Spillertråd: Trond Olsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by FSHelgeland »

Kritikken av Trond fra RS2, den skjønner jeg dog ikke. Trond er i stadig fremgang i forhold til hvor han var når sesongen startet. Han hadde jo målgivende i dag, jobbet innimellom som en helt defensivt og når Høiland ble utvist så var han jo skikkelig på hugget.
Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by liverglimt »

Trond var ikke venn med ballen i dag inntil han la det glimrende innlegget som ble mål. Derfra og ut gjør han en fin forestilling.
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Sulliken »

RS2-Gti wrote:Bort bort .. ut av laget! Skjerp deg Trond!!

Digger deg på dine gode dager. Men den dagen er definitivt ikke i dag.

Si meg. Har han prøvd seg på dama di eller noe?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by MhepA »

Jeg føler Trond ikke greier å finne formen i sesongoppkjøringen.
Han er en av de viktigste spillerne til Glimt, men vi vet han kan bedre enn han får til nå.
Han brukte ofte å få til å skjære inn og skyte i mål. Det har han mislyktes med i starten av Tippeligaen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by eidurgud »

You got to be kidding?

3 av 4 mål vi har scoret kommer fra venstre! Olsen har to assist, for faen! Og frisparket til årest første mål kom fra venstre!

Det ER ikke Adecco lengre, vi spiller mot MYE bedre spillere enn i fjor.


:roll:
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Cheese Smirnoff »

Olsens innleggsfot har vært veldig til nytte så langt! Mannen har lært seg å spille på lag nå. Trist at det går utover skuddfoten. Men man kan ikke få i både pose og sekk!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Hehe, når det gjelder innleggs- og passningsfot må man vel kunne forvente pose og sekk vel? ;)
Una mas cerveza.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by talfh »

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=532084" onclick="window.open(this.href);return false;

Ikke helt bra... Greit nokk å være missfornøyd med å bli byttet ut men det går ann å oppføre seg..
Men kanskje bra at Tenningsnivået er på topp, er jo da trond er best
You'll Never Walk Alone
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by liverglimt »

Voldsomt tenning på Olsen. Ikke pent å skjelle ut treneren. Regner med han blir flinkere til å skjule dette etterhvert. :)
@liverglimt
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by dalers »

Ikke alle som er like voksne i hodet. Det kommer nok til uttrykk både på godt og vondt :)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by supahman »

Bortsett fra målet må jeg ærlig innrømme at jeg syns Trond Olsen gjør en svak kamp. Greit nok bakover. Backene får ikke komme på overlap og overtall. Både Trond og Jan Derek er flinke der. Men offensivt kom han vel ikke forbi backen sin en eneste gang når han utfordret. I tillegg sliter han med mottak når tiden blir knapp.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Buster »

Når det gjelder utbruddet syns jeg ikke det er et problem. Trond er misfornøyd med å bli byttet ut, og Brutter'n forteller hvem som er sjef. Det må det være takhøyde for.

Helt nydelig mål Trond. Det var så herlig. Lenge siden jeg har sett et så forløsende mål etter 4 hele omganger uten scoring. Måten mannen brenner til med all kraft er virkelig nydelig å se på. I tillegg var det jo langt hold. I Glimt forguder vi spillere som skyter når målet dukker opp over horisonten.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by eidurgud »

Skjønner godt at han ble forbanna (nå har jeg ikke sett bilder av dette, bare lest om det) når han ble bytta ut, for det var et totalt uforståelig bytte. Hva f*en er poenget med Stig som ving? VENSTREving, tilogmed! :fy
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Å få inn en spiller med friske bein, som kan holde på ballen, og som alltid får mange frispark?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by supahman »

Stig gikk vel inn i midtbaneleddet de siste minuttene, for å styrke forsvaret...
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by tjongs »

eidurgud wrote:Skjønner godt at han ble forbanna (nå har jeg ikke sett bilder av dette, bare lest om det) når han ble bytta ut, for det var et totalt uforståelig bytte. Hva f*en er poenget med Stig som ving? VENSTREving, tilogmed! :fy
Det byttet var nå etter min mening temmelig opplagt, Stig er rette mannen å få inn på slutten av en sånn kamp.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by eidurgud »

Mulig han er det, men ikke som venstre ving. Isåfall burde de lagt om til 4-4-2 med en gang, hvis poenget var å få inn en mann som kunne holde på ballen. Sier ikke at Stig ikke gjorde en grei innsats etter at han kom inn! Bare stusser på byttet.
User avatar
Zpiff
Posts: 406
Joined: Thu Jul 14, 2005 10:43 am
Location: Bodø/Steigen

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Zpiff »

kanskje grunnen til bytte var at Trond var lengst unna inbytterbenken, og Brutter'n prøvde å hale ut tiden så mye som mulig? :tenk
DGH er ikke en supporterklubb....
Det er en Religion, og Aspmyra er vår kirke!
Medlem #42 av DGH...
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by eidurgud »

Nåh, Forko var vel enda lengre unna, for ikke å snakke om Londak :wink:
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Mendi »

eidurgud wrote:Mulig han er det, men ikke som venstre ving. Isåfall burde de lagt om til 4-4-2 med en gang, hvis poenget var å få inn en mann som kunne holde på ballen. Sier ikke at Stig ikke gjorde en grei innsats etter at han kom inn! Bare stusser på byttet.
Byttet var særdeles klokt, men det burde kommet før. Stig Johansen er en konkurransemann og en genial type når det stormer. På slutten av kampen, når Aafk pumper ballen opp, og Glimt pumper den rett tilbake igjen, og adrenalinet til Aafk-spillerne stiger (vi så jo på TV at Aarøy slet med å få det ned igjen når kampen var over...) så er Stig Johansen rett mann på rett sted. For det første er han sterk og kan holde på ballen. For det andre holder han hodet kaldt og kan gjøre valg som gagner Glimt (trenger jeg å nevne utvisningen av Tommy Svindal Larsen?). Han er faktisk provoserende kald.

Trond Olsen går kontinuerlig på løp, og i sluttminuttene ender det fort med at Glimt pumper ballen etter han med en gang de fanger den. Det fører til at Aafk bare kan starte på nytt og lempe den inn igjen, denne sirkelen gjør at Glimt blir fryktelig slitne og får problemer på slutten. Stig Johansen, Runar Berg, Christian Berg og jeg vil også si Stian Theting, dette er spillere som mestrer denne fasen av kampen og som har de kvalitetene som skal til for å roe ned og faktisk drepe kampen. Hva skjedde mot Odd Grenland i begge kvalikkampene? Det stormløpet som man kunne forvente seg fadet bare ut, Glimts rutinerte spillere drepte kampen. Jeg vil si at det er betryggende å se at Kåre har taktiske egenskaper, noe jeg mener at en del laguttak og bytter denne sesongen viser.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Sulliken »

Skjønner ikke helt at det går ann å debattere et bytte som skjedde i det 87.min...

Olsen overreagerte pga høy tenning. Roet seg ned og alt er OK mellom Olsen og Bruttern. Case Closed.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Glimtfan »

Helt greit at TO gikk ut, synes i likhet med Mendi at bytte kunne skjedd tidligere. TO er ikke en spiller med stor utholdnhet, men han har spisskompetanse i forhold til et fantastisk rykk. Det er ikke uvanlig at han blir sliten på slutten av kampen og når vi i tillegg har flere andre spillere som blir veldig slitne siste 15-20 minuttene, så er det helt greit at 1-2 av disse tas ut for å få inn friske bein. TO`s rolle skal også inkludere viktige defensive oppgaver, i de fleste kampene vi spiller så orker TO mindre og mindre mot slutten og forsømmer sine defensive oppgaver. Det er forsåvidt greit, men når andre spillere også blir så slitne at de ikke greier å demme opp for TOs manglende defensive arbeid, så blir det et problem. Å erstatte TO med en spiller som Stig Johansen, Olav Råstad eller en annen midtbanespiller på slutten av kampen når vi leder, er fornuftig. Hvis man skal kritisere byttet så vil jeg heller si at det kom litt sent.

Når det gjelder Olsens reaksjon, så er den helt grei. Å blåse ut viser at han vil spille helle kampen og er misfornøyd med å bli byttet ut, men samtidig så kjefter "bruttern" tilbake og viser hvem som bestemmer. Etter kampen er saken ferdig, enkelt og greit. Så lenge slike utbrudd ikke gir varige men eller påvirker trenerens beslutninger, så er de helt greie. Bare naturlig at man viser litt følelser.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Buster »

Trond i dag var du helt enorm. Helt enorm!!!

:hedre :hedre :hedre
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Mr Røsten »

ENDELIG TROND!

Nå er det bare å peise på. Alle forsvarsspillere er livredde deg nå!

ENDELIG!
FØRR EVIG
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by supahman »

Det som de sa! Bare synd du ikke fikk krona kampen din med et mål. Det kunne du lett har gjort med litt mer hell. Uansett... stakkars Aas... Godset-supporterne syntes det er en skandale at han fikk spille hele kampen :lol:
Post Reply