Forsterke lagettråden

Moderator: Larsen

Svar
Larsson

Re: Forsterke lagettråden

Legg inn av Larsson » søn sep 02, 2018 1:06 pm

Signeres Tagbajumi er det godt å se at trenerteamet omsider har innsett det som har vært innlysende for alle med litt peiling på fotball: Geir André Herrem er ikke verdt fotballskoene han bruker. Helt talentløs og har overhodet ikke et Eliteserie-nivå inne. Aldri vært i nærheten i sine Glimt-minutter. Jeg hadde forståelse at man ønsket å få inn en spiss rett før sesongstart, men det må da finnes en ny Azemi der ute fra tredje høyeste nivå det er verdt å bruke tid og penger på istedet?

Håper Knutsen/Bjørkan lærer noe av dette. Når en 30 år gammel fotballspiller som har vært OK på nivå to og tre i Norge ikke har fått prøve seg i Eliteserien er det som regel gode grunner for dette: Han er ikke god nok.

ecke

Legg inn av ecke » ons sep 05, 2018 7:48 pm

I alle diskusjonene om spillerstall, spillertyper og penger, og det som egentlig er virkeligheten, er det etter det 6. vinduet i Bjørkans "regjeringstid" (fra Vindu 1 i 2016 til vindu 2 i 2018) hentet 33 spillere. Det er 19 av disse som er utlendinger. Bare 2 av disse er norske talenter (Reitan og Konradsen), mens 4 utenlandske spillere (Manzon, Kachi, Sigurjonsson, Zinckernagel) som var unge nok til fortsatt å kalles talenter da de ble hentet. I gjennomsnitt 11 spillere i disse tre årene, og bare to talenter i snitt, og knapt ett norsk talent i året!!

ecke

Legg inn av ecke » lør sep 08, 2018 8:54 am

B/G har en sjelden stor spillerstall pr dato (25 spillere), og det blir spennende å se hvordan den må "ryddes" for neste sesong. Krysiak og Tagbajumi er begge spillere for førsteoppstillingen (som Herrem ikke er), men med halvårskontrakter, med Krysiak for å restarte karrieren etter kneskade og Tagbajumi fra ei irsk bakevje. Jonassen og Berg blir ikke med neste sesong, og fortsatt er det uavklart med kontraktene for Jacobsen og Drage. Jacobsen har mange tilhengere som bunnsolid reserve uansett om det er på høyre eller venstre back.
Drage gjør også veldig gode innhopp, men konkurrerer i troppen med JP Hauge. Kupen, JP Hauge, Hanssen er utfordrere på kant, men likevel på benken bak Layouni og Zinckernagel. I tillegg har B/G talentene og hurtigtogene Evjen og Runar Hauge som fort kan spilles som backup på kant. Jacobsen blir og Drage ikke, er vel naturlig å tenke seg.
Når Berg forsvinner, mangler B/G en erstatter og utfordrer til Angel. Det har sett litt stusslig ut når Angel har vært ute. Islandske Oliver er fortsatt under kontrakt med B/G, og nå bør han kanskje hentes tilbake (eller også få se nærmere på Hanssen som alternativt anker). På midten har Moberg og Saltnes forsvart plassen, men en mer "intens" Zinckernagel hadde gjort seg på midten. Jeg tror likevel at Evjen og Konradsen med en vinter foran seg, er i stand til å utfordre indreløperne.
Det trengs styrking av venstre midstopperplass. Da rykker Steen fra benk til tribuneplass. Lode har fått tilbud om Viking to vinduer på rad, og uten tillit fra Bjørkan/Knutsen, vil han trolig i vinter gi opp denne gangen. B/G må nok gi Steen, og Herrem, en gunstig avtale for å få dem til å bytte tilbake til Åsane, som at B/G betaler en halv lønn i ny klubb.

Inne: Krysiak (Ricardo) - Isidoro, Bjørnbak, ?, Bjørkan (Jacobsen, Moe, RHauge) - Moberg, Angel, Saltnes (Konradsen, Oliver, Evjen) - Zinckernagel, Opseth, Layouni (Kupen, Tagbajumi, Hanssen, Hauge)
Ute: Berg, Jonassen, Lode, Steen, Herrem, Drage

Brukeravatar
J I P
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av J I P » lør sep 08, 2018 1:44 pm

At Lode ikke får mer spilletid på bekostning av Moe er noe som forundrer mange.

Men kanskje har trenerne tatt en titt på resultatene i kampene disse herrene har spilt i år?

Med Lode på banen har Glimt prestert 1 seier, 3 uavgjorte og 5 tap.
Med Moe på banen har Glimt 5 seire, 5 uavgjorte og 3 tap.

Så, kanskje trenerne har sett noe likevel?
Kjemp, Kjemp, Kjemp for poeng
Kjemp, kjemp, kjemp for poeng
Kjemp, kjemp, kjemp for poeng
Seiern skal vi ha med hjem

Brukeravatar
Kesseboy
Sted: Bodø

Legg inn av Kesseboy » lør sep 08, 2018 3:43 pm

Jeg ser de tallene, men tror ikke det er Lode som er forskjellen, dessverre.
¯\_(ツ)_/¯ Shikata ga nai ¯\_(ツ)_/¯

Playmaker

Legg inn av Playmaker » søn sep 09, 2018 12:54 pm

Tenker vi må slutte å hente spillere fra Åsane snart.. Vegard Moberg er ikke noe å satse på i årene som kommer. Han er ikke spesielt god. Ballbehandling og grunnteknikken til en 2.divisjonsspiller. Men alltid greit å ha en kriger i troppen.

Larsson

Legg inn av Larsson » man sep 10, 2018 12:08 pm

Jeg var i denne båten for mindre enn seks måneder siden, men jeg har nå snudd. Nei, det ser ikke pent ut, men han er akkurat god nok til å klare seg på dette nivået. En rollespiller som passer inn i laget og rundt lagkameratene. Når man har en av ligaens beste høyrebacker rett bak (med en dødelig innleggsfot og en fotballforståelse som går utpå de fleste) og en ving som er veldig atypisk det vi tidligere har sett i Glimt foran funker det ganske bra med Vegard Moberg. Det samme gjelder samspillet med José Angel. De utfyller hverandre veldig bra. Den avgjørende gjennombruddspasningen eller annen x-faktor er det andre som kan ta seg av. Glimt trenger en slik spiller.

Brukeravatar
Novi
Sted: Trondheim

Legg inn av Novi » man sep 10, 2018 12:49 pm

Enig ang. Moberg, at vi trenger en slik spiller. Ikke nødvendigvis Moberg, men ikke så lett å finne andre heller. André Hansen var litt en slik type, men med bedre pasningsfot. Samme arbeidskapasiteten.

Men Herrem har ikke overbevist (ikke fått overbevise, kanskje), og Steen har jo heller ikke kranglet seg til mye spilletid. Så på generell basis må vi vel kunne si at Åsane som rekrutteringsarena kanskje ikke er noe for fremtiden.
Una mas cerveza.

Sniken

Legg inn av Sniken » man sep 10, 2018 1:20 pm

Nei, vi kan selvsagt ikke "på generell basis si at Åsane" bla, bla. Hvilke klubber vi henter spillere fra er komplett uinteressant. Burde nesten være unødvendig å forklare hvorfor.

Brukeravatar
Novi

Legg inn av Novi » man sep 10, 2018 2:04 pm

Det var vel en smått ironisk kommentar fra min side :) Det er jo uninteressant, men når vi hentet 3 stk derfra ila 1. året til Knudsen, så blir det jo et interessant faktum.

Det koker ned til at vi har trenere med dårlig nettverk å hente fra, og som heller ikke glimrer med sin speidekompetanse.
Una mas cerveza.

Playmaker

Legg inn av Playmaker » man sep 10, 2018 5:21 pm

Jeg skriver som sagt at det er fint å ha en kriger som Moberg i troppen, men jeg mener videre at det ikke er en spiller å satse på om vi skal klatre på tabellen og utvikle laget. Ergo, fin å ha i troppen, men ikke i en førsteellever etter mitt syn.
Men som du sier Larsson, han innehar en rolle som får han til å være akkurat god nok for nivået. Men er det der vi skal lista de kommende årene? At de akkurat skal klare seg?

Ellers.. av typer jeg håper man har på blokka:

Jonathan Lein Valberg (2001). Kraftstopper fra Levanger med veldig spennende høyrefot. G17-landslagsspiller. Prøvespilt for Wolverhampton i sommer. Har stor tro på han. Får Glimt 2.laget opp i 3.div(Som Levanger har hatt i år) burde man i hvert fall gjøre et forsøk.

Erlend Hustad (1997). Notodden-spiss med fortid i Molde. Ikke voldsom statistikk, men har noen veldig spennende egenskaper. Fysisk spiss, hurtig og veldig sterk i kroppen. Har også litt finesse på lager. Obosligaens svar på Diego Costa. Jeg digger typen.

Mahmoud Laham (1995). Nøkkelspilleren i krise-Fram Larvik. Midtbanespiller. Gikk barneskolen i Bodø faktisk, så han har litt kjennskap til byen. Var på treningsopphold i Peterborough tidligere i år. Smart, teknisk og er en veldig dyktig ballspiller. Milimeterspresisjon på crosserne sine!

Brukeravatar
Garrincha
Sted: Narvik

Legg inn av Garrincha » man sep 10, 2018 8:30 pm

Moberg er litt som Thomas Jacobsen. God å ha, men ikke akkurat Maradona.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".

ecke

Legg inn av ecke » man sep 10, 2018 10:16 pm

B/G har hentet 9 spillere i år, men bare 2 spiller i førstelaget (Isidoro, Zinckernagel)?? Hva tenker man med Krysiak og Tagbajumi med bare korttidskontrakter, eller er det tre måneders langt prøvespill? Tagbajumi markerer seg ikke i B-kampen mot Innstranden der Skindlo og Johnsen scorer hver 4 mål. En spiller som er hentet for 3 måneder, men som ikke ser ut til å være i form, virker merkelig.

Brukeravatar
Novi

Legg inn av Novi » tir sep 11, 2018 7:22 am

Kan ikke tenke så mye om en spiller man ikke har sett. Men ser for meg at Opseth er spiss og starter så lenge han er frisk. Skulle han bli skadet, ønsker vi mer muskler der fremme enn hva Herrem kan stille opp med. Så Tagbajumi regner jeg med vi kan bruke som Opseth, mens med Herrem må vi endre spillet litt.

Så 50% prøvespill, og 50% forsikring i tilfelle Opseth-skade/karantene.
Una mas cerveza.

Svar