Ørjan flytter hjem!!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
benjoh
Posts: 382
Joined: Tue Jun 14, 2005 9:16 pm
Location: Dønna

Ørjan flytter hjem!!

Post by benjoh »

Ørjan flytter hjem, men skal pendle mellom bodø og trondheim...
dette sa han til adressa. - Det er kun Rosenborg det eventuelt blir mer fotball i for meg. Jeg utelukker alt annet, deriblant Bodø/Glimt, sier Berg til adressa.no.

Så vi får vell ikke se han i glimttrøya mer :(
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

Hørte det nettopp på nyhetan. Like greit at han ikke kommer i glimttrøya.
ARGH!
Lars Hasvoll Bakke
Polemikonstabel
Posts: 946
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:33 pm
Location: Oslo

Post by Lars Hasvoll Bakke »

Flott. Da slipper jeg en til spiller å ignorere på hjemmekampene.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Aldri en dag uten minst en god nyhet for Glimt :wink:

Kan ikke skjønne hva vi skulle gjort med en gammel skadeplaget mann i det nye, unge, spennende samba-Glimt.
User avatar
benjoh
Posts: 382
Joined: Tue Jun 14, 2005 9:16 pm
Location: Dønna

Post by benjoh »

nei det er nokk sant det :D han er og blir en Rbk gutt
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Post by Sven-Rune »

benjoh skrev:
Ørjan flytter hjem
Spør du meg, flytter han hjemmefra!
Da han etter n'te gang misbrukte Glimt for å få best mulig kontrakt med rosensorg, ble han i mine øyne nedgradert til trønder!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Ørjan Berg var en god spiller, men hans sorti her i gården blir ikke glemt med det første.
http://www.glimt.no/wips/189056497/modu ... 0artikkel/

At Ørjan flytter til Bodø fordi han er skadet og at barna hans skal begynne skole er da ikke noe å lage en tråd om i B/G-rommet. Overfør denne til "Smått og stort" heller 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Mrbond
Posts: 441
Joined: Fri Aug 05, 2005 3:59 pm
Location: @ the Green Ass

Post by Mrbond »

I medgang...OG motgang!
Vi ska vinn Adecco!! Vesst faen skal vi det!!
*MEMBER #47 OF DGH*
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

dalers wrote:
Ørjan Berg var en god spiller, men hans sorti her i gården blir ikke glemt med det første.
http://www.glimt.no/wips/189056497/modu ... 0artikkel/

At Ørjan flytter til Bodø fordi han er skadet og at barna hans skal begynne skole er da ikke noe å lage en tråd om i B/G-rommet. Overfør denne til "Smått og stort" heller 8)
Helt enig! Gamle folk som flytter til Bodø er da ikke en nyhet som har med Glimt å gjøre..
Kakemonsteret
Posts: 533
Joined: Sat Feb 21, 2004 2:00 am
Location: Mørkved

Post by Kakemonsteret »

han e nu bra sjølvgod som faktisk tror glimt vil ha han...
-<@Arte Et Labore@>-
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Ørjan hvem? :?
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
madbertha
Posts: 377
Joined: Sun Apr 24, 2005 5:26 pm
Location: Stavanger
Been thanked: 2 times

Post by madbertha »

Får bare håpe at ikke RBK kommer med bartene sine og skal ha runar berg nå. Jeg skal infiltrere trønderlag ! (hysj, topphemmelig)
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Lars Hasvoll Bakke wrote:Flott. Da slipper jeg en til spiller å ignorere på hjemmekampene.
Er det andre spillere du ignorer?
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Post by Sebulba »

Hvem trenger vel fiender når man har slike venner i hjembyen. Denne stadige hetsingen av Ørjan er både ufint og ikke så rent lite patetisk. Greit nok at han forlot Glimt i ei knipe, men hvem hadde ikke gjort nøyaktig det samme hvis tilbudet hadde kommet på bordet? Vi snakker her om Norges beste spiller gjennom mange år, hvis han ønsker å bidra til å hjelpe Glimt i fremtiden på en eller annen måte så hjertelig velkommen.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

Norges beste spiller er vel et diskusjonstema, men at han har vært en av de beste e greit nok.

Hjelpe Glimt i fremtiden? Med hva? At han har vært god fotballspiller er ikke ensbetydende med en god trener, han sier til og med selv at han ikke ønsker å være trener.
Mener du at vi skal legge oss på rygg og si ja takk til ethvert engasjement han måtte ønske å ha i Glimt, for at han har vært en god fotballspiller en gang i tida?
Er vel satt på spissen, men høres omtrent sånn ut.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Post by Sebulba »

Ikke for å være stygg, men svaret ditt beviser bare egentlig at du ikke har fulgt med i timen på hvordan Nils Arne Eggen bygget et superlag av stort sett bare gråstein i Trondheim. Faktisk så har det en verdi i seg selv å ha gamle spillere av Ørjans kaliber i systemet som støttespiller til unggutta.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

Sebulba wrote:Faktisk så har det en verdi i seg selv å ha gamle spillere av Ørjans kaliber i systemet som støttespiller til unggutta.
Vi har allerede rutinerte spillere av høyt kaliber i klubben, Hoftun, Berg og Johansen, og jeg tror disse har minst like mye å lære bort.
Runars bror er langt fra god nok til å forsvare en plass i troppen som spiller, uansett tviler jeg på at han noen gang mer kommer til å spille fotballkamp. Du mener ikke seriøst at vi skal ta et vrak inn i stallen?

Andre alternativet da er på trenersiden, som han selv ikke vil. Skal vi da overtale han til å bli trener? Er det noe som tyder på at han er et stort trenertalent?

Nå er det slik at jeg aldri hadde ønsket ***** inn i klubben uansett om han hadde vært strålende spiller/trener, etter det sviket og den oppførselsen han viste da han forlot, som en 4-åring som løper gråtende ut av butikken for han ikke får isen han vil ha.

Men pr 2006 mener jeg faktisk det er direkte sportslig uansvarlig å få han til klubben, selv om man prøver å legge alle de gode "personlige" grunnene til side.

Heldigvis vil han ikke til Glimt, og det priser jeg meg lykkelig for.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Post by Sebulba »

Du tjongs hadde nok sikkert takket nei til millionlønn i RBK samt mulighet til å spille CL hver høst. Ikke sant?
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

Har aldri vært i den situasjonen, så det vet jeg ikke.
Men jeg håper da virkelig at jeg hadde vært mer redelig enn som så.
Hvis du hadde en jobb, og fikk tilbud om en annen og bedre betalt jobb, hadde du da gått på dagen, sytt som en drittunge og nektet å jobbe ut oppsigelsestida di?
Uansett hvordan man vender og vrir på det, mener jeg at vi overhodet ikke har bruk for han av sportslige hensyn.
At han i tillegg forlot klubben på en måte som har få sidestykker i norsk fotball er en helt annen sak. Tror du skal lese historien en gang til, det var ikke en helt standard overgang for å si det sånn.

EDIT: Bare for å gjøre det klart: Det er ikke det at han gikk til RBK som er problemet, det er måten det skjedde på. Og den måten er fryktelig stygg.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Noen wrote:Hvordan forlot han Glimt da?
Det spørsmålet har vi faktisk fått før i en annen tråd. Los-Loco hadde en grei oppsummering av hva som skjedde. Jeg siterer like godt:
Los-Loco wrote:
tobba1 wrote:
hvordan forlot han glimt :?:
Han var kommet tilbake til Glimt, og var tenkt rollen som "senter" i det laget Glimt skulle bygge opp. På den tiden var han overlegent den beste spilleren på Glimt, og vi hadde naturligvis forhåpninger om å gjøre det svært bra.

Så dro Runar fra RBK til Venezia, og RBK fikk trøbbel med å fylle plassen hans. De henvendte seg da til Glimt, og spurte om å få låne Ørjan i vintersesongen mens de skulle spille CL. Dette var greit for Glimt, og passet Ørjan utmerket. Tross alt skulle CL-kamper hele vinteren være hakket bedre trening enn kamper mot diverse lokale Nord-Norske lag som Glimt normalt spiller mot vinterstid. Ørjan skulle returnere til Glimt når RBK var ute av CL.

Så storspiller Ørjan i CL, og Eggen går tidlig høyt på banen og sier at Ørjan skal bli på Lerkendal. Ørjan selv avviser hele tiden alle spekulasjoner og sier at han har kontrakt med Glimt.

Så, rett før sesongstart, begynner bråket. Da har Ørjan plutselig funnet ut at han har lyst til å bli i RBK, og nekter å returnere til Bodø. Dette er selvsagt ødeleggende for Glimt, som på ingen måte har noen erstatter klar.

Etter mye syting fra Ørjans side blir partene til slutt enige om at Ørjan får bli i RBK. Siden har vi hatt en "never ending story" om Ørjans eventuelle retur til Glimt, hver eneste gang han skulle fornye kontrakten. Ørjan selv har sagt at han gjerne vil avslutte karrieren i Bodø, og at det hadde vært topp å få spille med Runar. Så har han signert for RBK likevel.

Nå er han for dårlig for RBK, og etter min mening har han stått for lenge på perrongen og Glimt-toget er faktisk kjørt.

(Nå er det imidlertid Hoftun som bestemmer spillerkjøp, så vi får se om Hoftun klarer å trylle fram en sykkeldresin til Ørjan, slik at han tar igjen toget med en liten spurt.)
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Post by Novi »

Sebulba wrote:Ikke for å være stygg, men svaret ditt beviser bare egentlig at du ikke har fulgt med i timen på hvordan Nils Arne Eggen bygget et superlag av stort sett bare gråstein i Trondheim. Faktisk så har det en verdi i seg selv å ha gamle spillere av Ørjans kaliber i systemet som støttespiller til unggutta.
Okei, så på arbeidskontrakten til Ørjan skal det stå "støttespiller"? Og arbeidsoppgave "Traske rundt på matta og lire av seg kunnskap"? Kan ikke bare si at han er fin å ha som støttespiller, når han ikke kan spille fotball. Blir en sånn Odd Iversen-greie det der.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

Ørjan flytter faktisk hjem med sine sønner på 8 og 12 år. Det er en grunn til å ta godt i mot ham. Spiller disse fotball og har fått med seg farens talent så er det ikke mange årene før eldstemann kan være aktuell for Glimt (og selvsagt for RBK et par år etterpå).
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply