Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Moderators: Sulliken, Larsen

Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by Ville Lehtinen »

AB24 gir Pavel Londak terningkast 2. Trekker et par uheldige boksinger SÅ mye ned?
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by Johansen »

Han godeste Alfehei.. eh Alseth hadde jo en normalt ræva kamp... Og når ene linjedommern e like sveiseblind så.. Men vill ikke rakk ned på dommeran, e ufortjen kritikk til fjerde dommern som va ganske god på det han måtte gjør (vis bytta osv).

Føl at dette va en fantastisk god seier. ingen ting e bedre en slite seiera kor nærvan e hele kampen ut :glimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by Kesseboy »

Ikke for å forsure stemninga her, eller noe sånt, men jeg vil gjerne komme med et ektefølt utbrudd. Det er ikke for å være ekkel, eller for å skulle ta noen, men jeg er fryktelig glad for at Glimt vant, så dette ikke blir stempla som en følelsesladd tirade av unnskyldninger. Det byr meg litt imot å komme med sånne utsagn, for de virker så harske og bastante, men:

Kjell Alseth, legg opp.

Det vi så på Aspmyra i dag tror jeg må være den dårligste dommerprestasjonen jeg har opplevd der siden Johnny Ditlefsens grusomme affære i Glimts kamp mot LSK i 1993. Alseth lar kampen gli helt ut av kontroll, han godtar kjeft og mas fra spillerne, tar gale beslutninger, og virker skremt. Jeg følte det som om FFK var de heldigste i den sammenhengen, blant annet fikk de flere friskpark, som opplevdes som tvilsomt dømt, i farlig posisjon, blant annet det som det ble mål av. Men jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke er uhildet og nøytral i den sammenhengen. Det var likevel flere episoder som helt åpenbart viste at dommeren ikke holder nivået, og ble ved noen anledninger berga av assistentene sine. Svakt!

Når det er sagt, så synes jeg Glimt var de heldige som slapp fra dette med tre poeng. Fredrikstad hadde virkelig gjort leksene sine, og hadde få problemer med å låse av Glimt og nøytralisere Glimts offensiv. Det gjorde at de, på tross av at Glimt tok ledelsen, kunne fortsette i samme spor, fordi de visste at de ville få tilstrekkelig med sjanser. Og Glimt var rimelig hjelpeløse i den sammenhengen, det løsna vel ikke ordentlig for Glimt før i 2. omgang med et par pene oppspillstrekk, og når FFK måtte opp og fram etter Glimts andre mål.

Thomas Rønning kommer innpå og gjør en strålende jobb, Christian Berg fortsetter der han slapp, men resten av laget var ikke helt i sitt ess i dag. Mye av det er kanskje på grunn av at Fredrikstad gjorde. Alt-i-alt synes jeg vi kan være godt fornøyd med at tre poeng ble værende i Bodø.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Banii
Posts: 149
Joined: Sun Mar 21, 2004 3:52 pm
Location: Trondheim

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by Banii »

God stemning på Extra-Time her i Trondheim i dag.

Dommeren ble i alle fall ikke kritisert av tv2 så jeg... Og kommentatorne brukte faen meg den siste timen av kampen på å snakke om Wallace. Ble sinnsykt lei. Jesus.
"I honestly believe that in certain parts of America now, people have started to mate with vegetables."
- JC
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by Larsen »

Hoveddommer:
Kjell Alseth - Hadde god kontroll på kampen, løste situasjoner bra, en av Tippeligaens beste dommere for tiden. Bra dømt fra kamplederen i dagens kamp!
Link:
http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=22547" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by Kesseboy »

:shock:

Er neimen ikke greit å bedømme kamper i fylla. Jeg lurer på om ikke Jon Johansen tok feil av Spektrum og Aspmyra ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16612
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by Sulliken »

Mindre metanol til den karen..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by Kesseboy »

Er det for øvrig slik at VG aldri kommenterer lørdagskampen i Før Avspark? Jeg har bare sett det to ganger nå, men ingen av gangene har lørdagskampen -- med Glimt -- blitt nevnt ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by Snorreth »

Bedre enn Hauge som ikke tåler kroppskontakt mellom stående spillere... , men forstsatt elendig.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by Begod »

Dommeren var ikke god,nei, men hetsinga fra tribunen begynte etter at Mounir hadde laget et soleklart frispark. Det er ganske så patetisk når dommeren gjør rett og supporterne roper dommer jævel.
I medgang og motgang
Bix
Posts: 628
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:14 am

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by Bix »

Begod wrote:Det er ganske så patetisk når dommeren gjør rett og supporterne roper dommer jævel.
!!!!
Last edited by FSHelgeland on Sun Sep 21, 2008 8:39 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering, skerpings
æ lika han Alo
åsså lika æ å hold bluss
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by Los-Loco »

Oh, nå får du trøbbel med moderatorgjengen! NI sitater! Livin´on the wild side! :wink:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by liverglimt »

Brukere som skrive slike ting overser jeg. Det er på linje med uttalelser som... blæh Det er bare ett uttrykk for at de ikke har noe fornuftig å melde.

Back to topic.
@liverglimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by FSHelgeland »

Så Liverglimt overså siteringene, jeg så ikke det før etter jeg hadde endret den. Uansett skjerpings på dette nå da dere.
Tippeliga 2015
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by - COYS - »

Var på kampen og det var mildt sagt morsomt. Men er det noen der ute som tok opp kampe på sånn HDD slik at jeg kan få en kopi? Morsomt om det er med hele sendinga.

PM meg isåfall.

:klapp
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by - COYS - »

Alseth fikk pip og hets som fortjent. Han var meget svak i mange situasjoner og stykket opp kampen unødvendig mye. Ikke konsekvent nok i særlig første omg.
Fikk inntrykk av at han ville dømme fordel ene veien hele tiden, da han ved sidebytte dømte litt mer i fordel Glimt.
Han får toppen 2 av 6 av meg.
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by Bateman26 »

Image

Bildene fra kampen er lagt ut
http://dengulehorde.no/wips/2132690050/" onclick="window.open(this.href);return false;
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by NupiSnowJog »

Jeg synes også det er for dumt å bruke unødvendig energi på dommeridioti når man egentlig burde bruke det på å støtte laget. DGH var ikke gode igår, og at flere bare klagde på dommeren under hele kampen er bare teit.
Men litt dommerdrit er lov da, sålenge man ikke bruker overmåte energi på det.

Forøvrig synes jeg at det burde komme andre finurlige dommerhets-tilrop, fordi "dommerjævel" "kjøpt og betalt" og spesielt den å gni fingrene sammen for å illustrere bestikkelser ser bare teit ut. Jeg forstår og er helt enig i at fotball er en følelsessport og at veldig mye er impuls og til en viss grad instinkt, men jeg likte veldig godt "mer hår enn hjerne" (som jeg i et halvhjertet forsøk prøvde å få igang) og metanolsangen.

Når det gjelder kampen var den dårlig, Glimt var dårlig, FFK var dårlig og jeg er sjeleglad for at vi vant, for det trodde jeg virkelig ikke underveis.

EDIT: Hvem var forresten nummer 77 på FFK? Hvorfor er han nummer 77? Og hvorfor ble jeg kvalm hver gang jeg så han?
ARGH!
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by Mariasha »

Nr. 77 var vel Abgar Barsom. Hvorfor han er nr. 77 vet jeg ikke, men kan se ut som han er født i 1977? :p
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by Heltenjohn »

NupiSnowJog wrote:Jeg synes også det er for dumt å bruke unødvendig energi på dommeridioti når man egentlig burde bruke det på å støtte laget. DGH var ikke gode igår, og at flere bare klagde på dommeren under hele kampen er bare teit.
Men litt dommerdrit er lov da, sålenge man ikke bruker overmåte energi på det.
Det positive med dommerhets/piping mot motstander er at man da får opp engasjemanget og aggresjon hos supportere/tilskuere som man kan overføre til støttende rop/sanger til fordel for glimt.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by ingen87 »

NupiSnowJog wrote:Jeg synes også det er for dumt å bruke unødvendig energi på dommeridioti når man egentlig burde bruke det på å støtte laget.

EDIT: Hvem var forresten nummer 77 på FFK? Hvorfor er han nummer 77? Og hvorfor ble jeg kvalm hver gang jeg så han?
Men det er helt greit å bue på denne spilleren hele kampen? Det var omtrent hver gang Barsom hadde ballen DGH hørtes..
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by eidurgud »

Å prøve å psyke ut motstanderne er jo en viktig oppgave til DGH. Den viktigste er selvsagt å støtte Glimt, dog. Å prøve å påvirke dommeren kommer på en finfin 3. plass :D
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16612
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by Sulliken »

Re Nupi

Dette var den dårligste dommeren Glimt har blitt utsatt for i år, og da BLIR det amper stemning. Til og med på Joes var det ampert pga idiotdømmingen til Alseth.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
DonCato
Posts: 557
Joined: Wed Jan 12, 2005 8:18 pm
Location: Rælingen

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by DonCato »

maud wrote:Og hadde lyst å teipe kjeften igjen på de tv2kommentatorene. Skulle tro dem var forelsket i han Wallace..
Det er Totto det, som overhodet ikke evner å si en eneste positiv ting om Glimt.

Forøvrig en kjempeprestasjon av Glimt å vinne på en dag der det tidligere har gått rett åt skogen.
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Kamptråd: Glimt - Fredrikstad (lør 20.09. kl 19.00)

Post by NupiSnowJog »

ingen87 wrote:
Men det er helt greit å bue på denne spilleren hele kampen? Det var omtrent hver gang Barsom hadde ballen DGH hørtes..
Nei, det synes jeg heller ikke. Jeg buet vel kanskje en halv gang på han, helt til jeg innså at jeg heller ville bruke engasjementet mitt på Glimt.
heltenjohn wrote:Det positive med dommerhets/piping mot motstander er at man da får opp engasjemanget og aggresjon hos supportere/tilskuere som man kan overføre til støttende rop/sanger til fordel for glimt.
Slik som jeg hørte det, ble det helt stille etter dommerhetsen. Hadde det enda vært sånn at man hadde gått rett fra dommerhets til Glimtrop, ville det vært noe helt annet. Dog synes jeg at "dommern er dårlig" er bedre til dette, enn de andre.
Sulliken wrote:Dette var den dårligste dommeren Glimt har blitt utsatt for i år, og da BLIR det amper stemning. Til og med på Joes var det ampert pga idiotdømmingen til Alseth.
Selvfølgelig kan man bli forbanna på dommeren, jeg var det jo og! Det jeg reagerer på er at det virker som om at enkelte bruker all energien på å klikke i vinkel på dommeren, og så holder kjeft resten av kampen. Det kom kanskje ikke helt fram i mitt første innlegg. For når DGH gjør en så dårlig kamp som nå sist, så synes jeg det er latterlig at (det manglende) engasjementet vi har på kampen, nesten utelukkende blir brukt på dommerhets.

Nå skal det jo også sies at jeg heller liker å være totalt stille når motstanderlaget blir ropt opp, istedet for å bue. Jeg tror man blir mer tent av motgang enn likegyldighet :wink: Men nå synger vi jo når de blir ropt opp, og det er jo enda bedre!
ARGH!
Post Reply