Den Gyldne Tannbørste

Moderators: Sulliken, Larsen

Den Gylne Tannbørste tildeles......

Tom Høgli
7
7%
Olav Råstad
6
6%
Randall Brenes
28
26%
Runar Berg
8
8%
Roy Miller
3
3%
Ruben Imingen
28
26%
Andre...
26
25%
 
Total votes: 106

MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Den Gyldne Tannbørste

Post by MhepA »

Ja, hvem skal vinne den i år tro?
Hos meg står det mellom Råstad, Høgli og Imingen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

Ruuuuuuuuuuuuben!
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

Den gyldne tannbørste skal ikkje nødvendigvis gå til årets spiller..
Prisen skal gå til:
"En spiller, supporter eller en annen person som har gjort noe spesielt for å glede våre supporterhjerter. Faktorer som teller med i begrunnelsen er i særdeleshet klubbfølelse og det å blø for den gule drakta."
http://www.dengulehorde.no/wips/1333424122/
Ækte nordnorsk stolthet!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5663
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

Benn Eidissen og Ernst Pedersen.
Kritisk
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

dalers
@liverglimt
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Står mellom Imingen og Randall... men Randall topper hos meg.
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Kolstad.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Sjura wrote:Skulle gjerne hatt noen alternativer utenom spillerne...
Benn??
You'll Never Walk Alone
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Post by Crazy horse »

Ville gjerne valgt Ernst, men tok Brenes.
Fotball er nesten alltid morsomt
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

PM meg eller Mr.Røsten om deres kandidat til prisen! (det er ikke en avstemning så kom med gode argumenter for at nettopp din kandidat skulle få "den gyldne tannbørste")

Ikke sikkert den blir gitt hvert år heller. Vi gir den ikke bare for å gi den 8) Dette er den høyeste utmerkelse til DGH.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

(edit)
DIXI
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by Gule Ørn »

Randall Brenes om det er opp til meg.
Brenes har glitret med godt spill og målteft etter en litt tung start. Han har som sagt spillt bra, men han har ikke minst blødd for drakta i hver eneste kamp jeg har sett ham spille. Han gir det han har, og fortjener å vinne.

Min stemme går til Randall, med Ruben som en svært god nummer to.
Ball?
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Post by Rodriques2 »

Brenes > Imingen.
Helt klart
User avatar
glimtpia
Posts: 2858
Joined: Tue Aug 16, 2005 7:11 pm
Location: Egentlig Steigen<3|| Men holder hus i Bodø!

Post by glimtpia »

Ruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuben<3
Seier
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Den gylne tannbørste henger så høyt at ingen av åretsspillere har fortjent den. Dette er ikke en pris som blir delt ut hvert år.

Den som kommer nærmest etter de gitte kriteriene er RB.
Prisen skal gå til:
"En spiller, supporter eller en annen person som har gjort noe spesielt for å glede våre supporterhjerter. Faktorer som teller med i begrunnelsen er i særdeleshet klubbfølelse og det å blø for den gule drakta."
I medgang og motgang
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5663
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

Ingen spillere er modne for en så høythengende pris.

Derimot er Benn og Ernst de virkelige heltene i år. Uten dem - 2. divisjon avd. 4.
Kritisk
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

poteten wrote:Ingen spillere er modne for en så høythengende pris.

Derimot er Benn og Ernst de virkelige heltene i år. Uten dem - 2. divisjon avd. 4.
Så enkelt kan det sies!
@liverglimt
User avatar
Los-Loco
Posts: 7366
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Er vel strengt tatt av den formening at Den gyldne tannbørste ikke skal deles ut i år.

Ingen av spillerne kvalifiserer etter min mening. Vel finnes det de som har jobbet hardt, og vel finnes det de som er oppofrende for klubben, men motargumentene er også mange.

Til de heteste alternativene:

Trond - ja, han har spilt bra og takker for kampen. Men er dette nok til en slik utmerkelse? Spesielt sett i lys av at det tross alt ikke er mer enn et drøyt år siden han forlot oss på Bosman. Ikke for å være hevngjerrig, men man bør etter min mening prestere en del over tid for å reparere noe sånt!

Runar - har gitt bort 50.000,- til klubben. Ut over dette har han blitt jevnt over kritisert av både supportere, media og andre for ikke å gi alt på banen og vise hva han er laget av. Skal de 50.000 da begrunne prisen alene? Er det sånn at man skal kunne "kjøpe" seg en slik pris?

Jonas - Er vel den nærmeste vi kommer en som kvalifiserer blant spillerne. Men slik jeg ser det har han ikke gjort så veldig mye mer enn det som strengt tatt er jobben hans. Han har prestert over forventningene i målet, og det er jo bra, men likevel ikke bedre enn at selv mange av supporterne mener vi trenger en ny keeper. Så har han vært morromann på tv. Er det verdt en ærespris?

Utenom spillerstallen er det trukket fram Ernst og Benn. De har gjort en stor og viktig jobb i år, ingen tvil om det! Likevel må vi slukøret konstatere at styrets målsettinger om opprykk ikke lykkes, og kapitalen vi i februar sa vi skulle ha på plass, er i all hovedsak finansiert som lån. Jeg kritiserer ikke resultatene, det ville vært tåpelig steinkasting i det glasshuset jeg sitter i, men jeg mener at det strengt tatt ikke kvalifiserer til en ærespris. Ernst og Benn har vært i formelle verv klubben under ett år. Man bør etter min mening ha uttrettet mirakler for å kvalifisere til ærespris på den tiden. Jeg ser ingen mirakler. Jeg ser to mann som har gjort en riktig god jobb, men intet mer.

For ikke å devaluere denne prisen, vent med å dele den ut til vi har en virkelig verdig kandidat.

Men dersom den på død og liv skal deles ut, så er mitt forslag å gi den til den lille jenta som vant sydentur etter poengtap, og som sa fra seg turen og ga pengene tilbake til Glimt! Det er en handling som sier mer om klubbfølelse, tilhørighet og oppofrelse enn hva jeg har sett hos noen annen!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7366
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Cheese Smirnoff wrote:Og hva er grunn til at Ruben ikke skulle være et hett alternativ? Det er jo han som har hatt den største utviklingen + han er på U21-landslaget
Grunnen er at Den gyldne tannbørste er en ærespris, ikke en pris til den beste spilleren denne sesongen.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

kanskje det skulle være en pris som den gyldne tannbørste og en pris som er årets spiller...
You'll Never Walk Alone
Post Reply