Spillertråd: Trond Olsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

AN lager en sak 100% basert på det BodøNu skriver, faktisk. AN har alltid vært gode på å ta skikkelig sommerferie :)

Men det lå jo i kortene det da, så lite nytt. Vi vet jo han ikke signerer for Glimt - men spennende å se om noen andre vil ha ham. Hvor motivert er han til å gå til Obos? Tipper ikkeså mye.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Garrincha »

Hvis dette stemmer kommer ikke det som noen bombe. Så får vi se om han finner seg ny klubb. Kanskje retur til Viking?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Han har en jobb å gjøre for å selge seg inn hos klubber på øverste nivå. Unner ham definitivt en god sesong å avslutte karriera med.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Garrincha »

Det er jeg helt enig i.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Vegard »

Sitter å ser på Fotball Xtra på Sportskanalen og hører på hvordan Trond Olsen har blitt behandlet av glimtledelsen (Knutsen) og er direktet RYSTET.

En skam :shock:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Det må vi gjerne få høre mer om.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by -list »

Bak betalingsmur: https://www.an.no/sport/fotball/idrett/ ... 5-4-825966
Olsen forteller videre at tidligere denne uken sa han nei til en ny klubb.

– Jeg følte ikke at det var riktig å gå dit. Kjetil fikk selvfølgelig nyss om det og kalte meg inn til en prat på kontoret torsdag kveld, sier Olsen og legger til:

– Han sa at jeg burde tenke meg godt om og at jeg burde ta muligheten og tenke på framtiden. Så fikk jeg klinkende klar beskjed om at her får jeg ikke spille og at jeg ikke er i troppen og sannsynligvis får jeg ikke være i noen kamptropper til høsten heller, sier Olsen på FotballXtra.
Og en litt mer navlebeskuende sak:
https://www.an.no/glimt/sport/fotball/g ... 5-4-826521
I kommentarfeltet på www.an.no i saken om Olsen er det mange som kommer med kraftig kritikk.
Jeg må innrømme at jeg ikke har klart å følge med spesielt godt i år, men det er mye støy i media og jeg sitter med inntrykket av at mange profiler har fått utydelige og sene, eventuelt manglende og negative signaler fra klubben. Det virker som klubben har vært for sent inn i planleggingen av 2019 - eller skjuler planen. Er det økonomiske problemer som gjør at de skal kutte i snittlønna?
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Loffen »

Olsen har især blitt behandla elendig av klubben.
Det sto svart på kvitt i Olsens kontrakt at Olsen skulle ha krav på en samtale og ei avklaring på fremtida hans i klubben. Dette var kontraktfesta og klubben skulle åpne for dialog for flere måneder siden. Dette gjorde de først nå - på så amatørmessig vis at man nesten trur det er skjult kamera.


Med andre ord har ikke klubben bare behandla han dårlig, de har tilogmed brutt egne løfter overfor han.

Noen vil kritisere ham for å ha gått i strupen på Knutsen på riksdekkende TV. Jeg trur begeret rant over.

Hvis alt jeg har hørt faktisk stemmer, så skjønner jeg Olsen godt, og med tanke på hvilke kilder jeg har det i fra, så trur jeg det stemmer ganske bra. Olsen har all grunn til å være forbanna.
Her i huse et vi torsketunge!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Vegard »

Her er samtalen mellom Trond Olsen og Jesper Mathisen på FotballXtra:

https://bodonu.no/trond-olsen-jeg-ble-a ... 5.08-07:39
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

TO har stortsett sutra de siste 2 årene og spilt dårligere og mistet tempo. I denne saken tror jeg mest på trenerne og ikke Se og Hør journalister. Jeg er bare glad for at denne saken nå er avsluttet.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

TV2 har klart å spinne opp en sak med bare tapere. Herlig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by ecke »

TO burde ha vært oftere på banen denne sesongen, så også i dag, har jeg ment lenge. TO hadde et tilbud fra annen klubb som han avslo. B/G mente seg tjent med at han sa ja, og B/G forsøkte med mild "utpressing" å få han til å akseptere ved å understreke at han ikke måtte vente seg spilletid resten av sesongen. Dette er likevel utpressing og egentlig ikke tillatt i et ansettelsesforhold. Alle spillerne skal til enhver tid ha rett til å slåss for spilletid. Der gikk B/G over streken!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

Synes begrunnelsen til Knudsen og Thomassen er helt grei. Prioriter de yngre som jo også er bedre enn T.Olsen pdt.

Fremgangsmåten virker ikke bra men der har vi kun hørt T.Olsens versjon.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Boombadila »

Dette er vel en sak som bare har tapere, uansett.

Klubbhelt eller skurk, det kommer vel an på øynene som ser.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Sulliken »

I kampen på nedrykk mener jeg nå at å ha en ringrev som Trond i bakhånd er et viktig våpen.

I jakten etter en utligning eller seiersmål, så setter jeg heller innpå Trond enn en en umeritert tenåring.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Helt enig med Sulliken der.

Problemet mitt er at jeg heller vil ha en lojal, umerittert tenåring i stallen, enn en thirtysomething som gir referater fra interne samtaler til media.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

Å bli brukt av TV2 som bare er ute etter skandaler sier vel sitt. De har mistet rettighetene til eliteserien og sitter igjen med sladder og og lager et intetsigende program på TV2.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Kesseboy wrote: Mon Aug 06, 2018 8:19 am Helt enig med Sulliken der.

Problemet mitt er at jeg heller vil ha en lojal, umerittert tenåring i stallen, enn en thirtysomething som gir referater fra interne samtaler til media.
Også +1 til Sulliken - akkurat det der er helt opplagt, og til og med noe RBK-supportere som kjenner Olsen fra den tiden mener.

Og det er helt fair av Olsen å beskrive situasjonen som skjedde her. Som Ecke sier, der gikk Glimt langt over streken. Nå har Knudsen/Åssa spilt seg ut på isen, Thomassen klarer ikke roe det ned, og vi venter vel bare på å se hvor styreleder ønske vippe saken?
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Men vi har jo kun, og vil kun få, Olsens versjon av den saken. Glimt er helt spilt på sidelinja av Olsens opptreden.

Nå er både Thomassen og Knudsen ute og presiserer at dette handler om sportslige vurderinger, og begrunner egentlig det greit. Men det henger jo igjen en ubehagelig følelse av at her er det noen som ikke snakker helt sant, eller i det minste tolker i verste mening.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Boombadila »

Men samtidig, har egentlig TO vist at han er en ringrev som er god å ha i bakhånd?

Vi skal vel ikke mer enn et år tilbake i tid før folk klaget over TO, og at han var "sein" i sesongstarten.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Tenk kvaliken i 2004, for eksempel. Det er jo en mannsalder sia, men et hint om at Olsen er en som kan finne på det spektakulære når det trengs som mest.

Problemet er at jeg virkelig skulle ønske vi slapp å basere oss på en slags Hail Mary som det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

Trenerne har hatt mange samtaler med TO i vår/sommer, men problemet er at TO ikke forstår at han ikke er god nok lengre. Skulle ønske at han ikke ble brukt av media på denne måten. Jeg er helt enig med Kesseboy her, og så har vi mange som fortsatt tror at TO er like god som for 10 år siden, selv om hans inntreden og spill dette året har vært elendig. Han har også fått sjansen fra start og jeg behøver ikke fortelle hvordan de prestasjonene har vært. Mulig at han spiller for Junkeren neste år har jeg hørt.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Sven-Rune »

Ecke. Når mener du Trond har vist at han er god nok for laget dette året? Du har nok vært på flere treninger enn meg (som bor i Tønsberg), men jeg var på treningene hver dag de siste 14 dagene før ferien og da beviste Trond at han ikke hadde noe på laget å gjøre. I tillegg var han sur og kranglete ved flere anledninger. Er det han som ødelegger internt? Jeg så han også i en 2-lagskamp mot Sprint og selv der viste han ingen tippeligatendenser!
At han søndag velger å gå ut i media på en måte som han gjør syns jeg er mer unfair av ham enn av klubben. -i den kontekst at vi kun får hans versjon som nødvendigvis ikke er 100 % korrekt. At Steffen Iversen henviser til at han var god nok da han var i Rosenborg blir tull og tøys, selv Harald Berg er ikke god nok for tippeligaen i dag!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Larsson »

Kesseboy wrote: Sun Aug 05, 2018 9:53 pm TV2 har klart å spinne opp en sak med bare tapere. Herlig.
TV 2? Jeg tror det er et sampspill mellom Bjørkan/Knutsen og Trond Olsen som har klart å lage denne saken.
Knuta wrote: Mon Aug 06, 2018 8:35 am Å bli brukt av TV2 som bare er ute etter skandaler sier vel sitt. De har mistet rettighetene til eliteserien og sitter igjen med sladder og og lager et intetsigende program på TV2.
Et intetsigende program som har flere seere enn de fleste av kampene i Eliteserien (alle kamper som ikke involverer Rosenborg, Vålerenga og Brann) som går på åpne kanaler og som er programmet Glimts største profil siden Runar Berg la opp stiller opp i. Forøvrig det lengstvarende fotballprogrammet på norsk TV.

Det er vel forøvrig Trond Olsen som bruker TV 2 og media til å sette lys på situasjonen sin. Og reklamere for eventuelle nye arbeidsgivere.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

Ja SEogHør er vel det ukebladet som selger mest her i landet, men jeg må få lov til å betvile kvaliteten på innholdet. Folk vil ha underholdning og sirkus og det får de i haugevis i dette programmet. De har en tendens til å få gjester det er diskusjon om blant annet dommer Edvardsen var gjest i programmet da den striden var på det høyeste. Tviler også på om det er en tilfeldighet. Men naivitet lenge leve.
Post Reply