Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Post by XuliX »

Trapattoni wrote:
Mitt hjem er på Aspmyra wrote:Synd at ikke trenerne leser på dette forumet.
Vet du at trenerne ikke leser på dette forumet? Og om de ikke gjør det, så tror jeg de finner info. om mulige nye spillere uansett.... :wink:
Lagoppstillingen blir bare mer og mer som forventet av supoorterne, så hvorfor ikke? :?
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

tomath wrote:Lurer på om det kan være aktuelt for Glimt å gi denne Marek Borowski (var det ikke det han het) et nytt prøvespill når overgangsvinduet nærmer seg?
Ja eller Petr Mikolanda som ble fristilt av West Ham nå i sommer. http://www.4thegame.com/club/west-ham-u ... landa.html

Spilte på Tsjekkias U21-landslag så sent som i fjor høst.

Jeg er nå i grunnen spent på om det er penger til å hente noe som helst i overgangsvinduet i sommer. Det var jo antydet at det var penger til en spiller til i vinter, men så spørs det da om de fremdeles er der. Jeg føler at det er på spissplassen det er mest prekært. Jeg tror ikke alternativene er gode nok på den plassen hvis Sakk skulle bli skadet eller suspendert. Men hvis vi skulle hente inn en spiss til, synes jeg det bør være en som kan gjøre en jobb fra dag en, og ikke en talentfull ungjypling som trolig blir god om 2-3 år. slike spisser har vi jo allerede i klubben.

Hvis det er planer om å hente inn en spiller i sommer, håper jeg man jobber med det nå, og ikke venter til overgangsvinduet har åpnet. I fjor tok det jo usigelig lang tid, mens noen av konkurrentenes nyervervelser banket inn mål fra første kamp.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Larsen wrote:Akwa? han som hadde ryktet på seg for å være mer glad i å feste enn å trene?
Han ja...

1. Han er utenfor EU, vi har som kjent to Amerikanere i klubben.

2. Han ble sparket fra klubben sin i Qatar fordi han festet mer enn han trente
Han får en ball...
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

jonsnow wrote:1. Han er utenfor EU, vi har som kjent to Amerikanere i klubben.

Du meine vel to Søramerikanere eller to Costarikanere :mrgreen:[/quote]

Søramerikanere er amerikanere de og...
Han får en ball...
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Vet at vi ikke trenger en keeper, men så kampen mellom New Zealand og Brasil før VM og keeperen til New Zealand var klubbløs og vartet opp med flere meget gode redninger.... Tror han het Moore eller noe slikt

Horn er ikke den beste, Kolstad bør snart innse at han ikke er god nok..
Han får en ball...
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Glimt-fan wrote:Vet at vi ikke trenger en keeper, men så kampen mellom New Zealand og Brasil før VM og keeperen til New Zealand var klubbløs og vartet opp med flere meget gode redninger.... Tror han het Moore eller noe slikt

Horn er ikke den beste, Kolstad bør snart innse at han ikke er god nok..
Nå tenkte jeg ikke på at han og er selfølgelig utenfor EU :oops:
Han får en ball...
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Post by liverglimt »

Glimt-fan wrote:
Glimt-fan wrote:Vet at vi ikke trenger en keeper, men så kampen mellom New Zealand og Brasil før VM og keeperen til New Zealand var klubbløs og vartet opp med flere meget gode redninger.... Tror han het Moore eller noe slikt

Horn er ikke den beste, Kolstad bør snart innse at han ikke er god nok..
Nå tenkte jeg ikke på at han og er selfølgelig utenfor EU :oops:
Nå er det akkurat kommet for en dag at denne menneske fiendtlige holdningen som fotballforundet muligens er noe for likestillingsombudet. Så det spørs om ikke det fort kan bli aktuellt med ett par ekstra spiller fra resten av verden. :-)
@liverglimt
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

liverglimt wrote:
Glimt-fan wrote: Nå tenkte jeg ikke på at han og er selfølgelig utenfor EU :oops:
Nå er det akkurat kommet for en dag at denne menneske fiendtlige holdningen som fotballforundet muligens er noe for likestillingsombudet. Så det spørs om ikke det fort kan bli aktuellt med ett par ekstra spiller fra resten av verden. :-)
Men det blir vel neppe aktuelt nå til sommeren?
Han får en ball...
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

Glimt har iflg AN tilbudt LSK like mye som de ga for Olsen.(200.000 i utddanningskompensasjon) Men Lsk har bryskt avslått.

Noe er på gang her også
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Men i alle dager, hvem i Glimt-adm. har vunnet i Lotto? Locos, det er ikke du?

Veldig, veldig spennende at det begynner å skje ting på overgangsmarkedet, hadde strengt tatt ikke forventet meg noe som helst nå i sommer, all den tid jeg var hellig overbevist om at økonomien vår ikke tillot det. Nå ble jeg både glad og litt skeptisk, på samme tid. En grei følelse..
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Hmm, Ernst får ting til å skje!! fine nyheta på en onsdags mårra :wink:
Hadde vore godt med trond olsen i glimt, vi får vent å se... men har på følelsen at dæ kommer inn et par spellera nu i sommer... Spørs kem som må førlat glimt. Hmm, tru korsn dæ går med vår islandske venn som va på prøvespill i glimt... (vil ha en ny spiss)
You'll Never Walk Alone
Champ
Posts: 319
Joined: Thu Mar 18, 2004 12:23 am
Location: Bodø

Post by Champ »

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves............... :D
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Post by Sven-Rune »

Trenger vi en sutrepeis som stikker av med halen mellom beina når han ikke får det som han vil?
Trenger vi en tøffel som skal reise etter en samboer som virrer hit og dit uten å komme igang med sine planer?
Trenger vi en fyr som løper og løper uten "å komme til døra?"
Nei, gi oss en spiss med baller!
Gi oss en spiss som vil blø for klubben og den drakta han faktisk har på seg!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
silje
Posts: 350
Joined: Tue Jan 25, 2005 12:00 pm
Location: Mitt hjerte i Stamsund men resten i Bodø :)

Post by silje »

Sven-Rune wrote:Trenger vi en sutrepeis som stikker av med halen mellom beina når han ikke får det som han vil?
Trenger vi en tøffel som skal reise etter en samboer som virrer hit og dit uten å komme igang med sine planer?
Trenger vi en fyr som løper og løper uten "å komme til døra?"
Nei, gi oss en spiss med baller!
Gi oss en spiss som vil blø for klubben og den drakta han faktisk har på seg!
Kun ikkje ha sagt dæ bedre :D
Mæ KNALL gult hjerte og bil!
I medgang å motgang!

Medlem av STAMSUND fan club og the muskutøs :)
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Sven-Rune wrote:Trenger vi en sutrepeis som stikker av med halen mellom beina når han ikke får det som han vil?
Trenger vi en tøffel som skal reise etter en samboer som virrer hit og dit uten å komme igang med sine planer?
Trenger vi en fyr som løper og løper uten "å komme til døra?"
Nei, gi oss en spiss med baller!
Gi oss en spiss som vil blø for klubben og den drakta han faktisk har på seg!
hmm når blei vi i posisjon te å velg nån som e bedre??? you tell me...
You'll Never Walk Alone
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Post by liverglimt »

talfh wrote:
Sven-Rune wrote:Trenger vi en sutrepeis som stikker av med halen mellom beina når han ikke får det som han vil?
Trenger vi en tøffel som skal reise etter en samboer som virrer hit og dit uten å komme igang med sine planer?
Trenger vi en fyr som løper og løper uten "å komme til døra?"
Nei, gi oss en spiss med baller!
Gi oss en spiss som vil blø for klubben og den drakta han faktisk har på seg!
hmm når blei vi i posisjon te å velg nån som e bedre??? you tell me...
Hvis vi skal stå med lua i hånda og være glad for de spillerne som kommer uten å kreve noe tilbake så kan vi bare legge ned hele elitesatsingen.
@liverglimt
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

trur ikkje dæ blir å skje igjenn... å sånn som glimt va i fjor med intern uro osv, så e dæ ikkje så rart enkelte så sin mulighet når de fikk tilbud! skriv 4 års kontrakt med gutten med nye forhandlinge etter 2 år, vest dæ sku vær aktuelt... vil han då f.eks ikkje skriv under så selg han FØR han blir bosman spiller
You'll Never Walk Alone
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Å skaffe Trond Olsen til Glimt igjen kan ikke skade oss. Beløpet det her er snakk om kan ikke være så veldig mye. Selvfølgelig kan LSK sette seg på bakbena, men hvorfor skulle de det?

Å få inn en 4.keeper kan heller ikke være til stor skade. Husker fortsatt Sørlies kamp på Lerkendal for 2 år siden. En enorm forestilling som få av våre keepere kunne vartet opp?

Å ha en stall som oser av raske vinger, en midtbane som er overbefolket og keepere med lang Eliteserieerfaring kan ikke skade oss i racet om å nå opprykksplassene.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

dalers wrote:Å skaffe Trond Olsen til Glimt igjen kan ikke skade oss. Beløpet det her er snakk om kan ikke være så veldig mye. Selvfølgelig kan LSK sette seg på bakbena, men hvorfor skulle de det?
De har vel strengt tatt allerede satt seg på bakbena da de sa nei, Fjørtoft uttalte at ingen forsvinner før tidligst i August:
Det kommer ikke til å forsvinne en eneste spiller fra oss i juli. Vi skal forhåpentligvis spille ni kamper i juli og trenger alle spillerne. Slike kampprogram er en av grunnene til at vi ønsker en stor stall, sier Fjørtoft til rb.no.
Link:
http://www.fxt.no/tippeligaen/lillestro ... 652004.ece

Fant forøvrig denne på isbergetsforum:
Karl Marx wrote:Ifølge kilder i næringslivet i Bodø, er Trond Olsen enig med Glimt om betingelsene for en overgang til Bodø/Glimt. Glimt har tatt kontakt med sine sponsorer får å få på plass finansieringen.
Glimt har vel ikke akkurat flust med penger å hente ut av næringslivet i Bodø, så hvis Tromsø kjenner sin besøkelses tid her kommer de raskt på banen og prøver å kuppe han.

Har også hørt rykter om at han ønsker seg til Bodø fordi samboeren studerer her, hun hadde egentlig planer om å studere i Oslo men de gikk i vasken. Hvis dette er tilfelle så må TIL sørge for å fikse et ordentlig studietilbud til dama, så gutten kommer til rett klubb.
Link:
http://www.isbergetforum.com/forum/view ... start=1040

Utover at det er noe urovekkende at Tilhengere sitter på sånne opplysninger så hadde det jo unektelig betydd trøbbel for adeccoforsvarere dersom Olsen igjen akslet Glimt-drakta. Men før noe sånt skjer må nok næringslivet hoste opp mer kroner skal Lsk akseptere. Når man så tenker på at Glimt risikerer 2.div på grunn av økonomien så håper jeg bare at man vet hva man gjør.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Larsen wrote:Utover at det er noe urovekkende at Tilhengere sitter på sånne opplysninger så hadde det jo unektelig betydd trøbbel for adeccoforsvarere dersom Olsen igjen akslet Glimt-drakta. Men før noe sånt skjer må nok næringslivet hoste opp mer kroner skal Lsk akseptere. Når man så tenker på at Glimt risikerer 2.div på grunn av økonomien så håper jeg bare at man vet hva man gjør.
For å si det sånn; dersom næringslivet i byen er med på å finansiere et kjøp av Trond Olsen, så nærmest "forlanger" jeg at det samme næringslivet også gjør alt som er mulig for å sikre klubben ny lisens. Bruker næringslivet penger på spillere nå, mens de kaster inn håndkléet i forhold til ny lisens til høsten, så vet jeg ikke om jeg kommer til å le eller gråte. Forhåpentligvis får jeg aldri vite svaret på det...

Jeg har skrevet mitt om Trond Olsen, men vil han tilbake og kan bidra til at vi rykker opp i høst, så er han selvsagt hjertelig velkommen tilbake.
Last edited by Trapattoni on Wed Jun 14, 2006 11:53 am, edited 1 time in total.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Trapattoni wrote:Jeg har skrevet mitt om Trond Olsen, men vil han tilbake og kan bidra til at vi rykker opp i høst, så er han selvsagt hjertelig velkommen tilbake.

Dette gjelder for mitt vedkommende også :!:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Post by Kesseboy »

Dersom Trond Olsen er i virkelig slag, så tror jeg fortsatt ikke han er enormt mye bedre enn f.eks. en Tani Stafsula i slag. Og Olsen var ikke akkurat i slag størstedelen av fjoråret. Ser at Strømsgodset kan være i ferd med å handle inn Peter Kovacs (hva skal de med ham?), og tenker at Glimt heller burde prøve seg på ham, f.eks, eller en eller annen som blir overtallig i Godset. For noen må jo bli overtallig, som Finstad, Huusko eller Rnkovic.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Kesseboy wrote:For noen må jo bli overtallig, som Finstad, Huusko eller Rnkovic.
Huusko er en spiller jeg har stor sans for. Synes rett og slett han er god!
Post Reply