Trenerspørsmålet???

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Trenerspørsmålet???

Post by talfh »

ifølge dagens VG har Ernst hadd møte med Hoftun og Kenta og bedt de gi svar om de ønsker å fortsette innen utgangen av august! Glimt ønsker Hoftun og Kenta vidre selv om det ikke blir opprykk. Ernst begrunner dette med at man vil ha kontunitet på trenersiden og har tro på kenta/hoftun.

Kenta/hoftun er ikke sikker på om de kan ha noe svar innen utgangen av august da de begge vil se ann om de klarer å få glimt opp..
Ernst sa også at de måtte begynne å se på alternativer dersom Kenta/hoftun plutselig skulle finne ut at de ikke ville forlenge.
You'll Never Walk Alone
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Here we go again :?

Er det virkelig et helt år siden sist gang? Føles som tilsvarende sak i fjor ble avgjort for kun måneder siden. Sist gang hadde jeg en dårlig magefølelse, nå er den ennå verre...
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Positivt at Glimt tar tak i dette NÅ, og ikke sitter på gjerdet. Er helt enig med Ernst. Signér ny kontrakt, eller finn dere en annen jobb. Det er ikke noe forskjell på om du er trener eller spiller sånn sett.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

Begge to blir. Det er jeg villig til å sette en god del penger på.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Post by Knuta »

Nolder wrote:Greit å begynne å snakke om dette nå, men
de har vel lenge sagt at de skal se det ann etter om det blir opprykk.

Så får Ernst se etter løsninger, Erik fokus på jobben.
Så kan begge håpe at Erik og Kentas menn fikser biffen.
Det hadde jo vært det beste.
Helt enig med Kenta/Hoftun. Dersom Glimt ikke skulle rykke opp i år vil det være menigsløst om trenerduoen fortsetter. Alt snakk om trenerspørsmål nå vil bare virke forstyrrende inn på den viktige oppgave som skal gjøres nå, nemlig at Glimt skal rykke opp.
Vi har jo mange eksempler på forlengelse av trenerkontrakter midt i sesongen hvor et lag etter sesongslutt ikke har klart målsettingen har vært en direkte feil avgjørelse.
Min anbefaling er vent til sesongslutt. Dersom Glimt rykker opp fortsetter Kenta/Hoftun, hvis ikke er det jo talentløst av klubben å ikke ta den nødvendige evalueringen før forlengelse.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Unødvendig? Er det unødvendig for en direktør å vite hvem som skal lede klubben?

Syns det er helt på sin plass at han kommer med dette nå. Han sier jo, visstnok, at han er fornøyd med jobben de gjør uansett om det blir opprykk eller ei. Det tar tid å finne en trener som passer i klubben, så at han vil begynne allerede nå, ser ikke jeg på som noe problem, snarere tvert imot. Det gir større usikkerhet om man ikke vet om trenerene fortsetter til neste år, enn om de vet at de slutter/eller signerer ny kontrakt.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Post by Knuta »

eidurgud wrote:Unødvendig? Er det unødvendig for en direktør å vite hvem som skal lede klubben?

Syns det er helt på sin plass at han kommer med dette nå. Han sier jo, visstnok, at han er fornøyd med jobben de gjør uansett om det blir opprykk eller ei. Det tar tid å finne en trener som passer i klubben, så at han vil begynne allerede nå, ser ikke jeg på som noe problem, snarere tvert imot. Det gir større usikkerhet om man ikke vet om trenerene fortsetter til neste år, enn om de vet at de slutter/eller signerer ny kontrakt.
Synes at klubbledelsen må akseptere at Kenta/Hoftun ikke kan gi et svar nå, og slutte å mase om dette nå når laget er inne i sin viktigste periode.
Gutta blir dersom det blir opprykk, hvis ikke er alle tjent med en grundig analyse og evaluering av sesongen og stake ut en ny kurs for neste år.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Er ikke sikker på at det er akseptabelt for ledelsen i klubben. De maser ikke, men har bedt om et svar innen utgangen av måneden om de fortsetter eller ikke. Får ikke Glimt svar da, så begynner vel klubben se seg om etter nye trenere, regner jeg med. Hvis de ikke gjør det, ser jeg ikke noe poeng i å komme med et slikt utspill.

Det som er et tankekors er at hvis ikke Kent/Erik gir svar innen 1. sept, og Ernst finner en ny trener som skal ta over etter sesongen - OG Glimt rykker opp. Da står Kent og Erik uten jobb, Glimt sitter med en trener de - i utgangspunktet - ikke vil ha og UTEN trenerene de VIL ha...
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

Eidurgud wrote:Det som er et tankekors er at hvis ikke Kent/Erik gir svar innen 1. sept, og Ernst finner en ny trener som skal ta over etter sesongen - OG Glimt rykker opp. Da står Kent og Erik uten jobb, Glimt sitter med en trener de - i utgangspunktet - ikke vil ha og UTEN trenerene de VIL ha...
Og nettopp derfor bør Glimtledelsen vente til vi vet om det blir opprykk eller ikke. Greit nok å undersøke markedet litt slik at man ikke er helt uforberedt når Bergersen/Hoftun evt. forsvinner, men ikke noe mer enn det.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

eidurgud wrote:Unødvendig? Er det unødvendig for en direktør å vite hvem som skal lede klubben?

Syns det er helt på sin plass at han kommer med dette nå. Han sier jo, visstnok, at han er fornøyd med jobben de gjør uansett om det blir opprykk eller ei.
Enig i det! Så kan man jo selvfølgelig være enig eller uenig med Ernst hvorvidt man bør være fornøyd dersom de ikke rykker opp på to forsøk.

Er litt usikker på hvor mange alternativer Kenta og Erik har på jobbmarkedet. Når alt kommer til alt har de ikke all verdens cv å vise til som trenere, med en 5. plass i adecco som beste resultat.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Post by Knuta »

Mendi wrote:Jeg tror hans beste sjanse til å komme til Tippeligaen akkurat nå er med Glimt.
Ja og derfor bør det kun være fokus på dette frem til sesongen er over. Så får trenerspørsmålet for neste år komme til riktig tidspunkt som er i november, etter en grundig analyse av årets sesong.
Alt annet er kun et forstyrrende ledd som kan virke mot sin hensikt.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Mendi wrote:Jeg tror hans beste sjanse til å komme til Tippeligaen akkurat nå er med Glimt.
Vel, siden han bare er trener for Glimt, så er det vanskelig å krangle på den påstanden :wink:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Normalt sett tror jeg dette kunne vært en grei framgangsmåte. Kontinuitet er viktig, men det er også greit å ha ting klare tidlig, så man kan begynne å jobbe med erstatninger dersom de nåværende skulle forsvinne. IMIDLERTID! Dette er ikke noen normal situasjon. Vi har hørt mye snakk om alle de fæle tingene som kommer til å skje med klubben dersom den ikke rykker opp. Det ligger jo i kortene at satsinga må reduseres, lønninger sakses, spillere selges, og det som verre er. Da synes jeg det er smått tvilsomt å skulle begynne å planlegge ny trener i august/september. Hvilken trener vil vel takke ja til en jobb der premissene avhenger i så gedigen grad av resultatene i høst? Da er det greiere å orientere seg i markedet, og heller ta samling i bunn når en ny sesong i serie A er forestående. Jeg tror ikke Glimt gjør det smarteste slik det høres ut nå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Post by XuliX »

bgmu wrote:Dersom trenerne ikke skulle fortsette, er kanskje Cato Hansen et bra alternativ, han har hatt stor suksess med nyopprykkede Stavanger IF
som ligger på 2. plass i 2. div avdeling 3 hvis jeg ikke tar helt feil...
Det var vel han som var i radio 3 sammen med kommentatoren under kampen mot mandalskameratene?
Han sa da hvertfall veldig mye bra, siden han har sett glimt fra utsiden.
"hvorfor tar de ut Sannes når han er en som gir alt i dueller. De skulle heller tatt ut Brenes som ikke får til noe denne kampen"
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Bra at Ernst begynner å tenke på dette nå, litt seint å skal begynne å finne en god trener i november. Da bør en ny trener allerede være klar! Men om Hoftun/Bergersen gir seg så trenger vi faktisk en ny trener og en ny sportsdirektør... Det er jo ikke sikkert at de fortsetter selv om vi skulle rykke opp... de har jo en ganske håpløs pendler situasjon og ved opprykk blir det mere og hardere arbeid og da går det vell neppe å pendle i like stor grad!! Blir det ny trener så må det være en som er knall god og som står for 4-3-3 og den type fotball som glimt spiller, FERDIG MED DET!!
Tror ikke krisen kommer til å bli så stor om vi ikke rykker opp... Ser noe svartmaler det veldig... Men om vi får kvalikk og ikke skulle klare opprykket så tror jeg ikke det kommer til å bli store endringer.. Mulig et spillersalg eller 2 men.

Tipset er uansett direkte opprykk eller at vi vinner 2 kvalikk kamper 8)
You'll Never Walk Alone
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

bgmu wrote:Dersom trenerne ikke skulle fortsette, er kanskje Cato Hansen et bra alternativ, han har hatt stor suksess med nyopprykkede Stavanger IF
som ligger på 2. plass i 2. div avdeling 3 hvis jeg ikke tar helt feil...
hmm.. tror det holder med å prøve gammle glimtspillere...
skal vi nå ha ny trener så må det bli noen med litt fartstid og som har erfaring. og en som står for 4-3-3 og den angreps filosofien som glimt har! Hoftun/kenta har testet andre formasjoner og vi ser jo hva som funker... 8)
You'll Never Walk Alone
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Når Hoftun/Kenta har gitt seg så bør Tom Nordlie overtales til å hentes nordover...
Han får en ball...
Post Reply