Spillertråd: Trond Olsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Sulliken »

Men han puttet 1-0

Det er som er greia med med Trond. Han kan spille rævva i 80 min, men plutselig er han der og skaper målpoeng..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

Selv rullestolen til Stephen Hawkins hadde scora på den.

Men ja han putta,men innsatsen står til stryk,går man rundt å sutre over å ikke få spille kjøre man ikke på 35% når man endelig får sjangsen fra start.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Nå så ikke jeg kampen, men jeg har lyst til å skyte inn at det virker å være ganske mange mennesker som synes Trond Olsen "spiller seg inn på laget" hvis han, tja, kjemmer håret eller skifter skjorte. Fryktelig mange har fryktelig stor tru på den mannen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by ecke »

Det kan vel også være slik at alternativene ikke nødvendigvis er lysende poengplukkere? Vi er alle enige om at Hauge har stort potensiale, men han leverer ikke veldig bra og er fortsatt en junior defensivt. Layouni er spennende,og dessverre fortsatt for lav løpskapasitet, og rusten defensivt. Drage har knetrøbbel. Jeg liker aldeles ikke alle forsøkene med midtbanespillere på kant, og, ja, jeg har fortsatt tro på at Olsen, vår tredje beste poengplukker i fjor, kan gjøre forskjell.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Sven-Rune »

Layouni har vel foreløpig ikke truffet med et eneste innlegg, og velger å skyte svake skudd når andre er i bedre posisjon.
Kunne Emil spilt i den posisjonen?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Hadde jeg vært Olsen og sett Emil bli puttet i den posisjonen, atpåtil med Jacobsen på venstreback, ja da hadde jeg også skapt "en konflikt" - eventuelt latt trenerne høre det.

Alle vet at Olsen har hatt bedre form-perioder i karrieren sin, og vi vet også at han kan skrus på til å holde et godt ES-nivå. Situasjonen per d.d. er slik Ecke sier - alternativene er beviselig dårligere. Layouni har hatt noe uferdig og puslete over seg siden han kom, og Hauge har hatt for mange dårlige/anonyme kamper til å forsvare plassen. Når Olsen var samme alder var han alt annet enn anonym på kanten, Ludde likeså.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

Layouni har egentlig 3 assist i år,den ene ble feilannulert og to der Opseth kun har å skyte ballen i mål men begge blir redda på strek. Layouni over Trond alle dager i uka for min del.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Trapattoni »

Novi wrote: Fri Apr 20, 2018 7:23 am Når Olsen var samme alder var han alt annet enn anonym på kanten, Ludde likeså.
Når Olsen var på samme alder som Hauge er i dag spilte han ikke så mye. To kamper fra start i 2002, tror jeg. Mange innhopp fra benk.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by J I P »

Man skal ikke glemme at Olsen fremdeles har fart i kroppen og et rykte som jeg vil tro at motstanderne fremdeles husker.

Forskjellen mellom Olsen og Hauge for eksempel er at Olsen fremdeles raider fremover mens Hauge raider på tvers av banen. Det virker ikke som om Hauge helt tror på at han klarer å forsere fra / skjerme ballen i en en mot en duell mot sidebacken. Og mot Haugesund - hvor mange løp bak backen prøvde ikke Layouni seg på uten at han fikk en ball å jobbe med. Glemmer Glimt helt av vingspillet sitt?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Garrincha »

Layouni har mye spennende, men samtidig noe uforløst, å komme med. Det har dessverre ikke blitt noe særlig med målpoeng av det til nå. Med Olsen kommer dette jevnt og trutt, men Olsen har hatt dårlig inngang til sesongen pluss at han i mange år har vært dårlig på våren. Det må da være mulig å rotere litt på vingposisjonen? Vi er vel enige om at forsvaret og helst midtbanen ikke får for mye rokkeringer, men i angrepet må det være mulig å bytte litt mer på spillertypene. Slik at vi ikke blir så forutsigbare fremover. Jeg tror KK har en plan om å gjøre laget mindre forutsigbar ved å nettopp få flere strenger å spille på, og det tror jeg på lang sikt kan være riktig og nødvendig.

Vi har i en mannsalder spilt med lynvinger og kontringer, og det er vel og bra når det fungerer, men også her på forumet har mange etterlyst litt mer uforutsigbarhet. Slik det har vært har gjort at motstanderne over tid har fått utviklet effektivt motspill mot kontringspillet vårt, og når vi ikke har hatt flere planer blir det ofte enkelt for motstandere.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Det er ikke et innspill verken for eller mot Trond Olsen, men å påpeke at Layouni har levert få målpoeng så langt er litt spesielt ettersom heller ingen andre har levert målpoeng (i serien) siden LSK-kampen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by tomath »

Men som en av de tre offensive så er vel Layouni en av de største "synderne" i så måte?

Når det gjelder Olsen så føler jeg av og til at han for Glimt og enkelte av Glimtsupporterne er en slags light-versjon av det Francesco Totti var for AS Roma de siste sesongene. Med det mener jeg at Totti på det tidspunktet var milevis unna det nivået han en gang hadde, men likevel hadde enkeltøyeblikk av genialitet som gjorde at man så bort fra at han generelt sett ikke holdt nivået lenger. Dette ble et stort problem særlig siste sesongen da han helt åpenbart ikke holdt mål lenger, men manageren ble likevel slaktet hvis han ikke brukte ham, byttet ham innpå for sent osv.

Nå har ikke Olsen samme gudestatus, og holder relativt sett vesentlig høyere Eliteserienivå enn Totti holdt Serie A-nivå siste sesongen, men det er skummelt hvis man havner i en situasjon hvor en utelatelse av Olsen blir møtt med kritikk helt uavhengig av prestasjoner på trening og i de siste kampene.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Garrincha »

Kesseboy wrote: Fri Apr 20, 2018 11:29 am Det er ikke et innspill verken for eller mot Trond Olsen, men å påpeke at Layouni har levert få målpoeng så langt er litt spesielt ettersom heller ingen andre har levert målpoeng (i serien) siden LSK-kampen.
Layouni har spilt mest til nå av vingene:

Layouni: 332 min, 0 mål og 0 assists.
Hauge: 249 min, 0 mål og 0 assists.
Olsen: 105 min, 0 mål og 0 assists.
Drage: 73 min, 0 mål og 1 assist.

Sørgelig statistikk.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Det er en sørgelig statistikk, men den kan strengt tatt ikke brukes verken for eller mot noen. Den er litt for ekstrem til det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by ingen87 »

Hadde håpet at TO skulle gripe sjansen bedre når han fikk en hel omgang mot Kristiansund. Klarer ikke å involvere seg. Er helt usynlig bortsett fra et innlegg som fort kunne endt i et nytt selvmål.
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Trapattoni »

AN melder at Trond selger huset. Så nå er det bare å kjøre på med spekulasjoner.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

Overgang til TUIL. ??
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Kjøpt seg nytt hus da? Føler vel det er den mest relevante informasjonen her, før man begynner å spekulere.
Una mas cerveza.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Wendigo »

Siden det står spørsmålstegn der, så er det vel bare enda mer spekulering...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

Jeg svarte ironisk. Ironi er ikke lett. Jeg kommenterte på min måte på et håpløst innlegg fordi at en spiller kjøper eller selger leilighet/hus.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Sulliken »

https://www.finn.no/realestate/homes/ad ... =121970931

Han lever ikke i fattige kår, i allefall..

Mulig han syns at en enebolig blir for stort... Sånn hvis han bor alene..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by mortsto »

Hvis TO ville unngått spekulasjoner, kunne han vel gitt annen respons enn "ingen kommentar" når AN ringer og spør. Men det skal bli spennende å se hva som skjer. Tviler på at den opsjonen på ekstra år blir utløst, og det aner meg at TO ikke har all verden å falle tilbake på etter fotballkarrieren. Kanskje trenerkarriere neste?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Sulliken »

Poker pro
:mrgreen:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by J I P »

Og huset fikk han solgt i allefall - så da er han fri til å dra hvis det rette tilbudet kommer.
https://www.eiendomsmegler1.no/eiendomm ... =121970931
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by J I P »

Bodø Nu skriver at Trond Olsen har bestemt seg for å forlate Glimt - ifølge nære bekjentskaper av Trond.
https://bodonu.no/trond-olsen-ferdig-i- ... 8.07-11:15

Avisa Nordland følger opp med et intervju med Frode Thomassen hvor det bekreftes at Trond har kontrakt med Glimt ut 2018 men vil ellers ikke kommentere saken.
Det vil heller ikke Aasmund. Og Trond kommenterer heller ikke saken
https://www.an.no/glimt/eliteserien/fot ... 5-4-814101
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply