Bodø/Glimts internettsider

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by MhepA »

Okei, Studio Glimt er meget bra pga. den flotte gjengen som står og prater. TENK om Glimt kunne fått igang en avtale med AN som gjør at Glimt kan poste disse sendingene på sin egen hjemmeside. En avtale hvor Glimt kunne spyttet inn litt for å øke kvaliteten på produksjonen. Et nytt studio, flere kamera, forskjellige gjester. For den journalistiske biten syned jeg er strålende. Minner igjen Glimt om å gjøre en bedre jobb med hjemmesiden sin. Ikke sluntre unna med å gjøre ting halvveis. Sakte men sikkert vil flere klikke seg inn daglig. Både Glimt og AN har av interesse å få flere folk på Aspmyra. Så klar å få til et samarbeid!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg kan tenke meg det blir noen journalistiske dilemmaer der. Jeg syns Avisa Nordland allerede er i overkant forsiktig med kritiske spørsmål og spekulasjoner, sannsynligvis fordi Thoresen og Høgland er tett innpå klubben på personlig plan. Dèt blir nok neppe bedre hvis de også skal publisere under Glimts redaksjonelle domene.

Jeg vil heller se og høre mer om det som foregår innenfor stadion med et kritisk blikk, enn et flatere produkt som publiseres på Glimt.no.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by bjornage »

Liker den stigende aktiviteten til Glimt i sosiale media, spesielt facebook. Det vil lønne seg over tid.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by MhepA »

Sånn som de diskuterer nå så ser jeg det som uproblematisk å poste det på Glimts hjemmesider som et program levert av Avisa Nordland. Med gjester fra Bodø/Glimt i hvert program så blir det enda mer representativt for klubben.

Om det er for på kanten å kritisere et helt tydelig elendig forsvar på hjemmesiden så kan man finne på å lage et lignende program kun for hjemmesiden med intervjuer av Glimtspillerne.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by MhepA »

Ingenting fra de to siste kampene?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Hjemmesideskribent
Posts: 1
Joined: Tue May 05, 2015 3:24 pm

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Hjemmesideskribent »

Jeg skjønner at dere gjerne skulle hatt flere intervjuer i tekstform. Norsk toppfotball har dessverre noen strenge regler på at de krever et x-antall videosaker i løpet av en måned, hvis ikke får Glimt en ganske betydelig bot.

Siden vi er fattige og travle studenter som jobber uten å få betalt for det, har vi begrenset med muligheter til å lage mer spennende videosaker utenom kampdag. Det er derfor praktisk å gjøre det i form av videointervjuer på denne måten.

Men vi skal prøve å bli flinkere til å skrive enkelte av intervjuene som en vanlig tekstsak. Takk for tilbakemeldingen. Skrik ut om det er noe vi kan gjøre annerledes
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Kesseboy »

Hjemmesideskribent wrote:Norsk toppfotball har dessverre noen strenge regler på at de krever et x-antall videosaker i løpet av en måned, hvis ikke får Glimt en ganske betydelig bot.
Hva er dette, Nord-Korea? :shock:

Har forståelse for ressursbegrensningene. Jeg for min del, ønsker meg ikke så mye mer enn et tekstsammendrag eller -utdrag så jeg kan vite litt om hvilke videointervjuer jeg vil se med en gang og hvilke det ikke trenger være så nøye med.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Wendigo »

Kesseboy wrote: Hva er dette, Nord-Korea? :shock:
Nei, bare ett system som forsøker å korrigere for at vi (og andre klubber) ikke skjønner at det er ett poeng å kommunisere utad. Skjønner reaksjonen, men originaltittelen på denne tråden var "Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst" og hvis man lurer på om klubben må tvinges, så kan man telle antall innlegg i tråden.

Forøvrig hater jeg videointervjuer, og vil gjerne ha tekst jeg også!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
LarsBerg
Posts: 15
Joined: Thu May 07, 2015 6:37 pm

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by LarsBerg »

Hei! Jeg har tatt over mye av ansvaret for Glimt.no, Facebook, Twitter osv, og har vært her inne for å skaffe meg pekepinner på hva som forbedres. Beklager at ting har tatt litt tid, men satser på at de blir bedre nå. En av de tingene jeg har fikset, er at videointervjuene er gjengitt i tekst under selve videoen på Glimt.no. Kom gjerne med flere innspill på ting dere enten lurer på, har forslag til osv. Jeg kommer til å satse på å få ut så mange saker som mulig, med et godt skriftlig innhold.

Førr Evig!!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by liverglimt »

Godt at du henter info der de ivrigste supporterne er. Kudos! :geeku
@liverglimt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by MhepA »

Jeg lurer på hvorfor glimt.no ikke har skrevet noe om kampen mot Lillestrøm? Hvorfor får vi ikke et eneste innblikk i klubben på hverdagsbasis? Er det dårlig med tid så er det jo forsåelig, men det er ikke spesielt interessant å lese glimt.no om dagen. Nyhetene er svært korte og lite utfyllende. Intervjuene før og etter kamp er interessante, men det blir med det. Og når man kun greier å få til intervjuer til hjemmekampene så blir det meget spinkelt. Er dette noe som jobbes med?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by youron »

Glimt.no oppdateres på frivillig basis av en student i Bodø.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
yurchenko
Posts: 43
Joined: Fri May 29, 2015 10:21 am

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by yurchenko »

Savnet av Ibba er tydeligvis stort, da han enda fronter oversikten over spillere i Bodø/Glimt.
http://www.glimt.no/team1

Ser forøvrig at det er rundt kampdager det meddeles nytt rundt klubben. Gjerne samme informasjon som står i media generelt (før/etter kamp artikler). Siden tilføyer ingenting jeg ikke finner andre plasser.

Biter meg også merke i at det forventes kø på Aspmyra mot "overaskelse laget" Mjøndalen. Saken omhandler heller ingenting annet en dato og klokkeslett for avspark, samt draktnr. til Kristian Brix.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Novi »

MhepA wrote:Er dette noe som jobbes med?
Don't ask questions you don't want the answer to :-)
Una mas cerveza.
User avatar
rbh
Posts: 2
Joined: Fri May 29, 2015 2:25 pm
Location: Mørkved
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by rbh »

gavharr wrote:I tillegg synes jeg han "søringen" som gjør intervjuene høres ut som en skikkelig surpomp. I tillegg virker han ofte helt uforberedt, og som om han tar disse intervjuene fullstendig på sparket.
Hei, jeg er søringen. Er frivillig, hverken fotball ekspert eller journalist (student). All tips til forbedringer tas imot.

Jeg har dermed en utfordring til dere!
Dersom noen har feks spørsmål de kunne tenke seg svar på send feks tweet med hastag #glimtspm eller spør meg direkte @RolfBHolte. Er spørsmålet til andre enn Jan Halvor (eller hans stedfortreder) kan det være greit å nevne hvem det skal stilles til

Kan ikke ta alle spørsmål, vil forsøke å ta med ett eller 2 spørsmål hver gang .
Spørsmål som er usaklige, usømmelige, eller hetsende e.l vil ikke bli stilt!
User avatar
rbh
Posts: 2
Joined: Fri May 29, 2015 2:25 pm
Location: Mørkved
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by rbh »

LarsBerg wrote:Kom gjerne med flere innspill på ting dere enten lurer på, har forslag til osv.
Vi vil gjerne lytte på dere, alle er vel interessert i en bedre nettside for klubben, og dens supportere.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by gavharr »

Jeg var kanskje litt hard med deg. Spesielt siden jeg faktisk trodde du var journalist, og fikk betalt for greiene. Men uansett flott at man kan komme med innspill! Godt initiativ, og veldig tommel opp for det :klapp
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
LarsBerg
Posts: 15
Joined: Thu May 07, 2015 6:37 pm

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by LarsBerg »

youron wrote:Glimt.no oppdateres på frivillig basis av en student i Bodø.
Jeg er den frivillige studenten som driver på med Glimt.no, men i tillegg til dette har jeg to jobber, studerer fulltid og trener et Glimt G13 lag. Pga alt dette, er det begrenset hvor mye jeg får gjort. Grunnen til at det ikke har kommet noe etter Lillestrøm kampen er beklagelig, men med liten tid blir det noen ganger sånn. Denne uka har vært fullpakket for meg med treninger, kamper med laget mitt i Beiarn og på Fauske, eksamen og jobb siden jeg ikke får stipend i neste uke. Dette er også grunnen til at jeg ikke kan sitte på Aspmyra hver dag og gi dere noe sterkt innblikk i klubben. Hvertfall ikke så lenge jeg ikke får betalt og kan si opp en av de andre jobbene mine.

Fremover i sommer skal jeg prøve å få gjort mer, samt være med på bortekampene når Glimt gir meg mulighet til det. Og som Rolf sier her, kom gjerne med tips til ting dere synes kan gjøre Glimt.no bedre.

-Lars-Christian Berg-Hanssen
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Zero »

Lars: All kudos til deg som gidder å gjøre en innsats, jeg meldte meg frivillig for noen år siden (tror det er tre år siden) men problemet mitt var at når jeg skulle "melke" noen i Glimt systemet for opplysninger møtte jeg veggen...ingen ville si noe om skader og ingen kunne fortelle meg om troppens stand.
Jeg slet så mye med å få noe stoff å legge ut at jeg ga opp etter bare noen måneder (tenkte at dem ikke var verd min tid)
Så igjen all kudos til deg! :glimt
Stian Sommerheim
Elvevoll
Posts: 6
Joined: Tue May 13, 2014 4:31 pm
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Elvevoll »

Det burde selvsagt være i Glimts egeninteresse å få saker ut på nettsiden, og ikke som det skrives her at frivillige (ubetalte med jobb og et liv ved siden) aktivt må oppsøke nyhetene til en hver tid (og i tillegg blir motarbeidet av klubben). Burde jo være noen i den sportslige- og adm.-ledelsen som så nytteverdien av å fore journalisten med saker som er relevante og som de tror supporterne vil ha.

Uansett: Kudos til deg som gidder å gjøre dette frivillig
Kristoffer Elvevoll
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by J I P »

Det er veldig lett for oss å se/klage/påpeke hva som burde ha vært gjort bedre.

Å gå fra å være kritiker til å bli bidragsyter er værre, og da er det synd at de som tar steget møter den motgangen som Zero beskriver.

Og de som så velger å bidra er igjen de samme som gjerne har tatt på seg X-antall verv i tillegg.

I Nyhetsbrevet fra Glimt i går så likte jeg godt at man informerte om den kommende ukes kamper - både for førstelaget og for G-16-laget. Hvis også informasjon om Glimt 2 sitt lag hadde blitt tatt med, så hadde man fått full oversikt over den kommende ukens kamper. Men da burde noen på Glimt 2 ha laget den artikkelen og krysset av for dette.

GLIS har en egen bruker på glimt.no, og hvis man så krysset av for at artikkelen skulle være med i nyhetsbrevet så ble den med. Men før det igjen, så måtte altså artikkelen skrives - enten den er kort eller lang. Og alle er ikke "datamennesker"- derfor varierer det veldig i hvilken grad "brukeren" benyttes av de som sitter i årets GLIS-styre.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by MhepA »

Flere enn meg som føler at nettsidene til B/G har falt tilbake i gamle spor? Hva skjedde med disse studentene som jobbet med siden, har de slutta? Fortsatt ingenting fra kampen i Tromsø. Ikke så mye som en oppdatering på hva resultatet ble. Virker som om at det er Kolstad som driver nettsiden for tiden, det er vel ikke helt optimalt? Glimtshop er jo fortsatt ikke oppe og går, så det har jo bare gått ned fra gull til gråstein iløpet av de siste 10 årene mtp. at vi en gang hadde en Glimtshop på myra. Jeg mener, er det virkelig ingen i Bodø/Glimt som forstår seg på at jo større engasjement man viser utenfor kontorene, jo større respons får man i form av solgte sesongkort, billetter og effekter?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by bjornage »

Det er lyst ut en stilling innenfor salg og markedsføring. En del av det du etterlyser ser ut til å inngå i den stillingen: http://ehconsulting.no/rekruttering/ledige-stillinger/

Syns det virker lovende, håper de får inn en bra kapasitet.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by youron »

Er det slik at Glimt har solgt sine rettigheter for salg av supporterutstyr? Er da eneste grunnen jeg kan komme på for at Glimt ikke har en egen nettside for salg av Glimteffekter.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by eidurgud »

Glimt har ikke hatt rettighetene på salg av utstyr på en mannsalder, dessverre.
Post Reply