Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Ikke så mye nyttig å finne på YouTube. Han scoret to mål i en kamp i 2012. Anders Karlsen gjorde det i 2014 :)
https://www.youtube.com/watch?v=2iEf0RKmFEM
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

commandercool wrote:Han kommer visst rett fra prøvespill i Dynamo Minsk hvor han ikke imponerte trenerteamet.
Nå er vel ikke Dynamo Minsk på det nivået dem en gang var, men lista ligger vel likevel høyere der enn i Glimt. Aasmund jakter virkelig hardt en forsterkning på sentral midtbane, det sier nok noe om at han syntes det er en ganske kritisk posisjon å få forsterket. Håper Glimt får prøvd en spiller med tempo, syntes dem har vært seige så langt.

BTW: Ganske sjokkerende greier AN kom med, at de to prøvespillerne som ble sendt hjem var så dårlig trent at dem kastet etter pusten etter en spurt. Har skjønt det ikke er Glimt som betaler for disse prøvespillerne, men hvem er det som betaler for å vise frem det der da ?
Kristatistisk
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Kim Andre Råde blir med Glimt til La Manga
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Glimt spiler 4-3-3 og en indreløperrolle ville passet meg bra. Der får du mye ballkontakt, og det liker jeg, sier 24-åringen, som dog vet det er høyt opp og langt fram før han eventuelt tilbys en kontrakt med gultrøyene I TUIL var han offensiv midtbanespiller sentralt bak spissen. For øvrig samme posisjon han ofte hadde i Mo IL, og som førte klubben til en sterk 6. plass i fjor.
Fra 1 år siden. Så en offensiv spiller / indreløper. Lurer på hvordan Aasmund i så fall skal klare å stokke alle disse spillerne. Han har jo sagt at Konradsen, Berg, Furebotn og Normann alle skal kjempe om indreløperrollen i år.
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Synes Bjørkan bør holde fokus på der hvor skoen trykker. Nemlig anker-rollen, samt en god backup som midtstopper. Som Raymond sier, er det noe Glimt har nå så er det for mange indreløpere. Det Glimt kan risikere er at spillere som Normann, Berg osv går drittlei på grunn av for lite spilletid og forsvinner til andre klubber.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Babenko er 172 cm... Skal selvsagt ikke avskrive fyren enda, men hadde sett for meg en litt større type som anker.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Kan vel ikke være han er et alternativ til Jetovic, som kanskje ser ut til å bruke lengre tid enn håpt på å lære seg spillestilen??

Playmaker: Høyden var absolutt en fordel for Chatto siden han da ble viktig på dødballer. Men en liten defensiv terrier som flytter beina fort funker det, mange av de beste er små, sterke og raske.
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Som f.eks Annan som er en av de beste ankerene vi har hatt i TL. Dog trenger vi ikke å hente en med de samme personlige kvalitetene som han
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
jonasstoere
Posts: 17
Joined: Fri Jan 15, 2016 2:22 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonasstoere »

Etterlyser fortsatt ny keeper. Ikke mye motiverende for Thomas å være eneste keeperen på trening. Man skal ikke undervurdere viktigheten av å ha noen som pusher deg hele veien.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Lothar Matthäus 1,74 høy... :-)
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Essien, Mascherano, Gattuso, Makelele. Mange gode defensive midtbanespillere på en meter og søtti og noe.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Ingen som har vært innom dagens trening? Er Seck og Astwald fortsatt i Bodø eller er de sendt hjem?
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Chilenske Gary Medel, som spilte for Solskjær i Cardiff, nå på Inter og på sentral midtbane på Chile som vi husker hadde så bra defensiv organisering i sist VM, han er bare 171 cm. Sentrale midtbanespillere trenger ikke være høye, men de må være sterke og flytte bena raskt samt trygg med ballen og godt fotballhode. Hvis de har god pasningsfot er det også en bonus.

Mykland spilte vel også mye sentral midtbane, og han vet vi jo alle hvor liten og spinkel er. Er du god nok er du høy nok.

@Trapattoni : Lothar Matheus, for en spiller han var. En av mine favoritter i yngre dager :LFC
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Lothar var en defensiv Messi. Var ekstremt høyt aktet, men de defensive spillerne blir liksom ikke husket på samme måten som de offensive.
Kristatistisk
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Småpen diskusjon jeg fikk satt i gang ser jeg ;) Flust av gode, lave, DM'er ser jeg også.

Likevel skulle jeg gjerne sett et anker med størrelse og fysikk da jeg synes vi mangler noe luftstyrke og kraft i laget vårt.

Ellers har jeg fått Ibrahima Drame på hjernen. Han som burde vært hentet som backup for Azemi tenker jeg nå. Helt vilt potensiale og er talentfull som bare det. 95-modell som spilte for Hønefoss i fjor. 195 cm.
Har trent med både Ligue 1 og 2 lag i det siste. Glimt hadde fått napp om de ønsket.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Helt enig angående Drame,han har visstnok sagt at han vil være med Hønefoss ned. Tipper det endrer seg kjapt om vi hadde prøvd oss.

Forøvrig også enig i at vi trenger noen med fysikk med tanke på mangelen av det i laget. Man ser det jo tilogmed i treningskampene at vi sliter på defensiv dødball.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Vi har Azemi, Bjørnbak og Moe til duellene. Til nød Jacobsen og Jonassen. Det er litt tynt ja.
Kristatistisk
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Du glemmer Saltnes, som jo var den i Glimt med høyest prosentandel vunnede hodedueller i fjor. Jacobsen!? Han er ingen stor duellspiller...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ja Jackobsen er skremmende dårlig til å markere.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Med forbehold om at Engelsk Wikipedia gir et korrekt bilde, men han står med skremmende få senior-kamper siden hans debut på Dnipro i 2011:
2009–2015 FC Dnipro Dnipropetrovsk 11
2014–2015 →FC Volyn Lutsk 17
2015 FC Stal Dniprodzerzhynsk 9

Kan godt hende han er et scoop, men jeg blir alltid litt bekymra når spillere står med 37 seniorkamper på fem år. Det er litt lite.

Håper likevel han viser seg å være den DM vi trenger før sesongen starter. Begynne å haste litt nå. Jeg anser DM som en posisjon der det er utrolig viktig å ha relasjoner til de andre spillerne. Og tida går fort frem til seriestart.
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ja det er svært lite,nå er Dnipro ett veldig bra lag men uansett. Får håpe han er bra i engelsk slik at han kan kommunisere med de andre også.

Virker kanskje litt som at JHH mente at Karlsen er god nok som DM og at jakten startet når Bjørkan kom inn.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

gavharr wrote:Du glemmer Saltnes, som jo var den i Glimt med høyest prosentandel vunnede hodedueller i fjor. Jacobsen!? Han er ingen stor duellspiller...
Neida, glemte ikke han, men tror ikke han kommer til å spille særlig mye. Opptreden hans mot presselaget gjorde nok ikke den situasjonen bedre.
G-s-enz wrote: Virker kanskje litt som at JHH mente at Karlsen er god nok som DM og at jakten startet når Bjørkan kom inn.
Du har absolutt et poeng. Det neste er vel at Karlsen ender i FFK. Som sikkert hadde passet alle parter veldig bra.
Kristatistisk
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by youron »

Fra papiravisa i dag:
Rusland Babenko overbeviste på sin aller første Glimt-trening.

Bodø: Fotrapp, teknisk god, sterk i kroppen og svært bevegelig var noen av egenskapene Babenko viste fram.
Ukraineren er 23 år og kommer fra klubben Stal Dniprodzerzhynsk. Onsdag kveld landet han i Bodø.

– Han leverte et positivt førsteinntrykk. Han er absolutt en spennende type sier Glimt-direktør, Bjørn Tore Hansen.
– Intensitet
Trener Aasmund Bjørkan likte også godt det han fikk se av sin potensielle nye midtbanegeneral.

– Dette er en god fotballspiller. Det beviste han allerede på første trening. Han har en flott intensitet i spillet sitt, påpeker Glimt-sjefen.
Midtbanespilleren hadde med seg to agenter til Bodø. Den norske biten ivaretas av Kevin Ingebrigtsen. Den internasjonale biten av den polske agenten, Grzegorz Rasiak.
En mann som har spilt for klubber som både har spilt for Southampton og Derby County og Tottenham i England.

Grunnlaget er klart. En eventuell overgang til Glimt kan komme i stand ganske raskt. De helgule la ikke skjul på at de ønsker å ha med Babenko til den kommende treningsleiren i La Manga.
Babenkos agenter håpet at partene kunne komme til enighet ganske raskt.

– Grunnlaget var dere allerede før vi tok turen til Bodø. Så får vi de om spiller og klubb blir enig. Mulighetene er der, sier Kevin Ingebrigtsen.
Har testet mange
Aasmund Bjørkan har aldri lagt skjul på at han ønsker en ny sentral midtbanespiller.
En rekke spillere har vært testet på trening og i kamp så langt denne oppkjøringen.

Kanskje kan Ruslan Babenko være mannen Glimt ønsker seg.
23-åringen har spilt fast på Ukrainas U21-landslag. Nå er han på leting etter ny klubb.
– Vi ønsker som sagt å styrke troppen med en keeper til og en ny midtbanespiller. Så får vi se om vi kommer fram til en løsning, sier Bjørkan.
Last edited by youron on Fri Feb 12, 2016 1:55 pm, edited 1 time in total.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mr Bean »

Virker som en spennende spiller :)
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Bjørkan beskriver kanskje det første man ser hos Babenko, men jeg er alldeles ikke overbevist om hans ballvinneregenskaper, og på hodet vinner han ingenting. Det er ingen som får ondt av å møte B/G!
Post Reply