Bli/verv Grasrotvenner til Bodø/Glimt ! ORG nr 970189815

Moderators: Sulliken, Larsen

Hvilket lag vil du helst skal få din 5% støtte fra Norsk Tipping?

Bodø/Glimt
31
65%
DGH
2
4%
GIM
0
No votes
Mitt lokale breddeidrettslag eller en annen organisasjon/ forening.
11
23%
Ingen av disse - da jeg ikke tipper gjennom Norsk Tipping
4
8%
 
Total votes: 48

ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: 5 % til ditt eget idrettslag!

Post by ingen87 »

Hehe ja, tippekupongen er genial. Men som regel så tipper jeg og kompisser hver sin kupong (som vi ikke leverer), så er det 100 kroner pr pers i potten til den som får flest riktig.. Bare ei rekke! Ganske gøyalt, og vinnersjansene er litt større :wink:
Førr Evig!
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: 5 % til ditt eget idrettslag!

Post by Mariasha »

Er litt imponert over hvor mange som har registrert seg med Glimt som lag allerede, egentlig. Tallet for RBK er f.eks. på 122, VIF ligger på 687, Tromsø på 225, Stabæk på 71, LSK på 180 osv. Så selv om jeg absolutt håper det blir flere, så er det mye bedre enn forventet per nå, i alle fall.

Spent på å se hva beløpet blir utover i sesongen. Tipper ikke mye selv, men har i alle fall registrert Glimt, så noen få kroner blir det vel alltids.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: 5 % til ditt eget idrettslag!

Post by Los-Loco »

Er veldig spent på å se på mandag hvor mange vi er kommet opp i da, etter oppfordring om å registrere seg på stands i dag og på kampen i morgen. Håper inderlig jeg har rett i at vi ikke er i nærheten av potensialet enda!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: 5 % til ditt eget idrettslag!

Post by Thomas Andersen »

Idag var Norsk tippings system for å opprette spillerkort nede. Men neste uke blir det vanvittig sløsing på spilling, for å støtte glimt littegranne, hehe... :)
Gult er kult!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: 5 % til ditt eget idrettslag!

Post by liverglimt »

Los-loco har du fått gjennomført planen? Positiv respons?
@liverglimt
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Re: 5 % til ditt eget idrettslag!

Post by Pekri10 »

Crazy horse wrote:
maud wrote:Vurderer å tippe i dag, noe jeg aldri gjør, men føler det er mer fornuftig å sette pengene rett inn på kontoen til glimt i stedet :)
Det høres fornuftig ut. Jeg har tippet siden jeg var guttungen og kommer nok til å gjøre det i all tid framover. For meg er det en ekstra spenning som jeg får i tillegg til fotballen. Da føles det greit å gi 5% til Glimt. Jeg må heller støtte de litt i tillegg.

Jeg har vekslet mellom Unibet og Expekt de siste årene, mye pga oddsene men også fordi jeg synes internettløsningen har vært håpløs. Mulig det har blitt bedre nå, men man er kanskje fremdeles avhengig av dette dumme spillekortet for å tippe via internett?

Når det gjelder oddsene kan jeg trekke fram et eksempel: I dag satset jeg 200kr på følgende trippel hos Expekt:
Everton-Stoke H, Sheff U-Derby H og Stabæk-LSK H. Dessverre røyk jeg på Stabæk, men hadde den gått inn ville det gitt følgende gevinst: 200 x 1,50 x 1,85 x 1,85 = 1026kr. Samme spillet ville gitt følgende gevinst hos NT: 200 x 1,35 x 1,75 x 1,80 = 850kr. Altså 176kr mindre.

Jeg applauderer absolutt dette tiltaket til NT. Det er virkelig bra! Kanskje vil det også vise seg å bli grei butikk for NT. Hvis stemningen her på forumet er representativ for grastota vil kanskje NT øke omsetningen sin med minst 5 % som følge av dette. Hvem vet...

Uansett vil nok jeg fortsette å tippe hos Unibet og Expekt. Men når jeg vinner, kan jeg gjerne dele f.eks halvparten av mergevinsten i forhold til NT med Glimt. Jeg har jo demonstrert mine tippe-egenskaper på Glimtforumet før, så noen vil sikkert mene at et slikt prosjekt ikke gir grunn til ubetinget optimisme, men interessant kunne det være. :) Finner man forresten kontoen til Glimt noe sted eller må man kontakte Glimt hvis man vil gi en liten pengegave?
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: 5 % til ditt eget idrettslag!

Post by J I P »

Godt tiltak PeKri!

Kontoen kjenner jeg ikke, da Glimt har tatt vekk banneret som opplyser om denne.

Hva er egentlig årsaken til at NT og de utenlandske tippeselskapene tilbyr forskjellig odds? En av årsakene til de 176 kronene i forskjell er at overskuddet fra Norsk Tipping går tilbake til folket i form at støtte til bl.annet anleggsutvikling - et eksempel er kunstgress på Aspmyra. Siden NT ble stiftet i 1948 har nesten 75 milliarder kroner blitt ført tilbake til idrett, kultur, frivillige lag og organisasjoner. Interesserte kan lese mer om dette på www.spillemidlene.no

Hvorfor er det så få andre toppfotballklubber sør i landet som har klart å mobilisere tipperne? Sørpå, som i Sandefjord og i Fredrikstad har de lokale idrettsklubbene gått knallhardt ut mot f.eks. supporterklubber og fotballklubber og bedt de om å holde seg unna disse midlene, da de har sponsorinntekter og kan godt klare seg på egne ben - i motsetning til små breddeidrettttslag. Idrettsforbundet vil også jobbe for at supporterklubber ikke kan stå registrert i Frivillighetsregistreret i en kategori som gjør de berettiget til disse 5% midlene.

I Bodø så ser kanskje breddeklubbene fordelen av å ha et konkurstruet Bodø/Glimt i toppen av norsk fotball og derfor ikke kjørt samme kampanjen i mediene.

Det motstanderne ikke tenker på er at oppslutningen om fotballen i Norge er veldig stor. Bl. annet har medlemsklubbene i Norsk SupporterAllianse over 45.000 medlemmer. Mange av disse - som Pekri - tipper hos utenlandske bookmakere. Omsetningen utenfor landets grenser er nesten 3-doblet fra 2003 til 2006 og økningen antar jeg har fortsatt. Idretten ønsker kanskje ikke et samarbeide med supporterklubber for å stanse spillerflukten?
Se mer om NSA sin holdning i følgende artikkel.

Så, jeg syns det er helt flott at toppfotballklubbene registrerer seg, og at supporterklubber som Plankehaugen og Isberget har gjort det (Og jeg syns at det er synd at ikke alle supporterklubbene har registrert seg). De gir tipperne et reelt valg over hvem de ønsker skal motta 5% av sin innsats. Kanskje det igjen vil motivere noen til igjen å tippe hos Norsk Tipping? De 5% de da investerer ved å la tipperen få bestemme hvor pengene - kan de kanskje få i mangfold tilbake hvis spillerflukten stoppes og kanskje vinnes tilbake?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: 5 % til ditt eget idrettslag!

Post by Crazy horse »

Høres ut som glimrende muligheter både på Unibet og Expekt. Selv har jeg gjennom alle år vært en trofast sliter hos NT. Det er sikkert dumt. Men samtidig kom jeg på noe: Hvor havner overskuddet hos Unibet og Expekt? Norsk tipping gir jo en stor slump tilbake til norsk idrett. (Kommer jo sikkert noen indignerte protester mot dette utsagnet)
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: 5 % til ditt eget idrettslag!

Post by J I P »

Overskuddet til utenlandske tippeselskaper havner i disse selskapene sin egen lommebok - til glede for aksjonærene.

Du har valget mellom å vinne en god slump mere når du vinner
eller
trøste deg med at når du først taper, så sponser du f.ex en del av kunstgresset på den nye stadionen i Bodø + 5% direkte til den klubben du selv har valgt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: 5 % til ditt eget idrettslag!

Post by dalers »

Sven-Rune wrote:Det er mange ting som gjør en by bra å bo i, men uten et godt fotball-lag blir byen mindre artig enn uten en filmklubb :?
For mange, ja. Men ikke for alle :wink: Og smak og behag er kanskje vanskelig å diskutere? Og selv om jeg personlig ønsker meg heller en fotballklubb i øverste divisjon enn en filmklubb er kanskje mitt og noen få andres bidrag til større glede for en liten filmklubb som sliter enn et millionforetak?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: 5 % til ditt eget idrettslag!

Post by FSHelgeland »

Har ikke tippet på et par år nå, men nå tenker jeg å begynne igjen. Registrerer meg og tipper neste helg. Så Norsk Tipping vil jo med dette hvertfall øke omsetningen noe.
Tippeliga 2015
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: 5 % til ditt eget idrettslag!

Post by Kenneth »

Idag: Beløp 116 547,- Antall spillere 858
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: 5 % til ditt eget idrettslag!

Post by J I P »

Re FS Helgeland

Registrer deg som kunde på Norsk Tipping sine sider som nettspiller. Da får du Spillerkortet i posten med ditt eget navn påtrykt. Og det koster vel ikke noe mere heller.

(og etter at man har registrert seg som nettspiller, da spiller man ikke mere på nettet - og da får man heller ikke beskjed om at spillerkortet er utgått på dato - og trenger heller ikke fornye det, da det fremdeles virker hos kommisjonæren - slik er det med mitt kort i allefall)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: 5 % til ditt eget idrettslag!

Post by Knuta »

Kenneth wrote:Idag: Beløp 116 547,- Antall spillere 858
Hvor får du tak i denne informasjonen??.
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: 5 % til ditt eget idrettslag!

Post by Mariasha »

https://www.norsk-tipping.no/page?id=486

Her finnes statistikken, om du finner Glimts organisasjonsnummer, som er nevnt tidligere i tråden.

Spillerkortet til Norsk Tipping koster vel 60kr, men da får man med kortleser.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: 5 % til ditt eget idrettslag! ORG nr 970189815

Post by liverglimt »

Nå er org. nr med i overskriften. Da kan alle nysjerrige følge med! :)
@liverglimt
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: 5 % til ditt eget idrettslag! ORG nr 970189815

Post by Los-Loco »

Er litt skuffet over at Glimt tilsynelatende ikke ser potensialet i dette. Hvorfor benyttet man ikke sjansen på kampen i går til å reklamere tungt for Grasrotandelen? Toget går nå, om kort tid vil alle aktive spillere ha valgt sin organisasjon, og det vil være betydelig vanskeligere å overtale folk til å skifte organisasjon å støtte, enn det er å få dem til å velge Glimt i utgangspunktet (moralsk betenkelig er det også).

Med godt over 4000 mennesker med Glimt i hjertet lett tilgjengelig for informasjon på kampen i går, hvor vanskelig kan det være å kutte ut én dritlåt over anlegget og istedet legge inn en oppfordring til å registrere seg som giver? Eller sørge for at alle kioskvaktene minnet kundene på å registrere seg? Fortjenesten på én pølse er vel på en tier eller noe slikt, mens fortjenesten på én gjennomsnittlig grasrotgiver er 660,- kroner året.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: 5 % til ditt eget idrettslag! ORG nr 970189815

Post by Sven-Rune »

Jeg oppfordrer også dere som bor i Bodø til å påvirke folk. (noe Glimt selvsagt burde ha gjort i går) Beløpet hittil er jo ganske imponerende :?:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: 5 % til ditt eget idrettslag! ORG nr 970189815

Post by Mendi »

Det var jo faktisk et imponerende beløp! Dette skulle jo tale for at det er fullt realistisk for Glimt å hente en million i året på dette her.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: 5 % til ditt eget idrettslag! ORG nr 970189815

Post by Los-Loco »

Det er fullt realistisk ja, hvis man bare skjønner at det milliontoget er i ferd med å gå fra perrongen. jeg tror at de aller fleste av de drøyt 800 som har registrert seg så langt er DGH-ere og foreldre i ungdomsavdelingen, pluss noen få til. Glimt har ikke nådd ut til en større gruppe enda, og potensialet er nok minst like stort som det man allerede har oppnådd.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: 5 % til ditt eget idrettslag! ORG nr 970189815

Post by Kenneth »

Idag:
Beløp 124 740,- Antall spillere 886
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: 5 % til ditt eget idrettslag! ORG nr 970189815

Post by Sulliken »

det beløpet, er det klubben kommer til å få, eller er det som det regnes 5% av?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: 5 % til ditt eget idrettslag! ORG nr 970189815

Post by eidurgud »

Vil tro det regnes 5% av det beløpet?
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: 5 % til ditt eget idrettslag! ORG nr 970189815

Post by Kenneth »

Det nekter jeg å tro. Det vil isåfall si at Glimt har tjent 6237 kr til nå. Ettersom jeg forstod det, så hadde registreringa tilbakevirkende kraft til 01.01.2009. Isåfall vil den summen være latterlig lav i forhold til annonseringa av grasrot-greia. Da fremstår hele greia i alle fall som en spøk...
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: 5 % til ditt eget idrettslag! ORG nr 970189815

Post by liverglimt »

Den har jo ikke økt voldsomt den siste uka så jeg sjeler til å tro det samme som deg Kenneth.
Statistikken viser totalt opptjente grasrotmidler og antall spillere tilknyttet BODØ-GLIMT FK og er i inneværende periode oppdatert pr forrige virkedag. For allerede avsluttende perioder viser statistikken status ved periodens utløp.
Når jeg sjekket på tippesidene så fant jeg svaret. :)

Siden detter er av norsk tippings overskudd så blir det 5% av de 49,... som er overskuddet. Resten er adminkost og 50% andelen går i premier. Ett hundre tippe kroner gir altså 2,5 kroner til vårt kjære Glimt.
@liverglimt
Post Reply