Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Man kan jo vurdere å innføre en plikt om to signaturer på slike signeringer.
Nå stoler jo ofte nr.2 signerer på at Nr.1 har gjort jobben sin med tanke på innholdet i dokumentet, men begge to bør lese igjennom.

Eriksen regner ikke med noen overgang fra Sandnes-Ulf til Glimt lenger:
https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... -1.1099863
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Uavhengig av 1 eller 2 signaturer kan jeg ikke forstå annet enn at denne lærdommen sitter i veggene hos Glimt i laaang tid fremover, og at man vil involvere advokater og noen form for sjekkliste før slike signeringer.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Tja hva skal man si om dette? En keeper de har hatt på blokka lenge i følge Bjørkan. Kåret til beste keeper i eliteserien i Serbia i fjor.
Betyr det at de kvitter seg med en av de andre tro?

https://www.an.no/glimt/fotball/elitese ... 5-4-696337
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Kolstad pensjonert? Er noen av dem, altså Ricardo, Zoran og Thomas, særlig interessert i å være tredjekeeper?
Trodde vel ikke keeperplassen var der vi kom til å forsterke.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Virker litt spontant. Thomas hadde noen gode opptredener i både eliteserie og Obos, og Ricardo viste herlig innstilling og spilte godt når han kom inn. Men ingen er prøvd over lengre tid på dette nivået, så det regner vi med denne karen er...?

Thomas går vel gratis da, Ricardo har jo 2 år igjen.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Nå skal ikke jeg garantere for at Thomas/Friedrich definitivt er gode nok for ES, men jeg tror ikke han her er så mye til oppgradering av keeperplassen som f.eks. en kvalitetsindreløper ville vært oppgradering av det leddet.

Som vanlig skjønner jeg lite av overgangsstrategien til Glimt, får håpe det er fordi jeg ikke har peiling.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Spontant i så fall i den forstand at han plutselig ble ledig. Det er jo en keeper de har fulgt en stund. Kan ikke skjønne noe annet enn at de (Aassa i hvertfall) ser på ham som ny førstekeeper. Som andrekeeper ville Simon Thomas holdt mål. Og i så tilfelle kan han være vel så matchvinnende som en ny indreløper. Tviler dessuten på at ny keeper inn betyr at de ikke er plass til flere indreløpere, hvis det er sånn at man har vært på jakt etter nye indreløpere til nå.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Simon Thomas holder ikke nivået. Nå får vi en kamp mellom to gode keepere. Synes at Glimt i flere år har slitt med for dårlige keepere. Når jeg hører at den nye er veldig god med ball så er det en klar forsterkning. Det er en svakhet som Friedric har.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Thomas hadde faktisk flere gode kamper i eliteserien, mens Friedric ikke har prøvd seg der i det hele tatt. Enig i at Thomas har fremstått rotete noen kamper i Obos også, men å si at en ny en er en klar forsterkning er jeg ikke helt med på, iom at ikke han heller har spilt i Eliteserien. Håper han er bunnsolid og at det sørger for at Glimt har en god keeper gjennom hele sesongen. Er bare Aassa's track record med "spennende" spillere som bekymrer meg her - selv om han "til og med har pratet med spilleren", som de skriver.
Una mas cerveza.
AnthonyGregory
Posts: 205
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by AnthonyGregory »

Her er jeg enig med Knuta. I de sesongene Glimt har vært i eliteserien de siste ca 10 årene, mener jeg at vi har hatt det svakeste keeperspillet av samtlige lag i serien. Dette kun med unntak av perioden med Hannes Halldorson eller når eks-Glimtkeeper Forn sto for Mjøndalen.

Når det er sagt, har jeg tro på at Ricardo kan bli en bra keeper- han er i det minste reaksjonssterk og atletisk.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

12 dager til seriestart. Ingen rykter eller bevegelser på Aspmyra? Er vi der vi skal være?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Utad kan det i hvert fall se ut til at trenerene mener at vi har en god nok stamme i laget.

Vi har i hvert fall en god del lovende unggutter.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Har jo fungert greit i treningskampene. Fortsatt sårbare på enkelte plasser, men ingen krise-tynn stall. Om Evjen og Bjørkan tar for seg like bra i serien så bidrar jo det veldig for at vi har bedre dekning.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

At HKJ er på vei til Brann fra Vålerenga tyder på at sistnevnte er igang med ryddesjauen. Jeg har ikke hørt noe, men jeg blir ikke overrasket om Daniel Berntsen er Glimt-spiller innen seriestart. Jeg håper hvertfall det jobbes med det. Vinn-vinn-vinn for alle de tre involverte parter.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Hvem skal i så fall DB erstatte. Det er vel på midtbanen at Glimt står sterkest rustet. Ellers så er det bråk i supporter klubben til VIF, da det ser ut som laget er kraftig svekket til seriestart. Deila hinter om at Daniel Fredheim Holm blir veldig viktig i år, en spiller som alltid er skadet.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Sist treningskamp synes jeg P Berg gjorde det bra som indreløper, så med tanke på at vi har Saltnes, Moberg, Berg og i tillegg har Evjen, Drage og Jacobsen tilgjengelig som indreløpere er vi godt forspent i de posisjonene. Klarer ikke se at Berntsen skal komme inn som et suverent og åpenbart førstevalg der. Spesielt med tanke på at vi bør ha spillertypen Moberg på banen, da konkurrerer Berntsen i praksis med Saltnes.

Er Berntsen bedre enn Saltnes pr 2018? Det er mulig, men personlig ville jeg hatt problemer med å sette ut en midtbanespiller som scoret 13 mål i fjor. Må innrømme at jeg ikke har fulgt så mye med på Berntsen de siste årene men har inntrykk av at det har vært mye benk på han.

Skal vi ha en ny indreløper bør det være en udiskutabel rett-inn-på-laget-type. Er Berntsen av et slikt kaliber?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Tror rett og slett ikke Glimt og Knutsen finner plass til Berntsen pdd.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Forsåvidt synd, for ser gjerne Berntsen finne tilbake til formen i Glimt.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Fotball er rare greier. Jeg synes indreløperne er Glimts svakeste ledd. Verken Saltnes, Moberg eller noen av de andre er proven Eliteserie-spill. Klart, en eller et par av dem kan vise seg å ta nivået, men jeg holder ikke pusten. De har riktignok aldri fått muligheten til å skinne, men læll..

Daniel Berntsen kommer til å starte 30 av 30 kamper i dette laget. Han har bevist og innehar et laaaangt høyere toppnivå enn de andre nevnte.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jeg kan være med på at indreløperne er Glimts svakeste ledd, men jeg er redd Berntsen ikke har ferdighetssettet som gjør opp for manglene blant de spillerne som er der. Vi har kreative spillere, vi har arbeidshester, vi har fysikk -- men vi mangler (etter min mening, åpenbart) tempo, og i hvert fall én spiller som besitter en kombinasjon av nok av alle disse egenskapene. Det gjør ikke Berntsen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Ulrik Saltnes er en laaaaangt bedre spiller enn Berntsen per dags dato....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Wendigo »

Hvor i all verden kommer påstanden om DBs " laaaangt høyere toppnivå " fra? Ifjor feide vi gjennom Obos, mens VIF snublet seg til 8. plass etter å ha vært dumpekandidat gjennom sesongen (7 poeng over kvallik og 3 poeng foran første sikre plass).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Hvem er det du mener er den kreative indreløperen som er god nok til å spille 30 kamper i Eliteserien, Kesse?

Se på DBs karriere. 53 kamper for et av de største lagene i Sverige. Hentet til Vålerenga og offer for at de har tusen for mange like spillere. Men var meget god de gangene han kom inn i fjor høst. Tilførte laget noe de ikke hadde. Forøvrig fortsatt bare 24 år. Det er yngre enn noen av de andre indreløperne i klubben (ikke medregnet Evjen som kommer til å spille kant når han får muligheten denne sesongen). Og ikke minst: født og oppvokst på Grønnåsen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jeg har jo ingen oversikt, aner ikke om han finnes i vårt økonomiske segment engang. Jeg påpeker en mangel, og synes ikke DB passer til å avhjelpe. Jeg opplever at han er en bedre versjon av noe vi allerede har, så han vil nok være en forsterkning, men jeg tror ikke han vil være Den Forsterkningen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply