Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Janco »

Da spørs det vel om ikke denne karen blir koblet med Glimt igjen :)
Kan jo være bedre enn mange av oss tror...?
https://www.adressa.no/100Sport/fotball ... 1397b.html
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Hehe, ja. Men vi leter vel ikke etter en spiller som koster 2M pluss bare i innkjøp? Bedre scenario for oss er en kvalitetsspiller på lån eller 1-årskontrakt, hvor totalsummer ligger godt under det.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Novi wrote: Mon Mar 05, 2018 12:17 pm Hehe, ja. Men vi leter vel ikke etter en spiller som koster 2M pluss bare i innkjøp? Bedre scenario for oss er en kvalitetsspiller på lån eller 1-årskontrakt, hvor totalsummer ligger godt under det.
Enig. Vi må vel regne med at Kupen er klar på høstparten/eller neste år, så vi trenger en god spiller på utlån ut 2018. Kankje Enga ønsker at Azemi skal komme i form i Bodø og leie han ut i 2018?.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Bør vel ha noen som ER i form? Kanskje kommet seg ila vinteren?

Veldig vanskelig balanse det der - noen som man VET er god nok, men som likevel stiller seg bak Opseth, og ikke ødelegger muligheten for Hansen til å utvikle seg. Ser jo gjerne at vi matcher våre unge talenter så mye som mulig, samtidig som man ikke kan legge alt ansvaret på dem dersom Opseth skulle bli skadet.

Så hvem ønsker da å sette mesteparten av tiden på benken i Bodø et år?
Una mas cerveza.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

https://www.aftenposten.no/100Sport/fot ... 1578b.html

– Jeg har hatt mange muligheter i utlandet, spesielt i Norge selvfølgelig, men også i Sverige og Island. Bodø/Glimt og Tromsø fra toppdivisjonen ville ha meg, og det har også vært andre gode muligheter, sier Geertsen til bold.dk.

Nicolai Geertsen har de siste sesongene spilt for Sandnes Ulf, der han var kaptein.

– Jeg har selvfølgelig lyttet til det når de har henvendt seg, men jeg kan bare merke at det ikke er det riktige for meg, fortsetter den 185 centimeter høye midtstopperen.

Dansken er nå uten kontrakt og ønsker å finne seg en klubb i København.

– Det er selvfølgelig en vanskelig situasjon å være i. Jeg visste godt at det kanskje kunne være vanskelig å finne en klubb med en gang, men det er selvfølgelig skuffende for meg at jeg på nåværende tidspunkt stadig står uten kontrakt, sier 26-åringen til bold.dk.

– Etter min tid i Norge vil jeg hjem til Danmark, så selv om flere av tilbudene er gode er det ikke aktuelt for meg nå, hevder Geertsen til Bold.dk,
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Vi trenger først og fremst en spiss nå på utlån ut 2018. Glimt leter febrilsk om dagen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ifølge Glimtbilaget i AN leter Glimt etter en indreløper og høyreving.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

... og en høyreback står det også!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ahh riktig,tipper vi får ingen av delene,men en spiss kommer nok inn :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Tipper Lode takler høyrebacken helt fint i Isodoro's fravær. Sammen med Jacobsen, som stort sett leverer bra defensivt om ikke annet.

Spiss regner man jo med kommer inn, men kan jo ikke være hva som helst.
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Vil tippe at et hvert fotballag holder av midler til uforutsette utgifter (som f.eks. spillerkjøp ved skade). Vi må nok kjøpe fri en spiller med kvalitet.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Altså ... man leiter etter en indreløper? Helt innafor, jeg mener vi trenger å forsterke leddet, men da må muligens noen ut. Men så leiter man etter en høyreback? Etter å ha signert Isidoro, og har fire stoppere? Og en høyre kant, når det vi virkelig trenger er en spiss? Ikke umulig å finne noen som kan bekle begge roller, men ...

Får ikke akkurat inntrykket at spillerlogistikkstrategien ble vedtatt etter hardt og møysommelig arbeid i fjor sommer, og gjennomføres med hard hånd.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Spiss har vi jo hatt greit dekning på, frem til Kupen ble skadet. Og man ser jo nå etter en erstatter.

På høyreback skjønner jeg ikke, der må vi vel klare oss med det vi har.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Ser ut på an.no som Herrem er så godt som klar. Kan være en grei backup, men får virkelig håpe det blir minimalt med minutter på ham, fordi Opseth holder seg skadefri.
Fotball er nesten alltid morsomt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Håper også det ikke ble dyrt. Det positive er jo at Knudsen kjenner han meget godt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Flott, virker jo som en kjempemotivert spiller! Håper han tåler benketilværelsen bra :)

Over til noe annet - Daniel Berntsen er ikke med i troppen til Enga mot KBK.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ender vel opp her tenker jeg.

Men frykter TIL er interesserte der også.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Etter det beste årsmøtet noensinne, med regnskap på budsjett og med klare ambisjoner om å være et stabilt Eliteserielag og minimum 8. plass i 2018, og som viser sine ambisjoner med seier mot TIL og LSK, er det vanskelig å være veldig kritisk akkurat nå. Jeg synes nå likevel at alderssammensetningen hos de nyinnkjøpte spillerne ikke viser samme ambisjoner, Popovic (30), Steen (24), Isidoro (32), Kupen (27), Herrem (30). Ikke noe "utviklings- eller salgspotensiale" som man ellers ville ønsket.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Det kan ha litt med at resten av troppen består av mange fremadstormende unge. Vi har jo unggutter på omentrent hver eneste posisjon.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Jeg synes det virker som en fornuftig balanse å hente inn forsterkninger som er gode nok uten å tenke så mye på alder. Vi har en relativt ung tropp så dette bør bare være positivt.
@liverglimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

ecke wrote: Mon Mar 12, 2018 11:57 pm Ikke noe "utviklings- eller salgspotensiale" som man ellers ville ønsket.
Utvikling og salgspotensialet har vi jo i alle 17-18-19-20 åringer som blomstrer i Glimt for øyeblikket. Mange lag misunner Glimt for tiden. I følge Knutsen så har Evjen et vanvittig potensiale og er vel den som antakelig kjapt når Mathias Normann nivå.
geir
Posts: 5
Joined: Fri Apr 07, 2017 9:36 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by geir »

Da ser det ut som dere henter enda en Åsane-spiller - fått dere rekruttlag i Bergen nord nå :) Det spekuleres om at overgangssummen ligger rundt kr.700.000,-.
Blir spennende å se hva Herrem får til i Tippeligaen - i Obos for Åsane har han levert varene til gangs, når han har vært skadefri og i form vel og merke...Har sett han i to treningskamper i vinter, og da hadde han ikke scoringsformen inne (enda). Brant noen sjanser som bare skal settes, men sånn er det vel gjerne i treningskampene.

I form synes jeg han kan ligne litt på ex Glimt-spiss Stig Johansen - forskjellen er kanskje mest synlig ved at en Herrem i form kanskje er hakket raskere, mens Johansen nok var bedre i presset og hakket råere en mot en.
De første sesongene i Åsane synes jeg han pådro seg noen unødvendige gule kort for munnbruk og små-konfrontasjoner, også litt for mye ute (småskada eller syk) - men sånne ting blir vel ekstra synlig og merkbart i en mindre klubb som Åsane jo er. Tror de jobba med det sist sesong, for da opplevde jeg forbedring på den fronten.

Med tanke på at han har spilt for et av lagene på nedre del i Obos er det ikke noe tvil om at han har levert varene og vel så det. Må likevel sies at det jo er andre spisser som har vært meget bra i Obos, men som ikke har fått det helt til hakket over, f.eks. Pontus Engblom (var vel toppscorer i Obos) og Kjell-Rune Sellin.

Her er en link til en artikkel i lokalavisa her nede, hvor Kjetil Knutsen forteller litt mer:
http://aasanetidende.no/nyheter/2018/03 ... er-herrem/

PS! Dere må ikke legge så mye vekt på det med at Herrem har prøvespilt for Brann noen ganger og ikke fått kontrakt der. Brann leter (tilsynelatende) etter andre spillertyper, og har gått glipp av (alt for) mange lokale talenter, hvor flere er topp tippeligaspillere i dag. Kristoffer Zachariassen i S08 og Jacob Glesnes i Godset er bare to av eksemplene som kan nevnes.. Er altså ikke noen referanse å bruke mot Herrem at han ikke fikk kontrakt med Brann.

Til slutt; gratulerer med strålende og fortjent tippeliga-start. Brann og Bergen next, men der tror jeg dere skal slite mye mer med å få med poeng (selv om Glimt vel har tradisjon for å få med seg resultat fra Stadion). Brann har virket solide over hele linja i sesongoppkjøringa, og har fått inn noen nye spillere som virker veldig bra.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Takk for inside info! :) Skulle gjerne hatt en Stig Johansen å hive innpå, så lover bra om han er en slik spiller.

Syns det er positivt at Knutsen klarer hente kvalitet fra sine egne (begrensede) nettverk. Bjørkan har jo mer erfaring fra flere klubber enn Knutsen, men foretrekker likevel å hente spillere fra Øst-Europa. Om Kjetil mener Herrem har nivået inne, og det virker jo som at han er topp motivert for ES, så er det bedre å bruke 700k der enn på et eller annet som ser bra ut på Transfermarkt. Herrem er jo også fullstendig klar over at han konkurrerer mot Opseth, og det er ikke alle spillere som ville tålt å komme til Glimt i en slik situasjon (f.eks. Bakenga ville jo sett det som totalt uaktuelt).
Una mas cerveza.
geir
Posts: 5
Joined: Fri Apr 07, 2017 9:36 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by geir »

Novi wrote: Tue Mar 13, 2018 10:19 am Takk for inside info! :) Skulle gjerne hatt en Stig Johansen å hive innpå, så lover bra om han er en slik spiller.
Må ikke legge for mye i det jeg skriver. Jeg prøvde bare å tenke etter hva spisser dere har hatt der oppe opp gjennom årene (og det har jo vært noen virkelig gode), bare for å finne noe mer håndfast i et forsøk på å forklare hva spillertype Herrem er. Det er kun min oppfatning at han er litt lik det jeg husker Johansen var, men jeg har jo ikke nødvendigvis peiling.. alt kommer vel an på øynene som ser. Sikkert ikke alle som liker eller er enige i alt jeg skriver, men synes selv det er kjekt å lese andre supporteres tanker om spillere som kommer til lag jeg følger.

Når det er sagt, for under millionen mener jeg dere har gjort et kupp all den tid Glimt fikk behov for en backup på denne tiden av året. Greit nok at han bare hadde kontrakt ut sesongen, men jeg mener dette er et kjøp med rimelig lav risiko sett i lys av at treneren deres kjenner spilleren.
Dersom Herrem i form tar nivået, da kan det fort hende han blir mer enn "bare" en backup, men det får tiden vise. Amen
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Jo mer jeg tenker på det jo mer fornuftig synes jeg det hører ut.
Med Kupen ute resten av sesongen trenger vi en som kan være back-up for Opseth.
Som geir skriver så er det ikke alle spisser som ville flyttet til Nord-Norge for å være et opplagt 2. valg. Og det er langt fra alle lag som ville sluppet sine spisser nå så tett på seriestart (OBOS) eller når sesonger er i gang (Eliteserien).
Men for vår del er det viktig at 2. valget er så nært 1. valget som mulig slik at vi ikke blir skadelidende ved et eventuelt skadeavbrekk på Opseth.

Knutsen selv sier at det kan være aktuelt å bruke Herrem som et alternativ i kamper der motstanderen styrer og vi får bakrom. Så Herrem blir vel i så måte en direkte erstatter av Kupen, som jeg antar ble hentet for det samme formålet?
Førr Evig!
Post Reply