Spillertråd: Trond Olsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Trapattoni »

En skadefri Trond Olsen er sannsynligvis god nok for troppen til Glimt anno 2018. Men det er selvsagt utelukkende sportslige kriterier som skal legges til grunn. At han stod over to treninger forrige uke kan være en god grunn til at han ikke var med i troppen denne gangen. At man skal tas ut i troppen fordi man er en såkalt legende som stiller opp i promoer er selvsagt helt på vidda.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

Nå sa vel TO i 2016 at han alltid var klar fra tidlig i april og han hadde en skrekkelig vårsesong. I etterkant fikk vi vite at han rett og slett var dårlig trent. Det jeg har sett av han i år er ikke overbevisende. Nå har vi en ny trener som kun vurderer spillernes form og taktikk i forhold til motstandere, og han ser nok bort fra legendestatus og alt utenom sportslige ting og bra er det. Det er mange legender i Glimt historien og alle har sin tidsperiode. Jeg håper at TO blir i bedre form og leverer men her stoler jeg fullt og helt på trenerteamet. Er han god nok er han på laget.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

Nå har jeg nettopp sett gjennom høydepunktene fra 2016 og det er helt åpenbart der at T.Olsen ikke var i form. Hadde han vært det hadde vi ikke rykka ned. Han bommer vel en 5-6 sjangser som mange av oss kunne scort på de første 10 rundene. I mange av de kampene ble det matchavgjørende. For en så begrenset spiller som jo Trond er så er det å være i form helt essensielt,bra at han blir utelatt om det er sportslige grunner, noe det virker å være.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by eidurgud »

delfagro wrote: Wed Apr 04, 2018 12:44 pm TO er en klubblegende og hans mål/assistportofolio tåler trolig sammenlikning med hvem som helst. Selv i dag vil en halvfrisk TO aldri være langt unna start-11. Å sette ham ut av troppen lukter demonstrasjon. Legg til at han er kulturbærer og klubbens største profil (som i tillegg alltid stiller opp på promo etc) så vil jeg argumentere FOR at han at han er minimum i troppen så lenge han er i klubben.

Ingen av disse argumentene taler for klippekort, dessverre.

Det er ikke demonstrasjon å sette en spiller på tribuna av sportslige årsaker. Om det er rett av Knutsen å gjøre det er en annen sak, men det er engang slik det er. TO blir ikke satt på tribuna bare for å vise et poeng.
Larsson wrote: Wed Apr 04, 2018 9:20 am Hvile en kropp etter to serierunder med påfølgende to uker lang landslagspause? Og vi skal ikke lengre tilbake enn 1. serierunde hvor han hadde impact da han kom inn. Så ja, jeg er ganske realistisk.
Nå handler det ikke om å hvile på grunn av utmattelse, men fordi han har en trøblete rygg. Kanskje de ikke ville risikere en lengre pause på en potensielt viktig spiller, og derfor lot han hvile ryggen sin på mandag - selv om han personlig mente han var fit for fight. Hadde det vært cupfinale hadde han nok vært i troppen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Garrincha »

Selvfølgelig blir Trond forbanna for å ikke spille, men han er en rutinert mann som ikke fyrer oppunder Jesper Mathisens spekulasjoner. At han, som den legenden han er, alltid skal ha plass i troppen er med respekt å melde bare tull.

Om det var rett vurdering i denne kampen kan selvfølgelig diskuteres, men trenerteamet er selvsagt suverene i å bestemme laget. Og vi kjenner jo Trond, når han kommer tilbake i neste kamp med to mål og én målgivende, så vet vi jo grunnen: Det er ingen ting som tenner Olsen mere enn en liten tur ute på sidelinjen.

Mot etablert forsvar kommer ikke egenskapene til Trond til sin rett, men som mange nevner, kampbildet borte mot Odd passer han mye bedre. Ikke se bort i fra at han starter den kampen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Olsen bør ha mer plass på laget pga "legende-status" enn Bjørkan bør få mer spillerlogistikkansvar pga sin. Siden vi først er inne på privilegier pga historikk O Glimt.
Una mas cerveza.
User avatar
MasterOfFootball
Posts: 19
Joined: Fri Apr 07, 2017 8:15 pm
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by MasterOfFootball »

Trond Olsen bør selges i dette vinduet. Med litt feltarbeid bør det kunne innbringe la oss si ca 5 mill kr. Hvis man legger til lønnsbesparelsen på ca 1,5 mill i året, har man således penger til en habil spiss. Ohi burde for eksempel kunne lokkes til byen for den summen.
Deserve victory!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

Bra trolling!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
MasterOfFootball
Posts: 19
Joined: Fri Apr 07, 2017 8:15 pm
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by MasterOfFootball »

Nei, troillonge tror jeg ikke han blir en gang til. Den døren er nok stengt. Men det må
Bli til en annen klubb i Norge. Det internasjonale vinduet er faktisk allerede stengt.
Deserve victory!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by J I P »

BørreA mener Trond må være god også utenom kampene
http://www.arntzen.info/2018/04/17/hva- ... ond-olsen/
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

Alle spillere i en tropp mener selvfølgelig at de er gode nok for laget. Det sier seg selv. Helt enig med BørreA her. Hvis TO viser fremgang på trening så er han på laget. TO påstod også vårsesongen 2016 at han var klar, men det viste seg at han var i elendig form. Men håper at han er klar for laget 100%, ikke bare i eget hode, men at han holder mer enn 30 min. Jeg tror han starter mot KBK.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by ecke »

"Støyen" om Olsen startet da han ble utelatt av troppen mot Haugesund. Jeg var rimelig overrasket da Olsen takket for seg på lunsjen dagen tidligere. Han var spilleklar, mener jeg, mer enn Layouni og Drage. B/G brukte Bjørkan på kant fra start, og hadde delvis reduserte Layouni og Drage på benken. En uke tidligere var det Bjørkan som måtte få spesialbehandling uten spilletrening for å være klar til Brann-kamp, og likevel startet han den gang. Knutsen har en lei tendens til å velge midtbanespillere og backer istedet for vanlige B/G-kanter. Det gjelder både spillervalg og spillerkjøp. Derfor er også det tradisjonelle overgangsspillet til B/G nesten helt forsvunnet.
Last edited by ecke on Wed Apr 18, 2018 12:48 pm, edited 1 time in total.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by ingen87 »

Veldig rart at Olsen ikke spilte/var med i kamptroppen mot Haugesund hvis det stemmer at han var skadefri..
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Garrincha »

Trond er fremdeles den viktigste og beste bakromspilleren Glimt har, han slår dessuten ofte smarte innlegg. Men han har tross alt vært operert pluss at han generelt er dårlig på våren. Kombinert med at vi har flere andre spennende vinger gjør det ikke sjokkerende at han ikke får spilletid hver kamp.

Trond er dårligst en mot en, Alyouni, Drage, Hauge og muligens Zinkernagel også er bedre på det. Men i motsetning til mange av de andre vingene scorer Trond mål.

Jeg tror og håper han starter neste kamp, likevel tror jeg tiden da Trond spilte 90 min hver kamp er over for godt. For Glimt er det positivt , for det betyr også at vi har mange alternativer på vingen. Dette er vanlig for spillere som begynner å bli godt voksne å ikke spille hele tiden, men de er fremdeles selvsagt viktige spillere som bidrar. At han blir sur for å ikke spille, det er bare sånn Trond er skrudd sammen. Forøvrig, hvis KK setter Trond på tribunen og forventer at hverken Trond, media eller publikum reagerer, da er han naiv.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by ingen87 »

Garrincha wrote: Wed Apr 18, 2018 3:04 pm Ikke sjokkerende at han ikke får spilletid hver kamp.
Men det er litt sjokkerende at man tar ut tre halvskadde vinger til en kamp, bruker venstreback som ving, og skylder på skader. Hvis det stemmer at Olsen var matchklar..
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Garrincha »

Var han matchklar? Han fikk ikke en god oppkjøring, det vet vi. Det var også snakk om noe ryggproblemer. Men det er et godt poeng at verken Layouni eller Drage heller var helt 100%. Kanskje derfor de valgte å starte med Bjørkan. I ettertid er alle enige om at det ikke fungerte, mest fordi Jonassen var dårlig, og vi tapte så det sang.

Olsen kommer tilbake, han er tross alt fremdeles den beste bakromspilleren laget har. Glimt har fremdeles bruk for han. Skal Glimt imidlertid få flere strenger å spille på når det gjelder taktikk, vil det av og til også være nødvendig å bruke forskjellige spillertyper. Spesielt i fremste rekke. Forventer vi at vi skal spille kontringer bør vi absolutt bruke Trond, forventer vi en motstander som ligger bakpå bør vi kanskje ikke bruke han.

I kampen mot Rosenborg så vi for eksempel Flo-pasningene fra Jacobsen til Moberg. Det ble litt småfarlig hver gang, selv om det selvfølgelig er ekstremt ulikt Glimt å gjøre noe sånt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Forutsatt at det var en feil å ikke bruke Olsen mot FKH, så vil jo det kun være én av mange feil som har blitt begått så langt denne sesongen. Ikke det helt store å henge seg opp i, synes jeg? De neste kampene vil avsløre mye om tingenes tilstand, også for Olsen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Glimt1916 »

Den bulen på drakten hans på bildet i Dagbladet kan kanskje forklare noe...?
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Zann »

Olsen var frisk da han kom inn mot RBK, selv om vi presset på og det ikke var så mye bakrom.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Glimt1916 »

Så ingen andre her som synes han rett og slett ser dårlig trent ut for tida?

Image
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Garrincha »

Han er i allefall minst 20 kg mer matchklar enn undertegnede :lol:

Trond hadde et greit innhopp mot RBK selv om de lå lavt, men Trond har aldri vært noen spesielt god tekniker. Hadde Trond hatt de egenskapene han har og i tillegg hatt teknikken til for eksempel Martin Ødegaard, da hadde han ikke spilt i Glimt for å si det sånn.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by mortsto »

Savner at journalisten graver litt mer i det at Trond selv sier at han er frisk. Hva med å spørre medisinsk støtteapparat? Vel er nok Trond spillesugen, men jeg vil tro han kjenner seg selv såpass at han vet når han er klar. Om han gambler på dette og ryggen forverres, så blir vel neppe klausulen om et ekstra år utløst?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

Kan vi heller ikke begynne å se litt fremover enn å diskutere om TO burde spilt mot Haugesund eller ikke. Tror uansett at utfallet ville blitt det samme. Trond kunne ikke fikset selvmålet til Brede og den klønete episoden som førte til straffespark. Er TO god nok og passer til spilleopplegget så spiller han mot KBK. Ferdig snakka.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

En av de dårligste på Glimt i dag,dårlig innsats og teknikk på nivå med Melbo-spillerene. Ingen argumenter for at han skal starte neste kamp. Han får heller komme innpå siste 30.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply