Junior-NM: Cupkamp i dag, søndag 11.06.06

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
btk
Posts: 118
Joined: Thu Aug 19, 2004 10:25 am
Location: Stavanger

Junior-NM: Cupkamp i dag, søndag 11.06.06

Post by btk »

I dag, søndag 11.06.06, tar Glimts juniorlag i mot KIL\Hemne - moderklubben til Erik Hoftun - til cupkamp på Aspmyra Stadion klokken 16.00. Det ryktes om to gode juniorlag i form, fint vær og et glimrende underlag - tre faktorer som nok resulterer i en god kamp :)

Oppfordrer alle Glimt-supportere til å ta turen og støtte opp rundt klubbens unge talenter!
-- btk
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Gratis? ;P
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hmmm...Nederland eller kamp på aspmyra...vanskelig faktisk.. blir det servert kaffe mon tro? :)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Da blir det en omgang med nederland så stikker jeg på myra, fin dag for å se litt fotball på aspmyra :)
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Larsen wrote:Da blir det en omgang med nederland så stikker jeg på myra, fin dag for å se litt fotball på aspmyra :)
Samme her, gleder meg til å se juniorkamp.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Uffuffuff og huff!
Tre mann kan slå seg på brystet etter dagens kamp og si at de gjorde sitt for å vise seg fram. Stefan Johansen (G15), Anders Karlsen og Anders Konradsen. Resten var himmeldårlige greier. Gidder ikke skrive mer om det. Såklart taper man når man mister ballen og tar hoftefeste og GÅR tilbake. Hvis det ikke ringer bjelle nå er det noe alvorlig galt!

La forøvrig merke til en av Kil/Hemne som falt i smak for min del. Den venstre stopperen (nr 3) hadde god kontroll på alt og ryddet unna. En fantastisk god fotballspiller som det kan komme til å bli noe stort av.

Herregud altså...
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by Gule Ørn »

Hva ble score'n?
Ball?
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

Rævdårlig av Glimt rett og slett.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

0-7 ble score'n ....

Det var en surrealistisk kamp, synes Glimt eide større delen av kampen og Kil/Hemne scoret...
Siste 4 skuddene gikk forøvrig i mål..2 som Vangen BURDE ha klart å avverga med tanke på at de gikk rett på han, en men, det hadde ikke vunnet kampen.
Venstrebacken på Glimt var et konstant trussel for seg selv, ellers så det ut som folk sleit med samhandling.

Hva for nummer hadde Konradsen og Johansen, SH?

Bård Tommy Karstensen klarte forøvrig og dra på seg 2 helt unødvendige kort, kjefting/usportslig og spenne bort ballen i protest..rødt kort og dusjen.

Øyeblikket: Glimts nr 10 skader seg midt på motstanderens banehalvdel..blir liggande..kommer seg såvidt opp og dommeren kommer loffende 3 meter bak og lurer på om det går bra..nr 10 småjogger mot 16 meteren og da klikker dommeren BLÅSER og gir Glimtspilleren TILSNAKK for at "han ble skada" ;P
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Om resultatet ikke var slik man kunne ønske så var det nå artig å være på kamp likevel. Kil/Hemne scoret på stort sett det de hadde av sjangser. Nærmest utrolig at ikke Glimt scoret på noen av de sjangsene de hadde utover andre omgangen, selv med en mann mindre så kom de til store sjangser.

Den keeperen Kil/Hemne satt innpå etterhvert var...ehm..røslig :wink:
Panzer
Posts: 748
Joined: Tue Mar 15, 2005 11:41 am
Location: Bodø

Post by Panzer »

Larsen wrote:Den keeperen Kil/Hemne satt innpå etterhvert var...ehm..røslig :wink:
Ruslebiff?
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Off topic, men jeg var på en juniorcupkamp en gang midt på 80-tallet. Det var den sesongen vi kom til finalen og tapte 0-3 for LSK på Aspmyra. Ørjan Berg spilte på laget den gangen. Tror det var 8. delsfinalen eller kvartfinalen, ikke sikker på motstander, muligens mot Gjøvik/Lyn eller Eidsfold/Turn. Det var ordentlig kraftig vind og surt og kaldt. Glimt hadde medvind i 1. omgang og hadde tydelig fordel av det. Så kom pausen og spillerne loffet i garderobene. Og hva skjer så i pausen? Jo vinden snur og blåser like kraftig i motsatt retning. Det var noen måpende motspillere som ut på gressmatta på Aspmyra etter pausen, og måtte spille også 2. omgang i motvind.

Off topic som sagt, men fikk bare så lyst å fortelle historien. Jeg syntes det var helt utrolig den gangen.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

mester wrote: Hva for nummer hadde Konradsen og Johansen, SH?
Er ikke sikker på Konradsen nå i farta, men han spilte høyreving, men han trakk mye innover. Johansen hadde nummer 17.

Kil/Hemnes farligste spillere var jo Glimts egne spillere. Noen på dette laget må virkelig ta et tak i seg selv og riste seg ganske kraftig og spørre seg: har jeg det som skal til for å bli fotballspiller?
Synes det hele ble patetisk til slutt.
btk
Posts: 118
Joined: Thu Aug 19, 2004 10:25 am
Location: Stavanger

Post by btk »

Det ble rimelig patetisk, ja. Vi har tre sjanser alene med keeper i løpet av de første fire minuttene uten å score. Så setter KIL\Hemne sine to første - og da er det vel i realiteten avgjort. All ære til KIL\Hemne som var gode, men når vi ikke tør holde i ballen og rett og slett gjemmer oss bort, så går det sånn. Vi burde virkelig slått dette laget, og 0-7 er jo helt latterlig. Tipper sjansestatistikken ligger rundt 15 - 8 i favør oss..

Og all ære til unggutta som kom innpå og sto på :)
-- btk
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

btk wrote:Det ble rimelig patetisk, ja. Vi har tre sjanser alene med keeper i løpet av de første fire minuttene uten å score. Så setter KIL\Hemne sine to første - og da er det vel i realiteten avgjort. All ære til KIL\Hemne som var gode, men når vi ikke tør holde i ballen og rett og slett gjemmer oss bort, så går det sånn. Vi burde virkelig slått dette laget, og 0-7 er jo helt latterlig. Tipper sjansestatistikken ligger rundt 15 - 8 i favør oss..

Og all ære til unggutta som kom innpå og sto på :)
SH: Da var vel Konradsen nr 20 tipper jeg...

BTK: Jeg tror jeg telte til 11-7 ca..og hvis det var 4 sjangser første minuttene + målet (som vi ikke fikk med oss) så kan nok 15-8 stemme heh..
Hvorfor ble han ene karen bytta ut etter et kvarter, tjue minutt, så ikke skada ut?
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
btk
Posts: 118
Joined: Thu Aug 19, 2004 10:25 am
Location: Stavanger

Post by btk »

mester: Han bommet to ganger alene med keeper, og ble nok litt preget av det utover kampen..
-- btk
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

btk wrote:mester: Han bommet to ganger alene med keeper, og ble nok litt preget av det utover kampen..
Jøss, første gang jeg opplevd det..med andre ord.

Hva ble sagt til dommeren som gjor at det gule kom opp da?
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
btk
Posts: 118
Joined: Thu Aug 19, 2004 10:25 am
Location: Stavanger

Post by btk »

Vel, han viste jo gjennom kampen at han komplett mangla fotballforståelse, blant annet ved å dømme corner etter at deres spiss avslutta utenfor etter et innlegg og ALLE deres spillere løper hjemover. Når så Lars Skarbøvik finter ut en av deres spillere, slår tunnell og prøver å løpe rundt en spiller som obstruerer ham - og dermed skaller hodet i ribbeina hans slik at han får vondt - og dommeren mener dette er frispark MOT oss på 0-2, så er det jo vanvittig irriterende. Så jeg sa rimelig klart ifra... Helt greit gult kort. Det andre er jo omtrent enda mer imponerende, Tobias Trones prøver å vinne ballen fra en KIL\Hemne-spiller som er mer opptatt av å dytte ham vekk og bryr seg filla om ballen som ligger to meter unna mens han holder Tobias på avstand. Jeg løper og tar ballen, og dommeren dømmer frispark.... Kombinert med at vi spilte latterlig dårlig og ligger under 5-0, så sparka jeg vel rimelig lett ballen vekk, sa et par velvalgte gloser til dommeren før jeg gikk av bana før jeg så noe rødt kort.. Unnskylder det på ingen måte, men kan ikke si at jeg angrer.
-- btk
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

btk wrote:Vel, han viste jo gjennom kampen at han komplett mangla fotballforståelse, blant annet ved å dømme corner etter at deres spiss avslutta utenfor etter et innlegg og ALLE deres spillere løper hjemover. Når så Lars Skarbøvik finter ut en av deres spillere, slår tunnell og prøver å løpe rundt en spiller som obstruerer ham - og dermed skaller hodet i ribbeina hans slik at han får vondt - og dommeren mener dette er frispark MOT oss på 0-2, så er det jo vanvittig irriterende. Så jeg sa rimelig klart ifra... Helt greit gult kort. Det andre er jo omtrent enda mer imponerende, Tobias Trones prøver å vinne ballen fra en KIL\Hemne-spiller som er mer opptatt av å dytte ham vekk og bryr seg filla om ballen som ligger to meter unna mens han holder Tobias på avstand. Jeg løper og tar ballen, og dommeren dømmer frispark.... Kombinert med at vi spilte latterlig dårlig og ligger under 5-0, så sparka jeg vel rimelig lett ballen vekk, sa et par velvalgte gloser til dommeren før jeg gikk av bana før jeg så noe rødt kort.. Unnskylder det på ingen måte, men kan ikke si at jeg angrer.
Hehe..du hadde nok fått gult uten å sagt noe forsåvidt. Må si vi sa samme sak på tribuna på to av de nevnte situasjoner, spesiellt den med cornern ... MEN viktig å ikke la seg irritere av den grunn, selv om det er vanskelig! Jeg ble mest irritert når nr 6 ble "skada" ..og var 3 meter fra sida..da gikk han 2 meter satte seg INNE på banen og ville ha "medical care", det hele endte med at han sto opp etter ca minuttet og spilla resten av kampen, da kom det en liten "ikke spring å blås i villa.." sang fra tribuna. Værste jeg vet, spillere som later som de er skadde eller har litt vondt og absolutt må legge seg ned, selv om de like gjerne bare kunne gått ut på sidelinja om de virkelig TRENGTE "medical care" ...dummeste regelen som er forandra på...mye bedre før da det kun blåstes om noen VIRKELIG var skada, og var de litt skada så "limpet" de ut over linja og lege/massør sprang rundt og fiksa på de under spillets gang :P
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
btk
Posts: 118
Joined: Thu Aug 19, 2004 10:25 am
Location: Stavanger

Post by btk »

Synes utdragning av tid har blitt en del av gamet, og spillere som gjør det irriterer meg egentlig ikke så mye i den grad alle gjør det. Det er verre med dommere som ikke slår ned på det..
-- btk
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

btk wrote:Synes utdragning av tid har blitt en del av gamet, og spillere som gjør det irriterer meg egentlig ikke så mye i den grad alle gjør det. Det er verre med dommere som ikke slår ned på det..
Ja, men denne situasjonen var så tidlig at det snarere gikk i "au au jeg har så vondt stakkars meg.."
At de uthaler tid er egentlig ikke hva jeg blir irritert over..det var liksom en del av gamet at om du skada deg så var det bare å lappes sammen, bytte eller fortsette spille, nå er det rulle rundt i gresset, drikke 3 liter vann, og så er du HELT frisk. All respekt til de som virkelig ER skadet, men enten så er du skada eller ikke...i VM igår var det helt sinnsykt godt å høre svensk kommentator si under Trinidad-Sverige kampen ..."jaja, der ser vi, så skada var han..." når en spiller rulla en halvtime, fikk behandling for å så springe ifra Sveriges forsvar på venstrekanten sekundene etter...
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Kan komme med en innrømmelse. Larsen, dalers og mester satt store deler av kampen og lurte hva resultatet var siden vi ankom litt sent. Til slutt skjønte vi at det neppe endte med seier.... 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply