Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

https://www.an.no/glimt/sport/fotball/d ... 5-4-729341

Kan se ut som det blir en ny spiller til.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Men hvem er han?
Fotball er nesten alltid morsomt
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Med den nye spilleren, Zinckernagel, har B/G den største spillerstallen som klubben noensinne har hatt; 26 totalt og 9 i angrepet? :shock: Det ser ikke veldig fornuftig ut.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Spesielt om ingen drar nå,tror dog Zinckernagel er tiltenkt en indreløperrolle.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Zinckernagel trolig klar fredag! https://www.an.no/glimt/fotball/bodo/tr ... 5-4-730770
Er dette den kreative, fotrappe indreløperen flere har etterlyst? Jeg hadde etterhvert sett for meg Berntsen i en treer med Saltnes-Angel-Berntsen, men TIL så seg mer tjent med han. Jeg likte ellers også den lekne stilen til Aleksander Jakobsen (2016, nå i IFK Norrköping), og kanskje ligner Zinckernagel på han?

Nå er antallet spillersigneringer det jeg hadde forventet etter et opprykk (5-7) - Popovic, Isidoro, Steen, Kupen, Herrem, Zinckernagel. Popovic og Isidoro ser ut til å bli førstevalg, og forhåpentligvis kanskje også Zinckernagel. Mer skal man vel kanskje ikke vente. Jeg hadde likevel sett for meg en høyreist midtstopper, men fikk Steen (1,80) og beholdt Lode (1,85)? En ung, lovende backup for Opseth var ønskelig, men via Kupen ble det en "tvilsom" Herrem, 31 år?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Kanskje den beste signeringen på år og dag. En overgang som blir lagt merke til også i Danmark. Det jobbes bra i Glimt for tiden. 1.9 mill er en sum som kan vise seg og bli mye høyere når dansken hentes av storklubber om et år eller to.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

200 000 euro. Hva regner man verdien på de mest verdifulle Glimtspillerne? Bjørndal, Opseth, JPH?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Spillerstallen ser langt mer forutsigbar ut i dag enn den har gjort de siste par årene. Vi har langt flere med kontrakt ut neste sesong, og spesielt i startoppstillingen.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Kikka litt video av Zinckernagel og ser en som har flott teknikk. Ser ut som han spiller både til høyre og venstre framme og det er jo bra. Har god gjennombruddskraft. Blir spennende å se kamp. Tror han er et godt kjøp. Kan fort være en vi ikke får beholde så lenge.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Med Babenko og Mladenovic friskt i minne, med kvaliteten på Popovic ihensyntatt, og at de andre forsterkningene er OBOS-spillere eller klubbløse ... hvor bra er sjansene for at Zinkernagel er noe å glede seg til?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Etter en kamp som dette er det alt vi har å håpe på, Kesse.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Selv om han er kanongod er han neppe god nok til å berge oss aleine.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jendoriluka »

Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi ikke har forsøkt å hente en ny venstreback. Vi har 3 jevngode stoppere - pluss Bjørnbak som er litt bedre. Er det nødvendig med 4 så jevngode stoppere når vi har to venstrebacker som gjør så mange defensive feil? For håpe vår nye danske kan spille indreløper, for det gir mye mer mening å hente en ny indreløper/midtbanespiller enn en ny kant. Nå ser det ut som han blir drillet på høyrekant. Merkelig.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Vi trenger fortsatt ny stopper. Bjørkan bør få spille venstreback,tåler at han gjør noen feil om han lærer av de. Per nå har vi Moe som aldri lærer,Jonassen likeså.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Vi kan håpe at Zinckernagel er god, men han var bare på benken i Sønderjyske. Det jeg har sett, er positivt, men duellspillet, løpsviljen og skuddkraften er likevel spørsmålstegn
.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Hvis Zinkernagel skal erstatte Moberg får vi jo ei midtbane uten noen som tar returløp og dueller.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G har hentet 6 spillere til denne sesongen. Popovic som foreløpig ikke ser bedre ut enn de vi har/hadde. Isidoro som ikke makter å utkonkurrere Jacobsen. Steen som foreløpig har trent så vidt på ordentlig, og som spiller mindre enn Lode som B/G hadde "sendt avgårde". Kupen som ikke holdt mer enn en måned, og Herrem som ikke ser ut til å kunne utfordre Opseth. 6 spillere og fortsatt er det OBOS-laget som spiller ute på banen! Er det noen som trodde at det skulle holde mot gode eliteserielag, selv om vi kan håpe at Zinckernagel gjør underverker.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Litt off topic siden "vann under brua" osv, men vil nevne at Daniel Berntsen flere plasser nevnes som dagens beste på TILs lag.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Er det overraskende for noen at Bjørkan ikke klarer å vurdere om en spiller har kvaliteter eller ikke? Vi spiller for andre sesong på rad med Brede Moe som fast stopper!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Veeel. Jeg hadde det ganske ensomt i klubben "vi-som-vil-ha-Berntsen-til-Glimt". Det var vel omtrent bare jeg, mortsto og ecke. Så det er strengt tatt flere enn Bjørkan som sliter med vurderingsevnen...
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Det som skremmer meg mest er at de såkalt 'gode' og etablerte spillerne som svikter. Opseth ser vi mangler eliteserietempo. Det er umulig å spille ball i bakrom for at Opseth skal rekke den. Så mener jeg at Angel viser at han også sliter i toppdivisjonen som mange mente han ville gjøre. Han spiller på for små marginer og i går var 2-3 nesten ulykker der med tversoverpasninger. Så er TO ute av form. Brede Moe har teknikk som ikke holder mål. Jonassen har vi diskutert. Så er unntaket Jacobsen som står fram og spiller sikkert og er i god form. Bjørnbak er alltid solid. Saltnes og Moberg mangler også tempo. Da blir det opp til ungutta og den nye som Layouni å ta ansvar. Jeg vil gi laget en ny sjanse mot ODD før jeg konkluderer, men det vi så i går var skremmende, men det jeg så av ODD og RBK i går var ikke noe bedre. Enig med Ecke at årets signeringer unntatt dansken har vært en fiasko(unntatt skaden til Kupen som bare er et uhell).
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Larsson wrote: Tue Apr 03, 2018 7:29 am Veeel. Jeg hadde det ganske ensomt i klubben "vi-som-vil-ha-Berntsen-til-Glimt". Det var vel omtrent bare jeg, mortsto og ecke. Så det er strengt tatt flere enn Bjørkan som sliter med vurderingsevnen...
Banens beste i en kamp TIL tapte... Sier vel ikke all verden.
I tillegg var han ubrukelig i VIF, hvor til og med Abdi var bedre. Ellers takk...

Ellers må Lode få tilbake midtstopperplassen. Han er mer "no-nonsense", og har en litt mer offensiv og uredd stil.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Er vel som tidligere sagt overasket over signeringen til en 'skadet' islending' som også var skadet før Glimt signerte i fjor, i tillegg til Herrem 'En ny Martin Wiig'. Håper bare at vår danske venn slår til, kanskje han til og med kan utfordre slik at Hauge går inn som spiss og han på høyre flanke?. Enig at Lode bør få sjansen nå og at Bjørkan tar backplassen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Mye krisemaksimering og stempling av at spillere er for dårlig her :) Ecke har et poeng i at nysigneringene ikke bidrar - det er et problem. Å stemple alle andre som svake når det er en dårlig LAGINNSATS i 2 kamper blir vel å ta litt hardt i.

Først vil jeg se et trenerteam som fungerer (kanskje Bjørkan på tribunen, assistent inn?), og som klarer dyrke spillere der de er gode. Så får vi håpe at det gis rom for å spille seg inn på laget ved å jobbe knallhardt på trening.
Una mas cerveza.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

G-s-enz wrote: Tue Apr 03, 2018 6:05 am Er det overraskende for noen at Bjørkan ikke klarer å vurdere om en spiller har kvaliteter eller ikke? Vi spiller for andre sesong på rad med Brede Moe som fast stopper!
Han fikk de siste fem kampene i fjor etter at opprykket var klart, og hadde da ikke spilt kamp siden juli 2016. Å si at han spiller fast stopper for andre sesong på rad er småsnedig å påstå.

At han bør få noen kamper på benken nå er jeg derimot enig i. Bjørnbak og Lode fremstår som et mye bedre stopperpar enn det Bjørnbak og Moe gjør.
Post Reply