Spillertråd: Trond Olsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10042
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

La oss anta at den sannsynlige salgssummen er på 7 mill, og at Glimt sitter igjen med 5 mill etter at investorende har fått sitt.
Da sitter fortsatt Glimt igjen med et underskudd på 5 mill i 2008.
Hva gjøres for å dekke inn dette?. Jeg håper at så mange som mulig av forumdeltakerne som bor i Bodø og som er medlem av klubben stiller opp på årsmøtet.
Kanskje det viktigste årsmøtet i Glimt's historie.

Nå var vel kanskje dette litt off-topic.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Heltenjohn »

eidurgud wrote:Det er vel bare å flytte denne tråden, moderatorer..?
La meg få påpeke at den personlige avtalen enda ikke er i boks, noe som gjør Trond til glimtspiller enn så lenge...!
Så teoretisk ligger denne tråden feil nå..
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by liverglimt »

Flyttet denne hit for å få diskusjonene inn i de rette tråder.

Medisinsk test og personlig kontrakt gjenstår. Likevel ingen grunn til å tro at det skulle gå galt. :)


Lykke til Trond og takk for mange fine raid, målgivende pasninger og scorede mål.
@liverglimt
User avatar
Janco
Posts: 573
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 106 times
Been thanked: 38 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Janco »

Heltenjohn wrote:når Glimt viser en slik arrogant holdning mot supportere, samarbeidspartnere og sponsorer som støtt og stadig spytter inn millioner, med å hemmligholde overgangssummen, så blir jeg små forbannet!
Vil nok anta at samarbeidspartnere og sponsorer får LITT mer innblikk i dette enn du, meg og de fleste andre inne på forumet her.
Og om RBK ønsker/krever at summen skal hemmeligholdes, eller så trekker de seg fra handelen, hva er da alternativet til Glimt???

Og hva gjelder "tiggingen" på sine egne sider, vel la være å gå inn på hjemmesiden til Glimt, så slipper dere se det!

Tror nok RBK har innsett at det er best med B/G i tippeligaen, og strukket seg langt for å handle, samtidig som de gir en aldri så liten håndsrekning til Glimt :wink:
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by kimbo »

da va han solgt te rbk :evil:
nån som veit summen?
Positivitetsmafian
User avatar
Janco
Posts: 573
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 106 times
Been thanked: 38 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Janco »

Ja, det er det 100% sikkert noen som gjør :lol:
User avatar
RS
Posts: 1067
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:23 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by RS »

AN melder om 8,5 mill...
Kjello
Posts: 4
Joined: Fri Oct 17, 2008 7:51 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kjello »

Adressa hevder 8,5 mill, x antall mill ved E-cup for RBK, samt prosenter av neste salg.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by tomath »

8,5 mill i tillegg til prosenter ved videresalg og diverse klausuler ved antall kamper og europacup spill. Utfra hva jeg forventet i går så synes jeg dette faktisk er veldig bra.
Last edited by tomath on Wed Jan 28, 2009 12:36 pm, edited 1 time in total.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Janco
Posts: 573
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 106 times
Been thanked: 38 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Janco »

Ok, som jeg tidligere har nevnt, så fikk vi nok en håndsrekning av RBK.
Mye som tyder på det da :)

Synes ikke dette høres ille ut i det hele tatt, dagens marked tatt i betraktning.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Mariasha »

Hm, ja, dersom dette tallet og det med E-cup og videresalgsprosenter stemmer, så er jeg positivt overrasket, egentlig.
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by - COYS - »

kommer jo anpå hvor mye det er snakk om da ved ecup.
Noen som vet hva Sheffield var villige til å gi?
Synes det er viktig å få frem da man da sikkert kunne tjent enda mer.
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
Knuta
Posts: 10042
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

- COYS - wrote:Noen som vet hva Sheffield var villige til å gi?
Det er kommentert tidligere i denne tråd. SU hadde et bud på ca. 6mill.

Budet fra RBK er i overkant av det jeg forventet.
User avatar
RS
Posts: 1067
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:23 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by RS »

8,5 mill pluss tror jeg vi skal være fornøyde med.. Nå mangler det bare 1,5 mill, så hvis folk kjøper årskort er det vell i havn :wink:
Trond Olsen til Glimt.no wrote:La oss håpe at dette bidrar til å bedre den økonomiske situasjonen i Glimt!
:hedre
Last edited by RS on Wed Jan 28, 2009 12:47 pm, edited 1 time in total.
Knuta
Posts: 10042
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

RS wrote:8,5 mill pluss tror jeg vi skal være fornøyde med.. Nå mangler det bare 1,5 mill, så hvis folk kjøper årskort er det vell i havn :wink:
Årskort er vel med i budsjett for 2009, og dekker ikke underskuddet for 2008.
Er bare utrolig spent på hvilket budsjett Glimt har for 2009, og hvor inntekstkildene kommer fra.
Med Runar og Trond ute av lønnssystemet har vel Glimt redusert lønnsbudsjettet inkludert sosiale kostnader med 1.5 mill.
Glimt1916
Posts: 5629
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Glimt1916 »

Alle pengan går vel heller ikke til Glimt. Så noen milliona i minus e det vel fortsatt.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by talfh »

Blir sikkert rimelig lite igjen av salgssummen pga det er flere investorer som eier rettighetene til Trond...
Tror dette får negativ innvirkning både sportslig og økonomisk... økonomisk henger sammen med at det er tvilsomt at Glimt presterer like bra når de har mistet norges beste venstrekant og dermed ikke klarer å prestere sportslig. Dermed tviler jeg på at publikum strømmer til Aspmyra, men jeg håper jeg tar feil..
You'll Never Walk Alone
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Cheese Smirnoff »

Ble det ikke sagt at det ikke var nødvendig med spillersalg i januar? Og at de ikke solgte for under 10 mill?

De nye menneskene i Glimt-styret virker dessverre til å være like inkompetente som sine forgjengere. Dette virker som nok et kompis-salg til Rosenborg, der verdien av salget avhenger av at han skal fungere i et 4-4-2-system igjen. Og spill i Europa? Rosenborg kommer ikke til å spille i Europa i år, og man har ingen garantier for at dem gjør det til neste år. Prestasjonsavhengige klausuler i kontrakten er jo også strålende for en spiller som man vet har floppet i en annen norsk klubb før.

Hvorfor skal klubben lide under inkompetente, godtroende styremedlemmer år etter år etter år? Jeg tror at Benn hadde sagt nei takk til Erik Hoftun, men det klarte tydeligvis ikke den nye mannen, som begynte jobben på verst tenkelig vis. Hipp hipp hurra for deg Bjørn Tore Hansen. :klapp :klapp Du har en massiv jobb foran deg til å bevise at du ikke er like ubrukelig som jeg mener du er!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Vassvik »

Fa**..
Jeg forstår jo at dette er det Glimt trenger for å bedre den økonomiske situasjonen, men jeg så helst at Olsen ikke forsvant. Ser bare ikke helt hvem som skal klare å fylle skoene hans heller. :?
Andres meninger støter meg.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Mendi »

Dette var en bra avtale vil jeg si, jeg er positivt overrasket! I dagens marked var dette langt i overkant av det vi kunne tro på. Har storebror tatt et ansvar for å berge oss...??

Hvis det er slik at man får 8,5 mill nå så bør det sikre likviditet frem til sommeren. Så lenge Glimt har penger til lønn og øvrige løpende forpliktelser så ser jeg ingen grunn til at man skal forhaste seg med neste salg.
User avatar
Janco
Posts: 573
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 106 times
Been thanked: 38 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Janco »

Vassvik wrote:Ser bare ikke helt hvem som skal klare å fylle skoene hans heller. :?
Hvilken skostørrelse bruker han?? :lol:

Forøvrig, Cheese Smirnoff, få opp øyan å sett deg inn i livets realiteter.
Fatter ikke på hvilket grunnlag du hudfletter de som har gjennomført et mildt sagt viktig salg :fy
Glimt1916
Posts: 5629
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Glimt1916 »

Det har blitt sagt mye rart i det siste, og æ trur det at man ikke va avhengig av spillersalg i januar bør taes med ei klype salt. Mein du i fullt alvor at dette e et "kompissalg" som Glimt kunne unngått om vi hadde ansatt noen andre enn Bjørn Tore Hansen ? Greit nok at den nye direktøren har tatt på sæ en utakknemelig jobb, men det får da vær grensa. Dette salget kan vi takk de forrige lederan i Glimt for, ikke Bjørn Tore Hansen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

8,5 millioner for en norsk spiller i Norge tror jeg er i overkant av hva man realistisk sett har grunn til å forvente. Dersom den summen stemmer, så er det faktisk et svært godt salg under de rådende økonomiske og sportslige forhold.

Til de som irriterer seg grenseløst over at det er RBK som kjøper, og at de er inkompetente som selger for under ti millioner osv. osv. må man jo bare spørre om det hadde vært interessant å se Glimts førstelag spille mot RBKs andrelag i seriekamp på Aspmyra. Vi har ikke spesielt god kontroll på klubbens økonomi noen av oss, men det er én ting som er et større usikkerhetsmoment enn alt annet: Om klubben i det hele tatt hadde unngått konkurs før seriestart uten et slik salg.

Inntil jeg vet med noen grad av sikkerhet at klubben ville greid seg økonomisk uten salg kommer jeg ikke til å kritisere dette salget isolert.

PS: Skulle dette være et "kompissalg" fordi BTH var på prøvespill ei uke i RBK på åttitallet? Var det noen som så Good Night and Good Luck i går?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by eidurgud »

Mulig dette er feil tråd, men siden folk klager her, så svarer jeg her.

Nå syns jeg det er på tide å slutte med å være så jævlig negativ til ALT Glimt foretar seg.

I den situasjonen klubben er i nå, så gjøres det alt som kan gjøres for å berge klubben - av stort sett alle, bortsett fra medlemmene i supprterklubben! Det er solgt under 25 sesongkort til DGH i skrivende stund!

Hvor lenge skal folk vente?!


At folk kritiserer ledelson som har vært, og til tider klager på de som leder nå, er helt bak mål (selv om kritikken kanskje kan forsvares)! Meld dere inn i klubben, og front deres meninger på årsmøtet! Det nytter ikke å gjemme seg bak et nick på et forum!


Og hva forventer folk egentlig vi skulle få for Trond, når Pall Gunnarsson gikk fra Stabæk til Nancy for 7,5 mill?!
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Snorreth »

Cheese Smirnoff wrote:Og spill i Europa? Rosenborg kommer ikke til å spille i Europa i år, og man har ingen garantier for at dem gjør det til neste år.
RBK ligger på andreplass på Fair play-tabellen og vil bli gitt E-cup siden Stabæk skal i CL.
Norge leder den internasjonale tabellen enn så lenge. Noe som betyr direkte inngang til European League for Rosenborg.
Post Reply