Kamptråd: Glimt - Pors mandag 9/10 kl 19.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Ola
Posts: 151
Joined: Sun Sep 18, 2005 2:00 am

Post by Ola »

Man bør slutte å fordele skyld til enkeltpersoner - iallefall i de situasjonene som var i dag.
Ok, Sannes lagde frispark ved andremålet, men det kunne jo allikevel vært avverget scoring.

Ved mål 1 er det Miller som spiller opp bakfra med en dårlig pasning som deretter blir sendt ut til kanten som legger inn etter å ha lurt Sannes.

Hoftun gjør også feil som gjør at han må lage frispark i farlige situasjoner. I slutten av kampenkunne han gitt Pors en gratissjanse.

Ser ut som om enkelte har bestemt seg for at Halvorsen og Sannes ikke skal være med...
Noen som er i slekt med Thomas Jacobsen her kanskje :wink:
Ola
Posts: 151
Joined: Sun Sep 18, 2005 2:00 am

Post by Ola »

Nokia wrote:Sannes lager et unødvendig frispark som ender i baklengs nr 2!! Dette holder ikke!!!
Se nærmere på 2-2 scoringen, Olav Råstad header rett ut i beina på målscoreren.
Flere som gjør feil underveis i kampen - men det holder til 4-2 og det skal vi være fornøyd med... Slutt å fordele skyld. Trenerne ser det de behøver å se, de tar ut laget...
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Ola wrote:Man bør slutte å fordele skyld til enkeltpersoner - iallefall i de situasjonene som var i dag.
Ok, Sannes lagde frispark ved andremålet, men det kunne jo allikevel vært avverget scoring.

Ved mål 1 er det Miller som spiller opp bakfra med en dårlig pasning som deretter blir sendt ut til kanten som legger inn etter å ha lurt Sannes.

Hoftun gjør også feil som gjør at han må lage frispark i farlige situasjoner. I slutten av kampenkunne han gitt Pors en gratissjanse.

Ser ut som om enkelte har bestemt seg for at Halvorsen og Sannes ikke skal være med...
Noen som er i slekt med Thomas Jacobsen her kanskje :wink:
Dette var vel et innlegg i dobbeltmoralens ånd. :wink: Dog er jeg ikke så uenig i det du sier om at der er flere som slurver i dag.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Ola wrote:Man bør slutte å fordele skyld til enkeltpersoner
Ola, du Ola. Du er meg en morsom kar. I din iver etter å arrestere andre for å henge ut enkeltspillere, oppfører du deg som en hykler ved å prestere å gjøre det samme selv. Gratulerer!

Kampen var under middels av Glimt, men jeg føler vi har god kontroll hele veien. Spillerne gjorde aldri noe særlig mer enn nødvendig, og det holdt helt inn. Virket også som om vinden gjorde forholdene meget vanskelige. Bortsett fra de to baklengsmålene (igjen på dødball!), så syns jeg forsvaret var meget solid. Hell i uhell at Theting måtte ut, Super-Tom var skuffet over å måtte starte på benken, og kom inn og endret kampbildet. Herlig! Litt synd at både Olsen, Brenes og Hamoud til tider mister både hodet og roen, og velger dårlige løsninger. Luker de vekk dette blir det en stjernetrio! Allikevel er jeg meget fornøyd med alle tre i dag, spesielt Brenes. Og pasningene til Runar Berg - de er ubeskrivelige!

DGH tok seg stort opp i andre omgang, i 1. omgang var det stille og surt. Kanskje tv-nerver? Er forøvrig jævlig spent på TIFOEN!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

talfh wrote:
Taskeladdn wrote: Sannes hadde max uflaks ved målet.. Han traff ballen i duellen.. Men pors spilleren fikk lagt inn alikavel... På innlegget var det mannen til Halvorsen som fikk allt for lett spillerom..
Halvorsen var ikke nær spilleren en gang.. han fikk sette ballen kontrolert i mål... synes ikke sannes gjorde noe verre inntreden en halvorsen
Spilleren som skårer er Runar Bergs mann. Grunnen til at Halvorsen kommer seint inn i duellen, er at han er opptatt med å markere sin egen mann.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
TronEE
Posts: 104
Joined: Mon Jul 25, 2005 12:40 am
Location: Bodø
Contact:

Post by TronEE »

Mendi wrote:Bryne skal få kjørt seg nå. Forhåpentligvis avgir de poeng i Ålesund, men den kampen er etter mitt syn helt åpen.
Så fremst Glimt vinner i Tromsdalen så ser jeg helst at Bryne vinner den kampen mot Ålesund. Det er vår lille sjanse for direkte opprykk.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Taskeladdn wrote:
Ola wrote: Det var Sannes som ikke klarte å stoppen Porsspilleren på kanten ved det første målet. Det foregikk på vår venstre side.
Synes ikke Halvorsen gjorde seg bort i denne kampen. Foretrekker ham foran Jacobsen.
Sannes hadde max uflaks ved målet.. Han traff ballen i duellen.. Men pors spilleren fikk lagt inn alikavel... På innlegget var det mannen til Halvorsen som fikk allt for lett spillerom..

På andre målet e det umuligt å si hvem som skal ha skylda.. Bare dumt å gi det til Sannes pga frisparket... Kenta/Hoftun sin skyld kanskje ? Noen skal uansett klare å komme opp i mannen som skyter..
Sannes kan ikke lastes aleina for det første målet selv om han ble brukt som rundingsbøye. Resten a gutta sto limt til gresset.

Det 2 målet må nok Runar Berg ta skylden for. Han jukser stadig i det defensive og ble straffet for dårlig markering.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Hmfr... FXT imponerer med sine kunnskaper..
http://www.fxt.no/forstediv/article764732.ece
læs den nederste linja..
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

Håper virkelig Aafk vinner kampen mot Bryne. Hvis det skjer, så har vi veldig gode muligheter til å ta kvaliken hjem. Direkte opprykk er såpass usannsynlig at jeg satser ikke kvaliken på den.
Uansett, smakte særdeles godt med tre poeng idag, på ingen måte noen stor kamp av Glimt, men vi var best og tok hjem tre viktige poeng!!

Men var Theting skada? Trodde det var et vanlig bytte, rett og slett fordi det ikke fungerte sånn som det var....Menmen....samme det egentlig, det hjalp i allefall veldig godt å få Høgli på banen synes jeg.

Er det bare jeg som ikke får pokkers FXTV til å fungere??
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

tjongs wrote:Håper virkelig Aafk vinner kampen mot Bryne. Hvis det skjer, så har vi veldig gode muligheter til å ta kvaliken hjem. Direkte opprykk er såpass usannsynlig at jeg satser ikke kvaliken på den.
Uansett, smakte særdeles godt med tre poeng idag, på ingen måte noen stor kamp av Glimt, men vi var best og tok hjem tre viktige poeng!!

Men var Theting skada? Trodde det var et vanlig bytte, rett og slett fordi det ikke fungerte sånn som det var....Menmen....samme det egentlig, det hjalp i allefall veldig godt å få Høgli på banen synes jeg.

Er det bare jeg som ikke får pokkers FXTV til å fungere??
Theting ble skadet i hodet etter en duell. Hadde flimmer i synet så byttet måtte komme.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Theting fikk synsforstyrrelser, kunne han fortelle TV2.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

Okidok, får håpe det bare var noe forbigående da... :roll:
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
sand
Posts: 433
Joined: Tue Mar 01, 2005 9:43 pm

Post by sand »

Kampen i dag er en bekreftelse på:

* Tom Høgli er en selvsagt startmann. Det som skjedde i dag da han ble byttet inn, slik har det vært gjennom hele sesongen. Hoftun/Kenta viser dårlig vurderingevne ved å velge Theting fra start.
* Med Hamoud og Brenes på banen, må Brenes spille spiss og Hamoud på kant.
* Halvorsen gjør lite feil, men bidrar lite fremover.
* Sannes duellerer, men lager utrolig mye farlige frispark. Imingen må
på plass til neste kamp.
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

Imingen bør spill venstre back. Sannes slet skikkelig med farta til Occi....
Og Sannes laga flere frispark i farlig posisjon som et bedre lag enn Pors ville utnytta. Kem som skal vær høyre back er et mer åpent spørsmål.

Jeg synes forøvrig at det er litt betenkelig at TV2 bruker keepertreneren til laget som kjemper med oss om kvalik plass som kommentator. Gult kort.

All ære til DGH. Mange bra Tifo og mye bra synging. God lyd gjennom hele kampen. Tv2 hadde bra fokus på dere og jeg så mange kjente flere ganger. DGH cheerleading hørtes også.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

John Doe wrote:Sand, du glemmer jo at Pors uhyre sjelden kommer frem på kantene. Sannes er mye sterkere én mot én defensivt og er mye mer ekkel å spille mot.
Foranledningen til 0-1 kom fra kant. Da var ikke Sannes ekkel. Men Sannes (Vidar Sannes, som Frode Olsen sier) var bra, han. Jeg ser helst at han spiller høyreback, mens Imingen tar tilbake plassen sin.
Last edited by Trapattoni on Mon Oct 09, 2006 10:11 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

silje wrote:
talfh wrote: Tror du må kjøpe kampen på fxtv da....
Bruka nu vanligvis å vis målan på AN tv
Ikke reprise av målene, tror han vil ha reprise av kampen...
Han får en ball...
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

John Doe wrote:OK, gir meg siden vi begge er bloody RED!:-) Men husker du hva Big Bob (som han lærte av Shanks) er sitert på: Som å bygge et hus, du begynner ikke med taket, men med keeperen. Deretter to stopper og to backer, så midtbanesentral osv...Og her har jo Glimt fulgt østeuropeisk byggetradisjon...
Svært kloke ord, selvsagt.
Post Reply