Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Forslag til kontraktløse spillere som kan spille anker og som er verdt å ta en titt på:
Fabian Sporkslede(1993), sist i Ajax-systemet
Ivo Pekalski(1990), sist i Hacken
ludinho
Posts: 22
Joined: Sat May 12, 2012 4:51 pm
Location: Strömstad
Been thanked: 16 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ludinho »

Ivo Pekalski är dessvärre alltid skadet. Nå också, borta flera månader till tror jeg. Inget att satsa på når man trenger stabilitet.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

http://www.an.no/anpluss/glimt/her-er-t ... 5-4-239721
Bodø/Glimt er blant dem som har vært mest aktive på overgangsmarkedet.

Elleve spillere har forlatt de helgule den siste tiden. Fem har kommet inn. Veldig mange flere vil det neppe bli i dette overgangsvinduet.

– Vi skal ha inn en keeper. Ut over det har vi rom for én til to spillere. Velger vi å benytte oss av denne muligheten vil to kriterier ligge til grunn. Nordnorsk tilhørighet og kvalitet. Skal vi hente utenfra, må det være en spiller vi vet vil gå inn og gjøre alle rundt seg bedre, sier Glimt-trener Aasmund Bjørkan.
Aasmund Bjørkan kommer til å bli døden for dette forumet. Han forfekter de samme ideene som flere av oss har snakket om i lang tid. Hvis sesongen flopper må jeg knuse alle speil hjemme før jeg kritiserer han (ref. se seg selv i speilet osv...)
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Får håpe de faktisk leter etter en som vil gå inn å gjøre alle rundt seg bedre :)

I utgangspunktet er det jo umulig å være uenig med han. Men hva finnes det av Nordnorsk tilhørighet og kvalitet nå?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Novi wrote:Men da er kanskje ikke veien å gå å (in)direkte lure folk til å klikke? Hva med å produsere journalistikk som er verdt penga?
Ja ikke sant. Sånn er det med alle andre ting, lag et godt produkt om du vil selge noe.

@tomath

Ja jeg syntes det. Korriger meg om jeg tar feil, men jeg mener det var nevnt to anker med en gang Åssa tok over? (ene fra Ranheim) Mulig jeg tar feil, men føler Åssa virkelig vil ha en annen enn AK, og jeg mener å spille med AK er å leke med nedrykk med viten.
Kristatistisk
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Håper man ikke vegrer seg for å hente kvalitet fra utlandet. Diambarstilkoblingen kan være veldig heldig for oss.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg mener at man utelukkende skulle lete etter den som går rett inn og gjør alle rundt seg bedre. Alternativet er å spille med noen av ungdommene eller også prøve Furebotn eller Edvardsen som anker.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Bjørkan uttaler seg positivt om Remi Johansen i dagens iTromsø...
edit: http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... 672469.snd
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Håper virkelig vi sikrer oss Johansen! En meget dyktig spiller.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

– Han er en kjempegod fotballspiller som passer vår profil, men vi må ta en ball av gangen, og vi har noen baller i lufta som vi må lande først, sier Glimt-treneren.
Det bekrefter vel mistanken om at Glimt forhandler med noen konkrete, og dermed avventer både Kristoffersen og eventuelt Remi Johansen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Forsterke lagettråden

Post by SH »

Å signere Remi Johansen er en no-brainer. Det er ikke flust av nordnorske spillere som har Tippeliga-nivået inne.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Helt enig,hadde 100% regna med at han forlenga med TIL nå. Men ja han bør hentes!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Men det er vel ikke mye i Johansens uttalelser som tilsier at han er interessert. Jeg tolker det nesten som at han kanskje kunne signert for Glimt om det var det eneste tilbudet han fikk, men bare kanskje.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Nei takk til Remi Johansen. Av nøyaktig samme grunn som Johansen sier, nemlig at det skal mye til før han blir glimtspiller på grunn at han er tromsøgutt. Men Johansen skal ha kred fordi han skjønner denne problemstillingen, men jeg håper vi ikke henter noen med Tromsø-lus til Glimt, i verste fall kan det ødelegge hele klubben pga dårlig karma. Men, hvis resten av verden hadde blitt rammet av atomkrig og kun Tromsø og Bodø var igjen, da kunne vi tatt Johansen på prøvespill i første omgang.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Runar Berg har jo spilt for TIL, så Remi må gjerne ta et par år for oss :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

I tillegg til Runar Berg: Olav Råstad ble da en ok mann for oss? Og Sané? Jeg har ikke sett noe stort verken av eller i Remi Johansen, men er han god nok, så må vi vel ta han.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Tromsø-lus og karma er bare fjas. Hadde vi klart å lokka en forsterkning fra deres leir hadde det vært deilig. Råstad kom vel til oss fordi TIL ikke ville ha ham, men var allikevel god i mange år.
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Forsterke lagettråden

Post by Rodriques2 »

Remi Johansen hadde vært en strålende signering for oss. Driter i hvor han kommer fra, sånn for å være helt ærlig.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Men virker ikke helt som om Remi Johansen driter i det, så for meg virker det hele utelukket.
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Hvorfor er Johansen interessert i å signere for Glimt men ikke TIL? Det lille jeg har sett av Johansen syntes jeg har vært veldig bra, men hvilken posisjon spiller han i? Han er da ikke et anker, er han vel? For om der er snakk om indreløper er jeg like mye fan av Drage, og mener Konradsen + Furebotn er folk som passer inn i Glimt, og jeg vil ikke ha noen inn som skal blokkere for Berg og Normann på benken.
Kristatistisk
jonasstoere
Posts: 17
Joined: Fri Jan 15, 2016 2:22 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonasstoere »

RaymondEngmark wrote:Hvorfor er Johansen interessert i å signere for Glimt men ikke TIL? Det lille jeg har sett av Johansen syntes jeg har vært veldig bra, men hvilken posisjon spiller han i? Han er da ikke et anker, er han vel?.
Veldig enig her. Skjønner ikke hvorfor Johansen skulle være interessert i å signere for Glimt i stedet for TIL. Han er absolutt en god spiller, men er vel ikke helt det ankeret Glimt trenger. Mener Glimt trenger et anker à la Christian Berg/Chatto. En fysisk og taklingssterk spiller.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

mortsto wrote:Tromsø-lus og karma er bare fjas. Hadde vi klart å lokka en forsterkning fra deres leir hadde det vært deilig. Råstad kom vel til oss fordi TIL ikke ville ha ham, men var allikevel god i mange år.

Sorry, prøvde bare være litt morsom.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Forsterke lagettråden

Post by Rodriques2 »

Hender jo spillere flytter på seg fordi de ønsker et skifte i omgivelser. Virker kanskje ikke som at dette er tilfelle for Johansen, men uansett. Kanskje han så hvordan Badou utviklet seg i klubben og er sugen på utenlandsopphold om et år eller to?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Mistenker at Bjørkan er igang med å få Bodø/Glimt til å engasjere publikum. At en Glimt-trener uttaler at han gjerne vil signere en spiller som ikke vil signere for TIL fordi han søker større sportslige utfordringer vil provosere TIL-hengerne og få Glimt-fansen til å bøye på munnen. Thomas Kind Bendiksen er kanskje neste spiller som er interessant.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Garrincha glemte å bruke sarkasmefonten :D
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply