:Tre gode forsterkninger, svært godt jobbet! Nå mangler det kanskje enda tre for å bli et godt, eller svært godt, jubileumslag: Thomas - Edvardsen, Bjørnbak, ????, Jonassen - Furebotten, ????, Konradsen - ????, Azemi, Olsen.
Vær beste 11 pdd inkluderer kanskje Moe og Normann. Hvis det er mulig å signere Valentin så kan Edvardsen puttes på høyre ving. Hvem er spissbackup slik stallen er satt idag?
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Må vel være William Hanssen det da. Født i 98, barnebarn av Arne Hanssen. 17 mål på 15 kamper i 3.div i år.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Bjørkan, Berg og Hanssen på benken for Glimt neste sesong. Retro!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Må si jeg liker det jeg hører! ENDELIG er Glimt tidlig ute med signeringene, det er jo bare toppers. :)

Jeg vil ha jubileumsdrakt, NÅ!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by youron »

Støttes MhepA :D

Har stor tro på at Edvardsen kan gå inn som ving. Nå vil jeg gjerne se en forsterkning på midtbanen og på spiseplass. Frykter at Azemi blir en uheldig stang ut spiller, men håper jo han blomstrer opp som en måltjyv :rock
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ikke fornøyd med maten på Aspmyra youron?

Deilig med nok en tidlig signering! Og denne gangen en soleklar forsterkning!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Regner med dette er spillere som Halvorsen og Bjørkan har jobbet med en stund. Men har Bjørkan en god standing blant unge, norske fotballspillere fra før av? Virker som han er veldig sentral i spillerkjøpene.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

RaymondEngmark wrote:Jeg er spent på Ruben, jeg vil gjerne ha han med videre. Skikkelig Glimtgutt og en kontinuitetsbærer. Men kanskje er tredje skaden som tar over ett år å komme tilbake i fra såpass tungt å få i trynet når han snart er 30, at motivasjonen er borte.
Jonassen blir en dyr mann, med gode forutsetninger for å lykkes. Om Ruben er med videre er det neppe som kaptein og førstevalg.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

[color=#0080FF]anPLUSS[/color] wrote:Emil Jonassen (22) skriver under for Bodø/Glimt mandag.

Både Avisa Nordland og TA har fått bekreftet fra ulike kilder at venstrebacken har gitt sitt muntlige ja til Bodø/Glimt. Kun den medisinske testen kan stoppe det som trolig blir en to- eller treårskontrakt.

– Nærmer oss

– Vi nærmer oss en avklaring når det gjelder Emil. Utover det har vi ingen flere kommentarer nå, sier Jonassens agent, Thomas Skilbred.

Emil Jonassen har spilt for Odd i hele sitt liv, men han har de siste sesongene slitt med å få nok spilletid i konkurranse med Thomas Grøgaard i Odd. 22-åringen valgte derfor i november å takke nei til Odds nye kontraktstilbud.

Bodø/Glimt må betale Odd 640 000 kroner i utdanningskompensasjon for Bosman-spilleren. TA har tidligere skrevet at Bodø/Glimt og Odd har diskutert hvordan dette beløpet eventuelt skal betales. Nå skal det være løst.

Møtte Glimt

22-åringen var på besøk i Bodø tirsdag i denne uka. Der var han i samtaler med Glimts nye trener Aasmund Bjørkan.

– Vi hadde en prat med Emil Jonassen. Det var litt kartlegging av hva han ønsker. En rolig og fin samtale, sa Glimt-trener Aasmund Bjørkan som nå har overtatt som trener etter at Jan Halvor Halvorsen valgte å gå til Fredrikstad.

Allerede samme dag dro den solide venstrebacken hjem til Skien for å fordøye inntrykkene han hadde med seg fra Bodø.

Jonassen og agent Thomas Skilbred skal også ha snakket med Bodø/Glimts ledelse før det ble spist middag og avreise sørover.

Ønsket kjapp avklaring

Bodø/Glimt skal ha ønsket en kjapp avklaring rundt spilleren som, ifølge agenten, også har vært aktuell for svenske klubber som Häcken, IFK Göteborg og Elfsborg. Danske klubber skal også ha 22-åringen på blokka. Vålerenga er ikke lenger inne i bildet siden de allerede har hentet en ny svensk venstreback. Tidligere har også Strømsgodset, Brann og Stabæk vært nevnt som aktuelle klubber.

Etter planen skal den medisinske sjekken gjennomføres i Bodø førstkommende mandag. Hvis alt går som partene håper blir Jonassens kontrakt med Glimt signert rett etterpå.

Fra før av har Bodø/Glimt sikret seg målvakt Simon Thomas fra Strømmen og midtstopper Martin Bjørnbak fra Haugesund.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Tror dette er veldig positivt for Valentin som ser at Glimt er på hugget. Valentin - moe- bjørnbak- Jonassen veldig bra. Savner nå kun et anker på midtbanen. Vet at det jobbes med. Edvardsen på ving kan bli et scoop i 2016. Han har en god innleggsfot og utrolig rykk. Fin melding å få på lørdag kveld.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Med en kjernetropp på 15 spillere er det i grunn plass til en førsteelever pluss en forsvarer, en midtbane, en spiss og en keeper. Nå ble det med ett veldig mye backer til at det regnestykket går opp.
Kristatistisk
Post Reply