Trenerspørsmålet???

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Glimtfan wrote:
Sjura wrote:Han fremstiller Tom Kåre som fantastisk trenermateriale.. Noen som kan fortelle om han på noen måte har prestert noe nevneverdig oppi nord som tilsier at han er mannen Glimt trenger.


TKS gjorde en ok jobb med Harstad, intet mer intet mindre. Han hadde en lite proff ledelse bak seg i Harstad, det samme vil han få i Bodø.
Hva får deg til å si at dagens ledelse ikke er proff?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Post by liverglimt »

Glimtfan wrote:
Sjura wrote:Han fremstiller Tom Kåre som fantastisk trenermateriale.. Noen som kan fortelle om han på noen måte har prestert noe nevneverdig oppi nord som tilsier at han er mannen Glimt trenger.


TKS gjorde en ok jobb med Harstad, intet mer intet mindre. Han hadde en lite proff ledelse bak seg i Harstad, det samme vil han få i Bodø. Tror ikke TKS er rette mannen for glimt. Tror vi trenger en sterk og autoritær trener uten bakgrunn fra glimt. Vi kan ikke fortsette med "innavlet". Skrekken er at Runar Berg eller Stig Johansen blir med i et trenerteam.

Den siste sjefstreneren vi hadde som kom helt utenfra, var Oppjordsmoen. Jeg tror mye av årsaken til at det ikke fungerte med han, var at han manglet autoritet. Vi trenger en trener med et enormt vinnerinnstinkt og som virkelig sier fra når han ikke er fornøyd.

Ehmmm... Nedrykksmoen var vel i konstant krangel med nevnte TKS. 8)
@liverglimt
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Post by Sven-Rune »

Dert skremmer meg at Glimt ikke trener på naturgress foran bortekamper på gress! (ref.an.no i dag)
Tilogmed lag i 3.divisjon (hjemmebane naturgress) trener på kunstgress før kamper på kunstgress!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

fotballguru1 wrote:Lurer på hva det er ved Tom Kåres trenerkarriere som har imponert Børre: At Harstad lå soleklart sist frem til han trakk seg (har vunnet 4 av 5 kamper siden da), at han ikke klarte å fullføre c kurset, eller at han har endt opp i krangel i alle klubber han har vært i både som spiller og leder "fordi ingen forstår han". Sterke meninger Børre, kjempegreier det...
enig med deg der...
TKS vil være å grave ned hele klubben og alt glimt står for...
Kan ikke akkurat si at TKS har gjort seg bemerket annet enn negativt..
Har hørt noe rykter om at TKS ikke er kandidat... men det blir ikke bedre av å ansette Bjerk... :roll:
You'll Never Walk Alone
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

talfh wrote:
fotballguru1 wrote:Lurer på hva det er ved Tom Kåres trenerkarriere som har imponert Børre: At Harstad lå soleklart sist frem til han trakk seg (har vunnet 4 av 5 kamper siden da), at han ikke klarte å fullføre c kurset, eller at han har endt opp i krangel i alle klubber han har vært i både som spiller og leder "fordi ingen forstår han". Sterke meninger Børre, kjempegreier det...
enig med deg der...
TKS vil være å grave ned hele klubben og alt glimt står for...
Kan ikke akkurat si at TKS har gjort seg bemerket annet enn negativt..
Har hørt noe rykter om at TKS ikke er kandidat... men det blir ikke bedre av å ansette Bjerk... :roll:
Bjerk bør ikke undervurderes! Klok mann som passer bra som assistent eller U-trener.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

u trener kan han gjærne være for min del.. Men hovedtrener passer han ikke til... han klarte ikke hjelpe glimt som hjelpetrener sist...
You'll Never Walk Alone
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

talfh wrote:u trener kan han gjærne være for min del.. Men hovedtrener passer han ikke til... han klarte ikke hjelpe glimt som hjelpetrener sist...
Men han klarte det bra før det :wink:
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Sjura wrote:Han fremstiller Tom Kåre som fantastisk trenermateriale.. Noen som kan fortelle om han på noen måte har prestert noe nevneverdig oppi nord som tilsier at han er mannen Glimt trenger.
På plussiden så må det vel nevnes at han kjenner Glimtsystemet.
På minussiden så må det vel nevnes at han kjenner Glimtsystemet.

La han og Bjerk ta seg av jr./B-laget, det tror jeg hadde blitt god knall!
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

eidurgud wrote:På plussiden så må det vel nevnes at han kjenner Glimtsystemet.
På minussiden så må det vel nevnes at han kjenner Glimtsystemet.
:lol: Genial
FØRR EVIG
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Shredd wrote:jeg syns glimt burde ta en prat med skeid trener Anders Jacobsen, han har peiling på fotball og har faste og gode trenings mønster som gir resultater, samt han er en taktikker, og det har vi ikke hatt trenere som har vært siden trond sollied
Siden Skeid ikke vil fornye med han etter at Skeid nå sannsynligvis rykker ned, da er han ledig på markedet. Rett person?

http://www.fxt.no/forstediv/article1376349.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16609
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Post by Sulliken »

http://www.an.no/glimt/article3045889.ece
4. Er det heldig for en klubb som jakter på opprykk å ha to trenere som sitter på oppsigelse?

– Det er ikke heldig, men det ble sånn. Erik Hoftun har bestemt seg for å begynne å jobbe i Rosenborg, og vi har gitt Kent Bergersen beskjed om at vi jakter på en ny hovedtrener med mer ledererfaring enn det han har. Nå satser vi på å ha på plass en ny hovedtrener i god tid før vi skal starte forberedelsene til neste sesong.
Spennende
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

ja står i An at glimt er ute etter en person med mere ledererfaring enn Kenta... og da kan det umulig bli TKS eller Bjerk :)
You'll Never Walk Alone
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

talfh wrote:ja står i An at glimt er ute etter en person med mere ledererfaring enn Kenta... og da kan det umulig bli TKS eller Bjerk :)
Nå har da Bjerk et hav av mer erfaring enn Kenta!
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
benjoh
Posts: 382
Joined: Tue Jun 14, 2005 9:16 pm
Location: Dønna

Post by benjoh »

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Post by liverglimt »

Les litt i tråden så ser du at det er "ferdig debatert" 8)
@liverglimt
User avatar
Johnny Slotterøy
Posts: 11
Joined: Fri Jun 24, 2005 10:11 am

Trenerne burde vært sparket etter bananskall nr 2 eller 3!

Post by Johnny Slotterøy »

Det er greit at alle lag kan gå på en smell en sjelden gang, men når det gjentar seg 6 ganger (tapt 15 unødvendige poeng) i løpet av 3-4 måneder er det et trenerproblem. I klartekst betyr det at trenerne ikke er i stand til å lære av tidligere feil. I lagoppstillingen mot Raufoss bekrefter trenerne nok en gang sin inkompetanse. De vet faktisk ikke hvordan de komponerer en optimal førsteelver, til tross for at de har trent laget i snart to sesonger.
Erik Hoftun: har du glemt alt Nils Arne lærte deg om komplementære ferdigheter og godfot-teori??!

Slik jeg kan vurdere det, var 4 spillere i feil posisjoner fra start- dette øker usikkerheten i et lag som er usikre nok fra før:

1) Mounir Hamoud- den eneste som har vist seg "stabilt" farlig i angrep de siste kampene blir altså satt som back. Løsningen var innlysende- Bjørdal som høyreback og Hoftun inn som stopper.

2) Anders Karlsen som sentral midtbane- en ungutt med god løpskapasitet og arbeidsmoral burde i denne kampen spilt indreløper og den av de tre med dårligst kondis, men som tross alt har pondus, duellkraft og brukbare pasninger, Stig, burde selvsagt spilt sentralt!

3) Trond Olsen- har underprestert i minst 12 kamper på rad og burde kjent tresmaken i ræva for lenge siden- hva skjer? Klippekort?

4) Watson, som forøvrig var glimrende mot Bryne på venstre kant med nesten bare riktige valg (og scoring!) blir feilplassert på HØYRE kant igjen. Angrepsmessig har man da også "ødelagt" for Martins som nesten ikke får ett eneste legg fra sidene.

Dersom Runar først er med til Raufoss, hvorfor spiller han ikke fra start og blir byttet ut når han ikke klarer mer?

Fasiten er at Glimt de siste 10 kampene har fattige 1,5 poeng i snitt, mot totalsnitt ifjor på 1,63. De 9 første i år ga et snitt på 2,11, sålangt totalt 2,0.
Molde, derimot, har hatt trua på formasjonen og spillestillen og IKKE kompromisset på det- fasit er imponerende 16 seire på de siste 18, siste tap 28.mai!
Jeg bøyer meg i støvet og gratulerer!
Det verste er å vite at Glimt kanskje aldri har hatt en stall med større potensiale og det er tvilsomt om vi får det igjen på lenge....

Det er bare patetisk av Bergersen å stå frem i avisa mandag 8. oktober og preike om at ”flere av spillerne synes det er tungt på naturgress” HELT IDIOTISK!

Det var vel like tungt, om ikke tyngre, å slå Ham-kam på Briskeby, Moss på Melløs, Kongsvinger på Gjemselund og Bryne på Jæren? Samtlige arenaer har så vidt meg bekjent naturgress, som i tillegg var av ringere kvalitet enn gressbanene er nå på høsten.

Bergersen kunne like gjerne sagt: ”Jeg har ikke klart å vedlikeholde lagets form, inkludert kondisjon og samhandling, sesongen igjennom. I tillegg har jeg ikke vært i stand til å ta ut riktig lag og riktige spillere i posisjonene. Dette tar jeg nå konsekvensene av og slutter med øyeblikkelig virkning for Glimt’s beste”. En våt drøm måtte være å slå opp i avisa Nordland en av de nærmeste dagene og faktisk LESE dette….
Johnny
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

bgmu wrote:
BoForPres wrote: Nå har da Bjerk et hav av mer erfaring enn Kenta!
Men hva har han oppnådd? nesten rykke ned med Tromsøs stolthet Fløya?
Nå snakker jeg ikke om Bjerk som hovedtrener, men som assistent! Han har utført den rollen meget bra i flere år for Glimt og har etter hva jeg har hørt stor respekt!
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Trenerne burde vært sparket etter bananskall nr 2 eller

Post by BoForPres »

Johnny Slotterøy wrote:4) Watson, som forøvrig var glimrende mot Bryne på venstre kant med nesten bare riktige valg (og scoring!)
:shock: kremt kremt!

Foruten ølbrille synet ang Watson var det mye fornuftig Johnny! :)
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Post Reply