Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tenkte mer som i andre sesong i Eliteserien,men ser det gikk litt fort i svingene der :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg ser at Brann-treneren flørter med Christian Eggen Rismark. Det er en spillertype som gjerne kunne vært i B/G. Høyde og venstrefot er akkurat det B/G trenger
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Han spiller jo pdt på ett bedre lag så usannsynlig nå. Men om Ranheim går ned,absolutt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Kanskje B/G skal se etter ledige "Leke James"? Da finnes det trolig flere i denne store verden som er god nok til å styrke sentrallinjen; midtstopper, anker, spiss?
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Han er vel på vei til Molde nå,hadde forsterket oss selvsagt.

Blir spennende å se hva vi gjør dersom vi ligger godt i sumpa når neste overgangsvindu åpner. Sist var det jo fullstendig panikk.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Når jeg ser at Molde har hentet Leke James som kontraktsløs, undres man om det ikke finnes en slik spiller som B/G bør hente. Kupen er borte denne sesongen, Herrem er småskadet og dårlig trent, og Opseth ser vi hver helg hva han ikke får til. B/G trenger ny spiss. Jeg har fulgt med en spiss fra Togo, siden han var her på treningsopphold i 2013, Francis Koné. Nå er han kontraktsløs!! https://www.an.no/glimt/nytt-fjes-pa-gl ... 33-6769334

Francis Koné var tilgjengelig for B/G i 2013, men ble for dyr, men prisen er blitt lavere og lavere etter vandringen fra portugisisk fotball til ulike østeuropeiske klubber, før han nå tilsynelatende er kontraktsløs. Jeg ble imponert da han satte Sane på plass i løpsdueller og kroppsdueller. Jeg tenkte da at dette måtte være den "perfekte" møtende spissen for B/G, og det har jeg tenkt siden, og til en pris som ikke kan være avsindig.

Koné virket som en flott fyr, hyggelig og imøtekommende, og han ble også tildelt "FIFA Fair Play Aaward" da han reddet en spiller som svimte av under en kamp.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Han burde være interessant for klubben, men det spørs vel om man ikke har bundet seg til masta med signeringene av Kupen, Herrem og Zinkernagel, samt forlengelsene med Drage og Layouni. Kan man forsvare, rent driftsøkonomisk, å hente enda en offensiv spiller?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G har nok ikke noe valg! "– Når vi kommer fra den sesongen vi gjorde i fjor, som OBOS-ligaens mestscorende gjennom tidene ... jeg må innrømme at det er litt overraskende, melder Glimt-treneren." (VG 30.04.) Knutsen sier videre at man ikke kan skylde på uflaks. Jeg håper virkelig at B/G erkjenner både de kortsiktige og langsiktige utfordringene, og allerede nå ser at de trenger en ny spiss, dersom de skal konkurrere om plasser oppover på tabellen. Trygg plass, faktisk 8. plassen, var årets ambisjon da årsmøtet ble presentert planene for sesongen. Da må de ha ny spiss.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Helt enig Ecke. Glimt glemte å se bak resultatene i fjor spesielt mot god motstand. Det var skremmende saker i fjor mot Ranheim og Sandnes/Ulf både hjemme og borte. Slik jeg husker 2017 så var Opseth og Glimt veldig gode mot dårlig motstand(unntatt Elverum i cupen), men sleit veldig når Glimt møtte gode lag. Vi kan selvfølgelig håpe og tro men hvor lenge skal vi gjøre dette?. Et spillermål på syv kamper for Opseth, samt en straffe og en straffemiss. Hans tempo og dårlig forflytning kan det ikke endres på. Han er god i boks hvor det kjempes og slåss, men i eliteserien møter han midtstoppere som egentlig avkler Opseth. Derfor ropte jeg hurra da Kupen ble signert, men han har vi ikke lengre så vi er på bar bakke.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Michael Karlsen i Ranheim har kontrakt ut sesongen. Gitt at vi klarer å berge plassen, er han noe for oss?
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Sitat vår dagmamma (Ranheimspatriot som går på alle kamper), etter kampen mot Molde: "De jobber og springer som gale alle sammen! Untatt Michael Karlsen, da" :-D
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Med medspillere som jobber og springer som gale har han bare scoret tre mål ser jeg nå. Blir vel ikke lettere på et lag hvor medspillere ikke evner og/eller gidder.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Fra Ranheim hadde jeg heller sett for meg indreløper Kristoffer Løkberg som en aktuell spiller. https://www.adressa.no/100Sport/fotball ... 5510b.html
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Ranheim er vel kanskje den dyreste klubben å kjøpe fra per d.d., sånn mtp hva man får?

Merk også at Ranheims suksess kommer ikke fra å hente eksepsjonelt gode talenter, men å være ekstremt tro mot å skape samhold og en sunn vinnerkultur innad i laget. Dette er det jobbet svært konkret med over flere år, og er det som har skapt resultatet man ser i dag. Hvem som helst derfra inn i dagens Glimt ville dalt i prestasjon på banen.
Una mas cerveza.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Noen rykter...? ;)
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Skal vi tippe sommervinduet blir svært stille for vår del? Ingen spillere har vært så gode at de blir snappet opp. Vi har på papiret god dekning alle plasser, selv om vi forumister ikke mener alle holder mål. Skulle gjerne hatt inn en bedre spiss, men med Herrem som backup, og Kupen som har kontrakt også neste år, så tipper jeg Glimt satser på at det vi har skal være godt nok utover høsten.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Tipper at Glimt leier inn en spiss resten av 2018. Neste år er Kupen tilbake.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Playmaker wrote: Wed May 30, 2018 6:24 pm Noen rykter...? ;)
Ja, hvis det er rykter du vil ha så mener jo enkelte at det var Glimt Ronaldo hintet til etter CL-finalen :glimt :skål :glis
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Ser for meg det blir rolig, ja. Glimt har på mange måter bundet seg litt til masta nå.

Vi har to jevngode keepere, der den ene helt sikkert koster litt mer enn han smaker. Ingen keeper inn.
Vi har en solid høyreback i Isidoro, en lovende venstreback i Bjørkan, en god erstatter i Jacobsen, og skyteskiva Jonassen som gjør gode kamper fra tid til annen. Ingen back inn.
Vi har nærmest en overflod av midtstoppere. Ingen stopper inn.
Vi kunne gjerne trengt en mer dominerende sentral, men vi har en dyr mann der. Ingen sentral inn.
Vi har så mange kantspillere og indreløpere at det halve bokstavelig talt kunne vært nok, hvorav én er ei dyr nysignering. Ingen indreløpere eller kanter inn.
Vi har en spiss som ser ut til å ha ubegrensa tillit, og en annen som bare får spille to minutter pluss tillegg. Attpåtil har vi skadde Kupen og en utlånt Hanssen. Tror, som Knuta, at innleie av en spiss er det eneste veldig sannsynlige.

Alternativt kan det jo være at f.eks. Popovic forsvinner tilbake til Serbia, og da vil vi vel hente inn en ny keeper. Ut over det ser jeg ikke for meg de store bevegelesene. Lar meg gjerne overraske positivt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Er det 26 spillere vi har i A-lagstroppen nå? Det burde i så fall bety at noen bør ut før vi henter flere. Jeg synes, som jeg har sagt før, at vi sprer pengene litt for mye på en stor stall av jevngode spillere. Slankere stall, med flere "topper", og så gi unge spillere sjansen om det oppstår skader.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg håper at B/G viser litt initiativ til å styrke laget i vinduet, og ANs liste over tilgjengelige Bosmanspillere er en god start. (https://www.an.no/glimt/asker/eliteseri ... 5-4-792795)

Verken Peter Orry Larsen eller Kristoffer Løkberg synes kanskje at B/G er et steg opp, men fast plass for Larsen og full lønn til Løkberg er kanskje noe. Erling Knudtzon hadde vært et scoop for et B/G med kantspill, men derfor er han trolig uinteressant.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg ser at Brann har kommet med 300.000 for Løkberg. Da kan til og med B/G slåss om spilleren! https://www.nettavisen.no/sport/fotball ... 04060.html
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Reserve på Brann og fast plass i Glimt. Men Glimt kan nok ikke matche lønnsnivået i Brann.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Solskjær og Molde sikler på Knudtzon... i tillegg skal han være lysten på et utenlandseventyr. Aldri i verden at han hadde vurdert Glimt. Dessverre.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Vi trenger vel en spiss på utlån ut 2018, i 2019 er Kupen tilbake. Vi må nok til Sverige eller Øst-Europa for å finne en brukbar kandidat til utlån , hvis ikke RBK er behjelpelig med noen som spiller lite. Er redd for at dersom noe ikke gjøres på dette punktet kan det ble skjebnesvangert for Glimt.
Post Reply