Ny Stadion MÅ på plass snart!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Trapattoni wrote:Jeg tror vi kan være 100% sikker på én ting: Glimt spiller sine hjemmekamper på Aspmyra i 2008... :wink:
Dét tror jeg også. Men kjeppene som NFF driver å fekter med kan fort havne i hjulene våre igjen :?
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Bygg nytt... aspmyra blir bare et lappværk som aldri blir fullgodt... :!:
You'll Never Walk Alone
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Post by El Cid »

Kenneth wrote:
Trapattoni wrote:Jeg tror vi kan være 100% sikker på én ting: Glimt spiller sine hjemmekamper på Aspmyra i 2008... :wink:
Dét tror jeg også. Men kjeppene som NFF driver å fekter med kan fort havne i hjulene våre igjen :?
Kjepper i hjulene? NFF er som en streng lærer, når man kommer til stykket, så er man glad for at læreren var såpass streng som den var. Det bør ikke komme som noen bombe på Glimtadministrasjonen at Aspmyra ikke holder mål. Det er bevist at gode fasiliteter fører til god oppslutning om kampene, noe som gir en meget pen gevinst på lang sikt. Om vi ser på stadioene i Tippeligaen til neste år, så vil vi se at Aspmyra, Marienlyst og Alfheim er de tre klart dårligste stadia. Men, i Drammen skal de bygge nytt, og Alfheim har blitt og skal fortsette å oppgraderes litt etter litt. Da står Glimt igjen med den desidert dårligste stadion i Tippeligaen, en stadion som også er dårligere enn mange av Adeccolagenes i 2008.

Derfor må Bodø by, Nordland Fylkeskommune og Glimt snarest mulig komme med en plan for Nye Aspmyra, gjerne som et nybygg på Rønvikjordene. Brann har gjort det, Molde har gjort det, HamKam gjør det, Fredrikstad har gjort det, Odd gjør det, Viking har gjort det, Start har gjort det, Sandefjord har gjort det, Aalesund har gjort det, Strømsgodset skal gjøre det så hvorfor kan ikke Glimt også gjøre det?
Last edited by El Cid on Thu Dec 13, 2007 11:31 am, edited 2 times in total.
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Kenneth wrote:
Trapattoni wrote:Jeg tror vi kan være 100% sikker på én ting: Glimt spiller sine hjemmekamper på Aspmyra i 2008... :wink:
Dét tror jeg også. Men kjeppene som NFF driver å fekter med kan fort havne i hjulene våre igjen :?
Jeg tror egentlig ikke dagens utspill er noe annet enn at man vil synliggjøre nødvendigheten av å komme i gang med et nytt anlegg (Aspmyra eller helt nytt). Mange mennesker i Bodø har i utgangspunktet null forståelse for at Glimt må gjøre noe med dagens anlegg. Dagens utspill er i så måte litt "oppdragende".
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

El Cid wrote:Kjepper i hjulene? NFF gjør egentlig klubbene en bjørnetjeneste.
Ja, hva er nå egentlig en bjørnetjeneste.... :)
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Det blir kostbart å være glimtsupporter i 2008, med tur til Alfheim annenhver helg. Velkommen skal dere være! :mrgreen:

http://fotball.itromso.no/eliteserien/article96386.ece
Last edited by brutus on Thu Dec 13, 2007 11:32 am, edited 1 time in total.
DIXI
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Post by El Cid »

Trapattoni wrote:
El Cid wrote:Kjepper i hjulene? NFF gjør egentlig klubbene en bjørnetjeneste.
Ja, hva er nå egentlig en bjørnetjeneste.... :)
Aiaiaiai, den stod til stryk for å si det slik!
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

El Cid wrote:
Trapattoni wrote: Ja, hva er nå egentlig en bjørnetjeneste.... :)
Aiaiaiai, den stod til stryk for å si det slik!
:lol:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

NFF:
Klubben har fått frist til nyttår med å dokumentere at fysiske arbeider med et nytt stadion eller et fullverdig anlegg på Aspmyra vil være i gang i løpet av neste år.
Glimt:
– På første styremøte etter nyttår vil det bli satt ned en gruppe som skal jobbe intensivt med anleggssituasjonen.
:mrgreen:
DIXI
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Kjenner faktisk at jeg gleder meg. For nå er de pent nødt til å bygge nytt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Aspmyra har norges beste kunstgressmatte, ergo norges beste underlag. Glimt spiller den mest underholdende fotballen i Norge. JEG SKJØNNER IKKE DET FØKKINGS PROBLEMET? Helvetes idioter, alle dere som er innblandet i det forpulte, helvetes, satans fotballforbundet. FOTBALLforbundet. For HELVETE!
Last edited by brawno on Thu Dec 13, 2007 1:19 pm, edited 2 times in total.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

brutus wrote:NFF:
Klubben har fått frist til nyttår med å dokumentere at fysiske arbeider med et nytt stadion eller et fullverdig anlegg på Aspmyra vil være i gang i løpet av neste år.
Glimt:
– På første styremøte etter nyttår vil det bli satt ned en gruppe som skal jobbe intensivt med anleggssituasjonen.
:mrgreen:
Det betyr jo ikke annet enn at Glimt før nyttår vil dokumentere hvilke utbedringer som skal gjøres foran kommende sesong, mens de etter nyttår starter jobben med å utrede anleggssituasjonen på lengre sikt. Det siste overrasker meg litt. For det har da vitterlig vært uttalt tidligere i år at en slik prosjektgruppe har vært i sving en stund nå....
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Post by Knuta »

Trapattoni wrote:
brutus wrote:NFF: Glimt: :mrgreen:
Det betyr jo ikke annet enn at Glimt før nyttår vil dokumentere hvilke utbedringer som skal gjøres foran kommende sesong, mens de etter nyttår starter jobben med å utrede anleggssituasjonen på lengre sikt. Det siste overrasker meg litt. For det har da vitterlig vært uttalt tidligere i år at en slik prosjektgruppe har vært i sving en stund nå....
Ja det er noe som ikke stemmer. Glimt har jo også tidligere fått signaler om at noe måtte gjøres med Aspmyra før 2008-sesongen. Har man sovet i timen??.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Glimt må vel bare gjøre som alle andre. Selge sjela si, bygge nytt stadion LAAANGT borte fra Aspmyra, og selge stadionnavnet for mange millioner for å finansiere utbyggingen. Så får publikum et rikelig kiosk-tilbud på kamp, og pampene fra NFF kan boltre seg rundt i store VIP-arealer. For det viktigste i en fotballkamp er jo tross alt ikke det som skjer ute på banen.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Post by El Cid »

brawno wrote:Hater, hater, hater NFF!
Så kommer vi til spørsmålet, hvem er egentlig NFF, jo medlemsklubbene, og Glimt er en av de...
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

El Cid wrote:
brawno wrote:Hater, hater, hater NFF!
Så kommer vi til spørsmålet, hvem er egentlig NFF, jo medlemsklubbene, og Glimt er en av de...
Nettopp derfor bør de ikke finne seg i dette.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Banii-o-matic wrote: Er jo quite openbart at det i såfall blir sørover i lende det skal spilles glimtkamper.
Fordi Bodø ikke ligger i Nord-Norge? Eller fordi Glimt er et farmerlag til RBK?
DIXI
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

brutus wrote:
Banii-o-matic wrote: Er jo quite openbart at det i såfall blir sørover i lende det skal spilles glimtkamper.
Fordi Bodø ikke ligger i Nord-Norge? Eller fordi Glimt er et farmerlag til RBK?
Det er ingen som helst mening i at Glimt skal verken nordover eller sørover for å spille hjemmekamper.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Vossafår
Posts: 41
Joined: Sat Jun 04, 2005 6:01 pm
Location: Myraveien 28, 8020 Bodø

Post by Vossafår »

HE he. Reise Glimt til Tromsø, so trur eg ikkje det skal vera redd for at medlemmer av isberget skal komma å laga leven på kampen.
Dei har vil nok heller væra på puben og sjå sitt eget lag spela.
Hater Brann og ellers er alt på stell
Post Reply