Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Tror de fleste er positive til Patrick på grunn av merittene til to onkler, en pappa og en bestefar. :wink:
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Var innom bloggen til Børre, og så kommentarfeltet inneholdt nok en som mener det ikke er så vanskelig å få spillere til Bodø som vi skal ha det til. Den diskusjonen orker jeg ikke å ta i bloggen, men vil dele denne uansett
"It's basically just a small fishing village," Valentin told MLSsoccer.com by phone from the team's training ground. "It was a bit of a culture shock: the lifestyle, the food, there's not much to do. But if you have a good group of friends, you also get to experience aspects of life you wouldn't normally. It's more of a simple way of life. There's a lot of appealing aspects."
Zarek Valentin - som nå har forlatt oss, trolig en divisjon ned til sydligere breddegrader. For tyske pensjonister er kanskje det der reklame for Bodø, men for det Franske hipsterpregede andredivisjonstalentet som er 20 år og vant til å bo i en forstad til Paris, not so much.

Hele saken http://www.mlssoccer.com/post/2015/08/1 ... happy-home
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Bør ikke være noen diskusjon akkurat det. Omtrent alle spillere vi er interesserte i kommenterer jo det, enten de kommer hit eller ikke. For nordmenn er det jo én ting, men for utlendinger er vel nord-norge fort det samme som et random sted i Serbia for oss. Annet enn at folk vet Norge er et rikt land, da.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Er vel andre ting som er viktigere. Molde er ikke store plassen det heller, for å si det mildt....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

RaymondEngmark wrote:Kampen mot Viking var jo en freak accident. Det der skjer med "alle" spillere før eller senere.
Off topic: Pause i Brann-Glimt 2005. Sak har putta to mål og bergenserkompis tror ikke sine egne øyne: "Herregud! Håvard...Sak...Sakariassen? To mål? Jeg har aldri hørt om han før. Han er jo dritgod!"
Jeg: "Njæææææ...altså..."
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Vel det er neppe så vanskelig å få spillere til Bodø,men det er nok vanskelig å få norske spillere til Bodø :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Var det ikke da Sakk ble solgt? Skal man bruke den Viking-argumentasjonen på AK, så kan man i samme farta signere Daniel Stensland på en 5-årsavtale. Lokal, backup på høyreving og rask. Billig er han også.

Hvor vanskelig det er å få spillere til Bodø tror jeg avhenger av hvor de kommer fra. Kommer de fra Ulsteinvik er det sikkert ikke så vanskelig. Kommer de i fra steppene i Afrika er det sikkert heller ikke så vanskelig. Skjønt utleninger som kommer til norge generelt sett har jo en tendens til å flytte til Oslo etter dem har fått orientert seg litt om hva som er hvor i dette landet.

Molde gjør det skarp i EL og har en trener med et STORT navn, kanskje større i utlandet enn i Norge. Og attpåtil er det kun Agnaldo og Horvath utenfra Norden som i 2015 spilte noe særlig for Molde. Kombinerer man alt det der med et budsjett som sikkert er det tredobbelt av Glimt, så konkluderer man fort med at det ikke er særlig sammenlignbart.

Meeen! Skal ikke bare svartmale heller. Om dem ikke er villig til å flytte på seg for å utvikle seg så er det jo et spørsmål om man egentlig ønsker den spilleren, er han ambisiøs nok? Dessuten har vi jo fått en del spillere som har holdt mål. Men kanskje er det også forklaringen på at vi har hatt en spillere fra utlandet som ikke har vært gode nok, orker de å flytte til Bodø, så er det kanskje fordi dem ikke har andre tilbud? (med noen unntak rundt hvor de kommer fra da)
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Fotballspillere er da som mennesker flest. Privatliv og familie veier tungt. En ting er å flytte et sted langt unna for å jobbe, men skal man ta med hele familien blir det mer komplisert. Bodø og Tromsø er langt unna resten av det norske fotballmiljøet og da blir det ekstra tungt å flytte så langt om man ikke kan tilby noe ekstraordinært økonomisk eller sportslig. Rett fokus mot de unge og uetablerte fremfor å bruke mye mer penger på de som helst ønsker å være i nærheten av det de har.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

What he said. Det blir en fugl på hånden, ti på taket sak. Heller Morten Konradsen på 80% av Badou, enn Badou på 100%. Det handler om nytteverdi over tid, og ikke minst klubben vises mye bedre igjennom Morten enn Badou.
Kristatistisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Ser GLIS skriver at Gamst er frigitt av RBK.Utvilsomt enda en veldig god spiller om han blir brukt på rett måte, men ser ikke helt for meg hva vi skulle brukt han til i Glimt. Og i tillegg ville han vel hatt noen lønnskrav som ikke lignet grisen.
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Ikke en gang verdt å tenke tanken. Heldigvis er ikke Ernst en del av Glimt lengre.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Kokoon Holding kan jo betale lønna...
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Noen avdanka fotballspillere kan bidra med rutine og kunnskap for de yngre spillerne, men jeg tror ikke Gamst er en slik person. Den eneste fotballklubben som er ukritisk nok til å signere han i Norge er Tromsø IL.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

La oss håpe det er dette TIL bruker det nyeste tilskuddet fra Herr Mohn til :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Cheese Smirnoff wrote:Noen avdanka fotballspillere kan bidra med rutine og kunnskap for de yngre spillerne, men jeg tror ikke Gamst er en slik person. Den eneste fotballklubben som er ukritisk nok til å signere han i Norge er Tromsø IL.
Tipper han skriver under for VIF. Det ville en signering som er typisk dem.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Forsterke lagettråden

Post by SH »

Ville en ettårskontrakt til Gamsten vært det mest utenkelige? God dødballfot og er nok sulten på å vise at han ikke er helt ferdig. Dette i tillegg til at han selger sesongkort. Det er ikke så forferdelig mange år siden Gamsten var fotballstjerne numero uno i Norge.

De to kandidatene som allerede er nevnt ser jeg hvertfall som helt uaktuelle. TIL grunnet http://www.nordlys.no/til/aldri-mer-til ... 79-5080832 og VIF måtte slippe Daniel Braaten av grunner som vil tale mot en Gamst-signering.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Forsterke lagettråden

Post by SH »

Men seff når B-H Riise går fra http://www.tv2.no/a/2356829 til http://www.fvn.no/100Sport/fotball/elit ... 8767_1.snd på cirka like lang tid kan man ikke avfeie et TIL-comeback for Gamsten.
Last edited by Sulliken on Fri Jan 08, 2016 2:11 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av overstående innlegg. Vil du redigere et innlegg, ikke siter, men rediger det opprinnelige innlegget :-)
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

http://www.adressa.no/100Sport/fotball/ ... 668806.snd
Gamsten legger opp ifølge agent-Hauge.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

RaymondEngmark wrote: Men la gå. Vi får se hva han presterer i sesongoppkjøringen. Ny trener = alle stiller på scratch og kan overbevise. Klarer han ikke å motivere seg selv til det etter 10 år, så håper jeg han forlater Glimt ila sesongen. I motsatt fall skal jeg være med på hyllesten av AK, helt klart.
Syns han hadde en grei sesong i fjor og prestere til middels+. Min spådom er at han kommer til å spille sin beste sesong hittil i år og blir satset på de kommende årene. Ting tyder på at de ikke skal hente inn et alternativ til sentral midtbane, i alle fall i følge denne artikkelen:

http://www.an.no/glimt/anpluss/det-er-b ... 5-4-202398
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Off topic: Er det verdt å skaffe seg AN+, dere som har det?

Topic: Jeg hadde ikke vært mye happy hvis Glimt hadde signert Gamsten. Er interessert i minst mulig Tromsø-lus i glimtgarderoben.

Tror heller ikke Gamsten hadde solgt en eneste ekstra billett med sin tilstedeværelse, snarere tvert i mot. Men jeg skal ikke være smålig nå som han legger opp, han har hatt ei fin karriere og var en god spiller, men jeg må samtidig være ærlig å si at jeg aldri har likt han noe særlig. Litt for mye hårvoks etter min smak.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

RaymondEngmark wrote:Det værste er at jeg har sett AK i 3. div en håndfull ganger, og han imponerer ikke der heller. Der var til sammenligning forhatte Thomas Rønning veldig mye bedre enn resten. Og enda værre, når han spiller mot mine gamle fotballkompiser i Romjulsturneringa, som nå er godt over 30 år og ikke aktive, så dominerer han ikke da heller. Så han har ikke overbevist meg de siste 10 årene. Han må gjerne gjøre det. Og har du gode argumenter, så er han Glimtspiller - jeg lærer meg gjerne å like han bedre.
Du avskriver deg selv og ditt standpunkt ganske greit når du bruker romjulsturneringa for eksemplifisere hva du synes om Anders Karlsen. Av to grunner: Laget hans kommer til sluttspillet stortsett hvert eneste år (og det er vel én av guttene på det laget som er over 30 år, men det er besides thte point) og det faktum at det er snakk om romjulsturneringa. Alexander Nissen er allerede nevnt. AK har alt som skal til for å være en dominerende spiller i romjulsturneringa - og det er han også, og har vært det i en årrekke. God utholdenhet, bra med begge bein, toveisspiller - i tillegg til å være fotballsmart. Så enten har du rett og slett ikke peiling eller sett godt nok etter.
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

mortsto wrote:http://www.adressa.no/100Sport/fotball/ ... 668806.snd
Gamsten legger opp ifølge agent-Hauge.
Oj, det var drastisk. Da hadde jeg faktisk sett for meg at han spilte med lav lønn i feks TIL.
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

@Larsson: Står på mitt, han dominerer ikke i romjulsturneringa. At laget hans gjør det bra skulle da bare mangle. Til sammenligning var Saltnes en liten åpenbaring i Hulløy-cup. For øvrig var romjulsturneringa en av mange argumenter jeg brukte. Hva det gjelder argumenter for eller mot Karlsen, er jeg ganske sikker på jeg vinner på walkover. Prøvespill i Italia i nittenhundreogbrødmangel og Viking-kampen er vel de to gode argumentene, ja med mindre "middelmådig" telles som positivt da.
Kristatistisk
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Så hva vet vi kommer inn? En ny keeper vil jeg tro. Også anker?
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Garrincha wrote:Off topic: Er det verdt å skaffe seg AN+, dere som har det?
Siden Bodø NU er en reklamekatalog, hadde det vært fint å kunne si ja og støtte opp om den siste avisen i Bodø. Men nei, det er ikke verdt det. Glimtstoffet kan du stort sett finne andre plasser, ofte på Glimt.no eller om du følger GLIS på FB. På resten er kvaliteten som før betalingsmuren ble overaktiv. Saker fra Alta, klikkhoresaker og copy paste av politiloggen.

(Off topic, at avisene i Norge sliter er ikke mye rart når de lar fordummede teene bestemme innholdet ut i fra klikk)
Kristatistisk
Post Reply