MINI.

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
RS
Posts: 1067
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:23 pm

Post by RS »

Jeg spurte Mini for et år siden om han kunne tenke seg å sitte som sportsjef i Glimt. Det svaret jeg fikk var at det nok var lite aktuelt. Kona hadde etablert frisørsalong i Trheim, og familien var for godt etablert der. Nå var det på tide å la familien komme først, det var deres tur nå. Jeg må si at jeg synes dette er en ærlig og god begrunnelse for at han ikke kunne tenke seg å komme til Glimt. Han sa ingen ting om klubben riktig nok, men om familien kommer først, så ære være ham for det...

Så med mindre han kunne tenke seg noe fri fra kona, så tror jeg nok at det er like lite aktuelt i dag som den gang...
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Ang. diskusjon om trenerspørsmål generelt og Mini og Hoftun spesielt, mener jeg noen bør sette opp vinduene og lufte litt i eget hus. Jeg synes det kommer mye innestengt gørr og sakligheten er på et lavmål blant enkelte debattanter. Hva er vitsen med å skremme vekk alle med tilknytning til Glimt og som viser den minste interesse for andre klubber? Det blir litt Tuppen og Lillemor og trallalla. Til slutt kan man risikere å sitte ganske så alene med sin edder og galle. Litt vidsyn går an!

Heller ikke jeg har stor tro på Mini i det sportslige apparatet. Men Mini er en god markedsfører, det skal han ha. I det hele tatt er det en vanskelig øvelse å gå fra ekspertkommentator på TV til sportsdirektør, trener el. lign. Jeg tror f.eks. Matta sliter litt i Start...
Masinga
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Ikke lett å legge inn innlegg for tiden!
Masinga
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Mendi wrote:
Jeg har inntrykk av at Matta gjør det bra. Han opptråtte meget korrekt ved avskjedigelsen av Bjørnebye og har stått frem på en god måte i media. At Start sliter sportslig kan de nok takke andre enn Matta for.
Jeg har fått inntrykk av at Startsupporterne er meget misfornøyd med jobben Matta har gjort og at de helst hadde sett ham forsvinne sammen med Bjørnebye.

Selv har jeg fulgt minimalt med på eliteserien og har ingen grunn til å mene noe som helst om jobben han har gjort.
mokkemikka
Posts: 31
Joined: Wed Sep 26, 2007 9:29 pm
Location: Bodø selvfølgelig ;)

Post by mokkemikka »

Masinga wrote:Ikke lett å legge inn innlegg for tiden!
Kanskje ikke :? :wink:
Men det var vel MINI som var temaet her.

Må innrømme at følelsene gikk opp og ned mens jeg leste innleggene her. Men Mini har det nok best der han er.

Når det er snakk om trener til vårt kjære lag har jeg studert gutta på banen og jeg må lure på hvorfor hr Berg selv ikke er trener. Han støtter gutta og gir dem muligheter. Om det er fordi han vil spille selv eller om det er fordi han ikke har tenkt, lyst eller blitt spurt om jobben, skal jeg ikke uttale meg om. Spesielt siden jeg er fersk som aktiv fotballfrelst :oops: Men som spillende trener virker det lovende utfra de kampene jeg har vært på. Så hvorfor ikke??

Grønn på fotball og Glimt, men er vel ikke helt umulig tilfelle ;)
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Post by Janco »

Mr Bean wrote: :lol: :lol: :lol: :lol: :glis :glis :glis
Æ trur æ flire mæ i hjel.... Jævla bra skrevet... :hedre :hedre
Og bare så det e sagt: Æ hørte hain på tv2 (Mini) der hain sa følgende: "MITT HJERTE TILHØRER RBK OG INGEN ANNEN"..Sitat slutt
Så kom itj me dein sjitsekken hit nei....

-Regner med du kan sette opp ei liste over aktuelle trenere,
som har HJERTET I GLIMT??

Tror den ønskelista blir kort for å si det sånn!

Mini fortjener heder og ære, framfor all slakt som mange framviser.
Han var jo en STOR fotballspiller :wink:


Mvh Janco 8)
mokkemikka
Posts: 31
Joined: Wed Sep 26, 2007 9:29 pm
Location: Bodø selvfølgelig ;)

Post by mokkemikka »

-list wrote:En bergbror som trener?

...de har overblikket, tilhørigheten, og spillestilen. Et stykke på vei til å oppfylle mine kriterier. Men jeg aner ikke hva de har på det organisatoriske plan. Dette er jo vel så mye psykologi som fotballteknisk fagkunnskap.
Som nevnt er jeg grønn når det gjelder fotball og Glimt, men det har vært hva jeg har tenkt på når jeg har vært på kamper og sett hva som utspiller seg på banen... Men det kan kanskje være pga min uvitenhet mht fotball at jeg ser slike ting. Berg som trener... Jeg vet ikke om han har det som skal til for å være trener, men han er helt klart lag-spiller og prøver å løfte opp andre spillere på banen. Spesielt om det er noen som virker uttafor og spiller litt deretter ;) Han kan for alt jeg vet være en elendig trener. Men jeg er fortsatt grønn på området ;)

Bare for å minne om at det handler om Mini her ;) Mini er bra der han er og han er som alle Bodø-folk på tv (les: Per Sundby) Brøytende, selvgod og lite flatterende. Blæhhhh... Men vi har valget, stå han av eller bytt kanal :D
mokkemikka
Posts: 31
Joined: Wed Sep 26, 2007 9:29 pm
Location: Bodø selvfølgelig ;)

Post by mokkemikka »

Janco wrote: bla, bla, bla ....Mini... bla, bla, bla framviser.
Han var jo en STOR fotballspiller :wink:


Mvh Janco 8)
Hmmm... nøkkelordet her er VAR

:glimt
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Post by Janco »

mokkemikka wrote:
Janco wrote: bla, bla, bla ....Mini... bla, bla, bla framviser.
Han var jo en STOR fotballspiller :wink:


Mvh Janco 8)
Hmmm... nøkkelordet her er VAR

:glimt
Har han lagt opp :?:
User avatar
benjoh
Posts: 382
Joined: Tue Jun 14, 2005 9:16 pm
Location: Dønna

Post by benjoh »

si hva dere vil om mini...men hann ville blitt en STOR trener..han har ett stort fotballhode og han liker jo offensiv og underholdene fotball..han hadde passet utmerket i glimt :!:
EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Post by EngSte-lig »

Ørjan Berg som sportssjef. Eli Landsem som trener. :rock
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Heia Glimt!
Last edited by Los-Loco on Tue Oct 02, 2007 3:06 pm, edited 1 time in total.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

EngSte-lig wrote:Ørjan Berg som sportssjef. Eli Landsem som trener. :rock

Med all respekt for Berg-brødrene, og deres fotballprestasjoner; jeg har aldri noen gang sett noen av dem gjøre eller si noe som skulle gi den minste mistanke om at de har trener/lederegenskaper.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Post Reply