Ingen tar tak!!!

Moderators: Sulliken, Larsen

Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

P!rlo wrote:En ting til, man skulle jo tro at Erik, som har vært del av RBK, Eggen og "go-fot"-skolen skulle inneha noe kompetanse og triks om lagbygging, moral, medgang og motgang. Alt gikk neppe helt på skinner i RBK gjennom 15 år. Storhetstiden bynte jo trossalt en gang på 90-tallet.
I RBK vil man jo ikke si det - men i praksis gikk jo "go-fot"-skolen ut på at det var en sterk personlighet som bestemte alt og fikk det som han ville. Alltid.
EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Post by EngSte-lig »

Både spillere og trenere må ta sin del av ansvaret.
Spørsmålet er om det har noe hensikt med denne type diskusjon på det nåværende tidspunkt.
Nå er oppgaven enkel. De som ikke er villig til å bø for drakta har ingenting i Glimt å gjøre neste sesong.
Gi spillerne beskjed. Trenerne kan reise hjem med det samme. De virker uengasjert og handlingslammet.
Ernst får ta styringa på trening og benk med det samme. Klarer ikke han jobben så får han vurdere stillinga han og.

Samling i bunn. Æ vil ha en opprykksfest - sjøl om det er midt i uka.
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Post by Novi »

Oppvaskmøtet burde vært tatt etter den begredelige bortekampen mot ManKam. Hadde vi bare tapt mot HamKam på Myra ville det nok kommet også. Den kampen har blitt trukket fram av Kenta i hele høst, som om det var hans lille personlige trofé. Newsflash, Kenta! Alle kamper gir 3 poeng!

Savner en spiller som Kjølner, som gikk løs på alle og enhver og sa hva som måtte gjøres! Eller en trener som Nordlie, som holdt spillergruppa igjen i garderoben i 2 timer og lot alle få gjennomgå OG prate for seg.

No slikt er det alt for sent for nå, men før kvalikkampene er det et hån mot alle som følger Glimt om det ikke gjøres tiltak som samler spillerne i bunn og gir dem den riktige LYSTEN til å vinne. BEGGE kampene!!
Una mas cerveza.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

P!rlo wrote:At enkelte spillere nekter å ta til seg kritikk er jo ikke noe nytt, det går vel i de samme baner som før akkurat dær. Skjønner Stig Johansen godt egentlig, virker som han slettes ikke er fornøyd med tiltakene trenerene har gjort for å ta tak i dette problemet. Leser jo mellom linjene at Stig kanskje mener Kenta skyter seg i foten.

Hvis det er slik at Kenta og Erik har prøvd alt de makter i to år for å endre dette, uten hell, så burde de jo ty til andre midler. Psykolog f.eks.
Psykologen: Stig, du må være mer positiv! Hva tenker du når jeg sier det?

Stig: At du pisser på meg. Jeg vet vel best selv hvor positiv jeg behøver å være....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

dalers wrote:
P!rlo wrote:At enkelte spillere nekter å ta til seg kritikk er jo ikke noe nytt, det går vel i de samme baner som før akkurat dær. Skjønner Stig Johansen godt egentlig, virker som han slettes ikke er fornøyd med tiltakene trenerene har gjort for å ta tak i dette problemet. Leser jo mellom linjene at Stig kanskje mener Kenta skyter seg i foten.

Hvis det er slik at Kenta og Erik har prøvd alt de makter i to år for å endre dette, uten hell, så burde de jo ty til andre midler. Psykolog f.eks.
Psykologen: Stig, du må være mer positiv! Hva tenker du når jeg sier det?

Stig: At du pisser på meg. Jeg vet vel best selv hvor positiv jeg behøver å være....
Jeg registrerer at mange mener at Stig ikke er i stand til å ta i mot kritikk på en konstruktiv måte. Jeg har smått med forutsetninger for å vurdere hvordan Stig egentlig håndterer kritikk, men jeg konstaterer i allefall at han ikke er særlig villig til å ta opp diskusjoner gjennom media, når saken er av en art som burde diskuteres internt. Og det holder jeg strengt tatt med ham i!

Det er flere enn Valla som har fått erfare at tema som sorterer under "personalsak" ikke hører hjemme på en pressekonferanse...
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Merker meg at Stig alltid blir spurt. Og de spør nok Stig fordi han faktisk ikke sier: Ingen kommentar :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

dalers wrote:Merker meg at Stig alltid blir spurt. Og de spør nok Stig fordi han faktisk ikke sier: Ingen kommentar :wink:
Poeng, skal gi deg den... :wink:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Når Mounir , på stillingen 1-1 mot moss, bruker minst 40 sekunder på å komme seg mot benken når han skal byttes ut, forteller dette meg mye.

Når Moss i tillegg gjør et bytte tett på og Moss spilleren haster mot benken blir det i mine øyne klart.

Her er det store mangler på lagfølelse. Det er for mange små-sjæfer, toppet med en lammet laglederbenk!!

En annen ting som irriterer meg voldsomt er at vår kaptein, som tidligere i sesongen tok tak og skrek beskjeder i øst og vest, har stoppet og gi direktiver. Når Olsen og Råstad gjør det til en sport og psyke ut hverandre etter en dårlig pasning m.m...samt sutrer på andre medspillere er det etter mitt syn ikke bare lagledelsen som må ta tak. Lærdre Bjørdal har egenskapene. de har jeg sett, det er bare å sette primadonnaene på plass en gang for alle!!

Det skal ikke være nødvendig å holde på som i forsvaret, men jaggu.... skal vi rykke opp må enkelte spillere som oppfører seg som bortskjemte "Kjærringer" ta seg kraftig sammen!!
Joakim
Posts: 189
Joined: Fri Aug 27, 2004 3:09 pm
Location: Trondheim
Contact:

Post by Joakim »

Jeg registrerer at et vesentlig problem i Rosenborg, ser ut til å være et vesentlig problem i Glimt også. Problemet er at i RBK får spillerne lov til å være sjefer. Det er ingen som reagerer. Tørum sier ingenting, spillerne selv sier ingenting, og Adresseavisen sier svært lite. Treneren får skylda, mens Steffen Iversen ikke trenger å løfte lillefingeren for å nå en ball engang. Han får ikke kritikk av andre enn de tullingene som skriver leserinnlegg til avisen som ingen leser.

Merkelig hvordan alle Rosenborgs problemer gjentar seg i Glimt. Eller er det omvendt?

Uansett. Tre ord burde holde i massevis i denne sammenhengen, om Glimt-spillerne er smarte nok til å skjønne dem. Blø for drakta!
Trofast i kvitt og svart
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Post by Knuta »

Joakim wrote:Jeg registrerer at et vesentlig problem i Rosenborg, ser ut til å være et vesentlig problem i Glimt også. Problemet er at i RBK får spillerne lov til å være sjefer. Det er ingen som reagerer. Tørum sier ingenting, spillerne selv sier ingenting, og Adresseavisen sier svært lite. Treneren får skylda, mens Steffen Iversen ikke trenger å løfte lillefingeren for å nå en ball engang. Han får ikke kritikk av andre enn de tullingene som skriver leserinnlegg til avisen som ingen leser.

Merkelig hvordan alle Rosenborgs problemer gjentar seg i Glimt. Eller er det omvendt?

Uansett. Tre ord burde holde i massevis i denne sammenhengen, om Glimt-spillerne er smarte nok til å skjønne dem. Blø for drakta!
Jeg er faktisk helt enig.
Post Reply