Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

Du bommer ikke mye der, Inge.

Har henta Herrem til Glimt mange ganger selv (i FM), og det fungerer like godt hver gang 8)
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Håper live er like bra som FM!

Herrem virker som en grei back up. Kan jo fort hende han blir en suksess også.
@liverglimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Jeg synes det virker veldig fornuftig. Håper Åsane finner en bra erstatning og at de gjør det bra i Obos-ligaen. Får nesten litt dårlig samvittighet av å hente en god spiller fra Åsane nå rett før seriestart. Herrem har scoret 32 mål på 61 kamper for Åsane. Det er slettes ikke dårlig det.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Det gikk som det ante meg. Synd. Nordlendinger, og især bodøgutter, som er gode nok til å spille i Eliteserien bør spille i Glimt.

https://www.an.no/tromso/bodo/glimt/avi ... 5-4-719617

Edit: Billig ble det også, slik jeg antydet.
- Det ligger i kortene at vi har fått til en god ordning, for vi hadde ikke hatt råd til å betale en stor overgangssum, sportssjef Svein-Morten Johansen.
Last edited by Larsson on Thu Mar 15, 2018 10:14 am, edited 1 time in total.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Ja, forsåvidt enig, men han spiller i en posisjon der vi etterhvert begynner å få veldig mange spillere. Vi har sju midtbanespillere som kjemper om tre plasser. Han kunne nok tilført laget noe med sin teknikk og og overblikk, men tror også han kunne tilført negativitet i en harmonisk spillergruppe som har jobba seg opp fra Obos sammen, og som sikkert vil jobbe sammen i Eliteserien .
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Enig Larsson. Kan bli ei god signering for TIL.

Han hadde gitt oss noe vi ikke har så mye av i midtbaneleddet.

Forøvrig godt mulig vi har prøvd å hente han men at han ser at det ikke blir lett å spille seg inn i 11-ern.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

I TIL har man i Berntsen sin "posisjon" (som kan spille indreløper eller bredere) Morten Gamst Pedersen, Lasse Nilsen, Gjermund Åsen og nyinnkjøpte Oliver Kjærgaard. Jeg vil si det blir verre for Berntsen å spille seg inn i TIL enn hva det ville vært i Glimt. Alle disse spillerne (minus Kjærgaard, sannsynligvis) ville spilt seg inn i Glimt.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Når man ser hvordan midtbanen har fungert mot LSK og TIL så tror jeg ingen av disse hadde spilt seg inn på Glimt. Ikke uten videre ihvertfall.
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Gamst løper altfor lite til å kunne få noen som helst mulighet hos Kjetil Knutsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Tror også DB ville fått spilt mye for Glimt. Offensive og pasningssterke indreløpere med teknikk og overblikk vil alltid ha en plass i Glimt. Dritt at lokale gutter blir polkagriser, men når Glimt ikke har vært på banen (?) kan det vel neppe brukes mot ham.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Håkon Evjen og Patrick Berg får ta den rollen :)
Førr Evig!
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jendoriluka »

Helt enig med Trapattoni. MGP ville ikke spilt seg inn på Glimt under Knutsen. Han dekker for lite rom og er ikke dynamisk (i mangel på bedre ord) nok til å spille indreløper. Lasse Nilsen er heller ingen indreløpertype, slik jeg ser det. Jeg er faktisk usikker på om han ville danket ut Bjørkan på backen. Når det er sagt tror jeg, som vi har diskutert før, DB hadde vært et godt kjøp av Glimt. Han hadde nok vært foran P. Berg i køen, og ville rullert med Saltnes og Moberg.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Saltnes og Moberg er svært vanskelig å konkurrere med på årets Glimt-lag. Innhopp kunne det blitt, men utover det må de to drite seg ut over tid for å bli erstattet i startoppstillingen. Og Moberg er typen som bruker fysikk og gir 100% hver kamp, så vanskelig å drite seg ut på de premissene. Saltnes ser jo ut til å fortsette der han slapp i fjor. Og man skal ikke ta lett på en spiller som Saltnes, som virkelig har hatt en rå utvikling i egne prestasjoner, selvtillit, og sin rolle i laget.

EDIT: Med andre ord, tror Berntsen for starte mer i TIL :) Bra for han, bra for TIL, dumt for oss som drømmer om TIL-nedrykk.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Tror ikke en Daniel Berntsen blottet for selvtillit vil være den som setter en stopper for et etterlengtet nedrykk for TIL. Helt greit at han drar til Tromsø.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

TIL vil slite veldig i år, med og uten Berntsen. Nå snakket jeg med mister 'Start' som jeg jobber sammen med, og sa at han sjelden har sett et dårligere lag enn TIL på Sør Arena. Det er ingen vits for TIL i å hente spillere som er på vei ned kvalitetsmessig som Gamst, Høgmo og Berntsen. Det vil ikke hjelpe en døyt.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Forsåvidt enig i at de ikke hadde gått rett inn, men det var jo derfor jeg skrev at de ville spilt seg inn i laget. Skader og karantener forekommer og det vet Glimt-supportere altfor godt etter Kupen-situasjonen. Og Gamst har kvaliteter Moberg aldri vil være i nærheten av å ha (og jada, jeg vet det går begge veier).
Alle disse spillerne er i mine øyne bedre fotballspillere enn Saltnes og især Moberg.

Det blir som at Rosenborg ble et bedre lag av å selge John Carew til Valencia for 75 millioner og hentet en erstatter fra Odd for noen skarve millioner. Fordelen deres av å være innspilt og især Moberg være en type Knutsen liker ville nok jevnet seg ut med tiden.

Og Lasse Nilsen hadde selvsagt danket ut Fredrik Bjørkan. Kanskje ikke om sistnevnte spiller som han gjorde på søndag hver serierunde framover, men det tror jeg det ikke er fare for, dessverre.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Moberg har god løpsstyrke og går fra boks til boks samt at han vinner dueller. Enig i at han ikke er noe teknisk mirakel, men han er nyttig.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Neineinei, Lasse Nilsen er ikke mye bedre enn Bjørkan. Om i det hele tatt noe. Spesielt ikke defensivt.

Er så lite som skiller de (og Bjørkan har høyest potensial), at jeg hadde kjørt Bjørkan lett.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Enig. Bjørkan har forutsetninger for å bli vel så god som Lasse Nilsen, men det er jo bingo med unge spillere. Ingen kan spå hvem som blir best.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Wendigo »

Joda, det kan jeg, det er Bjørkan.

(veldig ryddig å få avklart sånne debatter en gang for alle).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

:lol:

Takk for avklaringen!
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Nå føler jeg at vi er pittelitt off topic

:lol:

Dette er forsterke GLIMTlaget-tråden. Ikke forsterke TYL-tråden...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Føler de siste kommentarene førte til en liten jinx igår.. Skulle aldri skrytt så mye av midtbana.
Førr Evig!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Synes midtbanen vår ser ganske tynn ut. Saltnes har vært bedre enn jeg forventet, og det er utrolig morsomt om han tar det siste steget i år. Synes fortsatt at Angel sliter en del tempomessig, og mannen er jo et vandrende frispark. Han slår noen gode pasninger innimellom, det skal han ha.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Ble veldig tydelig at vi var 3 mot 5 på midtbana i går. Det høye presset var heller ikke tilstede, og vi lot Brann komme langt inn på bana før vi presset ballfører. Spillerne på midtbanen har jeg fortsatt tro på, men vil ha mer bevegelse, og så har samhandlingen ennå noe å gå på.

En venstreside med Bjørkan-Saltnes-Drage høres spennende ut.
Una mas cerveza.
Post Reply